Kappvändare
-
Det är fascinerande att läsa alla dessa kappvändares åsikter. Nu är det Monkyhoya som är årets hot shot. Vem blir det nästa gång? För att förtydliga mig. Ni ogillar, hatar osv [Schumacher] till den milda grad att ni likt desperata idioter greppar efter närmaste halmstrå. 94-96 hette halmstrået Damon Hill, 96-97 hette det Tjack Vill..., 98-00 hette det Mika Häkkinen och nu så heter halmstrået One Pablo Monkyhoya. Vad är den gemensamma nämnaren? [Schumacher] såklart. Den enda konstanten i sporten har under dess år varit [Schumacher] och kappvändarna hoppar på det senaste tåget. Vad ska ni göra när Monkyhoya försvinner ut i graveltrappen? Vem kommer ni hålla på då?
-
-
Det är ju lite svårt att hålla på någon i F1 innan denne ens har debuterat i klassen. Likadant gäller det ju för det omvända. Det är i dagsläget lite svårt att hålla på Hill eller Häkkinen i 2002 års mästerskap Höll man på någon av dessa herrar är kanske inte [Schumacher] det första alternativet när man skall sympatisera med någon annan förare. För att inte hålla på någon alls blir ju lite slätstruket inte sant?
-
-
- Utvisad
Jag förstår faktiskt inte fascinationen med att hålla på en viss förare.
Själv håller jag på Ferrari och de har olika förare från år till år (nåja..).
Men å andra sidan så förstår jag inte hur man kan hålla på något annat stall än Ferrari heller. Alla andra stall (utom Minardi då kanske) sysslar bara med affärer och pengar. Ferrari handlar uteslutande om racing och F1. Enzo började tillverka gatbilar enbart för att finansiera F1-satsningarna.
Det är därför Ferrari kommer att finnas kvar när alla andra stall konkat.
Ron och hans gelikar skiter fullständigt i vilken bransch de befinner sig i och kunde lika gärna ha sysslat med att tillverka bindor eller liknande. Och med tanke på deras prestationer kanske de skulle lyckats bättre med det.
/E
Själv håller jag på Ferrari och de har olika förare från år till år (nåja..).
Men å andra sidan så förstår jag inte hur man kan hålla på något annat stall än Ferrari heller. Alla andra stall (utom Minardi då kanske) sysslar bara med affärer och pengar. Ferrari handlar uteslutande om racing och F1. Enzo började tillverka gatbilar enbart för att finansiera F1-satsningarna.
Det är därför Ferrari kommer att finnas kvar när alla andra stall konkat.
Ron och hans gelikar skiter fullständigt i vilken bransch de befinner sig i och kunde lika gärna ha sysslat med att tillverka bindor eller liknande. Och med tanke på deras prestationer kanske de skulle lyckats bättre med det.
/E
-
Ni missar poängen, det jag menar är att vissa "fans" hat av mot [Schumacher] är så pinsamt uppenbart att man istället för att ha en egen favoritförare ägnar hela sitt F1 intresse åt att hata [Schumacher] och vem som nu än är "flavour of the week" så väljer man att följa denna. Jag har sett många exempel på det under årens lopp, först håller man på hill, sen när han är slut hoppar man på flintnöftåget bara för att sedan boka biljett på Finlandexpress efter det. Nu har man tydligen börjat vandra incaleden istället. Trovärdighete hos dessa så kallade supportrar är inte så stor
-
Får man bara gilla en förare i F1?
Jag håller på McLaren som stall, men gillar även Williams.
Jag höll på Mika Häkkinen när denne körde för McLaren, jag gillade och höll på JPM när han körde F3000 och Cart, och nu håller jag på honom i F1 också.
Ps. Det fanns faktiskt F1 före Schumacher började också.
Jag håller på McLaren som stall, men gillar även Williams.
Jag höll på Mika Häkkinen när denne körde för McLaren, jag gillade och höll på JPM när han körde F3000 och Cart, och nu håller jag på honom i F1 också.
Ps. Det fanns faktiskt F1 före Schumacher började också.
-
-
-
Enzo, om Apan och Tjack satt i en Ferrari skulle du hålla på Ferrari då med?
Mina förarpreferenser var och är fortfarande Mansell, sedan [Schumacher], och jag skiter i om [Schumacher] vinner eller förlorar, jag kommer hålla på honom i vått och torrt, svårare än så är det inte.
Har Tjacks alla fans helt plötsligt dött eller var har dom tagit vägen? Borde dom inte supporta sin förare istället för att börja vandra på Inkaleden i jakten på den perfeka homo habilis?
Mina förarpreferenser var och är fortfarande Mansell, sedan [Schumacher], och jag skiter i om [Schumacher] vinner eller förlorar, jag kommer hålla på honom i vått och torrt, svårare än så är det inte.
Har Tjacks alla fans helt plötsligt dött eller var har dom tagit vägen? Borde dom inte supporta sin förare istället för att börja vandra på Inkaleden i jakten på den perfeka homo habilis?
-
Mja det var väl inte menat som något försvar. Men ibland får man intrycket att när schufans blir pressade så tar de till kappvändarsnacket. Kappvändarna är ju i stora delar fans hos Ferrari nu, något år före det satt de med McLaren kepsar, före det satt de med Williams eller Benetton kepsar.
Vindflöjlarna är inte bara de som inte håller på Schu.
De som håller på allt annat än Schu är ju mer konsekvensa i såfall.
Vindflöjlarna är inte bara de som inte håller på Schu.
De som håller på allt annat än Schu är ju mer konsekvensa i såfall.
-
-
Jag har hållit på Fisico och lite (men bara lite) på [Schumacher]. Mest för att han kör i Ferarri. Måste säga att jag var en större anhängare av honom åren 93, 96, 97, 98 och 99 än 94-95 samt 00-01. Vill att han skall kämpa till sig en titel (som 2000) och inte avgöra efter drygt halva sässongen.
Däremot står inte Inca och Mayafolket högt i kurs hos mig.
Zetor, hör med Ron D, han bör ha några dussin mercaspisar som han inte är så nöjd med. Har för mig att dom är på 3 liter. Dom är inte så stora och bör få plats under huven på din C klasse. Kanske inte världens mest tillförlitliga, men om du kör lite försiktigt bör den hålla för arr ta dig till jobbet och hem.
Däremot står inte Inca och Mayafolket högt i kurs hos mig.
Zetor, hör med Ron D, han bör ha några dussin mercaspisar som han inte är så nöjd med. Har för mig att dom är på 3 liter. Dom är inte så stora och bör få plats under huven på din C klasse. Kanske inte världens mest tillförlitliga, men om du kör lite försiktigt bör den hålla för arr ta dig till jobbet och hem.
-
- Utvisad
-
- Utvisad
I det högst osannolika fall att Yetin skulle få någon som helst roll i Ferrari (en sannolikhet likställd med det faktum att Madonna fortfarande är oskuld, vi får reda på sanningen bakom Palmemordet och upprättandet av fred i mellanöstern) så skulle jag sluta titta på F1 då den aura av värdighet, sportmanship och stil helt skulle vara förlorad.
Tjack skulle gärna få köra för Ferrari, det är dags att folk får upp ögonen för vilken sopa han egentligen är. Folk skulle gå man ur huse för att få tillbaka Barri, Irvine eller t o m Alesi (sorry Woodi...)
/E
Tjack skulle gärna få köra för Ferrari, det är dags att folk får upp ögonen för vilken sopa han egentligen är. Folk skulle gå man ur huse för att få tillbaka Barri, Irvine eller t o m Alesi (sorry Woodi...)
/E
-
-
Själv har jag hållt på Montoya sedan 97, Villeneuve sedan 94 och Hill sedan 93... av olika skäl men valet av ens favoritförare är inte och ska inte vara logiskt. Häkkinen har jag aldrig hållt på och jag har ladrig hållt på en förare för att denne verkar vara kunnig att slå en viss annan förare.On 2002-03-19 11:37, Fabbe wrote:
Det är fascinerande att läsa alla dessa kappvändares åsikter. Nu är det Monkyhoya som är årets hot shot. Vem blir det nästa gång? För att förtydliga mig. Ni ogillar, hatar osv [Schumacher] till den milda grad att ni likt desperata idioter greppar efter närmaste halmstrå. 94-96 hette halmstrået Damon Hill, 96-97 hette det Tjack Vill..., 98-00 hette det Mika Häkkinen och nu så heter halmstrået One Pablo Monkyhoya. Vad är den gemensamma nämnaren? [Schumacher] såklart. Den enda konstanten i sporten har under dess år varit [Schumacher] och kappvändarna hoppar på det senaste tåget. Vad ska ni göra när Monkyhoya försvinner ut i graveltrappen? Vem kommer ni hålla på då?
Så att kalla alla Häkkinen, Villeneuve, Hill eller Montoya fans för kappvändare är ju inte så lite fel det. Med samma logik skulle ju alla SChumi fans vara kappvändare för att de just för tillfället råkar hålla på den som vinner mest .. medgångssupportrar är ett annat ord för det
-
Nu tänker du ju bara på baseballigan och Frans från Holland - det finns ju andra ocksåOn 2002-03-19 13:14, Fabbe wrote:
Ni missar poängen, det jag menar är att vissa "fans" hat av mot [Schumacher] är så pinsamt uppenbart att man istället för att ha en egen favoritförare ägnar hela sitt F1 intresse åt att hata [Schumacher]
-
-
Kan man få titeln "Skummilover" under sitt namn tack? Jag började följa F1 ungefär samtidigt som Schumi började köra och har haft honom som favorit hela tiden.
Visst finns det många kappvändare bland F1-fansen. Såna har det alltid funnits. Inget konstigt med det egentligen eftersom det nästan alltid bara har varit ett fåtal förare varje år som har rejäl vinstchans. Sen Schumi började slåss om titlar har antalet kappvändare ökat eftersom nog ingen F1-förare genom historien har lyckats reta gallfeber på sina motståndare som Schumacher. Han är snabb, fräck, arrogant, hänsynslös, egoistisk osv. Kort sagt, gillar man inte honom så avskyr man honom. Han lämnar definitivt inget racing-fan oberörd.
Visst finns det många kappvändare bland F1-fansen. Såna har det alltid funnits. Inget konstigt med det egentligen eftersom det nästan alltid bara har varit ett fåtal förare varje år som har rejäl vinstchans. Sen Schumi började slåss om titlar har antalet kappvändare ökat eftersom nog ingen F1-förare genom historien har lyckats reta gallfeber på sina motståndare som Schumacher. Han är snabb, fräck, arrogant, hänsynslös, egoistisk osv. Kort sagt, gillar man inte honom så avskyr man honom. Han lämnar definitivt inget racing-fan oberörd.
-
-
-
Det sällan kul när nån vinner hela tiden. Man kan ju ha favoritförare som man gillar av någon anledning, men man kan ju även hålla på de andra bara för att man inte vill att en speciell förare, t.ex. Skomakarn, ska vinna. Jag håller på Salo, men om han nödvändigtvis ska bli slagen (det händer ju tyvärr titt som tätt... ) så ser jag hellre att nån annan än Schumacher vinner. Det är liksom lite enformigt i längden.
Kära Mulla AnFRAN, Du kanske har rätt, vet inte när Alesi körde i Ferarri och vill gärna slippa veta. Själv såg jag Ronnie´s dödskrasch i direktsändning (vet inte om du var född då eller om världens medst misslyckade F1 förare körde i Ferarri) men det var då jag minns att jag medvetet följde denna ädlaste av alla motorsporter.On 2002-03-19 14:33, ANFRAN wrote:
Alesi körde faktiskt i Ferrari innan du började följa F1.
(det är snart 24 år sedan, hur gammal sa du att du var?)
-
-
Om du snackar om mig så var det en person,On 2002-03-19 16:26, nicolas wrote:
vid samma tid förra året var det en person som snackade positivt om monty....
annars fanns det fler
I år håller jag på vem som helst som sitter framför en BMW-spis
För övrigt så håller jag på Kenny Bräck
Och när han bryter så får det bli Michael A
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: G-town den 2002-03-19 18:56 ]</font>
-
-
Jag misstänker att det finns fler än jag som tycker att racing inte är det som EnzoF1 och ZZ vill se. Jag förstår inte varför de inte kollar in ekonomirally i stället. Där åks det städat och spars på matrialet och lämnas plats snyggt och prydligt vid omkörningarna.
Själv tycker jag om att se tät händelserik racing med mycket omkörningar. Hatar stallorder och rullande chikaner. Såg min första racingtävling live på Skarpnäck med Ronnie och Reine i F3.
Har haft olika förare som favoriter och på samma sätt olika stall beronde på vilka år det gäller. En del av de som man gillat finns inte längre i livet eller har slutat vilket automatiskt inneburit att man fått byta favoriter.
Jag ser hellre "bra" racing än bryr mig om vem som vinner. Har aldrig gillat Schummi med påföljd att när helst nån "underdog" typ Hill som blev försteförare hastigt men mindre lustigt. Tog upp kampen mot honom och ordkriget stegrades var minna sympatier hos Hill. Jag tror att det inte finns mycket positivt jag skrivit om Häkkinen. Tyckte och tycker att DC är bättre än vad han fått visa.
Har däremot aldrig gillat Mclaren. Däremot har det alltid funnits sympatier för Frank. I dagsläget med en riktig chafför (JPM så att EnzoF1 och ZZ inte missförstår) i en bra bil har det blivit riktigt rolig racing igen. Tyckte att gullandet mellan Schummi och Mika var lite långtråkigt oavsett vem som vann.
F1 skall ha lite "hatstämning" mellan chafförerna för att vara riktigt intresant. Så jag är kanske kappvändare?
Själv tycker jag om att se tät händelserik racing med mycket omkörningar. Hatar stallorder och rullande chikaner. Såg min första racingtävling live på Skarpnäck med Ronnie och Reine i F3.
Har haft olika förare som favoriter och på samma sätt olika stall beronde på vilka år det gäller. En del av de som man gillat finns inte längre i livet eller har slutat vilket automatiskt inneburit att man fått byta favoriter.
Jag ser hellre "bra" racing än bryr mig om vem som vinner. Har aldrig gillat Schummi med påföljd att när helst nån "underdog" typ Hill som blev försteförare hastigt men mindre lustigt. Tog upp kampen mot honom och ordkriget stegrades var minna sympatier hos Hill. Jag tror att det inte finns mycket positivt jag skrivit om Häkkinen. Tyckte och tycker att DC är bättre än vad han fått visa.
Har däremot aldrig gillat Mclaren. Däremot har det alltid funnits sympatier för Frank. I dagsläget med en riktig chafför (JPM så att EnzoF1 och ZZ inte missförstår) i en bra bil har det blivit riktigt rolig racing igen. Tyckte att gullandet mellan Schummi och Mika var lite långtråkigt oavsett vem som vann.
F1 skall ha lite "hatstämning" mellan chafförerna för att vara riktigt intresant. Så jag är kanske kappvändare?
-
Nån måste väl påpeka det uppenbart idiotiska i dina bittert patetiska Fjabberier, Bror Duktig.On 2002-03-19 13:23, Fabbe wrote:
Ja självklart Ozi, visst fanns det förare innan [Schumacher], om du inte känner dig träffad varför denna försvarsliknande attityd i ditt svar?
De ädla och kloka kappvändarna brukar vara de som följer de(n) för stunden mest framgångsrika - bör ju alltså idag och de senaste säsongerna hålla på Ferrari, samt [Schumacher]. Leve Talleyrand - kung av kappvändare! Tyvärr klarar mitt sinne inte av att hålla på den tyska fjollan utan får hålla till godo med det näst bästa - alla som möjligtvis kan slå den gutslöse storebror gnällspik.
-
-
Visst verkar MS beröra de flesta, men varför han anses mer arrogant och hänsynslös än andra i branschen förstår jag fortfarande inte. Det är ju egentligen bara Mika som varit riktigt helylle, i vart fall av de som haft material och kunnande för att vinna lopp. Själv tycker jag det är kul med folk som visar sina känslor.On 2002-03-19 16:29, Lemon wrote:
Sen Schumi började slåss om titlar har antalet kappvändare ökat eftersom nog ingen F1-förare genom historien har lyckats reta gallfeber på sina motståndare som Schumacher. Han är snabb, fräck, arrogant, hänsynslös, egoistisk osv. Kort sagt, gillar man inte honom så avskyr man honom. Han lämnar definitivt inget racing-fan oberörd.
-
-
Jag lite svårt att förstå det även med tanke på -94 och -97.
Folk har nästan helgonförklarat Senna fastän han var betydligt mer hänsynslös på banan än vad Schumi har varit.
Men det är kanske så när någon förare kör ihjäl sig, att man glömmer hur de egentligen betedde sig i vissa lägen?
Folk har nästan helgonförklarat Senna fastän han var betydligt mer hänsynslös på banan än vad Schumi har varit.
Men det är kanske så när någon förare kör ihjäl sig, att man glömmer hur de egentligen betedde sig i vissa lägen?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Ja när man tänker efter så är det ju inte alls mycket t-shirts och kepsar som finns att tillgå när det gäller Ferrari. Dom vill nog inte tjäna pengar alls.... bara rejsaOn 2002-03-19 13:13, EnzoF1 wrote:
/E
-
-
-
Spelar ingen roll, nu kommer ni säkert garva häcken av er, men 98 var fan Coulthards fel!!! Så nu fick jag med det också!
Angående kappvändare måste jag säga att Woods inte varit en sådan, han har ihärdigt hävdat att Alesi är en underbar förare.
Men annars håller jag med Fabbsie, det är många som vänder nu... Mina "vänner" som sedan jag inveg dom i F1 har hållt på McLaren börjar nu prata om hur bra Williams är... Mycket tråkigt!
/gringo
Angående kappvändare måste jag säga att Woods inte varit en sådan, han har ihärdigt hävdat att Alesi är en underbar förare.
Men annars håller jag med Fabbsie, det är många som vänder nu... Mina "vänner" som sedan jag inveg dom i F1 har hållt på McLaren börjar nu prata om hur bra Williams är... Mycket tråkigt!
/gringo
-
-
- Utvisad
Det intressanta är ju att många rackar ned på Schumi för det där försteförarstatus.On 2002-03-20 10:21, Razor wrote:
Vad många inte vill tänka på att är ju att Senna begärde samma sak men inte fick det. Men det gör ju honom till lika god kålsupare. Var det månne Lotus det gällde då? Jag har faktiskt ingen koll på det, men någon gammal saltstod kanske har det... Nisse???
Det är kanske något att dänga i skallen på baseballigan? Allt de beskyller Schumi för kan man även implementera på Senna förutom det faktum att Schumi ju vunnit lite mer...
Jag tror att baseballigan egentligen är [Schumacherfans] men att de inte kommit ut än...
/E
-
Jag orkar inte älta detta en gång till utan nöjer mig med att säga att jag inte håller med...On 2002-03-20 11:05, ANFRAN wrote:
Adelaide -94 var fan Hills fel, kom inte och säg nåt annat. Jag skyllde på [Schumacher] i flera år tills jag insåg att Hill var den skyldige. Detta håller nog till och med Tärskrom med om.
-
-
Eh...say what!? 1994-smällen var väl för hela hålvetet inte Schumis fel!?On 2002-03-20 10:14, Cuscino wrote:Kan det ha att göra med 1994 och 1997 kanske?On 2002-03-20 09:52, Binneberra wrote:
Visst verkar MS beröra de flesta, men varför han anses mer arrogant och hänsynslös än andra i branschen förstår jag fortfarande inte.
-
-
Tror också att Tjack-Smacke skulle hävda sig ganska bra i en bättre bil. Han skulle ju definitivt köra skiten ur Kål-Tord och RubbeBarre. Säkert även Raffe Slim. Men det finns många som nog skulle göra ännu bättre ifrån sig i en vinnarbil. Alla tre finnarna, t ex. Fast i fråga om Häkkinen, kan man faktiskt lite, lite grand undra hur snabb han verkligen är/var. För vad har han kunnat jämföras med? Jo, Kål-Tord. Som t o m Räkan (i bara sitt andra McLaren-kval) körde ifrån på tidsträningen senast (även om det bara var med en hundradel). Mika Salo, däremot...! Minns ni hur han spöade Irvine vid sina korta inhopp i Ferrari ´99?On 2002-03-20 15:21, Slasher wrote:
Jag håller fortfarande på Villeneuve. Känns bara som att han sitter i en sån kass bil nu så det inte finns något riktigt att tala om.
Men jag kanske är en liten kappvändare för jag blir överlycklig varje gång Schumi blir omkörd! Jag skrattade högt när Bernoldi passerade Schumi i Malaysia!
Ps. Förresten, dra nu inte upp Mikas och Mikas gemensamma kart-förflutna. De jämförelserna kan jag redan.
-
-
vet bara att Senna blev försteförare hos Lotus 85, de Angelis var andreförare och detta trots att de Angelis ledde Vm efter San Marinos GP.On 2002-03-20 14:31, EnzoF1 wrote:Vad många inte vill tänka på att är ju att Senna begärde samma sak men inte fick det. Men det gör ju honom till lika god kålsupare. Var det månne Lotus det gällde då?On 2002-03-20 10:21, Razor wrote:
/E
1986 nekade Senna att ha Derek Warwick som teamkamrat, då han tyckte att DW var en för stark förare. Istället blev det Johnny Dumfries.
Men sen kan ju Senna ha krävt detta i McLaren också, det vet jag inte.