Intresset för F1 dalar?

Kungaklassen av motorsport...
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Jari skrev:
Golfkillen skrev:
Razor skrev:
Är det bara jag som är dum alltså? Jag fattar fortfarande inte dom? Även om man lägger ihop dom får man inte 33 % känns det som. Förklara gärna för mig!!

Som sagt, lita inte på de tittarsiffror som presenteras, helst inte när det är få personer uppmäta. Det kan slå fel på öer 10 %!
Tittarsiffror brukar ha en tillräckligt stor referensgrupp för att ge ett skapligt bra närmevärde. Att siffran aldrig kan fås exakt stämmer, men det slår knappast heller fel på så mycket som 10%.
Det går säkert att googla fram matten och hur man får fram tittarsiffrorna på olika håll, men jag har ingen lust att göra det åt dig.
Jag vet ganska mycket om tittarsiffror. Jag vet hur cellerna tas fram, jag vet hur mätfamiljerna mäts ut. Jag vet även hur skattningsfelen kan uppstå. Jag är helt säker på att felen kan vara 10 % (och även mycket över detta). Jag är helt säker på det. Om du vill så kan jag lägga fram de statistiska bevisen för detta.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nu ska det bli kul att se Jari diskutera statistiska mätmetoder med golfkillen :aha:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Golfkillen skrev:Är det bara jag som är dum alltså? Jag fattar fortfarande inte dom? Även om man lägger ihop dom får man inte 33 % känns det som. Förklara gärna för mig!!
Det var inte dig som det var riktat åt.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Razor skrev:
Golfkillen skrev:Är det bara jag som är dum alltså? Jag fattar fortfarande inte dom? Även om man lägger ihop dom får man inte 33 % känns det som. Förklara gärna för mig!!
Det var inte dig som det var riktat åt.
Jag förstod det, och det jag skrev var inte riktat mot dig ;-). Var bara en olycklig citat-situation!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:Jag hatar folk som bara gissar saker med bergsäkert tonfall...
Det är humor :lol:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Golfkillen skrev: Jag vet ganska mycket om tittarsiffror. Jag vet hur cellerna tas fram, jag vet hur mätfamiljerna mäts ut. Jag vet även hur skattningsfelen kan uppstå. Jag är helt säker på att felen kan vara 10 % (och även mycket över detta). Jag är helt säker på det. Om du vill så kan jag lägga fram de statistiska bevisen för detta.
För att veta så otroligt mycket frågar du otroligt dumma frågor...

Lägg fram vad du googlat dig fram till nu då, för tittarsiffrorna är otroligt viktiga för alla kommersiella TV-kanaler.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Nu ska det bli kul att se Jari diskutera statistiska mätmetoder med golfkillen :aha:
Tror inte det blir mycket till diskussion tyvärr.
Han fattar ju inte ens hur det ackumulativa systemet för mätning fungerar...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Nu ska det bli kul att se Jari diskutera statistiska mätmetoder med golfkillen :aha:
Det här blir riktigt intressant... undrar vem som vinner? :-?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag undrar mer hur förloraren ska kunna förstå att han redan förlorat...
Razor skrev:
Det här blir riktigt intressant... undrar vem som vinner? :-?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Alltså, jag förstår mig inte på er längre.
Gk ställer en fråga om hur tittarsiffrorna kan bli som de är, på vilket jag svarar så gott jag kan och får spott och spe för det.
Vari består tävlingsmomentet här?
Har ni fakta som jag inte bsitter kan ni väl lägga fram den i stället för att försöka förlöjliga andra skribenter, hur tacksamt det än kan vara.

Att gk sen helt plötsligt vet exakt hur tittarsiffror och statistik över dessa räknas fram och felmarginalerna i dem reagerar minsann ingen på?

Jag förstår att det inte är så lätt att vara Ferrarifan längre, men det är väl för fan inte mitt fel att de är på dekis och att Italienarna allmänt säger om MP4/20 att det är årets Ferrari 2005?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Gk ställer en fråga om hur tittarsiffrorna kan bli som de är, på vilket jag svarar så gott jag kan och får spott och spe för det.
Han frågade inte hur man fick fram tittarsiffror, han frågade hurvida de siffrorna verkligen stämde eftersom han inte fick matematiken att gå ihop och det gör inte jag heller.
Golfkillen skrev:De här siffrorna fattar jag inte. Efter fem lopp så var genomsnittet 6 % högre, kvalen har ökat med 9 %. Men den totala ökningen är 33 %. Jag förstår ärligt talat inte.

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

När det är färdigräknat kommer den här tråden att tystna lika snabbt som pedofil/katolik-tråden.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Såhär ser deras tablå ut för Spaniens GP:
Espanja / Barcelona:
pe 06.05. 19.30 – 20.00 vapaat harjoitukset (n)
la 07.05. 17.00 – 18.05 aika-ajot (n)
su 08.05. 10.50 – 12.10 aika-ajot (s)
su 08.05. 14.30 – 14.50 F1-studio (s)
su 08.05. 14.50 – 16.35 GP (s)
su 08.05. 16.35 – 16.45 F1 Palkintojenjako (s)
su 08.05. 16.45 – 17.30 F1-studio (s)
ma 09.05. 10.15 – 12.00 GP (u)

De siffror jag fått gäller enbart för loppet och för något av kvalen, Lägg därtill ökningen under övriga sändningar så kommer du säkert upp i 33%. De siffrorna kan jag inte specificera, men är det oklart med dem så hör med källan Sportti eller MTV3, som postade dem från början.

Jag begriper inte varför ni tar sikte och försöker skjuta skarpt mot mig hela tiden. Jag förmedlar bara nyheter...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:När det är färdigräknat kommer den här tråden att tystna lika snabbt som pedofil/katolik-tråden.

Tärnström
Det skulle säkert gå mycket bättre om du släppter pipan och hjälpte till...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev: Jag begriper inte varför ni tar sikte och försöker skjuta skarpt mot mig hela tiden. Jag förmedlar bara nyheter...
Det opponerar jag mig inte mot, däremot stör jag mig på uttalande som att den 33% ökningen från föregående år medför att de tagit igen den 30% nedgången från året innan.

Hur var det nu, du hatade såna som bergsäkert framlade saker som fakta utan att veta nåt om det???
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag förstår att det inte är så lätt att vara Ferrarifan längre, men det är väl för fan inte mitt fel att de är på dekis och att Italienarna allmänt säger om MP4/20 att det är årets Ferrari 2005?
Vilka italienare (obs gemenen) säger det i allmänhet egentligen?

MP4/20 har väl inte direkt rosat marknaden hittills...

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev: Jag begriper inte varför ni tar sikte och försöker skjuta skarpt mot mig hela tiden. Jag förmedlar bara nyheter...
Det opponerar jag mig inte mot, däremot stör jag mig på uttalande som att den 33% ökningen från föregående år medför att de tagit igen den 30% nedgången från året innan.

Hur var det nu, du hatade såna som bergsäkert framlade saker som fakta utan att veta nåt om det???
Jag har aldrig påstått att de tagit igen något tapp från tidigare år. Det var du som ansåg det så viktigt. Jag pekade på att 33% var mer än 30%, men du invände då helt korrekt att 33% framlänges är mindre än 30% baklänges.
Det som inte framgår då i den enkla matten är att du jämför siffror för 5 lopp med en hel säsong. Det kan mycket väl sluta i en högre siffra än 33%, men det är den siffran som gäller nu.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Jag förstår att det inte är så lätt att vara Ferrarifan längre, men det är väl för fan inte mitt fel att de är på dekis och att Italienarna allmänt säger om MP4/20 att det är årets Ferrari 2005?
Vilka italienare (obs gemenen) säger det i allmänhet egentligen?

MP4/20 har väl inte direkt rosat marknaden hittills...
Rosat marknaden?
Jag gillar ordvalet rosa. Kolla gazettan vetja.
Det är de som säger det.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Kolla gazettan vetja.
Det är de som säger det.
Nej, jag kan inte hitta det där. Kan du visa var du läst det? Min italienska är väl inte lika bra som din för jag kan hitta det ställe där det står att italienarna allmänt säger det.

För det är väl inte så att du försöker hävda nåt bertgsäkert som du inte har en aning om här?

Jag läser och läser men jag kan inte få det till att italienarna allmänt tycker det. Men du får gärna översätta åt mig du som kan!

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag kan lika lite italienska som du kan finska, så jag har inte läst det själv utan fått det återberättas för mig. Om jag inte minns helt fel var det turunsanomat som sa att de skrivit så.
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Jari skrev:Alltså, jag förstår mig inte på er längre.
Gk ställer en fråga om hur tittarsiffrorna kan bli som de är, på vilket jag svarar så gott jag kan och får spott och spe för det.
Vari består tävlingsmomentet här?
Har ni fakta som jag inte bsitter kan ni väl lägga fram den i stället för att försöka förlöjliga andra skribenter, hur tacksamt det än kan vara.

Att gk sen helt plötsligt vet exakt hur tittarsiffror och statistik över dessa räknas fram och felmarginalerna i dem reagerar minsann ingen på?

Jag vet att det system som används i Sverige för skattningar av tittarsiffror heter People-metersystemet. Det ägs av ett amerikanskt bolag som heter A.C Nielsen Company. MMS köper data från A.C Nilesen och ansvarar för marknadsföring och distribution av tittardata.

Den senaste etableringsundersökningen i Sverige gjordes 1998. Då valde man ut 936 av Sveriges 2548 församlingar. I varje församling valdes ett antal hushåll ut genom ett OSU (obundet slumpmässigt urval). Redan här finns en felkälla då man säger att målpopulationen och rampopulationen är samma.

Den tittarpanel som idag finns är på 1080 hushåll. Hur denna panel är sammansatt bestäms av fyra olika variabler. Dessa variabler har forskare vid Uppsala universitet kommit fram till genom en multivariat publikanalys (hör av dig om du vill ha förklarat vad en multivariat faktoranalys är).

Sen är det en himla massa om viktning som jag inte tar upp här.

Däremot så kan du gärna förklara för mig hur de ackumulativa systemet fungerar. Jag får fortfarande inte matten att gå ihop i de tittarsiffror du presenterade och procentsatserna.

När det gäller variansen i skattningarna av tittarsiffror har några kursare till mig gjort simuleringar på just detta. Med en optimal simulering (dvs alla som har en people meter hemma använder den på ett korrekt sätt, man har inga gäster hos sig, man glömmer inte att logga ut osv) så var det inte ovanligt med en avvikelse på 20 % (gäller för ett program som har 1000.000 tittare som riktigt antal).

Du nämner att tittarsiffror är livsviktiga för de stora tv-bolagen, och ja, det har du helt rätt i. Jag har aldrig sagt något om det. Måste det vara rätt för det? Bland annat så säger Aron Gabrielsson, medieanalytiker på Kanal 5 följande: "Rent generellt är vi medvetna om att det finns en osäkerhet. [...] Vi har upplevt att vissa program diffar lite väl mycket."

Karl Bjurström, medieanalytiker på TV3 säger följande på frågan om hur stor osäkerhet han tror det finns i tittarsiffror: "Svårt att uppskatta, enligt MMS har inte många lyckats.

Tobias Egge på TV4s försäljningsavdelning svarar såhär på samma fråga:

TV-branschen tror jag är medveten om att det finns brister i denna typ av mätning (panelmätning), men också många fördelar som väger över jämfört med andra metoder.

Jag vet inte vad jag mer kan säga. Jo, hela detta inlägg är skrivit utan någon som helst hjälp av google, det du! Däremot har jag haft mycket hjälp av uppsatsen "Tittarsiffror - osäkerhet och presentation".
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jari skrev:Såhär ser deras tablå ut för Spaniens GP:
Espanja / Barcelona:

De siffror jag fått gäller enbart för loppet och för något av kvalen, Lägg därtill ökningen under övriga sändningar så kommer du säkert upp i 33%. De siffrorna kan jag inte specificera, men är det oklart med dem så hör med källan Sportti eller MTV3, som postade dem från början.

Jag begriper inte varför ni tar sikte och försöker skjuta skarpt mot mig hela tiden. Jag förmedlar bara nyheter...
GK frågade: Däremot så kan du gärna förklara för mig hur de ackumulativa systemet fungerar. Jag får fortfarande inte matten att gå ihop i de tittarsiffror du presenterade och procentsatserna.
Jag kände mig nödbedd att citera denna post igen eftersom gk inte sett den i sin jakt på ripoffmaterial, som kan stödja hans teori om 20 procentiga felmarginaler i tittarsiffror.

För att få den totala siffran på ökningen 33% behöver du uppgifter från fler program än ett kval och ett race eftersom det gäller allt tittande enöigt den typtablå som är postad ovan.

Hoppas poletten trillar ner nu...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag kan väl kanske mer finska än du kan italienska, och när du nu anger turunsanomat som källa så inser jag varför du skrev som du gjorde. Detta påstående ligger alltså helt i linje med en mängd andra inlägg från dig.

Ärligt talat Jari skulle jag sluta läsa den publikationen om jag var du, det är inte att undra på att din syn på F1 skiljer sig en del från den övriga världens om övrig information i den blaskan håller samma klass...

Jag håller mig till den italienska källan och kan med säkerhet hävda att ditt påstående inte är med sanningen överensstämmande!

Jari skrev:Jag kan lika lite italienska som du kan finska, så jag har inte läst det själv utan fått det återberättas för mig. Om jag inte minns helt fel var det turunsanomat som sa att de skrivit så.

Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Jari skrev:
Jari skrev:Såhär ser deras tablå ut för Spaniens GP:
Espanja / Barcelona:

GK frågade: Däremot så kan du gärna förklara för mig hur de ackumulativa systemet fungerar. Jag får fortfarande inte matten att gå ihop i de tittarsiffror du presenterade och procentsatserna.
Jag kände mig nödbedd att citera denna post igen eftersom gk inte sett den i sin jakt på ripoffmaterial, som kan stödja hans teori om 20 procentiga felmarginaler i tittarsiffror.

För att få den totala siffran på ökningen 33% behöver du uppgifter från fler program än ett kval och ett race eftersom det gäller allt tittande enöigt den typtablå som är postad ovan.

Hoppas poletten trillar ner nu...
Då de siffror du har presenterat är en klar ripoff från MTV3 eller Sportti så vägrar jag kommentera det. Eftersom du inte har gjort mätningarna själv så är de absolut inget värda!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Men du vet väl ingenting om statistik, GK?
Jari är statistiker ut i fingerspetsarna så jag tror inte att du har något att hämta här ;)

Äntligen!
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Jag vet ens inte vad statistik betyder! Jag trodde att det var något med bevarande (statisk) men nu ser jag ju att det är fel! :wink: Vad trevligt att Jari är statistiker, vilket läroverk har han gått på?

Förresten så glömde jag visa mitt lilla ironifinger i min förra post, om nu ingen förstod att jag var ironisk.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Lite OT, men hur någon kan vilja bli statistiker förbluffar mig. Matematisk statistik del 2 var min sista tenta som teknolog och jag hade inte sparat den för att spara det bästa till sist... Konstiga fördelningar, stokastiska funktioner, monte carlo-simuleringar och annat otyg tillsammans med en usel lärare var inte precis min uppfattning av nöje. Men smaken är verkligen som baken. :)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Golfkillen skrev:Jag vet ens inte vad statistik betyder! Jag trodde att det var något med bevarande (statisk) men nu ser jag ju att det är fel! :wink: Vad trevligt att Jari är statistiker, vilket läroverk har han gått på?

Förresten så glömde jag visa mitt lilla ironifinger i min förra post, om nu ingen förstod att jag var ironisk.
Jag kan verkligen rekommendera Eike Petermans analytiska metoder som kvällslektyr för dig gk.
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

AndersF1 skrev:Lite OT, men hur någon kan vilja bli statistiker förbluffar mig. Matematisk statistik del 2 var min sista tenta som teknolog och jag hade inte sparat den för att spara det bästa till sist... Konstiga fördelningar, stokastiska funktioner, monte carlo-simuleringar och annat otyg tillsammans med en usel lärare var inte precis min uppfattning av nöje. Men smaken är verkligen som baken. :)
Jag har ingen aning, fråga Jari, han verkar ha koll!

När det gäller multivariataanalysböcker, med diskriminantanalys och faktoranalys så gillar jag:

Johnson R A - Wichern D W, Applied Multivariate Statistical Analysis

Vad jag har förstått så är Petermanns lite sisådär, men jag har inte läst den själv, så jag skall väl egentligen inte uttala mig. Kan du inte recensera din Jari?

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tack gk, jag läser den i helgen och återkommer med recension på måndag okej? :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kom du inte till matstat I och II Jari, eller var det i 2:an?

Analysen är väl första kursen man går och har väl inte så mycket med beräkningarna i denna topic att göra.
Jari skrev:
Golfkillen skrev:Jag vet ens inte vad statistik betyder! Jag trodde att det var något med bevarande (statisk) men nu ser jag ju att det är fel! :wink: Vad trevligt att Jari är statistiker, vilket läroverk har han gått på?

Jag kan verkligen rekommendera Eike Petermans analytiska metoder som kvällslektyr för dig gk.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Har jag sagt det där?
Har jag inte det är det förtal.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Japp det har du sagt i telefon! Om det är sant eller inte vet jag inte, men det är ett i det närmaste korrekt citat! Var du full när du sa det så du inte kommer ihåg?

Hur var det nu: Du uttalar dig, jag vidarebefordrar.

Var inte bitter!
Jari skrev:Har jag sagt det där?
Har jag inte det är det förtal.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det var det dummaste jag hört!
Två lögner gör inte ett rätt.
Du är rätt patetisk just nu. Tror du på det där själv?
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Jari skrev:Tack gk, jag läser den i helgen och återkommer med recension på måndag okej? :D
Hur gick det? Var det en bra bok?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag tror absolut inte på det där. Självklart är det ett brott, varför stoppade de dig annars för? Det är ju du som hävdade att det inte var ett brott. Min signatur är bara ytterligare ett bevis för vilken idiot du är!
Jari skrev:Det var det dummaste jag hört!
Två lögner gör inte ett rätt.
Du är rätt patetisk just nu. Tror du på det där själv?

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:

Den lär väl knappast hjälpa honom med statistiken? Kanske lite, med nummerserier men inte så värst mycket mer.
Dessutom så är den inte speciellt bra, som någon redan har påpekat. (detsamma gäller även för Analytiska Metoder II)

Äntligen!
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Det var nog jag som sa att det inte var så speciellt bra, men jag har ju som sagt inte läst den.

Fast vad vet jag om statistik och matematik, ingenting!!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det spelar ingen roll om du har läst dem eller ej, de är inte bra i vilket fall som helst. (Jag har läst båda böckerna)
Jag ifrågasätter dessutom dess relevans i statistiksammanhang eftersom de handlar om analytiska metoder som t ex integraler, differentialekvationer och liknande. Jag kan inte komma ihåg att jag hade någon större nytta av de kurserna när jag läste matematisk statistik något år senare.
Enzo kommer kanske ihåg bättre?

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev: vilken idiot du är!

?
[/quote]

Utan att lägga mig in i debatten så anser jag att du i detta fall korsat den röda linjen. Vill du utala dig om vad du tycker om Jari så håll dig på rätt sida om stängslet. Detta gäller självfallet alla skribenter här. Tycker det är trist att läsa denna typ av tillmälen.

Tycker för övrigt själv likadant om några skribenter här. Dom har fått veta det via PM.

PMá gärna någon du riktigt tycker illa om och brätta det för vedebörande, låt mig slippa se det här. :up:

MVH

Gösta (självutnämnd moderator under några minuter) :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Bäste självutnämnde moderator, det blir tyvärr så här ibland. Jag har under lång tid nu försökt få en viss person att förstå vilka känslor han framkallar hos mig. Jag har ofta uppträtt smidigt och elegant och försökt förklara den frustration och irritation som hans inlägg och åsikter åsamkar mig. När nu diplomatins portföljer är utömda så kvarstår endast detta. Med lite tur förstår han att han numera anses vara "persona non grata" hos mig och kan sluta sprida sina lögner och desinformation.

Jag tycker verkligen att Jari är en idiot. Jag kan inte beskrivs honom på annat sätt. Han uppvisar alla tänkbara kriterier för detta epitet som jag kan komma på. Han tycker säkerligen lika eller värre om mig och det är självfallet hans rättighet. Skillnaden mellan honom och mig är att han ljuger om vänner och bekanta, något jag inte gör. Jag kan även erkänna när jag har fel och uppvisa en ödmjuk attityd ibland, något han ännu inte uppvisat.

Jag är långt från guds bästa barn, men jag sover gott i förvissningen att det finns värre djävlar än mig i samhället ;)

Om du ser lite i debatten så ondgör sig Jari över mitt val av signatur medan han själv valt en minst lika provocerande signatur. Jari har dessutom uppvisat den dåliga smaken att använda samma signatur på ett annat forum som ej längre frekventeras av mig. Så till de tillmälen jag redan tillskriver Jari lägger jag numera till "feg skit". Han får gärna kalla mig saker på de forum jag skriver på.

Nåväl, jag kommer från och med detta att försöka avhålla mig från att svara på något av Jaris inlägg. Det går helt enkelt inte att föra en fruktbar diskussion med honom, jag överlåter det med glädje till dem som ännu inte tröttnat på honom.
Gösta skrev:
EnzoF1 skrev: vilken idiot du är!

?

Utan att lägga mig in i debatten så anser jag att du i detta fall korsat den röda linjen. Vill du utala dig om vad du tycker om Jari så håll dig på rätt sida om stängslet. Detta gäller självfallet alla skribenter här. Tycker det är trist att läsa denna typ av tillmälen.

Tycker för övrigt själv likadant om några skribenter här. Dom har fått veta det via PM.

PMá gärna någon du riktigt tycker illa om och brätta det för vedebörande, låt mig slippa se det här. :up:

MVH

Gösta (självutnämnd moderator under några minuter) :D[/quote]

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag undrar vad det här har att göra med att intresset för F1 dalar? Allt kan ju inte vara Jaris fel .... ;)

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Razor skrev:Det spelar ingen roll om du har läst dem eller ej, de är inte bra i vilket fall som helst. (Jag har läst båda böckerna)
Jag ifrågasätter dessutom dess relevans i statistiksammanhang eftersom de handlar om analytiska metoder som t ex integraler, differentialekvationer och liknande. Jag kan inte komma ihåg att jag hade någon större nytta av de kurserna när jag läste matematisk statistik något år senare.
Enzo kommer kanske ihåg bättre?
Nej, jag kommer inte heller ihåg bättre. Jag har inte haft nån nytta av skiten heller... :D

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:Jag undrar vad det här har att göra med att intresset för F1 dalar? Allt kan ju inte vara Jaris fel .... ;)
Nja, nog har ditt intresse för Räkan minskat pga Jari, och därigenom intresset för F1... ;)

Användarens profilbild
eyesman

Inlägg av eyesman »

Jag vet ingenting om tittarsiffror men biljettförsäljningen till
banorna har ökat,intresset för att se F1 live har tagit ett rejält
skutt framåt.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Intresset dalar åtminstone för mig att komma till dom här sidorna pga Enzos eviga skitprat. I stort sett så får inte ett inlägg från Jari vara i fred för Enzos påhopp.
Förr var dom här forumen roliga att kolla i tack vare att "den eller den" hade luskat fram nåt intressant, rykten dög också, "nånstansifrån" - nu förs bara ett jäkla skitprat av en bitter Enzo som inte kan droppa av.
Enzo, om du vet att exempelvis turrunsanoma e bara skit som källa så kan du inte delge oss andra dina nyheter från dom rätta källorna då - väntar andäktigt på vad du skall komma med.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

guuben skrev:Intresset dalar åtminstone för mig att komma till dom här sidorna pga Enzos eviga skitprat. I stort sett så får inte ett inlägg från Jari vara i fred för Enzos påhopp.
Förr var dom här forumen roliga att kolla i tack vare att "den eller den" hade luskat fram nåt intressant, rykten dög också, "nånstansifrån" - nu förs bara ett jäkla skitprat av en bitter Enzo som inte kan droppa av.
Enzo, om du vet att exempelvis turrunsanoma e bara skit som källa så kan du inte delge oss andra dina nyheter från dom rätta källorna då - väntar andäktigt på vad du skall komma med.
Amen... :up:
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
GMD

Inlägg av GMD »

Kan vi inte alla bara vara vänner och kramas?
Gösta

Inlägg av Gösta »

NEJ!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
GMD

Inlägg av GMD »

Skyll dig själv då. :saucy: