Kimi till Ferrari 2007???

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Mr T

Kimi till Ferrari 2007???

Inlägg av Mr T »

Jag läste en artikel publicerad i lördags, alltså före loppet...

Kortfattat går den ut på att Kimis managers har haft förhandlingar med Jean Todt som vill att Kimi skall skriva på ett kontrakt med Scuderi från 2007 som en efterträdare till Schumi. Dom skriver att det är "lite tragiskt" att Barren inte nämns i dom diskussionerna. Vidare så skulle Alonso kunnat vara en kandidat, men tydligen så drar inte Flavio Briatore jämnt med Fiatstallet.
DC uttalade sej och hade full förståelse om Kimi ville byta. "McLaren har förstört så många lopp för honom."
Jean Todt:
"Om det skulle finnas någon möjlighet så skulle vi omedelbart köpa ut honom från hans kontrakt. Jag gillar Kimi. Han är både snabb och har massor av talang."

"Nancy Stephney, chefsmekaniker hos Scuderia, slår gärna vad med sina gamla kompisar hos McLaren hoppar över senast om två år"

"Självaste sjufaldige mästaren Schumi tycker att Kimi är en av de bästa förarna och den tuffaste konkurrenten...Shumi vill att det röda imperiet skall fortsätta vinna och hjälper gärna till. I kimi ser han sin naturliga arvtagare."

"Niki Lauda är smått övertygad om att finnen byter team ganska snart.
- Skillnaden mellan Kimi och Mika Häkkinen är att Kimi är iskall. Mika behövde harmoni omkring sig och hade aldrig lämnat McLaren.
-Mitt intryck är att det inte intresserar Kimi. Om han ser att han har bättre chanser att vinna titeln med ett annat team kommer han inte att ta hänsyn till någon utan hoppar över så snabbt som möjligt"

Phuu, att hacka tangentbord e inte min starka sida...

Hoppas att McLaren får fart på kärrorna så ovanstående inte blir aktuellt!
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
Razor

Re: Kimi till Ferrari 2007???

Inlägg av Razor »

Mr T skrev:Nancy Stephney, chefsmekaniker hos Scuderia
Nancy?
Är det Nigel Stepneys fru?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Men Jean Todt har ju berömt Kimi väldigt länge nu..självklart är de intresserade och har varit det ett tag. Tur att Ron köpte upp Montoya - jag tror också att Kimi kan få för sig att gå till Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och 2003 och 2004 var det hetaste ryktet att Alonso skulle till Ferrari, och att ett kontrakt från och med 2007 redan var klart .....

Ryktena svänger fort i F1 :) Det slutar väl med att både Kimi och Alonso hamnar hos Ferrari
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

PS..jag vet att Montoya inte står så högt i kurs nu, men han är en mycket kallare och mer beräknande förare än Kimi. Inget negativt..men Kimi verkar bara köra fullt hela tiden och jag är inte ännu säker på att han har andra kvaliteter som behövs för att bli mästare. Snabb som fan är han dock;-)
Gäst

Inlägg av Gäst »

LuckyStrike1 skrev:Och 2003 och 2004 var det hetaste ryktet att Alonso skulle till Ferrari, och att ett kontrakt från och med 2007 redan var klart .....

Ryktena svänger fort i F1 :) Det slutar väl med att både Kimi och Alonso hamnar hos Ferrari
Det hela hänger väl ihop med hur det blir med Gp1.
Jag tror att Ferrari lägger ner sin F1 verksamhet om Gp1 realiseras.
De har inte råd att tävla utan Bernies extra pengar från concordavtalet till Ferrari för deras "historiska bidrag till sporten".
Lite trist om namnet F1 skulle gå i graven.
Man skall hålla sig till ämnet.
Om vi antar att F1 lever kvar i dess nuvarande form så lär en del stora biltillverkare se till att den tidigare fördelen för Ferrari minskas samtidigt som Bernie E
blir avpolleterad smidigt.
Bernie enligt mig bör gå samtidigt som F1 skippar tobak.
Kontentan blir.
Inte ens Kimi skriver på för Ferrari då de inte vet vad som händer efter 2007.
Alonso dito.
Vem eller vilka som skriver på vad är en politisk fråga inom F1 och då enbart Ferrari bekänt färg om ett nytt avtal så får vi se.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Bortsett från allt annat som GPWC osv, så gäller följande (tror jag):
McLaren kommer göra allt de kan för att behålla Kimi
Ferrari kommer att öka insatserna allteftersom, liksom alla andra stall som aspirerar på titeln och behöver en toppförare
Så länge McLaren levererar bilen kommer Kimi sitta kvar med allt högre lön.
Fortsätter McLaren som de gjort sen 2001 och bygga bilar som bjuder på konstanta besvikelser är det bara en tidsfråga vart Kimi går.
Tror att han i stort sett kan välja stall fritt.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ja jösses, vilket stall ska man börja hålla på då??? Tur man har en Massa-keps liggande

"Beyond any limit"

Nu tror jag Ferrari tar sitt förnuft tillfång och signar Alonso eller nån annan som kan leverera och inte kör sönder prylarna hela tiden. Ferrari har ju trots allt en image att leva upp till...
Jari skrev:Bortsett från allt annat som GPWC osv, så gäller följande (tror jag):
Ferrari kommer att öka insatserna allteftersom, liksom alla andra stall som aspirerar på titeln och behöver en toppförare
Fortsätter McLaren som de gjort sen 2001 och bygga bilar som bjuder på konstanta besvikelser är det bara en tidsfråga vart Kimi går.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

EnzoF1 skrev:Ja jösses, vilket stall ska man börja hålla på då??? Tur man har en Massa-keps liggande

"Beyond any limit"

Nu tror jag Ferrari tar sitt förnuft tillfång och signar Alonso eller nån annan som kan leverera och inte kör sönder prylarna hela tiden. Ferrari har ju trots allt en image att leva upp till...
Jari skrev:Bortsett från allt annat som GPWC osv, så gäller följande (tror jag):
Hä hä...
De e tuffa tider för dej nu Enzo! :wink:

Finnpajsaren är tydligen "överhypade" bland proffsen också (jag vet inte om du är av en annan åsikt, man jag kallar i alla fall Ferrari för proffs..).

Tydligen anser dom flesta som har lite insikt i F1 att finnpajsaren har potential, och då menar jag inte bara dom bittra och inåtvända finländska fansen.

Både McLaren och Ferrari är ju någorlunda etablerade stall. Om dom båda kämpar om en förare så borde det ju va av nån anledning tycker man...

Kanske (bara en hypotes alltså...) tittar dom inte bara i resultatlistorna utan också hur förarna kör på banan...
Men det skulle väl va för otroligt...
Say no more...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ferrari kanske bara vill tvinga upp Kimis lön så att McLaren får mindre över till bilutveckling?
Annars verkar det lite dumt ur förhandlingssynpunkt att offentligt säga att någon är jättebra och att det är honom man vill ha. Lär ju inte sänka lönekraven att börja med den utgångspunkten...
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

AndersF1 skrev:Ferrari kanske bara vill tvinga upp Kimis lön så att McLaren får mindre över till bilutveckling?
Annars verkar det lite dumt ur förhandlingssynpunkt att offentligt säga att någon är jättebra och att det är honom man vill ha. Lär ju inte sänka lönekraven att börja med den utgångspunkten...
Det ar ju ocksa en taktik.

Om Ferrari nu vill ha Kimi, vem spelar andrefiol? Nagon bra och jamn for bilutveckling men utan vinnarinstinkt. Barrichello kan jag inte tanka mig vilja vara kvar tills han ar 40.
This post was submitted using 100% recycled electrons
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

AndersF1 skrev:Ferrari kanske bara vill tvinga upp Kimis lön så att McLaren får mindre över till bilutveckling?
Hmmm...
McLaren kan ju låta honom gå i så fall.
Enligt experterna här är ju McLarens testförare mycket bättre än Kimi... :D

Men att Kimi har en bra förhandlingposition är det inget tvivel om. Snacka om drömläge!

Däremot måste det ju vara lite bittert för Barren!!!
Enligt Schumi skulle Kimi passa som hans "efterträdare".
Dvs att Barren skulle fortsätta att vara en dedikerad andreförare.
Om han inte lägger av förstås....
Say no more...
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

EnzoF1 skrev:
"Beyond any limit"

Jag förstår din frustration. Först kör han sönder lådan i Bahrain och sen kör han sönder däcken i Barcelona. När bilen funkar så kraschar han med Heidfeld.

Klart som fan att alla tifosis vill ha någon som kan leverera
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nu har ni missuppfattat detta. Skomakaren får ju stanna så länge han vill, han behöver bara en ny slav, och det är den rollen Kimi ska få...
Granis skrev:

Om Ferrari nu vill ha Kimi, vem spelar andrefiol? Nagon bra och jamn for bilutveckling men utan vinnarinstinkt. Barrichello kan jag inte tanka mig vilja vara kvar tills han ar 40.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jodå, som sju titlar, ett 80-tal segrar och mycket mer.

Vet du nån som levererat mer?
groovesnus skrev:
EnzoF1 skrev:
"Beyond any limit"

Jag förstår din frustration. Först kör han sönder lådan i Bahrain och sen kör han sönder däcken i Barcelona. När bilen funkar så kraschar han med Heidfeld.

Klart som fan att alla tifosis vill ha någon som kan leverera

Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Klart inte Kimi går till Ferrari. Ferrari är på dekis.

Enzo hejjar du på Ferrari eller Skummen?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

EnzoF1 skrev:Nu har ni missuppfattat detta. Skomakaren får ju stanna så länge han vill, han behöver bara en ny slav, och det är den rollen Kimi ska få...
Samma roll som han "tackat nej" till sen hans intåg i F1. :lol:
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Allt detta betyder alltså att Schumi lägger av inom bara några år?
/Viktor
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Fragan ar om Schumacher VILL stanna hur lange som helst. Han tappar nog sugen ganska snabbt om resultatet alternerar mellan att komma 7-8'a och bryta med tekniskt fel.
EnzoF1 skrev:Nu har ni missuppfattat detta. Skomakaren får ju stanna så länge han vill, han behöver bara en ny slav, och det är den rollen Kimi ska få...
Granis skrev:

Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Fp730a skrev:Klart inte Kimi går till Ferrari. Ferrari är på dekis.

Varfor ar Ferrari pa dekis? Det att bra mycket battre lage att ha en snabb men inte inte tillforlitlig bil an tvartom.
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

EnzoF1 skrev:Jodå, som sju titlar, ett 80-tal segrar och mycket mer.

Vet du nån som levererat mer?
Nä, men det hade vem som helst gjort med:

en överlägsen bil
egen däckfirma
div fusk (anti-spinn och tankrigg med Benetton)
samt en hjälpryttare.
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Tankrigg med Benetton?
/Viktor
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag skulle säga att det är Bridgestone som är på dekis.

Nya Ferraribilen F2005 ser jäkligt bra ut, men Brigestonedäcken verkar vara rena skämtet.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

groovesnus skrev: Nä, men det hade vem som helst gjort med:

en överlägsen bil
egen däckfirma
samt en hjälpryttare.

Ahh de gamla obevisade konspirationsteorierna uttalat med viss bitterhet :D

Det var länge sen

Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

Man plockade bort ett filter till tankriggen och ökade flödet = snabbare depåstopp. Tyvärr fick det till följd att någon form av skräp hindrade ventilen att stänga ordentligt och detta ledde till branden på Hockenheim 1994 (Jos Verstappen).
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det är i stort sett samma hjärnkontor i Team Schumacher nu som det var under åren med Benetton, bortsett från stallcheferna Briatore => Todt.
De fipplade med tankriggen och ställde till med en Jos-barbeque.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

groovesnus skrev:Man plockade bort ett filter till tankriggen och ökade flödet = snabbare depåstopp. Tyvärr fick det till följd att någon form av skräp hindrade ventilen att stänga ordentligt och detta ledde till branden på Hockenheim 1994 (Jos Verstappen).
Det är teorin ja - men det har aldrig bevisas och FIA hittade aldrig några bevis för den teorin.

Samma säsong hände en liknande incident med Eddie Irvines Jordan på Spa. Det tyder snarare på att det var bränsleriggarna det var ngt fel på ...
Senast redigerad av LuckyStrike1 den tor maj 12, 2005 20:38, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

LuckyStrike1 skrev:
groovesnus skrev: Nä, men det hade vem som helst gjort med:

en överlägsen bil
egen däckfirma
samt en hjälpryttare.

Ahh de gamla obevisade konspirationsteorierna uttalat med viss bitterhet :D

Det var länge sen
Tankriggen är väl knappast någon konspirationsteori eftersom Benetton erkände inför FIA att man tagit bort filtret?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men FIA kunde väl aldrig bevisa att det var orsaken till branden? Det var väl bara en obekräftad teori att det var den verkliga orsaken...

Och som sagt - Eddie Irvines Jordan brann också i depån senare på året, och där var väl aldrig några filter bortttagna?

Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

LuckyStrike1 skrev:Men FIA kunde väl aldrig bevisa att det var orsaken till branden? Det var väl bara en obekräftad teori att det var den verkliga orsaken...

Och som sagt - Eddie Irvines Jordan brann också i depån senare på året, och där var väl aldrig några filter bortttagna?
The FIA's press release read: "Following a detailed investigation into the fire involving car No. 6 during a pitstop at the German Grand Prix, the refuelling equipment manufacturer, Intertechnique, has reported to the FIA as follows:

"1. The fuel spillage was caused by a valve failing to close properly,
"2. The valve was slow to close due to the presence of a foreign body,

"3. The foreign body is believed to have reached the valve because a filter designed to eliminate this risk had been deliberately removed."A report has been submitted by the FIA Observer, Mr R. Causo, under Article 152 of the International Sporting Code and Benetton Formula Ltd. has been summoned to appear before the World Motor Sport Council on 19th October, 1994 to answer a charge that they are in breach of Article 6.5.1 of the FIA Formula One Technical Regulations."
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Okay, där ser man vad minnet kan svika en ibland. Fast det förklarar inte Irvines brand samma säsong, så de känns som bränsleriggarna det första året med tankning inte var alltför pålitliga.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det måste nog vara som så att Ferrari jagar Kimi. Eftersom Ron Dennis försöker erbjuda Räikkönen ett livstidskontrakt hos McLaren, för att få behålla honom.

Vilket annat stall skulle det annars kunna vara Williams? Dom verkar ju inte lägga dyra pengar på förare längre. Renault har ju Alonso och en massa unga lovande förare som kan bli stallkamrater till honom nästan gratis. Toyota kanske har pengarna men jag kan inte riktigt se att Räikkönen skulle välja att gå till dom ännu. Resten(inklusive BAR) lär det knappast heller vara.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag tror att det är en rökridå från Ferraris sida; de vill få det att se ut som att de är ute efter Kimi så att McLaren skriver livstidskontrakt med honom och på så sätt låser ena förarplatsen. Sedan sitter de där med vad de har och Ferrari kan norpa det bästa istället (=Alonso). ;)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eller så köper Ron upp Alonso också. Bara för att retas med Ferrari.

Köper upp? låter konstigt...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Då blir det Karthikeyan till Ferrari; det finns ju en koppling mellan Ferrari och Tata.

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Todt brukar ju prata varmt om Massa. Han kanske får rollen som andra fiol till GocartMachahan.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ja, jag har ju redan en Massakeps och då kan jag gå med i den svenska Felipe Massa-fanklubbenmed Gösta som ordförande :aha:

Kepsen har jag ju redan... "Beyond any limit" 8)

Äntligen!
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Då får Kimi sällskap av Valentino Rossi!

http://www.gazzetta.it/Motori/Moto/Moto ... ture.shtml

/Jan
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jisses!
Nu förstår inte jag allt som står där, men Valentinos åsikter om F1 har väl varit framme förr.
Han kör väl likt Mattias hellre rally?
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

LuckyStrike1 skrev:Och 2003 och 2004 var det hetaste ryktet att Alonso skulle till Ferrari, och att ett kontrakt från och med 2007 redan var klart .....

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr huwa
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Razor skrev:Ja, jag har ju redan en Massakeps och då kan jag gå med i den svenska Felipe Massa-fanklubbenmed Gösta som ordförande :aha:

Kepsen har jag ju redan... "Beyond any limit" 8)
Jag har också en Sauber-keps med Massas namn på - vi är många i klubben. :)
Tyckte jag läste någonstans att Keke Rosberg hade Massa som favorit till att bli näste världsmästare (eller om det var bäste förare efter Schmacher?), så även proffsen har insett Massas storhet, det är inte bara Gösta. :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

"Beyond Any Limit"

jag väntar bara på att klubben startas, så inhandlar jag kepsen. Melemsskapet ansökte jag om på Imola

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:"Beyond Any Limit"

jag väntar bara på att klubben startas, så inhandlar jag kepsen. Melemsskapet ansökte jag om på Imola
Passa på nu, för snart går de upp i pris...

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag har det så fett så jag har råd med dubbla priset ;)

Användarens profilbild
Lövet

Kimi till Ferrari (bbrrrrr, osunt)

Inlägg av Lövet »

Jag hoppas vid gud att Kimi blir i Mclaren.
Ferrari kommer snart inte att ha de ekonomiska förutsättningarna till att betala de löner de betalat till förare och personal.
Fiat kommer att strypa pengatillförseln med tanke på den usla ekonomi de har i den koncernen.
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
GMD

Inlägg av GMD »

Utveckla...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ferrari så klart, men sekundärt även [Schumacher] eftersom han ju råkar köra där nu. Men på stallet oavsett förare, ja, det blir ju problem om Kimi börjar där så klart, men det blir förhoppningsvis inte aktuellt...

Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Klart han ska till Ferrari om de är på dekis det skulle ju passa en 26 årig finne som också är på dekis...
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Tomas_Boden

Inlägg av Tomas_Boden »

Jackie Stewart uttryckte sig om Schumi på ett gott vänligt sätt att det är aldrig fel att sluta när man är på toppen, tyvärr är det inte många som kommer ihåg en fallande stjärna :roll: Man kan inte hålla på om det inte är kul längre.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jacob skrev:

Klart han ska till Ferrari om de är på dekis det skulle ju passa en 26 årig finne som också är på dekis...
Din uppfattning om dekis förbryllar mig lite. Eftersom Kimi vunnit de två senaste loppen.
Undrar vad man är om man kommer 18 varv efter då...
Apropå topiken så tycker jag den här bilden säger det mesta:
Bild