Spaniens GP

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det tror inte jag heller - å andra sidan tror jag inte heller att det var pga Schumacher som båda däcken punkterade i söndags.

Tror man det, bör man ju också ha åsikten att Kimi körde sönder bilen på Imola ... om man är konsekvent alltså ...

Det var min poäng.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

LuckyStrike1 skrev:Det tror inte jag heller - å andra sidan tror jag inte heller att det var pga Schumacher som båda däcken punkterade i söndags.

Tror man det, bör man ju också ha åsikten att Kimi körde sönder bilen på Imola ... om man är konsekvent alltså ...

Det var min poäng.
Jag fattar poängen... :wink:

Jag tror heller inte att [Schumacher] var roten till punkorna den här gången.
Men om det var pga skit på banan eller om Bstone däcken inte pallar trycket vete f. Om det e de senare verkar dom va riktigt under isen...
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

[Schumacher]
[Schumacher]
[Schumacher]
[Schumacher]
[Schumacher]
[Schumacher]
Barren
Apan
Räkan

Va fränt! En selektiv censur på sidan!
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det enda jag egentligen vill ha sagt att det är precis lika värt att komma med om och men när det gäller Schumi som det är n'r det gäller Kimi.
Att Schumis däck såg bedrövliga ut även utan punkan är dock oantastligt bevis för att däcken blivit hårt körda. Precis som Barrichellos var på Imola. Att det kanske inte är Schumis ansvarsområde utan kanske brostens hade jag kunnat gå med på, men så nyanserad verkar ingen vilja vara när det gäller en drivaxel.
Ett sånt fel kräver nästan ett gjutfel där man fått en mikroskopisk spricka eller t.ex en felaktig ansamling av legeringar som även det kräver röntgen och metallurgisk- samt hållfasthetsutbildning för att avgöra och inte ens då kan man vara helt säker på att hitta det.
Materialmattning när det gäller såna där legeringar kan jag inte bedöma och jag tvivlar nästan på att det är en helt klar vetenskap, förutom det där som jag nämnde tidigare, det uppenbara.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Mr T skrev:[Schumacher]
[Schumacher]
[Schumacher]
[Schumacher]
[Schumacher]
[Schumacher]
Barren
Apan
Räkan

Prova att skiva ko i bestämd form singularis eller Montoya som en apa.
[Coulthard], [Montoya]
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Pastis skrev:
Mr T skrev:[Schumacher]
[Schumacher]
[Schumacher]
[Schumacher]
[Schumacher]
[Schumacher]
Barren
Apan
Räkan

Prova att skiva ko i bestämd form singularis eller Montoya som en apa.
[Coulthard], [Montoya]
Sorry, en gammmal förstår ingenting :D Nåt finurligt är set säkert men förklara för en som inte förstår....men kanske anar :-?
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Ni får tro vad ni vill om vilken strategi MS var på.....Min källa är inte Eje och den är stensäker.
Sen att några tvivlar kan jag inte göra så mycket åt, men det finns många här som är tvärsäkra med stöd av t ex en godtycklig klocka i bild....

JB
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Om man läser Ferraris racerapport så säger de ingenting om att Schumi skulle ha varit på en enstoppare, däremot att Rubens var det. Todt säger att de hade en liknande strategi som i Imola och hoppades Schumi skulle kunna klättra mha en längre förstastint. Själv trodde Schumi att en tredjeplats hade kunna vara realistisk. Om han hade varit på en enstoppare så hade väl åtminstone en andraplats varit given.

Jag är skeptisk... :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det var så det kändes när man såg racet också - att han var på en enstoppare alltså

Det bådar gott inför resten av säsongen. Då har både Ferrari, McLaren och Renault farten för att vinna och så lurar Toyota där bak.

Kan bli en riktigt spännande säsong det här :up: Jag tror inte heller att Bridgestone kommer att ligga still, utan deras däck kommer definitivt att bli bättre. De kommer också att testa en massa tills däcken har blivit bättre.

Sen tror jag att testöverenskommelsen mellan de andra stallen är på väg att luckras upp.

McLaren med ny vind i seglen kommer inte att sluta testa nån gång i sommar, när de 30 dagarna är förbrukade.

När BAR kommer tillbaka har de mycket att ta igen, och dessutom kommer de att utnyttja avstängningen till att testa. De är redan nu det stall som testat mest efter Ferrari.

Renault och Toyota, framför allt de sistnämnda, kommer att testa vidare också.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

AndersF1 skrev:Om man läser Ferraris racerapport så säger de ingenting om att Schumi skulle ha varit på en enstoppare, däremot att Rubens var det. Todt säger att de hade en liknande strategi som i Imola och hoppades Schumi skulle kunna klättra mha en längre förstastint. Själv trodde Schumi att en tredjeplats hade kunna vara realistisk. Om han hade varit på en enstoppare så hade väl åtminstone en andraplats varit given.

Jag är skeptisk... :D
Jag är också skeptiskt.
Den godtyckliga klockan var en logg på tiderna från loppet. Det är möjligt att någon fifflat med nufforna bara för att dölja Sumomachers masterplans men men...

Jag tror källan är en sol & vårare som snackat med kluven tunga.
:D
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

What ever......

JB
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Att Schumis däck såg bedrövliga ut även utan punkan är dock oantastligt bevis för att däcken blivit hårt körda.
Fast nu var de ju inte speciellt slitna?
Hisao Suganuma, Bridgestone Motorsport skrev:What we can say, however, is that the wear on Michael's rear tyres was within acceptable boundaries.
Michael Schumacher skrev:We didn't have any problems with tyre-wear. I would have been competitive right to the end.
Jag hatar folk som bara gissar saker med bergsäkert tonfall...
:roll:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Blomman skrev:Ni får tro vad ni vill om vilken strategi MS var på.....Min källa är inte Eje och den är stensäker.
Sen att några tvivlar kan jag inte göra så mycket åt, men det finns många här som är tvärsäkra med stöd av t ex en godtycklig klocka i bild....

JB
Jag skiter i klockan, eftersom den ensam inte bevisar något definitivt.
Min analys såg alternativ 2 troligare och så här sa Schumi själv:
"I think a third place would have been a realistic target seeing how the race was going. So it was very disappointing that I had those two problems. Already on the lap before, I felt the car becoming unbalanced, then suddenly the tyre pressure was gone. Then, after the rear tyre was changed, the same thing happened again. It is strange that both were on the same side and the other tyres were fine. We have a lot of work to do across the entire package, before Monaco."
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Att Schumis däck såg bedrövliga ut även utan punkan är dock oantastligt bevis för att däcken blivit hårt körda.
Fast nu var de ju inte speciellt slitna?
Jodå, kolla slomobilden med flatspotten på bakdäcket. Den zoomade. Däcken är i bedrövligt skick. Minns gärna också varför Barrets fart avtog kraftigt i Italien. Samma samma, trots stenhårda val...
Hisao Suganuma, Bridgestone Motorsport skrev:What we can say, however, is that the wear on Michael's rear tyres was within acceptable boundaries.
Michael Schumacher skrev:We didn't have any problems with tyre-wear. I would have been competitive right to the end.
"I think a third place would have been a realistic target seeing how the race was going. " Nå't fel var det ju...
Jag hatar folk som bara gissar saker med bergsäkert tonfall...
:roll:
Absolut!
När det gäller tolkningarna av ett F1-lopp däremot kan inte ens du övertyga mig om att inte Schumi hade däcksproblem.
Jag tror inte heller att han hade klarat det på ett stopp, men det är en helt ointressant och akademisk diskussione eftersom han inte var med länge nog i loppet.
Att konstatera att han "egentligen leder" däremot...
Nä...
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

"Att konstatera att han "egentligen leder" däremot... "
Jaa, det var nog en riktig dundertabbe - vi hade också lite roligt åt det påståendet.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Dundertabbe skulle jag inte kalla det.

Dundertabbe är t.ex. att utbrista

"VA!!??? Ska han tanka bilen själv!!????" när en förare går i depå under loppet och kliver ur bilen .....

som en f1-kommentator en gång utbrast för ett antal år sen ....

Fast det är en rätt rolig kommentar :)

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Vem sa det där om att tanka själv? Det minns inte jag. Kanske var det på eursport tiden. Då kollade jag bara på svenska kanaler under reklamavbrotten.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det var i Tv4 så antingen Arthur eller Björn Andersson om inte minnet sviktar helt

Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Måste vart Arthur.

Ishockey-VM i Globen för tusen år sen.

Arthur ställer en fråga till en svettig svensk på väg in i omklädningen i periodvila, " Du gjorde två mål i den här perioden, kommer du ihåg det?!"

Speedway-VM i Danmark på en stenhård bana - det börjar spöregna och Arthur säger till sin bisittare (tror det var Erik Stenlund) , "Härligt, nu blir det bra fäste i banan, va...?

Åsså har vi ju F1. När herr Ringart under pågående lopp började babbla om DC.s favoritfärg, hobby etc. , så knäppte jag av ljudet för att slippa svammlet.

Så jag blev tvungen att titta på F1 från den dan med ljudet av, följdaktligen kan jag inte minnas några fler grodor.

Med detta inte sagt att AR skulle vara en usel sportjournalist i övrigt, men kommentera ska han hålla sig i från... :D
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han påstod även att Monacos yta är 50 kvm.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!