Intresset för F1 dalar?
-
- Varnad
Intresset för F1 dalar?
Det ser ut som att F1-VM får nya världsmästare i år och enligt vissa fans förlorar säkert F1 sin tjusning efter många år av Ferraridominans.
Hur är det på den här bullen?
Blir F1 hetare när fler blandar sig i fajten, eller kommer några av err att tappa intresset nu när spanjorer och allsköns finnar skall slåss om titeln i stället för "good old" skumbag?
Blir F1 hetare när fler blandar sig i fajten, eller kommer några av err att tappa intresset nu när spanjorer och allsköns finnar skall slåss om titeln i stället för "good old" skumbag?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Utvisad
Re: Intresset för F1 dalar?
Det är inte över ännu (vänta bara när FIArrari rycker till undsättning på sätt eller annat). Vi har sett de så många gånger förut.Jari skrev:Det ser ut som att F1-VM får nya världsmästare i år och enligt vissa fans förlorar säkert F1 sin tjusning efter många år av Ferraridominans.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
-
-
-
-
-
Appropå Trulli.. Var det nån mer än jag som tyckte att han såg ohyggligt sliten ut under presskonfen?Sami skrev:Det är aldrig något snack om Trulli som WDC. Han ligger ju tvåa och om Toyota rycker upp sig lite till. så kanske han kan börja plocka poäng av Alonso och vinna mästerskapet.
Mannen såg ju dödssjuk ut...
-
-
Var det inte Fisi som höll på att svimma vid prisutelningen efter att hade lyckats ta en tredjeplats eller nåt efter att kört loppet med en kärra som inte direkt hade dom bästa inställningarna?Martin Sohlberg skrev:Appropå Trulli.. Var det nån mer än jag som tyckte att han såg ohyggligt sliten ut under presskonfen?Sami skrev:Det är aldrig något snack om Trulli som WDC. Han ligger ju tvåa och om Toyota rycker upp sig lite till. så kanske han kan börja plocka poäng av Alonso och vinna mästerskapet.
Mannen såg ju dödssjuk ut...
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
Trulli är riktigt vältränad - springer bland annat maraton på riktigt bra tider.
Däremot höll han på att kollapsa på podiet efter Tysklands GP 2003, och efter prisutdelningen fick han bäddas ner med dropp och kunde inte komma på presskonferensen, Dock så hade han kört loppet, som gick i mkt varmt väder, med ganska hög feber... så det berodde knappast på att han inte var vältränad.
För övrigt är det ganska lustigt det där med förare efter loppet. Montoya t.ex. har ju kallats otränbad, fet och lite allt möjligt. Men han ser alltid fräsch ut efter målgång, även efter de allra varmaste och mest krävande loppen ...
Däremot höll han på att kollapsa på podiet efter Tysklands GP 2003, och efter prisutdelningen fick han bäddas ner med dropp och kunde inte komma på presskonferensen, Dock så hade han kört loppet, som gick i mkt varmt väder, med ganska hög feber... så det berodde knappast på att han inte var vältränad.
För övrigt är det ganska lustigt det där med förare efter loppet. Montoya t.ex. har ju kallats otränbad, fet och lite allt möjligt. Men han ser alltid fräsch ut efter målgång, även efter de allra varmaste och mest krävande loppen ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Varnad
Efter 5 lopp var genomsnittet 6 % högre än i fjol i Finland och hela 1 072 000 såg vårt land spelas runt podiet på Circuit de Catalunya. Som helhet har tittandet ökat med 33% och under lördagkvalen är ökningen 9% till runt 600 000 tittare.
F1-loppet från Spanien var Finlands mest sedda program förra veckan.
Jämför någon tittarsiffrorna i Sverige?
-
Självklart är samtliga F!-piloter vältränade inkl. Den Fete Colombianen.LuckyStrike1 skrev:
Att just han ser oberörd ut efter de allra varmaste loppen, kanske till viss del beror på att han härstammar från ett land med just ett sånt klimat, men kanske också för att han har det lite klent med motivationen att ta ut det allra sista när galoscherna inte riktigt passar...
Förresten... var det inte Alonso som knappt orkade att stå upprätt på podiet på Sepang i år. Om jag inte minns fel så var det nåt problem med "extratanken".
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
-
- Utvisad
Inter undra på att det vaskas fram massor med bra formel1 förare i Finland!Jari skrev:Efter 5 lopp var genomsnittet 6 % högre än i fjol i Finland och hela 1 072 000 såg vårt land spelas runt podiet på Circuit de Catalunya. Som helhet har tittandet ökat med 33% och under lördagkvalen är ökningen 9% till runt 600 000 tittare.
Förresten, får se om KIMI får bli den tredje finländska Monaco-vinnaren.
Faktiskt, hur många ser på TV4.s sändningar?
Intresset för formel1-tvutsändningar har även ökat i de länder där det redan sänts förut samt naturligtvis i "nya formel1 länder" (Indien).
Skulle vara intressant att veta hur många tittare ser i Ryssland etc.
Jag vet att intresset är stort bl.a. i Estland - vad blev det förresten av Asmer?
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Mr Forza Motorsport
Sure, men hur mycket man svettas har även andra orsaker som ämnesomsättning och annat. Det finns "otränade" som svettas lite och vältränade som svettas mycket, så man kan inte hårddra det. Trulli är vältränad, men verkar svettas mera än t.ex. Montoya och Stor-Schumi. Häkkinen svettades också mera.LuckyStrike1 skrev:För övrigt är det ganska lustigt det där med förare efter loppet. Montoya t.ex. har ju kallats otränbad, fet och lite allt möjligt. Men han ser alltid fräsch ut efter målgång, även efter de allra varmaste och mest krävande loppen ...
Så generna spelar stor roll här.
-
Fast jag tänkte mer på de gånger han har vunnit i varma förhållanden, eller kört starka race, och ser oberörd ut...FZ skrev:Självklart är samtliga F!-piloter vältränade inkl. Den Fete Colombianen.LuckyStrike1 skrev:
Att just han ser oberörd ut efter de allra varmaste loppen, kanske till viss del beror på att han härstammar från ett land med just ett sånt klimat, men kanske också för att han har det lite klent med motivationen att ta ut det allra sista när galoscherna inte riktigt passar...
Förresten... var det inte Alonso som knappt orkade att stå upprätt på podiet på Sepang i år. Om jag inte minns fel så var det nåt problem med "extratanken".
Hockenheim 2003 t.ex.
Malaysia ett år då han körde upp sig från sista till andra plats
Brasilien ifjol
Det känns som det är exempel på lopp där han tog ut en hel del
-
Jag citerar Ned Flanders : "okeli-dokely...!"LuckyStrike1 skrev:Fast jag tänkte mer på de gånger han har vunnit i varma förhållanden, eller kört starka race, och ser oberörd ut...FZ skrev:Självklart är samtliga F!-piloter vältränade inkl. Den Fete Colombianen.LuckyStrike1 skrev:
Hockenheim 2003 t.ex.
Malaysia ett år då han körde upp sig från sista till andra plats
Brasilien ifjol
Det känns som det är exempel på lopp där han tog ut en hel del
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
-
- Utvisad
Jo, men förra året så dalade ju F1-tittande i Finland betydligt också och de är väl ännu inte upp i siffrorna från året innan.
Jari skrev:Efter 5 lopp var genomsnittet 6 % högre än i fjol i Finland och hela 1 072 000 såg vårt land spelas runt podiet på Circuit de Catalunya. Som helhet har tittandet ökat med 33% och under lördagkvalen är ökningen 9% till runt 600 000 tittare.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
-
- Varnad
Två saker:EnzoF1 skrev:Jo, men förra året så dalade ju F1-tittande i Finland betydligt också och de är väl ännu inte upp i siffrorna från året innan.
Jari skrev:Efter 5 lopp var genomsnittet 6 % högre än i fjol i Finland och hela 1 072 000 såg vårt land spelas runt podiet på Circuit de Catalunya. Som helhet har tittandet ökat med 33% och under lördagkvalen är ökningen 9% till runt 600 000 tittare.
Lär dig citera och ta fram siffror.
Jag hatar folk som bara gissar saker med bergsäkert tonfall...
-
De här siffrorna fattar jag inte. Efter fem lopp så var genomsnittet 6 % högre, kvalen har ökat med 9 %. Men den totala ökningen är 33 %. Jag förstår ärligt talat inte.Jari skrev:Efter 5 lopp var genomsnittet 6 % högre än i fjol i Finland och hela 1 072 000 såg vårt land spelas runt podiet på Circuit de Catalunya. Som helhet har tittandet ökat med 33% och under lördagkvalen är ökningen 9% till runt 600 000 tittare.
Sen vill jag bara säga om tittarsiffror, lita inte på dom. De är oerhört osäkra, något man inte tror för att de ligger till grund för reklampengar osv. Nu vet jag inte riktigt hur mätningen går till i Finland, men antar att den är lik den svenska modellen.
-
Golfkillen skrev:De här siffrorna fattar jag inte. Efter fem lopp så var genomsnittet 6 % högre, kvalen har ökat med 9 %. Men den totala ökningen är 33 %. Jag förstår ärligt talat inte.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Jari skrev:Jämför någon tittarsiffrorna i Sverige?
- Australien: 225 000 (175 000) +22%
- Malaysia: 165 000 (220 000) -33%
- Bahrain: 260 000 (320 000) -23%
- San Marino: 235 000 (310 000) -32%
- Spanien: 265 000 (185 000) +30%
Siffror inom parentes gäller för 2004.
Detta är baserat på sändningar under dagtid och endast själva loppet eftersom det inte gick att få fram siffror för alla kval från förra året (antingen p g a för låga siffror eller att de inte sändes).
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Tittarsiffror mäts likadant på de flesta håll.
Varje sändning har sina tittarsiffror och när man lägger ihop alla träningar, kval, lopp och sammandrag som sänds får man totalsiffran.
På TV4 visas ju bara kval och lopp och tittarsiffrorna får därför svårt att nå upp till desamma som för länder där man sänder mycket mer.
Varje sändning har sina tittarsiffror och när man lägger ihop alla träningar, kval, lopp och sammandrag som sänds får man totalsiffran.
På TV4 visas ju bara kval och lopp och tittarsiffrorna får därför svårt att nå upp till desamma som för länder där man sänder mycket mer.
-
- Varnad
Oj, lika många tittade alltså på det senaste loppet i Finland som man tittat sammanlagt på F1 under de fem tidigare loppen i Sverige?Razor skrev:Jari skrev:Jämför någon tittarsiffrorna i Sverige?Totalt: 1 150 000 (1 210 000) -5%
- Australien: 225 000 (175 000) +22%
- Malaysia: 165 000 (220 000) -33%
- Bahrain: 260 000 (320 000) -23%
- San Marino: 235 000 (310 000) -32%
- Spanien: 265 000 (185 000) +30%
Siffror inom parentes gäller för 2004.
Detta är baserat på sändningar under dagtid och endast själva loppet eftersom det inte gick att få fram siffror för alla kval från förra året (antingen p g a för låga siffror eller att de inte sändes).
-
Problemet är dessutom att en del sändningar gick på TV4+ vilket gör att tittarunderlaget blir mindre redan från början, s a s.Jari skrev:Tittarsiffror mäts likadant på de flesta håll.
För att ytterligare späda på problemen så får man inte ens in TV4 på alla orter i Sverige om man inte har parabol eller kabel-TV.
Nu är det väl i o f s en marginell del av tittarna som berörs, men TV4 sänds t ex inte alls via marknätet över Tärnaby-området och jag kan tänka mig att det är likadant på en del andra småorter också.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
-
Jag är faktikst lite förvånad över hur låga tittarsiffor F1 har. Nog för att det anses vara en smalsport här i Sverige, men jag har alltid trott att det legat på det dubbla. Ca 400 000 tittare/per lopp.
Att Björn Wirdheim inte längre finns med i F1, är nog orsaken till att det färre tittare i år, än förra året hittills. Hade det inte varit för att säsongen är så annorlunda i år. Så hade nog raset varit några % till.
Att Björn Wirdheim inte längre finns med i F1, är nog orsaken till att det färre tittare i år, än förra året hittills. Hade det inte varit för att säsongen är så annorlunda i år. Så hade nog raset varit några % till.
-
Jag är nog snarare förvånad att tittarsiffrorna ändå är så pass höga i Sverige.
Pratar man idrott med folk på arbetsplatser, kollegor, kompisar på stan etc. så är det extremt sällan F1 och motorsport ens nämns.
Samma sak med sportbevakningen i det här fallet. Det är inte många motornotiser i dagstidningaroch sportspegeln på TV varje dag - framför allt inte jämfört med hur andra idrotter nämns dagligen i TV och tidnignar (fotboll, ishockey,golf, tennis, friidrott ...)
Pratar man idrott med folk på arbetsplatser, kollegor, kompisar på stan etc. så är det extremt sällan F1 och motorsport ens nämns.
Samma sak med sportbevakningen i det här fallet. Det är inte många motornotiser i dagstidningaroch sportspegeln på TV varje dag - framför allt inte jämfört med hur andra idrotter nämns dagligen i TV och tidnignar (fotboll, ishockey,golf, tennis, friidrott ...)
-
Det är lite lustigt det där, på min nuvarande arbetsplats så pratas det ganska mycket F1 även om det antagligen bara är jag som är genuint intresserad.LuckyStrike1 skrev:Pratar man idrott med folk på arbetsplatser, kollegor, kompisar på stan etc. så är det extremt sällan F1 och motorsport ens nämns.
Flera av mina arbetskamrater tar själva initiativ att prata om F1 och flera brukar se loppen på söndagarna trots att de inte är inbitna F1-fantaster.
Några av mina manliga kolleger har börjat prata om att åka till något lopp och flera av tjejerna pratar F1 med mig och det är aldrig jag som tar upp ämnet.
Jag har även flera kompisar (förutom de som jag känner från diverse olika F1-forum) som är genuint intresserade och som brukar besöka något GP då och då.
Äntligen!
Äntligen!
-
Delvis har det börjat bli lite så här också - men det beror tror jag på att jag har pratat F1 titt som tätt så att några till slut har börjat fundera över eländet själva.
Men det är väldigt begränsat jämfört med hur andra idrotter diskuteras.
Men det är väldigt begränsat jämfört med hur andra idrotter diskuteras.
-
-
Vad jag har förstått är TV4 ganska nöjda med tittarsiffrorna för F1 i Sverige?
Sen är vi nog skyldiga Arthur Ringart och Blomman ett tack för att de fortsätter lobba för mer motorsport och F1 i TV4. Det interna lobbyingarbetet ska inte underskattas.
Utan att veta gissar jag på att t.ex. handboll som TV4 sänder inte har de största tittarsiffrorna heller - men ändå sänder man det.
Sen är vi nog skyldiga Arthur Ringart och Blomman ett tack för att de fortsätter lobba för mer motorsport och F1 i TV4. Det interna lobbyingarbetet ska inte underskattas.
Utan att veta gissar jag på att t.ex. handboll som TV4 sänder inte har de största tittarsiffrorna heller - men ändå sänder man det.
-
- Moderator
Säger Mr. 10%...Jari skrev: Två saker:
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
Jag har redovisat de siffrorna tidigare för dig, och de gäller lika mycket nu som då! Bara för att du blundar för saker försvinner de inte.
Är det nån som gissar och verkar bergsäker är det du! Eller hur var det nu med de 10% pedofilprästerna? Har du lyckats bevisa det ännu eller kör du strutsen ännu en gång?
Är det nån som gissar och verkar bergsäker är det du! Eller hur var det nu med de 10% pedofilprästerna? Har du lyckats bevisa det ännu eller kör du strutsen ännu en gång?
Jari skrev:Två saker:EnzoF1 skrev:Jo, men förra året så dalade ju F1-tittande i Finland betydligt också och de är väl ännu inte upp i siffrorna från året innan.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Utvisad
För att inte tala om "Mr. jagärlikasnabbsomtvåfdelitförareigokarttrots50kgöverviktochfeldrevadgokartochnifårlitapåmittordannarsfårdetvaratrotsattniharfleraögonvittnensomangermotsatsenochjagskaminsannåkatillbakaochgöraomtidensåniallablirskyldigamigenursäktförjagärisjälvaverketsåinihelvetsnabbförjagharfarteniblodetochdetmåstevarafelpåallaandrastidtagningsurförmittexcelarkpådatornljugerminsannintetrotsattingenkanverifieraminstorysåärjagändåattbetraktasombergsäkerkällaochjagljugerminsannaldrigochharminintegritetsomjagbyggtuppi25årochskulleminsanninteochaldrigochombaraomochfördenskullsåminssanochihelveteannars
JTarnstrom skrev:Säger Mr. 10%...Jari skrev: Två saker:
Tärnström
-
Samma här, helt otroligt att det är så många som är intresserade i Sverige fast det inte är nån Svensk med. Om intresset är så pass stort nu så skulle det säkert va ett jäkla lyft å få med en Svensk i cirkusen.LuckyStrike1 skrev:Jag är nog snarare förvånad att tittarsiffrorna ändå är så pass höga i Sverige.
Medierna förutom TV4 har ju väldigt krass övervakning av F1.
När dom för en gångs skull skriver nåt så verkar det ofta vara nån kulturskribent som jobbat övertid en sisådär 5 minuter och lägger in en artikel typ:
"Schumi etta, vackert väder, tre som bröt" Inte ett ord om resten av förarna...
TV4 har ju slutat med sina fördröjning och lyckas passa in reklamavbrotten bra. De ska dom ha kredit för, det är mycket bättre än för några år sedan.
MTV3 kompromissar ju inte med med nåt när det gäller F1, men så är det ju en Finne med i cirkusen åxå.
Rent generellt så tror jag att F1 kommer att få ett ordentligt uppsving i år. Det är bra för sporten att Ferrari får konkurens, dom har helt enkelt varit för överlägsna för länge.
Pga mitt jobb så är det ofta jag inte ser TV sändningarna och då är ju Internet en guldgruva. Det jag saknar där är streaming video från loppen (har letat som f, men inte hittat nåt). Kanske nåt för Forza-Motorsport att fundera på?
Men för det skulle väl antagligen äckelsten ha en mindre statsbudget...
Har lite planer på att koppla videon till datorn och sätta upp en videoserver hemma, men det krävs ju fast IP=svindyrt...
Say no more...
-
- Utvisad
Men lite siffror då:
2004 var det ca 30% färre tittare på F1 i Finland än 2003, alltså är ökningen i år inte så dramatisk som man kan tro!
Min teori om medgångssupportrar stämmer alltså även med statistik till hands!
Källa: Finnpanel OY (en finsk källa alltså)
2004 var det ca 30% färre tittare på F1 i Finland än 2003, alltså är ökningen i år inte så dramatisk som man kan tro!
-
- Utvisad
Du uttalar dig bergsäkert här Jari, men jag ser ingen källhänvisning...
Var det inte du som hade problem med sådana inlägg??? Eller gäller andra regler för dig som vanligt. Precis som att du får gena på gokartbanan eller ange dina tider själv???
Var det inte du som hade problem med sådana inlägg??? Eller gäller andra regler för dig som vanligt. Precis som att du får gena på gokartbanan eller ange dina tider själv???
-
Nja, via t.ex. Bredbandsbolaget och ADSL så kan man få fast IP för drygt 400:-/mån, vilket inte är allt för svindyrt, även om det inte är gratis. Men man behöver ju inte ha fast IP utan om man t.ex. kan ha Glocalnets ADSL så kostar det nån dryg hundring mindre. Om man vill ha hyfsad kvalite så bör man nog ha minst 1 Mbit/s uppströms.Mr T skrev: Har lite planer på att koppla videon till datorn och sätta upp en videoserver hemma, men det krävs ju fast IP=svindyrt...
Jag har TV-kort i min dator och ifrån den går det att skicka ut strömmande media, om jag nu hade tyckt att jag hade för mycket bandbredd...
Funderar faktiskt på att installera det så att jag kan ligga ute i hängmattan och titta på TV i den bärbara datorn med trådlöst nätverk. Gäller att orka bara...
Det går ju att sätta lösenord på sändningarna samt begränsa till vissa IP-nummer, etc. och då tycker jag att Bernie borde kunna sälja den tjänsten till enstaka användare, eller sälja rättigheterna till en representant i varje land, så att man kan få egna kommentatorer och ev. reklam. Då skulle ju t.ex. TV4 kunna sälja den tjänsten, med en kanal för de som vill ha reklam och en för de som vill slippa. Så får man själv avgöra vad man vill betala.
-
Är det bara jag som är dum alltså? Jag fattar fortfarande inte dom? Även om man lägger ihop dom får man inte 33 % känns det som. Förklara gärna för mig!!Razor skrev:Golfkillen skrev:De här siffrorna fattar jag inte. Efter fem lopp så var genomsnittet 6 % högre, kvalen har ökat med 9 %. Men den totala ökningen är 33 %. Jag förstår ärligt talat inte.Jag hatar folk som bara gissar saker med bergsäkert tonfall...
Som sagt, lita inte på de tittarsiffror som presenteras, helst inte när det är få personer uppmäta. Det kan slå fel på öer 10 %!
-
- Varnad
Om det är 33% fler nu efter de fem första loppen så är ju ökningen tvärsemot vad du påstod större än tappet i fjol eftersom 33% > 30%.EnzoF1 skrev:Men lite siffror då:
Källa MTV3 och Sportti.
-
- Varnad
Tittarsiffror brukar ha en tillräckligt stor referensgrupp för att ge ett skapligt bra närmevärde. Att siffran aldrig kan fås exakt stämmer, men det slår knappast heller fel på så mycket som 10%.Golfkillen skrev:Är det bara jag som är dum alltså? Jag fattar fortfarande inte dom? Även om man lägger ihop dom får man inte 33 % känns det som. Förklara gärna för mig!!Razor skrev:Golfkillen skrev:De här siffrorna fattar jag inte. Efter fem lopp så var genomsnittet 6 % högre, kvalen har ökat med 9 %. Men den totala ökningen är 33 %. Jag förstår ärligt talat inte.Jag hatar folk som bara gissar saker med bergsäkert tonfall...
Som sagt, lita inte på de tittarsiffror som presenteras, helst inte när det är få personer uppmäta. Det kan slå fel på öer 10 %!
Det går säkert att googla fram matten och hur man får fram tittarsiffrorna på olika håll, men jag har ingen lust att göra det åt dig.
-
- Utvisad
Jösses Jari, hur är det med mattekunskaperna???
30% borttagning av 100 (ett fiktivt värde så att du ska förstå) ger 70, 33% upp på 70 ger 93.
I detta fall är alltså 30% mer än 33%.
30% borttagning av 100 (ett fiktivt värde så att du ska förstå) ger 70, 33% upp på 70 ger 93.
I detta fall är alltså 30% mer än 33%.
Jari skrev:Om det är 33% fler nu efter de fem första loppen så är ju ökningen tvärsemot vad du påstod större än tappet i fjol eftersom 33% > 30%.EnzoF1 skrev:Men lite siffror då:
Källa MTV3 och Sportti.
-
- Varnad
-
- Utvisad
Dessutom skriver du att snittet ökat med enbart 6%, vilket medför att det faktiska antalet är 25% lägre än 2003...
Du måste nog läsa på grundskolematten lite bättre innan du ger dig in i den här typen av diskussioner
Som sagt, medgångssupportrar...
Du måste nog läsa på grundskolematten lite bättre innan du ger dig in i den här typen av diskussioner
Som sagt, medgångssupportrar...
-
- Utvisad
-
- Varnad
Det är du som räknar och snittet (6%) på de första fem loppen gällde själva loppet. Tittningarna har ökat mer på kval och eftersändningar också, liksom studiodelarna och eftersändnigarna och repriserna.
Att finländare generellt tröttnat på att se homohoppen och med samma gamla resultat som vanligt inte intresserat sig för repriser gör att ökningen för tittandet bara kommer öka.
Noterar dock gärna att intresset för F1 är otroligt stort när över en miljon tittare ser lopp live mitt i säsongen, trots bra väder och en knackig start på säsongen. Då har man inte ens räknat tittare under tio år.
Att finländare generellt tröttnat på att se homohoppen och med samma gamla resultat som vanligt inte intresserat sig för repriser gör att ökningen för tittandet bara kommer öka.
Noterar dock gärna att intresset för F1 är otroligt stort när över en miljon tittare ser lopp live mitt i säsongen, trots bra väder och en knackig start på säsongen. Då har man inte ens räknat tittare under tio år.
-
- Utvisad
Nej Jari, det var du som sa att årets ökning medförde att de nu kommit i kapp och förbi och ditt 33>30-resonemang var alltså fel.
Försök inte blanda bort korten nu!
Försök inte blanda bort korten nu!