Den som väntar....

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Mr T

Den som väntar....

Inlägg av Mr T »

"Kimi Raikkonen's victory was not only good for McLaren, it was also a signal that the 'silver arrows' are on their way back in the title race - and, with Renault and the new Spanish hero Fernando Alonso in masterful form, the Red Baron's Ferrari era is over. "

Ron Dennis
"A tremendous race for the team and a truly dominant performance by Kimi. His only problem was to find the discipline to actually slow down, once he had established a significant lead. "

Vilken vacker läsning!

Änligen kommer det som man har väntat på i flera år!

Jag fäller en tår... det är så vackert... :D
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jaha ja... det var årets seger så nu kan du somna om och vakna lagom till nästa säsongs Kimiseger ;)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Jaha ja... det var årets seger så nu kan du somna om och vakna lagom till nästa säsongs Kimiseger ;)

Han har inte nerver till 2 segrar samma sässong. :D :D :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag bjuder på middagen om han inte vinner igen i år...
Era motvad skulle kunna vara samma sak, för segrarna kommer räcka till att ni alla bjuder var sin gång.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Renault verkar ha tappat sitt försprång. McLaren är redan ikapp kanske till och med om? Snart kommer Williams, Ferrari och Toyota att vara snabbare och då får Alonso det kämpigt. :up:

Kanske kan Fisichella också hjälpa till att sno poäng från Alonso. :up:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Jag bjuder på middagen om han inte vinner igen i år...
Era motvad skulle kunna vara samma sak, för segrarna kommer räcka till att ni alla bjuder var sin gång.
Om det är samma regler runt det här vadet som det du ingick med Nisse så avstår jag.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om Kimi och Alonso slutar etta-tvåa i resten av loppen i år så är Kimi försst förbi i sista loppet ..... det är en stor ledning Alonso har.

Om Montoya, som ju enligt alla här är fullkomligt hopplös och kass, kan lyckas med konststycket att placera sig tvåa i alla kvarvarande lopp bakom den oöverförträffliga Kimi så är Kimi ikapp Alonso (om denne kan sluta trea alla loppen) efter 5 lopp från nu.

Jag tror varken Alonso eller Renault kommer att ha några större problem med att köra jämnt och placera sig i topp 3 i de allra flesta loppen i år. Frågan är om McLaren har ordning på tillförlitligheten ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Mitt tips är att det blir en Alonso/Renault-dubbel i år, Ferrari känns tyvärr helt avhängda.
Senast redigerad av Razor den mån maj 09, 2005 16:22, redigerad totalt 1 gång.

Äntligen!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Vi får hoppas att FIA går tillbaka till 10-6-4-3-2-1-systemet. Det här funkar ju inte. De skulle aldrig ha infört det nuvarande systemet, det var bara dumt att göra det när de bara tolv år tidigare hade höjt segrarens poäng från 9 till 10. Bajs.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

LuckyStrike1 skrev:Om Kimi och Alonso slutar etta-tvåa i resten av loppen i år så är Kimi försst förbi i sista loppet ..... det är en stor ledning Alonso har.

Om Montoya, som ju enligt alla här är fullkomligt hopplös och kass, kan lyckas med konststycket att placera sig tvåa i alla kvarvarande lopp bakom den oöverförträffliga Kimi så är Kimi ikapp Alonso (om denne kan sluta trea alla loppen) efter 5 lopp från nu.

Jag tror varken Alonso eller Renault kommer att ha några större problem med att köra jämnt och placera sig i topp 3 i de allra flesta loppen i år. Frågan är om McLaren har ordning på tillförlitligheten ...
Jag hoppas och tror att Montoya kommer att få upp farten han med.
Jag tycker fortfarande att det är ett mysterium att Kimi var så pass mycket snabbare än Montoya under senaste loppet.
I tidskvalen så hänger det ju mycket på om föraren lyckas få till det. Kimi har ju visat att han behärskar det, Montoya har väl en bit kvar där ännu.

Det är ju ett måste att McLaren får kärrorna att hålla för att dom ska ha någon chans.

Kimi efter loppet:
"- Jag är långt efter så jag har inget att förlora. 14 lopp kvar att köra så det är bara att gasa så mycket det går. Om det kommer fler segrar har man chans att komma närmare. Visst kan ju också Alonso någon gång ha otur, och då är alla möjligheter inte förlorade, funderade Kimi."

Stå på gasen Kimi!

Spänningen är tillbaks i F1
Say no more...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Mr T skrev:Jag tycker fortfarande att det är ett mysterium att Kimi var så pass mycket snabbare än Montoya under senaste loppet.
Montoya snurrade en gång, blev tvingad att göra ett extra depåstopp eftersom man inte fick i bensin under det ordinarie stoppet plus att han fortfarande känner av sin axelskada ganska ordentligt.
Det kan ju vara några av förklaringarna?

Äntligen!
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Razor skrev:
Mr T skrev:Jag tycker fortfarande att det är ett mysterium att Kimi var så pass mycket snabbare än Montoya under senaste loppet.
Montoya snurrade en gång, blev tvingad att göra ett extra depåstopp eftersom man inte fick i bensin under det ordinarie stoppet plus att han fortfarande känner av sin axelskada ganska ordentligt.
Ååååhhhh!!!!
Ser du åxå bara till resultatet?

Är det ingen här som ser loppen utan bara resultatlistorna??? :evil:

Vad jag menar är ju VARVTIDERNA och KVALTIDERNA.

Ursäkta utbrottet.... :roll:
Say no more...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Men läs inlägget ordentligt... det står t ex att han fortfarande känner av sin axelskada ganska ordenligt, du kan tydligen inte föreställa dig att det påverkar varvtiderna?

Äntligen!
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Razor skrev:Men läs inlägget ordentligt... det står t ex att han fortfarande känner av sin axelskada ganska ordenligt, du kan tydligen inte föreställa dig att det påverkar varvtiderna?
Montoya:
"My shoulder was good but it was tough particularly at turns three and nine and the last two corners where you pull a lot of Gs."

Nå, jag hoppas att han får upp farten i vilket fall som helst.
Say no more...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Montoya gjorde 1.15.7 under loppet. Så uppenbarligen finns det fart i honom. Montoya kommer också sno poäng från Alonso. Det gör han rätt i!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Bara han inte får för sig att ta poäng från Kimi också, men det ska vi inte tala om. :wink:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev:
Det skulle krävas sju lopp för att Kimi skulle komma ikapp.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

PeppeF1 skrev:Bara han inte får för sig att ta poäng från Kimi också, men det ska vi inte tala om. :wink:

Det kan mycket väl bli så. Montoya har nog inte gett upp sina chanser för i år än. Han har lika många poäng som Schumacher.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ANFRAN skrev:Vi får hoppas att FIA går tillbaka till 10-6-4-3-2-1-systemet. Det här funkar ju inte. De skulle aldrig ha infört det nuvarande systemet, det var bara dumt att göra det när de bara tolv år tidigare hade höjt segrarens poäng från 9 till 10. Bajs.
Med gamla systemet hade Alonsos lednig väl varit ännu större?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jag tycker fortfarande att det är ett mysterium att Kimi var så pass
Som jag tror Razor skrev så har nog axelskadan påverkat än del. Men tycker ändå att Montoya gjorde ett relativt bra race med tanke på hans förutsättningar. Han kom ändå sjua efter alla incidenter + axelskadan. Sen får man inte glömma bort att han fick sticka iväg ut först på 1:a kvalet vilket naturligtvis inte gynnar honom själv. Så jag är ganska imponerad att han tog 2 pinnar. Och han har ju heller inte suttit speciellt mkt i McLaren bilen, Och definitivt inte lika mkt som Kimi har gjort dom här drygt 4 veckorna han har varit borta. Så att jämföra Kimi med JPM tycker jag inte är så rättvist, jag menar Montoya med alla incidenter den senaste månaden och precis då är Kimi i toppform och bilen är grymt snabb, då är det inte så lätt för Monty, men ge honom några race till så kör han nog jämt med Kimi. Tror han vinner åtminstånde ett race.
Ferrari.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Jag bjuder på middagen om han inte vinner igen i år...
Om det är samma regler runt det här vadet som det du ingick med Nisse så avstår jag.
Var vadet för krångligt formulerat nu då?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Mr T skrev:
Razor skrev:
Ååååhhhh!!!!
Ser du åxå bara till resultatet?

Är det ingen här som ser loppen utan bara resultatlistorna??? :evil:

Vad jag menar är ju VARVTIDERNA och KVALTIDERNA.

Ursäkta utbrottet.... :roll:
Du stirrar dig blind på enstaka varvtider! De är relativt ointressanta. Varvrekordet i Spanien har Fisichella, tyvär så hade han det i endast ett varv i stället för 66 varv.

Jodå, vi såg loppet. Vi såg att Kimi hade tur denna gång, inga omkörningar och den upphinnande Mästaren fick punka. I Sverige kallar vi det för UPPKÖRT. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev: Var vadet för krångligt formulerat nu då?
Nej, det var inte vadet med Nisse heller men då ändrade du förutsättningarna för vadet efter det att Nisse hade accepterat vadet.

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Razor skrev:
Jari skrev: Var vadet för krångligt formulerat nu då?
Nej, det var inte vadet med Nisse heller men då ändrade du förutsättningarna för vadet efter det att Nisse hade accepterat vadet.
Men han har ju vunnit sitt lopp för året enligt dig. Varför fegar du? :D
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Med det senaste vadet här på Forza i färskt minne så spelar det ingen roll hur bergsäkert vadet ser ut i förväg, för att man backar när Jari kommer med ett vadförslag.

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jamen nu är det inga nuffror med i leken.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

På vilket sätt skulle det förhindra att vadets förutsättningar ändras efter att jag (eller någon annan) har antagit vadet?

Äntligen!