Jag ångrar mig...
-
- Moderator
Jag ångrar mig...
Webbers manöver idag var ett lågvattenmärke. För det första kan man fråga sig varför - det enda svar jag har på den frågan är att han ville skrämma Fisichella inför framtida omkörningsförsök. För det andra var det rena vansinnet. En liten missbedömning från bägge parter och det hade kunnat gå riktigt åt helvete. Men som Webber presterar hittills i år lär han inte bli långvarig ändå.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
-
- Moderator
Button in, Webber ut efter den här säsongen. Heidfeld verkar ha gjort ett mycket gott intryck på stallet och blir nog kvar. Fortsätter dessutom Webber att så split internt genom uttalanden i pressen så är det godnatt.
Tärnström
Tärnström
-
-
- Moderator
Om Jari hävdar att Nico Rosberg är finländare så är Keke svensk.
Tärnström
Tärnström
-
Nico tävlar under tysk flagg - har tyskt pass och jag vet inte ens om han pratar finska.
När han vinner är det tyska nationalsången som spelas
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
-
- Utvisad
Så alla svenskar (med svenskt pass- enkel def.) pratar svenska ? ? ?LuckyStrike1 skrev:Nico tävlar under tysk flagg - har tyskt pass och jag vet inte ens om han pratar finska.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
-
-
- Utvisad
Finns det ett problem ?Razor skrev:Nico pratar enligt egen utsago inte finska, kör med tysk licens, har tyskt pass och det är, som Lucy redan sagt, den tyska nationalsången som spelas om han vinner.
Vad är problemet?
Nico har dubbla medborgarskap och ifall han hittar en huvudsponsor från Finland så kör han med finska stuket och finska nationalsången och hela faderullan. Även ifall han kommer in i ett stall med en tysk förare så blir det finskt för Nico.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
-
Bara med smygrasister som inte kan läsa innantillguuben skrev:Du tycks verkligen ha stora problem..........LuckyStrike1 skrev:Vad är problemet guuben - läsförståelsen?
-
- Utvisad
E du t.o.m. smygrasist...ajaj.LuckyStrike1 skrev:Bara med smygrasister som inte kan läsa innantillguuben skrev:Du tycks verkligen ha stora problem..........LuckyStrike1 skrev:Vad är problemet guuben - läsförståelsen?
-
Hur vet du det? Har han sagt det?guuben skrev: Nico har dubbla medborgarskap och ifall han hittar en huvudsponsor från Finland så kör han med finska stuket och finska nationalsången och hela faderullan. Även ifall han kommer in i ett stall med en tysk förare så blir det finskt för Nico.
Om han har växt upp i Tyskland med en tysk mor, är tysk medborgare och inte ens är så intresserad av Finland att han lärt sig finska, så verkar det konstigt om han skulle tävla för Finland. Men det är klart, om nån finne betalar tillräckligt bra så, men då skall det nog till en väldig massa deg. Frågan är varför de skulle göra det, finns det inga bra finska chaffisar att sponsa?
-
Ein bitchen fel. Nico är endast tysk medborgare. Till skillnad från Jari som numera är statslös då han sade upp sit Finska medborgarskap.guuben skrev:Finns det ett problem ?Razor skrev:Nico pratar enligt egen utsago inte finska, kör med tysk licens, har tyskt pass och det är, som Lucy redan sagt, den tyska nationalsången som spelas om han vinner.
Vad är problemet?
Nico har dubbla medborgarskap och ifall han hittar en huvudsponsor från Finland så kör han med finska stuket och finska nationalsången och hela faderullan. Även ifall han kommer in i ett stall med en tysk förare så blir det finskt för Nico.
Har inte sett honom köra med "Finska stuket" ännu. Inga bilder på honom aspackad och raglande i rännstenen finns publicerade.
Nico har inte lärt sig prata Finska, så de kommande intervjuerna blir på utmärkt Engelska samt en klanderfi Tyska.
Du kan förkovra dig mer i ämnet här.
http://www.nico-rosberg.de/
Som du ser så har han t.o.m ett Tyskt internetdomän.
Satana perkele vittu.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Från Nicos hemsida.
Will you be driving on a Finnish or German license in the future?
As you are finnish..... unfortunately I will drive with a German license in the future. The Germans need a follower after MS
Så var det med den lilla detaljen.
Will you be driving on a Finnish or German license in the future?
As you are finnish..... unfortunately I will drive with a German license in the future. The Germans need a follower after MS
Så var det med den lilla detaljen.
-
Bara för på pappret står det att han är tysk så kommer jag se han mer som Finländare.
Nico Rosberg har en Finsk fader som inte är helt obekant Keke Rosberg, hans moder är en tyska. 50/50 alltså. Tror att han har fått mycket hjälp med sitt efternamn i motorsportvärlden, inte minst från mästaren Keke själv med sina kontakter.
Nico kan klockren Finska, om inte den intervjun var dubbad...
Nico Rosberg har en Finsk fader som inte är helt obekant Keke Rosberg, hans moder är en tyska. 50/50 alltså. Tror att han har fått mycket hjälp med sitt efternamn i motorsportvärlden, inte minst från mästaren Keke själv med sina kontakter.
-
-
AndersF1 skrev: Frågan är varför de skulle göra det, finns det inga bra finska chaffisar att sponsa?
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
Du får se han som en marsmänniska om du vill.Kuopio skrev:Bara för på pappret står det att han är tysk så kommer jag se han mer som Finländare.
Hans far har onekligen varit till stor hjälp.
Nico talar mig veterligen ingen finska.
-
Den här kan nog vara lite svårsmält också:Gösta skrev:
Du kan förkovra dig mer i ämnet här.
http://www.nico-rosberg.de/
Som du ser så har han t.o.m ett Tyskt internetdomän.
Satana perkele vittu.
"Sportive idol: Michael Schumacher"
-
-
-
-
-
Ångrar sig Williams och BMW också?
De låter ialla fall inte nöjda med Webber ...
Williams blasts Webber
De låter ialla fall inte nöjda med Webber ...
Williams blasts Webber
BMW Williams' top brass have turned on driver Mark Webber after his disappointing performance in Sunday's Spanish GP. The Australian failed to capitalise on a front-row start and finished sixth after being overtaken three times during the 66-lap race.
Webber: We need more pace
Although Webber declared himself happy with three "useful points" after the race, his Willams bosses were clearly unimpressed and took the unusual step of publicly admonishing their driver in a press release.
"After qualifying, we were hoping for more. Mark had a very bad start and was never in a position to benefit from the strategy that he was on," blasted BMW motorsport director Mario Theissen.
Chief operations engineer Sam Michael concurred, saying: "With Mark's car, we did not achieve the best possible result."
"Considering he was fifth after first qualifying yesterday, we took a bit of a gamble on strategy by going for a short first stint. But the start was not good enough to make the strategy work, so we then changed our schedule when Mark pitted for the first time, after 18 laps."
Webber performed miracles to beat Fernando Alonso and Jarno Trulli onto the front row of the grid, behind Kimi Raikkonen, but was slow off the mark and immediately slipped down to fourth.
Consequently, Williams's ambitious three-stop strategy went up in smoke as the lightweight Australian got stuck behind Alonso and Ralf Schumacher and was unable to make the most of his low fuel load.
Things got worse as a struggling Webber was passed by a string of rivals. On 36 laps Rubens Barrichello made the most of a Webber lock-up to sneak by.
Then 20 laps later fellow Williams Nick Heidfeld embarrassed his team-mate with a simple-looking manoeuvre.
Webber's humiliation was complete two laps from home, when Giancarlo Fisichella breezed past to snatch fifth.
Theissen denied that the hastily-built BMW engine that only arrived in Barcelona on Saturday hindered his driver's progress.
He missed both of Friday's practice sessions, but got straight into his stride in qualifying and appeared set for a podium finish until a depressingly lacklustre race performance.
"The engines which were built over Friday night in Munich worked fine," said Theissen.
-