McLaren kommer med...

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

McLaren kommer med...

Inlägg av Jari »

...ny motor, nytt aeropaket som skall utnyttja de nya däcken bättre redan till helgen.
Kan de till och med slåss om segrar?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

För mig hade det räckt att konstruktionen till kraftöverföringen hade förbättrats :-).
OK, förstås får vi hoppas att nya paketet blir bra - och framför allt hållbart.
GO KIMI -
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det lär inte spela någon roll så länge som Kimi inte lär sig att man inte ska köra sönder bilen.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

guuben skrev:För mig hade det räckt att konstruktionen till kraftöverföringen hade förbättrats :-).
GO KIMI -
Men märkligt nog håller bilen för de övriga tre förarna i McLaren... just det ja, Kimi har ju otur! :D
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Sluta hacka så på Kimi! :cplain: :saw: Det är inte hans fel att bilen går sönder.
/Viktor
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

DJmylongi skrev:Sluta hacka så på Kimi! :cplain: :saw: Det är inte hans fel att bilen går sönder.
Det är kul att se alla tifosis koncentrera sig stenhårt på att dissa Kimi istället för att kommentera Den Store Gudens oförmåga att leverera....

Kraschar med Heidfeld

Sumpar kvalet på Imola

Kan inte köra om en mkt långsammare bil
Gäst

Inlägg av Gäst »

groovesnus skrev:
DJmylongi skrev:Sluta hacka så på Kimi! :cplain: :saw: Det är inte hans fel att bilen går sönder.
Det är kul att se alla tifosis koncentrera sig stenhårt på att dissa Kimi istället för att kommentera Den Store Gudens oförmåga att leverera....

Kraschar med Heidfeld

Sumpar kvalet på Imola

Kan inte köra om en mkt långsammare bil
Tänk va kul det blir då ovanstående infriar sig igen.
Shummi kan inte leverara då han har tryck på sig.
sist man såg det var Japans Gp 2003
Samma sak hände 1998 vid samma gp.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Schumi har ju iaf mer poäng än Kimi.
Ferrari.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Varför inte?
Om ena föraren i ett stall bryter p g a tekniska fel, fyra gånger oftare än sin stallkamrat så börjar man ju faktiskt undra om han inte påverkar bilens hållbarhet negativt.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Spelar ingen roll vad McLaren gör, Finnen kan inte leverera i vilket fall som helst :lol:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Tiresias skrev:Spelar ingen roll vad McLaren gör, Finnen kan inte leverera i vilket fall som helst :lol:
Jag tycker att Kimi visar gott gry. Han vill nästan för mycket. Jag tror att det är pressen som gjort honom instabil. Han utsågs till Mikas kronprins lite för snabbt. Att axla den mantel Mika bar på under många år som en hårt arbetande målmedveten, ytterst kompetent och rättmätig dubbel världsmästare visade sig svårare än vad Kimi kunde föreställa sig.

Jag hoppas så där lite i smyg och ytterst innofficiellt att han blir en av de realistiska kandidaterna till årets WDC när det börjar dra ihop sig om ca 10 lopp!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Tiresias skrev:Spelar ingen roll vad McLaren gör, Finnen kan inte leverera i vilket fall som helst :lol:
Vore det bättre om Kimi bytte stall?
/Viktor
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Razor skrev:
Varför inte?
Om ena föraren i ett stall bryter p g a tekniska fel, fyra gånger oftare än sin stallkamrat så börjar man ju faktiskt undra om han inte påverkar bilens hållbarhet negativt.
Det dar argumentet kan tillampas pa flera stall; Barrichello vs. Schumacher...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Granis skrev:Det dar argumentet kan tillampas pa flera stall; Barrichello vs. Schumacher...
Absolut och bara för sakens skull så har jag roat mig med att leta upp den statistiken för hans år i Ferrari.
De andra åren kan jag leta fram senare.

Barrichello vs Schumacher
2000: 3-2
2001: 2-2
2002: 4-0 (varav två tillfällen då han ej kom till start p g a tekniska mankemang)
2003: 1-0 (bränslestoppet på Interlagos borträknat eftersom det nog får anses vara en taktisk miss)
2004: 0-0
2005: 1-1 (dessutom bröt Rubens i Malaysia efter att rester av Kimis däck fastnat i Rubens bil)
Totalt: 11-5 (Kimi har 22-10)
Alltså kan man påstå att även Rubens kör sönder bilen.

Till dessa DNF:er tillkommer några tillfällen då förarna har snurrat av eller kolliderat och det går ju inte att utesluta att det kan ligga tekniska orsaker bakom något eller några av de DNF:erna.

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Razor skrev:2005: 1-1 (dessutom bröt Rubens i Malaysia efter att rester av Kimis däck fastnat i Rubens bil)
Betyder det att Kimi körde sönder både sin och Rubens bil?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Har forresten inte Rubens 100%'ig statistik pa att kora sonder bilen pa Interlagos for de senaste aren?

Edit: Under 1995-2003 (9 ar) sa kom han inte imal.
This post was submitted using 100% recycled electrons
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:
Razor skrev:2005: 1-1 (dessutom bröt Rubens i Malaysia efter att rester av Kimis däck fastnat i Rubens bil)
Betyder det att Kimi körde sönder både sin och Rubens bil?
Ja, så kan man ju också se det; ungefär som Göstas tre skrakar på ett skott ;)

Äntligen!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Barrichello vs Schumacher

2003: 1-0 (bränslestoppet på Interlagos borträknat eftersom det nog får anses vara en taktisk miss)
Om Rubens DNF 2003 var på Hungaroring, Var det inte så att han fick skit av teamet för att det var HAN som hade kört för hårt över kerbsen som fick till följd att hjulupphägningen brakade ihop :D :D .
Ferrari.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Granis skrev:Har forresten inte Rubens 100%'ig statistik pa att kora sonder bilen pa Interlagos for de senaste aren?

Edit: Under 1995-2003 (9 ar) sa kom han inte imal.
Nja, fick han inte soppatorsk ett år, det är ju knappast att köra sönder bilen. Dock kanske han kört för hårt och förbrukat för mycket bränsle... så metoden var ju densamma...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ehh, ursäkta vaddå?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

... och så vilar vi vår väska.

// Vi som inte har mörkröda solglasögon eller är totalt blinda
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Jari skrev:
Ehh, ursäkta vaddå?

:D :D :D :D :D
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
Mr T

Re: McLaren kommer med...

Inlägg av Mr T »

Jari skrev:...ny motor, nytt aeropaket som skall utnyttja de nya däcken bättre redan till helgen.
Kan de till och med slåss om segrar?
Yepp!

Vilken uppryckning!!!
Helt otroligt!
Inte nog med att dom hade farten, paketet höll ihop också.

Däremot är jag förvånad att det skilde så pass mycket mellan Montoya och Kimi.
Körde dom med samma grejer överhuvudtaget?
Eller lider Montoya av skadan?
Att en månads frånvaro från F1:en skulle inverka så pass mycket köper jag inte.

Håller det på att bli likadant förhållande mellan Kimi/Montoya som det var mellan Häkkinen/Coulthard?

I och med Kimis körning i senaste loppet placerar jag honom i samma kategori som Häkkinen och Schumi. Ge killen material och han kan genast ta ut max ur det.

Om McLaren lyckas behålla farten och få grejerna att hålla ihop så hoppas jag att Bridgestone kommer igen. Kimi kommer inte att få full kredit för sina segrar om han inte slår Schumi på någorlunda lika villkor.

Fortsätter det så här så kommer Kimis POTENTIAL att ge RESULTAT.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

EnzoF1 skrev:
guuben skrev:För mig hade det räckt att konstruktionen till kraftöverföringen hade förbättrats :-).
GO KIMI -
Men märkligt nog håller bilen för de övriga tre förarna i McLaren... just det ja, Kimi har ju otur! :D
Har man otur ifall man vinner ett lopp i överlägsen stil???????..ähh, så klart man har: KIMI fick ju inte köra förbi nån - bara varva :D :D

Bittert Lucy och Enzo inkl. Tengil :D
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

guuben skrev:Har man otur ifall man vinner ett lopp i överlägsen stil???????
Nej, man har tur...

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja, jag skulle nog säga att man har en rackans tur bara att få vara F1-förare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish