Spaniens GP
Detta kanske inte hör hemma i topicen men låt säga att det berör Barrichellos motorbyte.
Har någon bra koll på Fias regler ?
Ponera att Shummi får ett ventilproblem på Fredagsträningen och teamet inser att man måste byta motor.
Kan man då ta Barrichellos motor och sätta den i Shummis bil och låta Barrichello ta straffet ?
Motorn är väl inte bunden till föraren ?
Har någon bra koll på Fias regler ?
Ponera att Shummi får ett ventilproblem på Fredagsträningen och teamet inser att man måste byta motor.
Kan man då ta Barrichellos motor och sätta den i Shummis bil och låta Barrichello ta straffet ?
Motorn är väl inte bunden till föraren ?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 572
- Blev medlem: mån jan 24, 2005 21:37
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 437
- Blev medlem: lör sep 18, 2004 15:25
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 64
- Blev medlem: ons aug 06, 2003 21:32
Underbart.
Tappade han ledningen nån gång under loppet egentligen, ens i samband med depåstopp?
Jag tror inte det.
Sen var Janne och Eje yrade om att Schumacher i princip var i ledning om han bara skulle göra ett stopp fattade inte jag. Då ledde Kimi med jag vet inte hur många sekunder och om nu Schumacher bara skulle göra ett stopp, så hade ju också Kimi ett stopp kvar då. Sen gick det som det gick men jag tror ändå inte att Schumacher kunnat hota, Kimi drog ifrån efter Schumachers depåstopp.
Tappade han ledningen nån gång under loppet egentligen, ens i samband med depåstopp?
Jag tror inte det.
Sen var Janne och Eje yrade om att Schumacher i princip var i ledning om han bara skulle göra ett stopp fattade inte jag. Då ledde Kimi med jag vet inte hur många sekunder och om nu Schumacher bara skulle göra ett stopp, så hade ju också Kimi ett stopp kvar då. Sen gick det som det gick men jag tror ändå inte att Schumacher kunnat hota, Kimi drog ifrån efter Schumachers depåstopp.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Så hade jag velat se fortsättningen på Imola också, men McLaren har aldrig vunnit i Italien ännu.
Någon form av förbannelse kanske det vilar över det landet.
Att det höll ända in i mål här gör mig oerhört glad och detta skall firas med minst en god brygd i kväll.
Någon form av förbannelse kanske det vilar över det landet.
Att det höll ända in i mål här gör mig oerhört glad och detta skall firas med minst en god brygd i kväll.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
JJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!
Äntligan!
Vilken otrooolig utklassning!!!!
Grattis Kimi
Montoya får stilpoäng för att göra piruetter framför Schumi.
Grattis igen Alonso.
Äntligan!
Vilken otrooolig utklassning!!!!
Grattis Kimi
Montoya får stilpoäng för att göra piruetter framför Schumi.
Grattis igen Alonso.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Kimi ledde med dryga 30 sekunder, med ett stopp kvar att göra. Schumacher hade då gjort sitt förmodade sista depåstopp och hade dessutom ett högt tempo. Det var vad Janne och Eje menade - Kimis marginal till Schumacher för att göra ett andra depåstopp och behålla ledningen var marginell.MclarenII skrev:Underbart.
Tappade han ledningen nån gång under loppet egentligen, ens i samband med depåstopp?
Jag tror inte det.
Sen var Janne och Eje yrade om att Schumacher i princip var i ledning om han bara skulle göra ett stopp fattade inte jag. Då ledde Kimi med jag vet inte hur många sekunder och om nu Schumacher bara skulle göra ett stopp, så hade ju också Kimi ett stopp kvar då. Sen gick det som det gick men jag tror ändå inte att Schumacher kunnat hota, Kimi drog ifrån efter Schumachers depåstopp.
Nu blev ju det hela akademiskt när Schumacher körde sönder två däck inom loppet av några varv. Men hade han inte gjort det hade det nog kunnat bli spännande, och hade han verkligen bara ett stopp kvar så hade han slutat minst tvåa tror jag. Men Kimi var stark idag - tror inte det hade räckt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Är det en poff om det är punkterade däck? Det där med Poff är så knepigt tycker jagPeppeF1 skrev:Äntligen!
Schmacher ska alltid vara värst, nu innehar även rekordet i antal poffar per lopp med sin dubbelpoff. Vad sysslade Webber med?
Webber är en skitstövel på banan - ännu en gång långt över gränsen för det tillåtna
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Jag kan inte se hur Schumi hade kunnat klara sig på ett stopp. Varken hans tid i depå eller när han kom in tydde på att han skulle varit på något annat än ett längre andra stint.
Med tolv sekunder upp på Kimi och var sitt stopp kvar hade Kimi det som i en ask oavsett hur du räknar...
Med tolv sekunder upp på Kimi och var sitt stopp kvar hade Kimi det som i en ask oavsett hur du räknar...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Klart som fan att det låter POFFF när man får punka?LuckyStrike1 skrev:Är det en poff om det är punkterade däck? Det där med Poff är så knepigt tycker jagPeppeF1 skrev:Äntligen!
Schmacher ska alltid vara värst, nu innehar även rekordet i antal poffar per lopp med sin dubbelpoff. Vad sysslade Webber med?
Webber är en skitstövel på banan - ännu en gång långt över gränsen för det tillåtna
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
LuckyStrike1 skrev: Webber är en skitstövel på banan - ännu en gång långt över gränsen för det tillåtna
De e INTE ofta jag håller med dej, men här gör jag det faktiskt!
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag tror Schumacher bara hade ett stopp att göra idag - han såg ut att ta det lite tidigare än planerat pga trafik.
Det skiljde som sagt runt 35 sekunder efter att de båda gjort varsitt stopp, och Kimi hade ett stopp kvar att göra. Ett stopp tar i runda slängar 30 sekunder ... så det fanns 5-6 sekunder att köra om ute på banan. Det hade blivit tätt.
Snabbaste varv hamnade väl hos Schumacher satt strax innan hans stopp? Det tyder på att farten fanns för att köra om 5-6 sekunder när Bridgestonedäcken kommit upp i tempo.
Det hade kunna bli en nagelbitare, men jag tror att Kimi hade tillräckligt med fart för att klara även ett sånt scenario. Synd bara att vi inte fick se den upplösningen - men bra för Alonsos VM-jakt
Jari - du har rätt att det hade aldrig räckt om Skummilainen hade två stopp att göra idag. Men om du läser vad jag skrev tidigare, och vad Janne och Eje sa, så hade det blivit tight om han varit på en enstoppare vilket var det troliga.
Det skiljde som sagt runt 35 sekunder efter att de båda gjort varsitt stopp, och Kimi hade ett stopp kvar att göra. Ett stopp tar i runda slängar 30 sekunder ... så det fanns 5-6 sekunder att köra om ute på banan. Det hade blivit tätt.
Snabbaste varv hamnade väl hos Schumacher satt strax innan hans stopp? Det tyder på att farten fanns för att köra om 5-6 sekunder när Bridgestonedäcken kommit upp i tempo.
Det hade kunna bli en nagelbitare, men jag tror att Kimi hade tillräckligt med fart för att klara även ett sånt scenario. Synd bara att vi inte fick se den upplösningen - men bra för Alonsos VM-jakt
Jari - du har rätt att det hade aldrig räckt om Skummilainen hade två stopp att göra idag. Men om du läser vad jag skrev tidigare, och vad Janne och Eje sa, så hade det blivit tight om han varit på en enstoppare vilket var det troliga.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Jag tror inte heller att Schumacher var på ettstoppsstrategi. Hans stopp var betydligt mycket kortare än Barrichellos. Men om vi nu låtsas att han var det så hade han kunnat utmana Alonso men det hade ju förutsatt att man inte kör sönder däcken.
Jarno Trulli såg väldigt hög ut under presskonferansen. Det kanske är dags att drogtesta honom?
Jarno Trulli såg väldigt hög ut under presskonferansen. Det kanske är dags att drogtesta honom?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Du har fördomar mot män med långt hårSami skrev:Jarno Trulli såg väldigt hög ut under presskonferansen. Det kanske är dags att drogtesta honom?
Fantastiskt vilken sprudlande glädje Kimi spred omkring sig på presskonferensen. Nu är det ta mig sjutton dags att Ron slutar ge honom lyckopiller
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Hatten av för Kimi idag! Han hade verkligen fått till sin bil idag och hans vänstra framdäck såg oanvänt ut om man jämför med de andra. Har bara sett Schumi och Häkkinen köra som han gjorde idag.
Stor-Schumacher hade som bäst blivit tvåa idag. För Ferrari är denna säsong i det närmaste körd, Bridgestone lär aldrig kunna få fram däck i tid, som levererar från start. Bridgestone har föresten lagt ned sin pressarea där man kunde hämta bilder från F1. Är det första tecknet på att de lägger av?
Stor-Schumacher hade som bäst blivit tvåa idag. För Ferrari är denna säsong i det närmaste körd, Bridgestone lär aldrig kunna få fram däck i tid, som levererar från start. Bridgestone har föresten lagt ned sin pressarea där man kunde hämta bilder från F1. Är det första tecknet på att de lägger av?
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det var när han ledde med 10-15 sekunder och de satt och spekulerade om hur bra till Schumacher låg om han bara var på ett stopp. Jag själv funderade också vad det var Eje använde sig av för ekvation för att få Schumacher till "teoretisk etta" eller vad man ska kalla det. Jag är dock inte 100%-ig.LuckyStrike1 skrev:
Kimi ledde med dryga 30 sekunder, med ett stopp kvar att göra. Schumacher hade då gjort sitt förmodade sista depåstopp och hade dessutom ett högt tempo. Det var vad Janne och Eje menade - Kimis marginal till Schumacher för att göra ett andra depåstopp och behålla ledningen var marginell.
Nu blev ju det hela akademiskt när Schumacher körde sönder två däck inom loppet av några varv. Men hade han inte gjort det hade det nog kunnat bli spännande, och hade han verkligen bara ett stopp kvar så hade han slutat minst tvåa tror jag. Men Kimi var stark idag - tror inte det hade räckt.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Om Bridgestone lägger av, så är det tveksamt vad F1 ska använda för däck ... Michelin har ju sagt att de inte är intresserade av att vara i F1 som ensam däcksleverantör. Med tanke på hur de tvålar till Bridgestone, så kan man förstå det
Jag tycker vi ska ha Michelindäck på vår bil
Jag tycker vi ska ha Michelindäck på vår bil
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 64
- Blev medlem: ons aug 06, 2003 21:32
När dom satt och spekulerade hade Schumacher ännu inte gjort sitt stopp men låg ändå efter Kimi, jag vet inte med hur mycket för det fick vi inga tider på. Alltså hade både Schumacher och Kimi varsitt depåstopp kvar i teorin åtminstonde.LuckyStrike1 skrev:Kimi ledde med dryga 30 sekunder, med ett stopp kvar att göra. Schumacher hade då gjort sitt förmodade sista depåstopp och hade dessutom ett högt tempo. Det var vad Janne och Eje menade - Kimis marginal till Schumacher för att göra ett andra depåstopp och behålla ledningen var marginell.MclarenII skrev:Underbart.
Tappade han ledningen nån gång under loppet egentligen, ens i samband med depåstopp?
Jag tror inte det.
Sen var Janne och Eje yrade om att Schumacher i princip var i ledning om han bara skulle göra ett stopp fattade inte jag. Då ledde Kimi med jag vet inte hur många sekunder och om nu Schumacher bara skulle göra ett stopp, så hade ju också Kimi ett stopp kvar då. Sen gick det som det gick men jag tror ändå inte att Schumacher kunnat hota, Kimi drog ifrån efter Schumachers depåstopp.
Nu blev ju det hela akademiskt när Schumacher körde sönder två däck inom loppet av några varv. Men hade han inte gjort det hade det nog kunnat bli spännande, och hade han verkligen bara ett stopp kvar så hade han slutat minst tvåa tror jag. Men Kimi var stark idag - tror inte det hade räckt.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
https://f1.tauzero.se/main.php?url=resu ... 587&flap=1LuckyStrike1 skrev:ja titta ja ... det missade jag först på livetimingen - vet du vilket varv det var på? eller det kommer väl upp officiellt snart
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
lägg till 6 sekunder till den tiden du påstår.LuckyStrike1 skrev:Jag tror Schumacher bara hade ett stopp att göra idag - han såg ut att ta det lite tidigare än planerat pga trafik.
Det skiljde som sagt runt 35 sekunder efter att de båda gjort varsitt stopp, och Kimi hade ett stopp kvar att göra. Ett stopp tar i runda slängar 30 sekunder ... så det fanns 5-6 sekunder att köra om ute på banan. Det hade blivit tätt.
Snabbaste varv hamnade väl hos Schumacher satt strax innan hans stopp? Det tyder på att farten fanns för att köra om 5-6 sekunder när Bridgestonedäcken kommit upp i tempo.
Det hade kunna bli en nagelbitare, men jag tror att Kimi hade tillräckligt med fart för att klara även ett sånt scenario. Synd bara att vi inte fick se den upplösningen - men bra för Alonsos VM-jakt
Jari - du har rätt att det hade aldrig räckt om Skummilainen hade två stopp att göra idag. Men om du läser vad jag skrev tidigare, och vad Janne och Eje sa, så hade det blivit tight om han varit på en enstoppare vilket var det troliga.
Var det inte du som nämnde något om stenhårda Bridgestone däck för Shummi.
Vänster fram var det som tvingade honom att bryta.
Sköt Jari prick från läktaren ?
Kan det vara så att Shummi körde sönder sina däck idag.?
Det har aldrig hänt förut. (ironi)
Mclaren dominerade idag på en bana som de behärskar.
Det finns samtidigt en förare samt team att slå.
Det är inte Ferrari/Bridgestone eller Renult/Michellin.
Det är nog dagen vinnarekombo som är den slutliga vinstlotten.
Kimi visade en kyla som satte bakåtsträvarna inom F1 på plats idag.
Det är och förblir en F1 förares främsta plikt att köra snabbt mellan punkt 1 och 2.
De som inte uppskattar en snabb förare kanske kan titta på Os-curling eller något.
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Vilka är bakåtsträvarna i F1 idag?Shoestring skrev:lägg till 6 sekunder till den tiden du påstår.LuckyStrike1 skrev:Jag tror Schumacher bara hade ett stopp att göra idag - han såg ut att ta det lite tidigare än planerat pga trafik.
Det skiljde som sagt runt 35 sekunder efter att de båda gjort varsitt stopp, och Kimi hade ett stopp kvar att göra. Ett stopp tar i runda slängar 30 sekunder ... så det fanns 5-6 sekunder att köra om ute på banan. Det hade blivit tätt.
Snabbaste varv hamnade väl hos Schumacher satt strax innan hans stopp? Det tyder på att farten fanns för att köra om 5-6 sekunder när Bridgestonedäcken kommit upp i tempo.
Det hade kunna bli en nagelbitare, men jag tror att Kimi hade tillräckligt med fart för att klara även ett sånt scenario. Synd bara att vi inte fick se den upplösningen - men bra för Alonsos VM-jakt
Jari - du har rätt att det hade aldrig räckt om Skummilainen hade två stopp att göra idag. Men om du läser vad jag skrev tidigare, och vad Janne och Eje sa, så hade det blivit tight om han varit på en enstoppare vilket var det troliga.
Var det inte du som nämnde något om stenhårda Bridgestone däck för Shummi.
Vänster fram var det som tvingade honom att bryta.
Sköt Jari prick från läktaren ?
Kan det vara så att Shummi körde sönder sina däck idag.?
Det har aldrig hänt förut. (ironi)
Mclaren dominerade idag på en bana som de behärskar.
Det finns samtidigt en förare samt team att slå.
Det är inte Ferrari/Bridgestone eller Renult/Michellin.
Det är nog dagen vinnarekombo som är den slutliga vinstlotten.
Kimi visade en kyla som satte bakåtsträvarna inom F1 på plats idag.
Det är och förblir en F1 förares främsta plikt att köra snabbt mellan punkt 1 och 2.
De som inte uppskattar en snabb förare kanske kan titta på Os-curling eller något.
För övrigt är jag glad över att Schumacher körde sönder sina däck - det betydde att Alonso med lätthet slutade tvåa och tog ytterligare poäng i VM-striden
Men om Schumacher körde sönder sina däck idag - då betyder väl det att Kimi körde sönder sin bil på Imola. Eller?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 437
- Blev medlem: lör sep 18, 2004 15:25
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Självklart!LuckyStrike1 skrev:Gösta: betyder det att Kimi liksom Schumacher är en omkörningsobenägen fjolla?
Vinna ett GP utan en enda ynka omkörning. SVAGT.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 958
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Fagersta
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden