Spaniens GP

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Spaniens GP

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fan vad jag älskar Alonso och Trulli - det håller i sig forfarande.

Montoyas kvalvarv suger - och Fisichella suger riktigt mycket.

Ferrari med Schumacher kommer att bli livsfarliga i loppet - tror det är segerfavoriter om de kvalar in i topp 8.

Heidfeld tvålade väl till Webber också?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Nej, jag tror inte Schumacher vinner i morgon. Segern kommer stå mellan Alonso och Toyota-bilarna tror jag.

Fisichella och JPM är inte ens med i matchen :down:
Senast redigerad av Lemon den lör maj 07, 2005 13:53, redigerad totalt 1 gång.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Blir riktigt intressant att se Kval numero 2 imorgon, 4 förare inom 0,075s! :up:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Lemon skrev:Nej, jag tror inte Schumacher vinner i morgon. Segern kommer stå mellan Alonso och Renault-bilarna tror jag.

Kan du förklara detta jag förstår inte. Om segern kommer att stå mellan Alonso och Renault - bilarna samtidigt som Fisichella inte är med i machen?

Har jag missat något??? :o
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Tror att han menar Toyota-bilarna...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Gösta skrev:Kan du förklara detta jag förstår inte. Om segern kommer att stå mellan Alonso och Renault - bilarna samtidigt som Fisichella inte är med i machen?

Jag skrev fel. Det ska naturligtvis stå Toyota-bilarna.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

Det som skiljer Alonso från Renault-bilen är väl hans overall? Segern är alltså vad som står i Alonsos overall, eller? :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
Lemon skrev:Nej, jag tror inte Schumacher vinner i morgon. Segern kommer stå mellan Alonso och Renault-bilarna tror jag.

Kan du förklara detta jag förstår inte. Om segern kommer att stå mellan Alonso och Renault - bilarna samtidigt som Fisichella inte är med i machen?

Fisichella är aldrig med i matchen - Mr Uppkört

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag har svårt att tro att Toyota kommer hänga med lika bra under loppet. Men dom ser starka ut just nu. Segern står nog mellan Alonso och en McLarenförare(Vilken av förarna jag menar tänker jag inte nämna, för det kan uppfattas som enögt och provokativt)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Räkna inte bort Schumacher från segerdiskussionerna.

Barcelonabana är hård på däck, och Bridgestonedäcken har väldigt bra prestanda i racetempo.

Se bara på Imola - Alonsos däck var slut i sista delen av loppet, och Schumacher vara ett par sekunder snabbare per varv....

Jag tror segern imorgon står mellan Alonso, Kimi och Schumacher. Toyota är med och slåss om en pallplats. Montoya slutar femma.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ja, man kanske inte ska räkna bort Ferrari ännu. Men Michelin borde ju ha bättre koll den här banan än Imola.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Ron Dennis sliter nog sitt hår just nu, nä visst ja, han har ju inget. Han måste vara fly förbannad på finnen som än en gång håller på att kasta bort en lägre poängplats för att försöka vinna med skithögen. Tur att den snabbe colombianen är tillbaka och kan ge McLaren de 4:e-6:e platsar de så länge strävat efter. :read:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

LuckyStrike1 skrev:Räkna inte bort Schumacher från segerdiskussionerna.

Barcelonabana är hård på däck, och Bridgestonedäcken har väldigt bra prestanda i racetempo.

Se bara på Imola - Alonsos däck var slut i sista delen av loppet, och Schumacher vara ett par sekunder snabbare per varv....

Jag tror segern imorgon står mellan Alonso, Kimi och Schumacher. Toyota är med och slåss om en pallplats. Montoya slutar femma.
Fan, det är är ett klockrent inlägg. Snyggt. :up:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Lemon skrev:Nej, jag tror inte Schumacher vinner i morgon. Segern kommer stå mellan Alonso och Toyota-bilarna tror jag.

Borde ha tagit med Kimi här oxå. Man är ju så van att han bryter att man automatiskt räknar bort honom :lol:

Skum-mi kör enligt uppgift på det pansarhårda Bridgestone-däcket. Få se om det ger nån fördel i morgon.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

PeppeF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:Räkna inte bort Schumacher från segerdiskussionerna.

Fan, det är är ett klockrent inlägg. Snyggt. :up:
Återstår att se hur bra det här inlägget står sig imorgon eftermiddag bara ;)

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

:crazy:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men om jag har fel tack vare att Jarno Trulli vinner så blir jag inte ledsen - skulle vara jäkligt kul att se honom vinna (om nu inte Alonso vinner vilket vore allra roligast att se - jag vill se fyra fingrar efter målgång imorgon!)

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

LuckyStrike1 skrev:Fisichella är aldrig med i matchen - Mr Uppkört
Fy fan vad jag känner mig lurad. Trodde stenhårt på att Fisichella var bättre! Han har nog harvat för länge med dåliga bilar. :cry:
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Sami skrev:Jag har svårt att tro att Toyota kommer hänga med lika bra under loppet. Men dom ser starka ut just nu. Segern står nog mellan Alonso och en McLarenförare(Vilken av förarna jag menar tänker jag inte nämna, för det kan uppfattas som enögt och provokativt)
Jag håller med.

Vi får väl hoppas att denna McLarenförare (inga namn) har hört Forza-foruments experter och kör sakta och undviker eventuella kurbs och andra fasansfullt destruktiva hinder på banan.... :lol:

Tyvärr hörde han tydligen inte råden under dagens tidskörning med det mycket sorgliga resultatet (för dessa experter) att även om han startade bland dom första lyckades sätta den tredje bästa tiden.

Hur kan han ha den dåliga smaken! McLaren måste be honom stiga åt sidan för deras testförare i stället!

:D :D :D :D :D
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Pastis skrev:
Fy fan vad jag känner mig lurad. Trodde stenhårt på att Fisichella var bättre! Han har nog harvat för länge med dåliga bilar. :cry:
Han är inte bättre - jag tycker han är lite överskattad jag. Han har varit duktig på att plocka lite poäng och pallplatser, men verkar inte riktigt klara pressen av att ratta den toppbil han har skrikit efter i så många år nu.

Men kasnke är det bara en inkörningsperiod i ett nytt stall ...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
Pastis skrev:
Han är inte bättre - jag tycker han är lite överskattad jag. Han har varit duktig på att plocka lite poäng och pallplatser, men verkar inte riktigt klara pressen av att ratta den toppbil han har skrikit efter i så många år nu.
Pratar du om Kimi eller Fisichella nu? :D
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Fiaterna imponerar som vanligt :aha:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kuopio skrev:Fiaterna imponerar som vanligt :aha:
Om jag var du skulle jag nog vänta med den kommentaren till efter loppet imorgon.

Det såg ungefär likadant ut på Imola ....

Tydligen kör Schumacher på de hårda Bridgestonedäcken - om det stämmer och han ändå kvalar in 0,6s bakom täten så tror jag han blir att räkna med i loppet imorgon på den däcksnötande Catalunyabanan.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Pastis skrev:
Eller så är det just därför han fått harva i dåliga bilar. Jag trodde också mer om Fisichella. Jag trodde han var strået vassare än Trulli. Men ack så fel man verkar ha trott.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Schumi

Skönt med Schumi i 7 rutan, dubbelt så bra som i förra kvalet och om han då kunde ta sig till 2:a plats, så kommer han att vara dubbelt så bra nu och bli etta. Fast det är bara om jag går på min känsla, verkligheten är kanske en annan.
Ferrari.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Vill minnas att Schumi var trea efter första kvalet på Imola.
Bauta

Inlägg av Bauta »

Jag har gillat duon Trulli och Alonso i ett par år. Det är nägot visst med deras sätt att köra bil. Inte alltid tuffast, men de verkar smeka kurvorna.

Hoppas att vi slipper se han som alltid rättar till mikrofonen i intervjun efter racet imorgon. (Litar han inte på tekniker?)

Vänliga hälsningar
från en halvfinne på Hisingen.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Bauta skrev:Hoppas att vi slipper se han som alltid rättar till mikrofonen i intervjun efter racet imorgon. (Litar han inte på tekniker?)
Jag som outbildad psykolog drar en vild chansning att det inte är på grund av bristande förtroende för diverse ljudtekniker utan snarare en känsla av obekvämlighet som framkallar symptomer som fingrande på mikrofonstativ och keps.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Om jag inte ser helt fel är det en större skillnad i tid mellan stallkamraterna, än vad poängskillnaden vill antyda. Inte är det samma ordning heller...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Schyyy, om 12 timmar har vi svaret.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag är ganska nöjd...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Oh nej! Hur kunde det gå så fel? En finsk utfyllnadsförare tog pole. Dom andra måste haft otur med tidtagningen.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Är det inte lite Imola över det här?

Webber ögre upp än han har racetempo till
Alonso med, Kimi på klar pole
Mika Skummilainen relativt långt ner.

Kan bli en lång och kul eftermiddag

Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Bara att hoppas att Alonso och Räkan krashar ut varann i första kurvan...då blir det champagne :)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Vill passa på att tacka Tv4 för att man slapp höra vad polemannen hade att säga.

Tusen tack Tv4.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det hade ju inte hörts något i alla fall, men du är kanske fan av stumfilm, vad vet jag?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Tiresias skrev:Bara att hoppas att Alonso och Räkan krashar ut varann i första kurvan...då blir det champagne :)
Hoppas Fisichella plockar bort sumo... då blir det bratwurst i stekpannan.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Sami skrev:Oh nej! Hur kunde det gå så fel? En finsk utfyllnadsförare tog pole. Dom andra måste haft otur med tidtagningen.
Synd att han aldrig kan leverera bara...
Och de där 9 av 10 "experterna" som faktiskt trodde på honom i presscentrat borde läsa på lite i Enzos "guide till korrekt bedömning av F1-resultat".
Detta är det säkraste tecknet på att Kimi kommer köra sönder materialet. Hade han varit sju sekunder långsammare kanske det hade kunnat hålla.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Razor skrev:Det hade ju inte hörts något i alla fall, men du är kanske fan av stumfilm, vad vet jag?
Jag har en väldigt anvancerad tv som jag kan skruva upp volymen på och gissa mig till nästan hälften av vad McLarenföraren säger.
GMD

Inlägg av GMD »

Är det inte dags att plocka fram grillen?
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Grattis Kimi, snyggt jobbat!

Alonso håller för trycket.

Montoya har möjlighet att använda Schumis folkracetaktik mot densamma.

Det ser ut att bli ett bra lopp!

Om kärran inte håller går jag ut och pissar på en Merca efteråt...
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sami skrev:
Razor skrev:Det hade ju inte hörts något i alla fall, men du är kanske fan av stumfilm, vad vet jag?
Jag har en väldigt anvancerad tv som jag kan skruva upp volymen på och gissa mig till nästan hälften av vad McLarenföraren säger.
Om du kan gissa dig till hälften av vad han säger, behöver du ju inte höra det? Om du bara ansträngde dig lite, vilket du kan när du inte störs av mumlet, så kanske du kan gissa dig till allt

Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Sami skrev:Oh nej! Hur kunde det gå så fel? En finsk utfyllnadsförare tog pole. Dom andra måste haft otur med tidtagningen.
Synd att han aldrig kan leverera bara...
Och de där 9 av 10 "experterna" som faktiskt trodde på honom i presscentrat borde läsa på lite i Enzos "guide till korrekt bedömning av F1-resultat".
Detta är det säkraste tecknet på att Kimi kommer köra sönder materialet. Hade han varit sju sekunder långsammare kanske det hade kunnat hålla.
Loppet är ännu inte kört. Kimi har nu drygt 300 km på sig att skrota sin McSill. :up:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
GMD

Inlägg av GMD »

Mr T skrev: Om kärran inte håller går jag ut och pissar på en Merca efteråt...
Gå ut och pissa på en finsk flagga istället. Det är ju uppenbart att det är en viss finnes fel att mclaren aldrig leverar och hela tiden går sönder. Har du inte hängt med i vad experterna har sagt?
Gösta

Inlägg av Gösta »

GMD skrev:
Gå ut och pissa på en finsk flagga istället. Det är ju uppenbart att det är en viss finnes fel att mclaren aldrig leverar och hela tiden går sönder. Har du inte hängt med i vad experterna har sagt?
Vems skulle felet annars vara??

De andra McSillarna fungerar ju uppenbarligen!!

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Tyvärr tror jag att den bortcensuerade mummelmannens McSill kommer att bli rökt under loppet
:o
GMD

Inlägg av GMD »

Sami skrev:Tyvärr tror jag att den bortcensuerade mummelmannens McSill kommer att bli rökt under loppet
:o
Det är klart att den blir.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
GMD skrev:
Vems skulle felet annars vara??

De andra McSillarna fungerar ju uppenbarligen!!
Den store Guden Otur och den inkompetenta stallpersonalens fel så klart

Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Mr T skrev:Grattis Kimi, snyggt jobbat!

Om kärran inte håller går jag ut och pissar på en Merca efteråt...
Jag med, vi kan pinka i kors.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Gösta skrev: De andra McSillarna fungerar ju uppenbarligen!!
Det verkar dock väldigt krävande att köra den där McSillen, 3st förare har tillsammans kört 4 lopp medans stackars arma finne fått köra samtliga lopp själv. Inte underligt han ligger efter i diverse tabeller. :shake:

Idag är det för övrigt dags för samme finne att köra sönder bakvingen igen.