Mr T skrev:Det var värst vad folk retar upp sej på att Kimi var så högt rankad i den där enkäten. Dom får nog bjuda in forzas "F1-experter" nästa gång...
I stället för att fortsätta pajkastningen kunde ni ju skriva vem som ni tycker att skulle ha haft förstaplatsen i stället för Kimi.
En dylik omröstning spelar ingen som helst roll för min del, det som däremot är lite tragikomiskt är hur en del höjer sina favoritförare till skyarna till den milda grad att de nästintill blir gudomar.
Det känns på något sätt som att Kimi skulle anses ha otur om han så hade 100% tekniska DNF:er och hans stallkamrater inte hade några alls samtidigt som de var konkurrenskraftiga.
För att svara på frågan så skulle jag helst se Alonso som Schumachers efterträdare.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Det är möjligt att Kimi tar i lite väl mycket ibland. I år har han dock en DNF. M Schumacher har 2! Alltså är Schumacher dubbelt så jävlig mot sina bilar. Fisichella har tre DNF!
Jari skrev:Har han otur eller kör han själv sönder materialet?
F1 är racerbilskörning. I princip handlar det om att köra så fort det bara går och Kimi är bra på det. Jag ser honom inte gena mer än någon annan över kerbsen och varvtalsstoppen i motorerna, automatiseringen av växellådorna och alla andra hjälpmedel är till för att få grejerna att hålla medan föraren ger järnet.
Jag minns gärna Mikas uttalande om att man inte kan köra sönder grejerna genom att bara köra så fort man kan.
Men det är ju just det man kan, i alla fall om man ska tro Renaults ingenjör Fabrice Lom.
Enligt honom så påverkar det motorns hållbarhet negativt att varva den så att varvtalsregulatorn går på och gör man det tillräckligt ofta så är det något som pajar. Som han sa så bör man undvika att varva motorn så att varvtalsregulatorn slår till, även om det i praktiken är omöjligt att undvika helt om man kör om segern.
Samma sak med att gå hårt på kantstenarna; det borde slita på däck, hjulupphägningar, växellåda och motorer genom de vibrationer som uppstår.
Jag kan även tänka mig att chassiedetaljer som vingar och sidodeflektorer påverkas av vibrationerna och har man en bil som redan ligger på gränsen vad gäller hållbarheten så pajar den kanske om man kör väldigt hårt.
Jag ska försöka leta upp artikeln med herr Lom så att jag kan citera honom korrekt.
Jag litar nog mer på Mika än på nån vänstergängad grodätare.
Det du beskriver är det vi i dagligt tal kallar för slö växlare, dvs en som inte slår till sin rattpaddel när alla lamporna i varvtalsgranen och i växla nudisplayen tänts?
När Mika började göra Mercabarbeques var allt sånt där automatiskt i och med den automatiska lådan.
Vad du kräver är alltså att om man inte kör för segern, så skall man hålla sig på halvgas?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Jag tror en av Renaults motoringenjörer har mer koll på detta än Mika Häkkinen, men det är ju min åsikt!
Jari skrev:
Razor skrev:
Jari skrev:Har han otur eller kör han själv sönder materialet?
F1 är racerbilskörning. I princip handlar det om att köra så fort det bara går och Kimi är bra på det. Jag ser honom inte gena mer än någon annan över kerbsen och varvtalsstoppen i motorerna, automatiseringen av växellådorna och alla andra hjälpmedel är till för att få grejerna att hålla medan föraren ger järnet.
Jag minns gärna Mikas uttalande om att man inte kan köra sönder grejerna genom att bara köra så fort man kan.
Men det är ju just det man kan, i alla fall om man ska tro Renaults ingenjör Fabrice Lom.
Enligt honom så påverkar det motorns hållbarhet negativt att varva den så att varvtalsregulatorn går på och gör man det tillräckligt ofta så är det något som pajar. Som han sa så bör man undvika att varva motorn så att varvtalsregulatorn slår till, även om det i praktiken är omöjligt att undvika helt om man kör om segern.
Samma sak med att gå hårt på kantstenarna; det borde slita på däck, hjulupphägningar, växellåda och motorer genom de vibrationer som uppstår.
Jag kan även tänka mig att chassiedetaljer som vingar och sidodeflektorer påverkas av vibrationerna och har man en bil som redan ligger på gränsen vad gäller hållbarheten så pajar den kanske om man kör väldigt hårt.
Jag ska försöka leta upp artikeln med herr Lom så att jag kan citera honom korrekt.
Jag litar nog mer på Mika än på nån vänstergängad grodätare.
Det du beskriver är det vi i dagligt tal kallar för slö växlare, dvs en som inte slår till sin rattpaddel när alla lamporna i varvtalsgranen och i växla nudisplayen tänts?
När Mika började göra Mercabarbeques var allt sånt där automatiskt i och med den automatiska lådan.
Vad du kräver är alltså att om man inte kör för segern, så skall man hålla sig på halvgas?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.