Tycker ni Alonso har blivit stor i käftet?
-
Tycker ni Alonso har blivit stor i käftet?
Det tycker jag. Bl.a. på www.dailyf1.com kan man läsa flera av hans onödiga uttalande dom senaste veckorna. Varför har vissa förare svårt för att hålla tyst och istället fokuserar sig på körning-utveckling m.m.
Börjar tappa respekt för honom på samma sätt som jag har tappat för JPM eller Button.
Fan, saknar jordnära förare så som Mika t.ex.
Börjar tappa respekt för honom på samma sätt som jag har tappat för JPM eller Button.
Fan, saknar jordnära förare så som Mika t.ex.
-
-
Javisst, men det är inte bara det senaste jag tänker på. Om vi går tillbaka ett år, var fanns han då för någonstans? Då var han minnsan inte så stor i truten. Nu i år efter 3 segrar snackar han som om han vore mångfaldig världsmästare. Hoppas någon sätter han på plats nu i år.Sami skrev:Man kan förstå att Alonso känner så. Ferraris massiva gränslösa testande är ett stort hot.
Jag saknar också Mika H, men nu kan man ju se honom i DTM.
Har följt F1 i snart 20 år och aldrig sett maken av uppkäftighet som hos vissa av dagens förare. Och många stora namn har kommit och gått under dessa år.
-
Jag tycker inte alls att dagensförare är så uppkäftiga. Tvärtom faktiskt. Dom är tråkigt diplomatiska och tråkiga som gamla kontorsråttor.
Det som gör att man kan uppfatta vissa som uppkäftiga har mer med nätet att göra. Där den minst lilla kommentar blåses upp och får enorma rubriker.
Det ska vara lite psykkrig mellan VM-kombattanter. Det gör det hela lite mer saftigt att följa.
Det som gör att man kan uppfatta vissa som uppkäftiga har mer med nätet att göra. Där den minst lilla kommentar blåses upp och får enorma rubriker.
Det ska vara lite psykkrig mellan VM-kombattanter. Det gör det hela lite mer saftigt att följa.
-
-
Men nu har Alonso lite mer kött på näsan och skinn på benen. Det är bra. Alonso är duktig och då tycker jag man har man rätt att uttala sig. Hur kul skulle det vara om alla förare tyckte att allt som deras fiender på banan och andra stall gjorde var jättebra och superkul? Nejfan, lite tjafs ska det vara så det blir lite laddat.
-
-
Re: Tycker ni Alonso har blivit stor i käftet?
Ja, då kan vi ju sitta framför teven och titta på loppen och inte ha en aning om vad någon av förarna tycker om någonting. Det låter verkligen jättekul, hörrudu.Budo skrev:Varför har vissa förare svårt för att hålla tyst och istället fokuserar sig på körning-utveckling m.m.
-
För ett år sedan var han kanske inte lika intressant för journalisterna och då fick han följdaktligen inte så många frågor, varför ingen heller visste vad han tyckte.Budo skrev: Om vi går tillbaka ett år, var fanns han då för någonstans? Då var han minnsan inte så stor i truten. Nu i år efter 3 segrar snackar han som om han vore mångfaldig världsmästare. Hoppas någon sätter han på plats nu i år.
Har följt F1 i snart 20 år och aldrig sett maken av uppkäftighet som hos vissa av dagens förare. Och många stora namn har kommit och gått under dessa år.
Likadant för 20 år sedan. Var läste du då om vad förarna tyckte och uttalade sig om? I Autosport möjligen och ett par till utländska tidningar som du prenumererade på(vilka?), men knappast i några svenska tidningar.
Sedan kan jag inte hålla med om att dåtidens F1-förare som Piquet, Mansell, etc. var särskilt tystlåtna eller blygsamma. Flera av dem snackade väl skit om varandra och allt möjligt så fort tillfälle gavs. Jag tycker snarare att de är mer välpolerade och tysta nuförtiden, förutom att varenda uttalande ifrån dem återges. Nej, mer åsikter!
-
AndersF1 skrev:För ett år sedan var han kanske inte lika intressant för journalisterna och då fick han följdaktligen inte så många frågor, varför ingen heller visste vad han tyckte.Budo skrev: Om vi går tillbaka ett år, var fanns han då för någonstans? Då var han minnsan inte så stor i truten. Nu i år efter 3 segrar snackar han som om han vore mångfaldig världsmästare. Hoppas någon sätter han på plats nu i år.
Likadant för 20 år sedan. Var läste du då om vad förarna tyckte och uttalade sig om? I Autosport möjligen och ett par till utländska tidningar som du prenumererade på(vilka?), men knappast i några svenska tidningar.
Sedan kan jag inte hålla med om att dåtidens F1-förare som Piquet, Mansell, etc. var särskilt tystlåtna eller blygsamma. Flera av dem snackade väl skit om varandra och allt möjligt så fort tillfälle gavs. Jag tycker snarare att de är mer välpolerade och tysta nuförtiden, förutom att varenda uttalande ifrån dem återges. Nej, mer åsikter!
Piquet, Mansell & co var av en helt annan kaliber. Sen så är faktum att dom två verkligen inte gillade varann. Så som Senna och Prost t.ex.
Jag menar inte att man ska vara tyst heller men är inte det lite konstigt att det krävs väldigt lite för vissa för att känna sig "on top of the game".
Se på M.S. Hur ofta ser man honom snacka nonsens eller kommentera andra. Trots 7 WDC!
-
Teknikens Värld skrev annars rätt bra reportage i mitten av 80-talet.AndersF1 skrev:Likadant för 20 år sedan. Var läste du då om vad förarna tyckte och uttalade sig om? I Autosport möjligen och ett par till utländska tidningar som du prenumererade på(vilka?), men knappast i några svenska tidningar.
-
- Moderator
pUs... en gammal bekanting. Vart tog du vägen?
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
-
- Moderator
Jo, men jag har aldrig hört talas om begreppet fighting talk i samband med en västern förut.
Det kan ju kallas för skitsnack också. Finns i verkligheten.
Tärnström
Det kan ju kallas för skitsnack också. Finns i verkligheten.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
Bara för att man är relativt ny i F1, betyder inte det att man är helt oerfaren.Budo skrev: Om vi går tillbaka ett år, var fanns han då för någonstans? Då var han minnsan inte så stor i truten. Nu i år efter 3 segrar snackar han som om han vore mångfaldig världsmästare. Hoppas någon sätter han på plats nu i år.
De flesta har börjat med gokart och växt upp som racerförare så attityden danas tidigt i livet för dessa, långt innan vi hör talas om dem.
För att kunna ta sig hela vägen till ett toppstall i F1 så krävs det en hel del attityd...
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
-
-
-
- Varnad
Tror aldrig jag gjort det förr faktiskt...pUs skrev:Gamle vän, jag ser i signaturen att du citerar Eddie när det passar.. förmodar att du håller med om hans andra Schumachercitat också?Jari skrev:Det kallas fightingtalk.
Har ni aldrig sett en västern?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Budo skrev: Se på M.S. Hur ofta ser man honom snacka nonsens eller kommentera andra. Trots 7 WDC!
Ojojoj!
Okej på senare år har Mr. Schumi varit lugn. Men för ca sisådär 6~7 år sen va väl den mannen en etablerad dyngspridare av den högre skolan!
Vi får väl se vad han har att säga när han blir lite pressad, möjligheten finns ju i år!
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.