Formel 1 på TV4

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Eller RTL eller någon annan kanal som visar de lokalt producerade skitbilderna som kablas ut över världen.

Vad fan håller de på med? Nog för att man brukar missa saker, men de har ju inte ens med Montoyas straff. Misstänker att de får betalt av Bernie för att göra en riktigt kass produktion. :down:

Och stackars satar som sitter i Stockholm och ska kommentera vad som händer när de inte har en aning. Om jag kallades Blomman skulle jag bli lite kallsvettig redan nu.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Bild
För er som inte kan se digitalt.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: ANFRAN den 2002-03-17 14:32 ]</font>
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Gubben Kirch kan ju försöka kränga den här produktionen via pay-per-view. Lycka till, säger jag bara. Man kan ju fan tro att det är ett gäng praktikanter som har gått lös i kontrollrummet. Nu börjar jag förstå dem som säger att F1 är skit och att de bara kör runt runt.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vilken parodi på kommentatorer. Den där Kalle Rosenlöv är lika påläst som en 7 åring.

Tur att CD finns, men även herrarna där borde slå en flukt i regelboken ibland.

Det får bli RTL i alla fall.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

...för då förstår du ändå inte vad de säger, eller vadå?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det lilla jag förstår blir i alla fall rätt. Som det är nu så håller alla på JPM utom bildproducenten.

Grabbarna på TV 4 är lika underhållande som Basil i "Fawlty Tower". Kan inte komma på något som dom sagt är rätt.

Fan, detta borde man använda som utbildningsmatterial på Journalistskolan eller sätta in som komediprogram för motorintresserade. :grin:
Ankan

Inlägg av Ankan »

Det e riktigt pajas kastning på 4.N. Man borde döpa om F1 sändningen till : Pajas Tv.

Kan tipsa om o stänga av ljudet, då besparar man sig lite lidande.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Tjoho! Nu missade de när [Schumacher] körde om Button också! :wor:
stoff

Inlägg av stoff »

Jag vet inte vad som var värst - gången dom trodde att Trulli släppte förbi Schumi (när Trulli egentligen blev varvad och släppte Barren efter blåflag), eller när dom tyckte att Barren körde om Frentzen (när han körde om en Jordan).

Patetiskt att höra... (expertkommentatorn stod för båda!)

/Stoff
Zetor

Inlägg av Zetor »

Fan vilket gnäll på TV4, det var väl bildproducente den kan dom gräva ner under depå-golvet
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det var nog den sämsta F1-sändningen som jag har sett på många många år. Både bildproduktionen och kommenteringen var rent usel.
Nu kan man kanske förklara en liten del av den kassa kommenteringen med att de satt i Stockholm och såg samma skitbilder som jag såg.

Och så fick man inte ens se prisutdelning eller presskonferensen för att TV4 ska visa något djävla Tipsbingo :down:

Fan, kan de inte visa det vid något annat tillfälle, det är väl ändå bandat?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

satt och halvsov till TV4as så kallade F1 sändning, det säger en hel del om kvaliteten!!
sändingen var verkligen riktigt urusel, speciellt efter att man sett kalaset på CD.
tur att Jaris :wor:fru är så snäll att hon låter oss belamra hennes vardagsrum på söndag morgonen...

/ Tommi
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Tipsbingo är ju viktigt ju :mad:
Hansson

Inlägg av Hansson »

Är det någon som vet om produktionen görs utav några Malaysier eller om det är samma TV-folk som åker runt på alla loppen och gör produktionen?
När det gäller golf-tävlingar är det ett och samma tv-team som åker runt på alla tävlingar som sköter produktionen för att det ska bli bra oavsett var tävlingen går.
Denna produktion var som sagt en katastrof.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Åsnorna på TV4 blir först av med "Vinnare" som alltid skulle gå 16.00 och så slänger de in "Tipsbingo" i stället på samma dumma tid och plötsligt kan man våldta F1 14 söndagar om året.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Hansson, det är lokala team från värdlandet som gör sunkproduktionerna.
stoff

Inlägg av stoff »

Trot eller ej, men det kan visst bli värre.
Klippt från Aftonbladet:
"Montoya dömdes till 'stop-and-go' för startincidenten och låg nia efter tagit sitt straff"

Och expressen skriver:
"Williamsföraren fick smaka på gräset, bestraffades med 'stop-and-go' och halkade ner till nionde plats."

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: stoff den 2002-03-17 16:20 ]</font>
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Enligt TV4:s "Vinnare" så hamnade både Montoya och Schumacher sist efter sina drive-through eller depåstopp.
Ingen av dem låg väl sist vid något tillfälle?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

On 2002-03-17 16:54, Razor wrote:
Enligt TV4:s "Vinnare" så hamnade både Montoya och Schumacher sist efter sina drive-through eller depåstopp.
Ingen av dem låg väl sist vid något tillfälle?
Schumacher var sist, om man inte räknar med Frentzen som inte kunde starta sin bil. Montoya tror jag var uppe i top 10 efter första varvet och föll aldrig längre ner.

/Viktor
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Men då var han ju inte sist? Frentzen kom ju i väg till slut och varför skulle inte han räknas?

Sist är sist, oavsett om man stog still vid starten eller inte, så länge man kommer iväg så "räknas" det väl?

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Razor den 2002-03-17 18:57 ]</font>
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Montoya halkade direkt ner till 11:e plats men körde upp till 9:e under första varvet.
Jag vet inte på vilket varv han tog sitt straff (9:e eller 10:e?), jag har bara TV4:s usla bilder och där fick man inte ens veta att han hade blivit bestraffad förrän Eje sa det efter halva loppet, men Montoya kom aldrig längre bak än 9:e efter det första varvet.

Äntligen!
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Hur kan man sätta två flanskadt att kommentera ett lopp.:mad:
Stcc Calles torra dryga bubblande fyllt med okunskap och strunt. Sedan den där jäkla besserwisser Björn som inte kan två knop om F1. :mad:

Positionsgrafiken är jäkligt irriterande i år. Visa tiderna mellan förare i stället för en tavla med stop på :mad:

Malaysisk tv produktion verkar vara sämst i världen.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag hade redan läst innan att world feeden, dvs det som fyran skulle visa var det sämsta på mycket länge. Därför struntade jag i att se loppet på fyran och tog en tupplur istället.

Tack för at du finns, Jari :up:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:angel:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Du är bra du Jari :youpi: :wor:

Rosenblad, Björn Andersson och TV4 fick mig att vilja :computer:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
formulis

Inlägg av formulis »

jag trodde det var bara jag som LIDER att se på tv4,s Formel1-sändningar....dom är för gräsliga - fastän bilderna kan inte fyran belastas för.
Men man tar vad man har sa Kajsa Varg :smile:....fastän hon lär aldrig sagt så :smile:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Jag förstår inte hur de flesta kan tycka att Björn är bra och kompetent?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gårdagens sändning på TV4 var nog det sämsta som jag har sett på mycket länge, både bild och kommentering var under all kritik. Kommenteringen räddades dock en aning av att Eje, som var med på telefon från Malaysia, kunde ge lite information som annars hade gått förlorad p g a den usla bildproduktionen.

Både Calle och Björn var riktigt dåliga i går, jag hade nog förväntat mig mer av Rosenblad men han verkar inte ha läst på alls. Han såg ju t ex inte skillnad på RB och MS eller ens på Villeneuve och någon i en Jordanbil (jag kommer inte ihåg om det var Sato eller Fisichella) :saw:

Äntligen!
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Ja visst är det tragiskt när man tycker snurriga Eje är överlägset bäst. Kalle trodde ju Frentzen körde för Jordan och Kimi för Williams :roll:

Viist vart det tragiskt när Kalle börja mumla om att Jordan bilen gav bort sin position lätt åt Schu när RB varvade :roll:

Björn tror ju att det räcker med att läsa senaste nr av F1racing för att kunna sitta och briljera en två timmars sänding....
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Inte nog med att han satt och mumlade om att Jordanbilen gav bort placeringen, han upprepade det gång på gång under sändningen.

Det blir till att undersöka om jag får in CD med en parabol på balkongen.

Äntligen!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

ja, man blir verkligen medveten om hur mycket man missar när man först har tittat på CD och sedan ser på fyran.

Jag har dock en känsla av att det blir bättre när europa lpppen drar igång för då är de ju på plats.

Jag undrar varför Eje var där nere???
Kunde de inte skickat ner en snubbe till då hade de ju kunnat kommentera på plats...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det verkar ju dessutom som att de sitter och tittar på samma bilder som vi får se, varför använder de sig inte av CD i studion för att få mer info?

Äntligen!
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Cd är nog för mycket info för dem att ta in. Hur ska Björn kunna köra sitt skvaller om det händer så mycket på skärmen?
Zetor

Inlägg av Zetor »

Varför har den där Rosenblad med i TV4?
Tyckte igår att det rådde ett konkuransförhållande
mellan Eje och Calle, tror inte dom är så mycket kompisar!
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Men Calle körde ju för eje i stcc. Jag trodde det var Eje som fixat en praktik plats åt mummel Calle
Insaneson

Inlägg av Insaneson »

Man kan ju undra varför inte de stackare som kommenterar på TV4 inte kollar in CD's sändning när de kommenterar. Av ren kuriosa satt jag och fluktade in TV4's sändning, och till min förvåning satt dom och LJÖG rakt ut i etern. Att dom missade Frentzens problem i starten var väl inte så konstigt :smile: men att dom sedan sade att han var ett varv efter för att han hade tappat nosvingen var lite väl häftigt. Och någon hjälp från "Not a Moose" på Sepang fick dom ju heller inte...Nästa gång skall jag köra experimentet att stapla upp alla rena lögner och felsägningar och SMS'a dessa till dem och be dem förklara sig. Tycker man kan kräva mer än så av en publik kanal.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Var nog den sämst producerade F1-sändning som gjorts. Kommentatroerna bliljerade med nya varianter på felsägningar varje varv och den enda som var vaken var Eje. Det första som borde göras nu är väl att sätta Björn och Calle i en 5-dagars kurs i att se skillnader mellan förarnas bilar. Oftast behöver man ju inte ens det om man har lite koll på var de ligger i fältet eller varför inte vilket stall de kör för.
Patietiskt. :crie:

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-03-18 11:18, Crazy F1 wrote:
Jag undrar varför Eje var där nere???
Kunde de inte skickat ner en snubbe till då hade de ju kunnat kommentera på plats...
Jag har för mig att Eje jobbar åt Panasonic och deras F1-satsning(Tootas huvudsponsor). nån sorts koordinator, om jag inte missminner mig. Han skall väl också vara med och kommentera de lopp där TV4 skickar en kommentator på plats. Varför de inte gör det till alla lopp är lite märkligt. Det måste ju kosta peanuts jämfört med resten av sändningskostnaden. Att de inte kommenterar till CD:s sändning kan ju bero på att de inte får. Bernie vill väl att det skall vara lagom usel "worldfeed", så att tillräckligt många vill satsa på Bernievision. Problemet är väl om det blir för uselt, så att ingen tittar på F1 ö.h.t. Brukar dock vara bättre i länder med producenter som även i andra fall sänder racing. Konstigt nog tycker jag "worldfeeden" verkar bli sämre genom åren, medans Bernievision blir bättre och bättre, med fler kameror, automatiska kameror, etc.. Tror nog att de skulle tjäna på att ha en lite bättre "worldfeed", så att man iallafall slapp följa en ensam ledare varv efter varv. Det händer ju i regel ganska mycket längre ner, även om det "ordnat till sig" i toppen med ohotade positioner.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Men är det inte p g a att Kirch har lagt ner mer energi på pay-per-view och mer eller mindre utarmat world-feeden som Bernie vill göra gemensam sak med biltillverkarna och köpa tillbaka Kirchs del av SLEC?
Eller har jag missuppfattat allt i vanlig ordning?

Edit: Det, plus att biltillverkarna vill ha en större del av kakan

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Razor den 2002-03-18 13:46 ]</font>
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Visst fan har worldfeeden blivit sämre och sämre. Inte nog med att kamerorna blir färre, producenten verkar medvetet göra en dålig produktion. Ta bara incidenten mellan [Schumacher] och Montoya. Repris från en helikopter. Och precis när bilarna ska stöta ihop så stannar man reprisen trots att det inte händer nåt speciellt på banan.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-18 10:56, Ozikahn wrote:
Jag förstår inte hur de flesta kan tycka att Björn är bra och kompetent?
Börje var bra och kompetent när han förankrade sina åsikter bland folk som vet något, t.ex här på Forzas bulle. Nu när han får hålla tillgodo med TV4's egen har nivån sjunkit lika snabbt som Titanic.
formulis

Inlägg av formulis »

On 2002-03-18 13:41, ANFRAN wrote:
Visst fan har worldfeeden blivit sämre och sämre. Inte nog med att kamerorna blir färre, producenten verkar medvetet göra en dålig produktion. Ta bara incidenten mellan [Schumacher] och Montoya. Repris från en helikopter. Och precis när bilarna ska stöta ihop så stannar man reprisen trots att det inte händer nåt speciellt på banan.
Instämmer helt och hållet.
Fast dom stöter nog ihop på reprisen men då klipps det av .
Sen visar man varvningar som om det skulle gälla omkörningar etc etc. - och är det inte konstigt att man inte kan få en "rullande" tidsangivelse som utvisar skillnaderna mellan bilarna (detta gäller faktiskt för alla banor/sändningar).
Zetor

Inlägg av Zetor »

TV4 sändningen var kass det är alla rörande överens om.
Men en episod visade dom som inte har blivit kommenterad här.
Nämligen Tyotas depåstopp där det fattades ett framhjul.
Meken var helt vilsen, till sist högg han ett däck som låg
intill där han stod!
Kunde lika bra ha varit ett hakkepelitta som låg där han hade märkt skillnaden!
Kommentar från dom som har CD tack! Om ni nu såg nåt, svamprökare!
Coulthard champion 2002!!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Börje skriver på YesterdaysF1 oxå.
desricz

Inlägg av desricz »

On 2002-03-18 23:29, Lemon wrote:
Börje skriver på YesterdaysF1 oxå.
Under vilket "nick"?

F.ö. är det ett rimligt minimikrav man ska kunna ställa på kommentatorerna i all motorsport att de vet vilken förare som kör i vilket stall samt hjälmfärg, så man kan skilja på stallkamrater.

Tyvärr, av de svenska kommentatorer som någolunda regelbundet kommenterar så ger jag bara Blomman och Ted Westerfors godkännt. Övriga d.v.s. Artur, "Börje", Janne Tromark, Leffe Lindström m.fl. sitter ju o virrar så det inte är klokt, vad beror det på, oinstresse för sporten dom kommenterar?
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities." - Les Claypool
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Börje skriver unders sitt pseudonym, "Björn Andersson" på YesterdaysF1.
Zetor

Inlägg av Zetor »

YesterdaysF1 = DailyF1
För dom som inte är lika kvicktänkta som
vissa andra på forumet!!
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

YesterdaysF1 = Svenska DailyF1
DailyF1 = Engelska DailyF1

Såhar jag tolkat det i alla fall. :grin:
Zetor

Inlägg av Zetor »