Formel 1 på TV4
-
Eller RTL eller någon annan kanal som visar de lokalt producerade skitbilderna som kablas ut över världen.
Vad fan håller de på med? Nog för att man brukar missa saker, men de har ju inte ens med Montoyas straff. Misstänker att de får betalt av Bernie för att göra en riktigt kass produktion.
Och stackars satar som sitter i Stockholm och ska kommentera vad som händer när de inte har en aning. Om jag kallades Blomman skulle jag bli lite kallsvettig redan nu.
Vad fan håller de på med? Nog för att man brukar missa saker, men de har ju inte ens med Montoyas straff. Misstänker att de får betalt av Bernie för att göra en riktigt kass produktion.
Och stackars satar som sitter i Stockholm och ska kommentera vad som händer när de inte har en aning. Om jag kallades Blomman skulle jag bli lite kallsvettig redan nu.
-
-
-
Det lilla jag förstår blir i alla fall rätt. Som det är nu så håller alla på JPM utom bildproducenten.
Grabbarna på TV 4 är lika underhållande som Basil i "Fawlty Tower". Kan inte komma på något som dom sagt är rätt.
Fan, detta borde man använda som utbildningsmatterial på Journalistskolan eller sätta in som komediprogram för motorintresserade.
Grabbarna på TV 4 är lika underhållande som Basil i "Fawlty Tower". Kan inte komma på något som dom sagt är rätt.
Fan, detta borde man använda som utbildningsmatterial på Journalistskolan eller sätta in som komediprogram för motorintresserade.
-
-
-
-
-
Det var nog den sämsta F1-sändningen som jag har sett på många många år. Både bildproduktionen och kommenteringen var rent usel.
Nu kan man kanske förklara en liten del av den kassa kommenteringen med att de satt i Stockholm och såg samma skitbilder som jag såg.
Och så fick man inte ens se prisutdelning eller presskonferensen för att TV4 ska visa något djävla Tipsbingo
Fan, kan de inte visa det vid något annat tillfälle, det är väl ändå bandat?
Nu kan man kanske förklara en liten del av den kassa kommenteringen med att de satt i Stockholm och såg samma skitbilder som jag såg.
Och så fick man inte ens se prisutdelning eller presskonferensen för att TV4 ska visa något djävla Tipsbingo
Fan, kan de inte visa det vid något annat tillfälle, det är väl ändå bandat?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Är det någon som vet om produktionen görs utav några Malaysier eller om det är samma TV-folk som åker runt på alla loppen och gör produktionen?
När det gäller golf-tävlingar är det ett och samma tv-team som åker runt på alla tävlingar som sköter produktionen för att det ska bli bra oavsett var tävlingen går.
Denna produktion var som sagt en katastrof.
När det gäller golf-tävlingar är det ett och samma tv-team som åker runt på alla tävlingar som sköter produktionen för att det ska bli bra oavsett var tävlingen går.
Denna produktion var som sagt en katastrof.
-
-
-
Trot eller ej, men det kan visst bli värre.
Klippt från Aftonbladet:
"Montoya dömdes till 'stop-and-go' för startincidenten och låg nia efter tagit sitt straff"
Och expressen skriver:
"Williamsföraren fick smaka på gräset, bestraffades med 'stop-and-go' och halkade ner till nionde plats."
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: stoff den 2002-03-17 16:20 ]</font>
Klippt från Aftonbladet:
"Montoya dömdes till 'stop-and-go' för startincidenten och låg nia efter tagit sitt straff"
Och expressen skriver:
"Williamsföraren fick smaka på gräset, bestraffades med 'stop-and-go' och halkade ner till nionde plats."
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: stoff den 2002-03-17 16:20 ]</font>
-
-
Schumacher var sist, om man inte räknar med Frentzen som inte kunde starta sin bil. Montoya tror jag var uppe i top 10 efter första varvet och föll aldrig längre ner.On 2002-03-17 16:54, Razor wrote:
Enligt TV4:s "Vinnare" så hamnade både Montoya och Schumacher sist efter sina drive-through eller depåstopp.
Ingen av dem låg väl sist vid något tillfälle?
/Viktor
-
Men då var han ju inte sist? Frentzen kom ju i väg till slut och varför skulle inte han räknas?
Sist är sist, oavsett om man stog still vid starten eller inte, så länge man kommer iväg så "räknas" det väl?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Razor den 2002-03-17 18:57 ]</font>
Sist är sist, oavsett om man stog still vid starten eller inte, så länge man kommer iväg så "räknas" det väl?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Razor den 2002-03-17 18:57 ]</font>
-
Montoya halkade direkt ner till 11:e plats men körde upp till 9:e under första varvet.
Jag vet inte på vilket varv han tog sitt straff (9:e eller 10:e?), jag har bara TV4:s usla bilder och där fick man inte ens veta att han hade blivit bestraffad förrän Eje sa det efter halva loppet, men Montoya kom aldrig längre bak än 9:e efter det första varvet.
Jag vet inte på vilket varv han tog sitt straff (9:e eller 10:e?), jag har bara TV4:s usla bilder och där fick man inte ens veta att han hade blivit bestraffad förrän Eje sa det efter halva loppet, men Montoya kom aldrig längre bak än 9:e efter det första varvet.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Hur kan man sätta två flanskadt att kommentera ett lopp.
Stcc Calles torra dryga bubblande fyllt med okunskap och strunt. Sedan den där jäkla besserwisser Björn som inte kan två knop om F1.
Positionsgrafiken är jäkligt irriterande i år. Visa tiderna mellan förare i stället för en tavla med stop på
Malaysisk tv produktion verkar vara sämst i världen.
Stcc Calles torra dryga bubblande fyllt med okunskap och strunt. Sedan den där jäkla besserwisser Björn som inte kan två knop om F1.
Positionsgrafiken är jäkligt irriterande i år. Visa tiderna mellan förare i stället för en tavla med stop på
Malaysisk tv produktion verkar vara sämst i världen.
-
-
-
-
-
Gårdagens sändning på TV4 var nog det sämsta som jag har sett på mycket länge, både bild och kommentering var under all kritik. Kommenteringen räddades dock en aning av att Eje, som var med på telefon från Malaysia, kunde ge lite information som annars hade gått förlorad p g a den usla bildproduktionen.
Både Calle och Björn var riktigt dåliga i går, jag hade nog förväntat mig mer av Rosenblad men han verkar inte ha läst på alls. Han såg ju t ex inte skillnad på RB och MS eller ens på Villeneuve och någon i en Jordanbil (jag kommer inte ihåg om det var Sato eller Fisichella)
Både Calle och Björn var riktigt dåliga i går, jag hade nog förväntat mig mer av Rosenblad men han verkar inte ha läst på alls. Han såg ju t ex inte skillnad på RB och MS eller ens på Villeneuve och någon i en Jordanbil (jag kommer inte ihåg om det var Sato eller Fisichella)
Äntligen!
Äntligen!
-
Ja visst är det tragiskt när man tycker snurriga Eje är överlägset bäst. Kalle trodde ju Frentzen körde för Jordan och Kimi för Williams
Viist vart det tragiskt när Kalle börja mumla om att Jordan bilen gav bort sin position lätt åt Schu när RB varvade
Björn tror ju att det räcker med att läsa senaste nr av F1racing för att kunna sitta och briljera en två timmars sänding....
Viist vart det tragiskt när Kalle börja mumla om att Jordan bilen gav bort sin position lätt åt Schu när RB varvade
Björn tror ju att det räcker med att läsa senaste nr av F1racing för att kunna sitta och briljera en två timmars sänding....
-
Inte nog med att han satt och mumlade om att Jordanbilen gav bort placeringen, han upprepade det gång på gång under sändningen.
Det blir till att undersöka om jag får in CD med en parabol på balkongen.
Det blir till att undersöka om jag får in CD med en parabol på balkongen.
Äntligen!
Äntligen!
-
ja, man blir verkligen medveten om hur mycket man missar när man först har tittat på CD och sedan ser på fyran.
Jag har dock en känsla av att det blir bättre när europa lpppen drar igång för då är de ju på plats.
Jag undrar varför Eje var där nere???
Kunde de inte skickat ner en snubbe till då hade de ju kunnat kommentera på plats...
Jag har dock en känsla av att det blir bättre när europa lpppen drar igång för då är de ju på plats.
Kunde de inte skickat ner en snubbe till då hade de ju kunnat kommentera på plats...
-
-
-
-
-
Man kan ju undra varför inte de stackare som kommenterar på TV4 inte kollar in CD's sändning när de kommenterar. Av ren kuriosa satt jag och fluktade in TV4's sändning, och till min förvåning satt dom och LJÖG rakt ut i etern. Att dom missade Frentzens problem i starten var väl inte så konstigt men att dom sedan sade att han var ett varv efter för att han hade tappat nosvingen var lite väl häftigt. Och någon hjälp från "Not a Moose" på Sepang fick dom ju heller inte...Nästa gång skall jag köra experimentet att stapla upp alla rena lögner och felsägningar och SMS'a dessa till dem och be dem förklara sig. Tycker man kan kräva mer än så av en publik kanal.
-
Var nog den sämst producerade F1-sändning som gjorts. Kommentatroerna bliljerade med nya varianter på felsägningar varje varv och den enda som var vaken var Eje. Det första som borde göras nu är väl att sätta Björn och Calle i en 5-dagars kurs i att se skillnader mellan förarnas bilar. Oftast behöver man ju inte ens det om man har lite koll på var de ligger i fältet eller varför inte vilket stall de kör för.
Patietiskt.
Patietiskt.
-
Jag har för mig att Eje jobbar åt Panasonic och deras F1-satsning(Tootas huvudsponsor). nån sorts koordinator, om jag inte missminner mig. Han skall väl också vara med och kommentera de lopp där TV4 skickar en kommentator på plats. Varför de inte gör det till alla lopp är lite märkligt. Det måste ju kosta peanuts jämfört med resten av sändningskostnaden. Att de inte kommenterar till CD:s sändning kan ju bero på att de inte får. Bernie vill väl att det skall vara lagom usel "worldfeed", så att tillräckligt många vill satsa på Bernievision. Problemet är väl om det blir för uselt, så att ingen tittar på F1 ö.h.t. Brukar dock vara bättre i länder med producenter som även i andra fall sänder racing. Konstigt nog tycker jag "worldfeeden" verkar bli sämre genom åren, medans Bernievision blir bättre och bättre, med fler kameror, automatiska kameror, etc.. Tror nog att de skulle tjäna på att ha en lite bättre "worldfeed", så att man iallafall slapp följa en ensam ledare varv efter varv. Det händer ju i regel ganska mycket längre ner, även om det "ordnat till sig" i toppen med ohotade positioner.On 2002-03-18 11:18, Crazy F1 wrote:
-
Men är det inte p g a att Kirch har lagt ner mer energi på pay-per-view och mer eller mindre utarmat world-feeden som Bernie vill göra gemensam sak med biltillverkarna och köpa tillbaka Kirchs del av SLEC?
Eller har jag missuppfattat allt i vanlig ordning?
Edit: Det, plus att biltillverkarna vill ha en större del av kakan
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Razor den 2002-03-18 13:46 ]</font>
Eller har jag missuppfattat allt i vanlig ordning?
Edit: Det, plus att biltillverkarna vill ha en större del av kakan
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Razor den 2002-03-18 13:46 ]</font>
-
Visst fan har worldfeeden blivit sämre och sämre. Inte nog med att kamerorna blir färre, producenten verkar medvetet göra en dålig produktion. Ta bara incidenten mellan [Schumacher] och Montoya. Repris från en helikopter. Och precis när bilarna ska stöta ihop så stannar man reprisen trots att det inte händer nåt speciellt på banan.
Börje var bra och kompetent när han förankrade sina åsikter bland folk som vet något, t.ex här på Forzas bulle. Nu när han får hålla tillgodo med TV4's egen har nivån sjunkit lika snabbt som Titanic.On 2002-03-18 10:56, Ozikahn wrote:
Jag förstår inte hur de flesta kan tycka att Björn är bra och kompetent?
-
Instämmer helt och hållet.On 2002-03-18 13:41, ANFRAN wrote:
Visst fan har worldfeeden blivit sämre och sämre. Inte nog med att kamerorna blir färre, producenten verkar medvetet göra en dålig produktion. Ta bara incidenten mellan [Schumacher] och Montoya. Repris från en helikopter. Och precis när bilarna ska stöta ihop så stannar man reprisen trots att det inte händer nåt speciellt på banan.
Fast dom stöter nog ihop på reprisen men då klipps det av .
Sen visar man varvningar som om det skulle gälla omkörningar etc etc. - och är det inte konstigt att man inte kan få en "rullande" tidsangivelse som utvisar skillnaderna mellan bilarna (detta gäller faktiskt för alla banor/sändningar).
-
TV4 sändningen var kass det är alla rörande överens om.
Men en episod visade dom som inte har blivit kommenterad här.
Nämligen Tyotas depåstopp där det fattades ett framhjul.
Meken var helt vilsen, till sist högg han ett däck som låg
intill där han stod!
Kunde lika bra ha varit ett hakkepelitta som låg där han hade märkt skillnaden!
Kommentar från dom som har CD tack! Om ni nu såg nåt, svamprökare!
Men en episod visade dom som inte har blivit kommenterad här.
Nämligen Tyotas depåstopp där det fattades ett framhjul.
Meken var helt vilsen, till sist högg han ett däck som låg
intill där han stod!
Kunde lika bra ha varit ett hakkepelitta som låg där han hade märkt skillnaden!
Kommentar från dom som har CD tack! Om ni nu såg nåt, svamprökare!
Coulthard champion 2002!!
-
Under vilket "nick"?On 2002-03-18 23:29, Lemon wrote:
Börje skriver på YesterdaysF1 oxå.
F.ö. är det ett rimligt minimikrav man ska kunna ställa på kommentatorerna i all motorsport att de vet vilken förare som kör i vilket stall samt hjälmfärg, så man kan skilja på stallkamrater.
Tyvärr, av de svenska kommentatorer som någolunda regelbundet kommenterar så ger jag bara Blomman och Ted Westerfors godkännt. Övriga d.v.s. Artur, "Börje", Janne Tromark, Leffe Lindström m.fl. sitter ju o virrar så det inte är klokt, vad beror det på, oinstresse för sporten dom kommenterar?
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities." - Les Claypool
-
-
-
-