Tippa konstruktörsmästerskapet!
-
Tippa konstruktörsmästerskapet!
Okej, nu har det körts fyra tävlingar och vi kan nästan gissa hur saker och ting kanske kan komma att utveckla sig under året. Frågan är alltså hur konstruktörsmästerskapet ser ut efter Kinas GP den 16 oktober. Här följer min lista – hur ser era ut?
1. Ferrari
2. Renault
3. McLaren
4. Toyota
5. BAR
6. Williams
7. Sauber
8. Red Bull
9. Jordan
10. Minardi
1. Ferrari
2. Renault
3. McLaren
4. Toyota
5. BAR
6. Williams
7. Sauber
8. Red Bull
9. Jordan
10. Minardi
-
-
- Utvisad
Denna ligger tillräckligt nära min lista, möjligen att Sauber tar McLaren, men det spelar ju ingen roll, ingen bryr sig ändå om de fem sista...
Pepparkvarnen skrev:1. Ferrari
2. Renault
3. Williams
4. Toyota
5. BAR
6. McLaren
7. Sauber
8. Red Bull
9. Jordan
10. Minardi
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Många verkar tro på Ferrari i år också. Jag däremot tippar följande:
1. Renault (Alonso är bra och snart lossnar det för Fissi också)
2. Ferrari (MS lär plocka många poäng men värre blir det för Rubens)
3. Toyota (Trulli skulle lätt kunna vara årets överaskning och RS är bättre än så här)
4. Williams (Deras tid verkar tyvärr vara förbi! Länge till? Vem vet!)
5. Mclaren (Ett par segrar blir det säkert men inte mer än så. Och vem vet när Monty kommer tillbaka?)
6. BAR (BAR tycker jag är bättre än så här långt men snackare JB är ett skämt. Sato då, ja vad säger man.)
1. Renault (Alonso är bra och snart lossnar det för Fissi också)
2. Ferrari (MS lär plocka många poäng men värre blir det för Rubens)
3. Toyota (Trulli skulle lätt kunna vara årets överaskning och RS är bättre än så här)
4. Williams (Deras tid verkar tyvärr vara förbi! Länge till? Vem vet!)
5. Mclaren (Ett par segrar blir det säkert men inte mer än så. Och vem vet när Monty kommer tillbaka?)
6. BAR (BAR tycker jag är bättre än så här långt men snackare JB är ett skämt. Sato då, ja vad säger man.)
-
-
-
-
-
- Varnad
Tillförlitlighet är en sak, sen ska de ju faktiskt om också. Alonso har ett skapligt poängövertag och så länge han tar 8:or och 10:or i loppen har Schumi ingen chans att gå om. Det enda lilla hoppet som finns är att Scumnie vinner allt och Alonso bryter en del.
Nackdelen med det nya poängsystemet kommer alltså bli ganska uppenbart i år. Å andra sidan får vi förhoppningsvis ett levande VM till slutet av säsongen.
Nackdelen med det nya poängsystemet kommer alltså bli ganska uppenbart i år. Å andra sidan får vi förhoppningsvis ett levande VM till slutet av säsongen.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Re: Tippa konstruktörsmästerskapet!
Nä nä nu har ni fel IGEN som vanligt
Så här blir det:
1. Renault
2. McLaren
3. Ferrari
4. Toyota
5. Red Bull
6. BAR
7. Williams
8. Sauber
9. Jordan
10. Minardi
Så här blir det:
1. Renault
2. McLaren
3. Ferrari
4. Toyota
5. Red Bull
6. BAR
7. Williams
8. Sauber
9. Jordan
10. Minardi
-
- Utvisad
Med andra ord har Kimi inget hopp alls då? Är det så du menar?
Maestro är om Alonso långt innan Monza... som jag förhoppningsvis ska övervara på plats...
Det räcker att Alonso bryter ett eller annat lopp som Maestro vinner för att situationen ska vara helt annorlunda...
Maestro är om Alonso långt innan Monza... som jag förhoppningsvis ska övervara på plats...
Det räcker att Alonso bryter ett eller annat lopp som Maestro vinner för att situationen ska vara helt annorlunda...
Jari skrev:Tillförlitlighet är en sak, sen ska de ju faktiskt om också. Alonso har ett skapligt poängövertag och så länge han tar 8:or och 10:or i loppen har Schumi ingen chans att gå om. Det enda lilla hoppet som finns är att Scumnie vinner allt och Alonso bryter en del.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Mmmm.....Boxerman skrev:Nä nä nu har ni fel IGEN som vanligt
Så här blir det:
1. Renault
2. McLaren
3. Ferrari
4. Toyota
5. Red Bull
6. BAR
7. Williams
8. Sauber
9. Jordan
10. Minardi
Inte helt otänkbart, faktiskt.
/Viktor
-
- Varnad
Kimis titeljakt verkar vara unngefär lika långt borta som Schumis. Dels för att Kimi har en snabbare bil, men möjligen lite mer driftsäker, vilket gör att han snor lite välbehövliga poäng av Schkummi.EnzoF1 skrev:Med andra ord har Kimi inget hopp alls då? Är det så du menar?
Jari skrev:Tillförlitlighet är en sak, sen ska de ju faktiskt om också. Alonso har ett skapligt poängövertag och så länge han tar 8:or och 10:or i loppen har Schumi ingen chans att gå om. Det enda lilla hoppet som finns är att Scumnie vinner allt och Alonso bryter en del.
Inte mig emot, bara ingen Ferrari vinner så...
-
Jari skrev:Kimis titeljakt verkar vara unngefär lika långt borta som Schumis. Dels för att Kimi har en snabbare bil, men möjligen lite mer driftsäker, vilket gör att han snor lite välbehövliga poäng av Schkummi.EnzoF1 skrev:Med andra ord har Kimi inget hopp alls då? Är det så du menar?
Senaste loppet så satte väl skumbag snabbaste varv? Det skulle då kunna tolkas som att Ferrarin var snabbast (dock under endast ett varv, fortfarande så avverkade Alonso i sin Renault tävlingsdistansen snabbast)?? Gällande driftsäkerheten så tror jag att Kimis brott av drivaxel berodde på att han försökte göra banan kortare och rakare än vad den i själva verket är?? Hur som helst, vi vet om 2 veckor hur bra Kimi är, hur snabb silversurströmmingen är, och hur driftsäker den är! Mitt tipps, POFF innan 20 varv klarats av!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Antingen så skämtar du eller så har jag missat någonting nu i år?Boxerman skrev:Nä nä nu har ni fel IGEN som vanligt
Så här blir det:
1. Renault
2. McLaren
3. Ferrari
4. Toyota
5. Red Bull
6. BAR
7. Williams
8. Sauber
9. Jordan
10. Minardi
Mclaren tvåa 2005!?
-
Nej. De vinner.Budo skrev: Mclaren tvåa 2005!?
-
- Varnad
-
- Varnad
Han satte snabbaste varv först efter att snabbaste bil och man på banan hade brutit. Hade Kimi fått delar som håller för en hel racedistans hade Schkummie inte satt snabbaste varv, för det hade inte räckt till.Gösta skrev: Senaste loppet så satte väl skumbag snabbaste varv? Det skulle då kunna tolkas som att Ferrarin var snabbast (dock under endast ett varv, fortfarande så avverkade Alonso i sin Renault tävlingsdistansen snabbast)?? Gällande driftsäkerheten så tror jag att Kimis brott av drivaxel berodde på att han försökte göra banan kortare och rakare än vad den i själva verket är?? Hur som helst, vi vet om 2 veckor hur bra Kimi är, hur snabb silversurströmmingen är, och hur driftsäker den är! Mitt tipps, POFF innan 20 varv klarats av!!!
Om inte Kimi är snabbare än Schkummie på Barcelona bjuder jag på middag.
-
- Utvisad
Borde inte Kimi först försöka ta sig som sin ordinarie stallkompis och sedan testförarna innan han börjar aspirera på någon som helst titel.
Kimi är ju rent ut sagt urusel så här långt in i säsongen. Han är ju faktiskt sämst i stallet. Håller bilen så är det ju snarare Montoya som har skottläge, eller läser vi inte samma resultattabell?
Att skryta om Kimis fart som ju nåddes med halvtom tank är ju inget som håller i längden...
Jaja, med lite tur kanske Kimi kan tangera Montoyas plats efter nästa lopp. När kommer McLaren att tillåta JPM att köra igen, deras försök att matcha fram Kimi börjar bli smått patetiska. Vad är det för fel på Kimi? Vågar han inte möta JPM på samma villkor? Ska de plocka fram ytterligare en testförare så att inte Wursten eller Delaråsa går om de med snart?
Kimi är ju rent ut sagt urusel så här långt in i säsongen. Han är ju faktiskt sämst i stallet. Håller bilen så är det ju snarare Montoya som har skottläge, eller läser vi inte samma resultattabell?
Att skryta om Kimis fart som ju nåddes med halvtom tank är ju inget som håller i längden...
Jaja, med lite tur kanske Kimi kan tangera Montoyas plats efter nästa lopp. När kommer McLaren att tillåta JPM att köra igen, deras försök att matcha fram Kimi börjar bli smått patetiska. Vad är det för fel på Kimi? Vågar han inte möta JPM på samma villkor? Ska de plocka fram ytterligare en testförare så att inte Wursten eller Delaråsa går om de med snart?
Jari skrev:Kimis titeljakt verkar vara unngefär lika långt borta som Schumis. Dels för att Kimi har en snabbare bil, men möjligen lite mer driftsäker, vilket gör att han snor lite välbehövliga poäng av Schkummi.EnzoF1 skrev:Med andra ord har Kimi inget hopp alls då? Är det så du menar?
-
- Utvisad
En hel del om och bara i detta inlägg.
Mycket snack och liten verkstad brukar vi kalla detta...
Det var inget fel på Kimis delar, de höll ju bevisligen för en hel distans för en mer kompetent förare i samma stall. Eller insinuerar du att Kimi får andra delar, dvs att han inte möter sin stallkompis på samma villkor?
Ett förtydligande från din sida vore på sin plats!
Är det som sagt inte dags att poletten trillar ned även för dig? Det finns ingen outnyttjad och ej demonstrerad potential kvar hos Kimi. Han är precis så bra som han visar, dvs, han tillhör medelskiktet i fältet. Ingen skam med det, herregud, vi pratar ju om världens bästa förare och det är ingen skam att vara en medelmåtta i detta sällskap.
Mycket snack och liten verkstad brukar vi kalla detta...
Det var inget fel på Kimis delar, de höll ju bevisligen för en hel distans för en mer kompetent förare i samma stall. Eller insinuerar du att Kimi får andra delar, dvs att han inte möter sin stallkompis på samma villkor?
Ett förtydligande från din sida vore på sin plats!
Är det som sagt inte dags att poletten trillar ned även för dig? Det finns ingen outnyttjad och ej demonstrerad potential kvar hos Kimi. Han är precis så bra som han visar, dvs, han tillhör medelskiktet i fältet. Ingen skam med det, herregud, vi pratar ju om världens bästa förare och det är ingen skam att vara en medelmåtta i detta sällskap.
Jari skrev:Han satte snabbaste varv först efter att snabbaste bil och man på banan hade brutit. Hade Kimi fått delar som håller för en hel racedistans hade Schkummie inte satt snabbaste varv, för det hade inte räckt till.Gösta skrev: Senaste loppet så satte väl skumbag snabbaste varv? Det skulle då kunna tolkas som att Ferrarin var snabbast (dock under endast ett varv, fortfarande så avverkade Alonso i sin Renault tävlingsdistansen snabbast)?? Gällande driftsäkerheten så tror jag att Kimis brott av drivaxel berodde på att han försökte göra banan kortare och rakare än vad den i själva verket är?? Hur som helst, vi vet om 2 veckor hur bra Kimi är, hur snabb silversurströmmingen är, och hur driftsäker den är! Mitt tipps, POFF innan 20 varv klarats av!!!
Om inte Kimi är snabbare än Schkummie på Barcelona bjuder jag på middag.
-
- Varnad
Jag är lite orolig för dig, när du hela tiden uttalar dig i "vi-fomr".
Är du säker på att det inte är en massa mediciner du missar under denna tid, för det vill inte jag ha på mitt samvete.
Ja just det, dina poster ja...
Nja, de har jag visst besvarat för tre år sen också...
Är du säker på att det inte är en massa mediciner du missar under denna tid, för det vill inte jag ha på mitt samvete.
-
- Varnad
-
-
- Varnad
Den är seriös!Budo skrev:Håller med. En seriös gissning är också att föredra. Börjar tycka synd om folk som tror på Mc & company.
I loppet på Istanbuls nya bana klantar sig SdÄ och blir av med stallets alla poäng för att han försöker trycka av antingen Kimi eller Alonso av banan för att denne endera då annars avgör VM för förare. (Eller åtminstone hänger av honom för gott denna säsong (och kanske därmed för alla kommande säsonger också))
Ferrari tar detta hårt och Schumi tycker det blir dålig stämning och ber alla flyga och fara och tar första bästa sits i DTM i stället.
Där han konstant får bekänna färg om vem som är bättre mellan han och Mika.
Minns nu vart ni läste det först.
-
-
Jag håller med dig till 100%, Inte för att jag vill at någon ska ta ikapp, men den som vinner är ofta helt outstanding när inte MS vinner (Fisi i Monaco & Australien, Alonso i Barain och Malaysia...). Och i såna situationer är man helt klart värd mer poäng.Crazy F1 skrev:En sak som du faktiskt har rätt i Jari är att det är svårt att ta ikapp ett så stort fösprång med nuvarande poängsystem...och det är inte bra, jag tycker personligen(oavsett vem som vinner) att det ska vara större avstånd än två poäng mellan 1an och tvåan....känns mera rättvist.
/Viktor
-
Det år svårt att ta ikapp ett stort försprång med dagens poängsystem.
Men samtidigt är det också väldigt svårt att skaffa sig ett stort poängförsprång med dagens poängsystem.
Så kanske går det på ett ut?
Öka gapet mellan ettan och tvåan och det blir lättare att ta in stora försprång, men också lättare att skaffa dem. Känns mest som en lek med siffror utan att det ger någon större skillnad.
Men samtidigt är det också väldigt svårt att skaffa sig ett stort poängförsprång med dagens poängsystem.
Så kanske går det på ett ut?
Öka gapet mellan ettan och tvåan och det blir lättare att ta in stora försprång, men också lättare att skaffa dem. Känns mest som en lek med siffror utan att det ger någon större skillnad.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Utvisad
Det enda du bevisat under tre år är att du har noll koll på F1. Du hoppas och önskar en hel del, men inget av det har ännu slagit in.
Var uttalar jag mig hela tiden i "vi"-form? "Vi" diskuterar F1 och "jag" har åsikter. Att du har usel läsförståelse det visste jag.
Men återigen försöker du blanda bort korten. HAr du svarat på dina 10% i pedofiltopicken ännu? Vi är flera som vill veta hur du räknade...
och håret det bara växer antar jag... kan du fläta ihop det med rövhåret än?
Var uttalar jag mig hela tiden i "vi"-form? "Vi" diskuterar F1 och "jag" har åsikter. Att du har usel läsförståelse det visste jag.
Men återigen försöker du blanda bort korten. HAr du svarat på dina 10% i pedofiltopicken ännu? Vi är flera som vill veta hur du räknade...
och håret det bara växer antar jag... kan du fläta ihop det med rövhåret än?
Jari skrev:Jag är lite orolig för dig, när du hela tiden uttalar dig i "vi-fomr".
-
- Utvisad
Tycker inte det minsta synd om dem... håller man på det mest avskydda stallet inom F1 så får man skylla sig själv...
Jag väntar fortfarande på den där "mannen att slå" och undrar när han ska framträda...
Hur många år sedan är det nu som man lovade att Kimi skulle pensionera [Schumacher]???
Jag väntar fortfarande på den där "mannen att slå" och undrar när han ska framträda...
Hur många år sedan är det nu som man lovade att Kimi skulle pensionera [Schumacher]???
Budo skrev:Håller med. En seriös gissning är också att föredra. Börjar tycka synd om folk som tror på Mc & company.
-
- Varnad
Jag hoppas att du förstår att McLaren är det mest avskydda stallet i Italien, bara. I resten av världen avskyr man inga andra stall. Man ogillar kanske något stall, eller tycker mycket bättre om ett annat, men landet som gav oss fotbollspöbeln skall väl snart ge oss en F1-pöbel också?
-
Landet som gav oss fotbollspöbeln (antar att du menar fotbollshuliganer?) råkar av en händelse vara samma land som McLaren tävlar för ....
-
- Varnad
-
Tror jag inte!
Kolla upp historian igen ...
De engelska fotbollshuliganerna är ökända just för att vara ... huliganerna.
Situationen i England (eller Storbrittanien) är värre än vad den är i Italien.
Kolla upp historian igen ...
De engelska fotbollshuliganerna är ökända just för att vara ... huliganerna.
Situationen i England (eller Storbrittanien) är värre än vad den är i Italien.
-
- Utvisad
Hur vet du det? Har du nåt belägg för det?Jari skrev:I resten av världen avskyr man inga andra stall. Man ogillar kanske något stall, eller tycker mycket bättre om ett annat, men landet som gav oss fotbollspöbeln skall väl snart ge oss en F1-pöbel också?
Jag har ganska sena intryck av detta och jag kan intyga att det inte bara var italienare som gav utlopp för sin avsmak!
Kan du visa något bevis för ditt påstående annat än vad du tror?
-
Du är bra rolig du .Jari skrev:Den är seriös!Budo skrev:Håller med. En seriös gissning är också att föredra. Börjar tycka synd om folk som tror på Mc & company.
I loppet på Istanbuls nya bana klantar sig SdÄ och blir av med stallets alla poäng för att han försöker trycka av antingen Kimi eller Alonso av banan för att denne endera då annars avgör VM för förare. (Eller åtminstone hänger av honom för gott denna säsong (och kanske därmed för alla kommande säsonger också))
Ferrari tar detta hårt och Schumi tycker det blir dålig stämning och ber alla flyga och fara och tar första bästa sits i DTM i stället.
Där han konstant får bekänna färg om vem som är bättre mellan han och Mika.
Minns nu vart ni läste det först.
-
Tro inte på allt du läser, speciellt inte om Ron Dennis står bakom texten.EnzoF1 skrev:Tycker inte det minsta synd om dem... håller man på det mest avskydda stallet inom F1 så får man skylla sig själv...
Budo skrev:Håller med. En seriös gissning är också att föredra. Börjar tycka synd om folk som tror på Mc & company.
-
Tror inte någon hatar Mclaren faktiskt. Men R.D. är ju liksom svår att gilla tycker jag. Den dag dom blir av med honom och Mercedes tar över helt och hållet ska du/ni se saker och ting hända. Hoppas bara F1 som sport finns kvar då.Jari skrev:Jag hoppas att du förstår att McLaren är det mest avskydda stallet i Italien, bara. I resten av världen avskyr man inga andra stall. Man ogillar kanske något stall, eller tycker mycket bättre om ett annat, men landet som gav oss fotbollspöbeln skall väl snart ge oss en F1-pöbel också?
-
Jag tycker det blir väldigt tråkigt om Mercedes skulle ta över hela stallet. Samma sak skulle det vara om BMW köpte upp hela Williams.Budo skrev: Tror inte någon hatar Mclaren faktiskt. Men R.D. är ju liksom svår att gilla tycker jag. Den dag dom blir av med honom och Mercedes tar över helt och hållet ska du/ni se saker och ting hända. Hoppas bara F1 som sport finns kvar då.
Konstruktörs vm:
1. McLaren
2. Renault
3. Ferrari
4. Toyota
5. Williams
6. BAR
7. Sauber
8. Red Bull
9. Midland
10. Minardi
-
Varför skulle det vara tråkigt? Se på Ferrari, Renault, Toyota. Jag tror det skulle faktiskt medföra bara mer spänning då stall som Williams och Mclaren kommer att få allt svårare att hänga med dom stora ekonomiska drakarna. Deras tid känns allt mer avlägsen trots att både BMW och MB är inblandade ganska mycket i F1 idag. Snart finns det bara stora biltillverkare med.Sami skrev:Jag tycker det blir väldigt tråkigt om Mercedes skulle ta över hela stallet. Samma sak skulle det vara om BMW köpte upp hela Williams.Budo skrev: Tror inte någon hatar Mclaren faktiskt. Men R.D. är ju liksom svår att gilla tycker jag. Den dag dom blir av med honom och Mercedes tar över helt och hållet ska du/ni se saker och ting hända. Hoppas bara F1 som sport finns kvar då.
Konstruktörs vm:
1. McLaren
2. Renault
3. Ferrari
4. Toyota
5. Williams
6. BAR
7. Sauber
8. Red Bull
9. Midland
10. Minardi
Historien i all ära men till vilken nytta?
-
- Varnad
Tja, det var dina rapporter från banan förrförra helgen jag hänvisade till så att...EnzoF1 skrev:Hur vet du det? Har du nåt belägg för det?Jari skrev:I resten av världen avskyr man inga andra stall. Man ogillar kanske något stall, eller tycker mycket bättre om ett annat, men landet som gav oss fotbollspöbeln skall väl snart ge oss en F1-pöbel också?
Jag har ganska sena intryck av detta och jag kan intyga att det inte bara var italienare som gav utlopp för sin avsmak!
Kan du visa något bevis för ditt påstående annat än vad du tror?
-
Håller med. Redan idag säger man ju BMW och Mercedes. Sedan BMW kom in finns inget Williams kvar i Williams.Budo skrev:Varför skulle det vara tråkigt? Se på Ferrari, Renault, Toyota. Jag tror det skulle faktiskt medföra bara mer spänning då stall som Williams och Mclaren kommer att få allt svårare att hänga med dom stora ekonomiska drakarna. Deras tid känns allt mer avlägsen trots att både BMW och MB är inblandade ganska mycket i F1 idag. Snart finns det bara stora biltillverkare med.Sami skrev:Jag tycker det blir väldigt tråkigt om Mercedes skulle ta över hela stallet. Samma sak skulle det vara om BMW köpte upp hela Williams.Budo skrev: Tror inte någon hatar Mclaren faktiskt. Men R.D. är ju liksom svår att gilla tycker jag. Den dag dom blir av med honom och Mercedes tar över helt och hållet ska du/ni se saker och ting hända. Hoppas bara F1 som sport finns kvar då.
Konstruktörs vm:
1. McLaren
2. Renault
3. Ferrari
4. Toyota
5. Williams
6. BAR
7. Sauber
8. Red Bull
9. Midland
10. Minardi
Historien i all ära men till vilken nytta?
/Viktor
-
-