Tv 4

Kungaklassen av motorsport...
Gäst

Tv 4

Inlägg av Gäst »

:) Kan inte låta bli att notera att Tv 4 blivit djävligt proffsiga med deras sändningsupplägg.
Deras Engelska motsvarighet måste förstås klämma in 5 reklamavbrott under ett lopp men tänk så fel det kan bli
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=32645
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Att... Visa 5minuter innan och 3 minuter efter är inte proffsigt i min mening.. och INGA intervjuer alls utan det man får se är lite inklippta bilder på Briatore eller Todt mitt under det mest spännande omkörningstillfället.
Användarens profilbild
FerrariF1

Inlägg av FerrariF1 »

Tycker TV4 :D sköter sig bra, men reklamen kunde dom skippa.
Till skillnad mot SVT :evil: och deras sammandrag som är usla, vill man se krascher ska man titta på SVT :evil: för det är det enda dom visar.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Tycker TV4 :D sköter sig bra, men reklamen kunde dom skippa.
Om vi vill se F1 i TV4 så är ju reklamen rätt nödvändig eftersom det är den som betalar sändningarna.
Ferrari.
GMD

Re: Tv 4

Inlägg av GMD »

Shoestring skrev::) Kan inte låta bli att notera att Tv 4 blivit djävligt proffsiga med deras sändningsupplägg.
Deras Engelska motsvarighet måste förstås klämma in 5 reklamavbrott under ett lopp men tänk så fel det kan bli
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=32645
Det var väldigt irriterande kan jag vittna om. Ibland saknar jag Tv4s sändningar, och inte minst Blommans och Ejes vackra stämmor. Däremot så går man ju då miste om när Brundle springer runt på gridden fem minuter innan start och allt som oftast blir tillsagd att dra åt helvete i direktsändning. Och roliga "hemma hos teamet" reportage med Liuzzi där han springer ihop med en berusad och slöddrande Christian Klien i baren hos Red Bull.
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Hade inte TV4 paus från direktsändningen under reklamavbrotten förut? Jag har hört Blomman tjata om det många gånger, "att ni kommer alltså inte att missa något".
/Viktor
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jo, det stämmer men det var nog Artur som tjatade om det.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Har aldrig tjatat om det....faktum är att jag aldrig varit med om att underbanda något. Det var före min tid.

JB
Alberich

Inlägg av Alberich »

Det skulle bli lite tråkigt för oss som följer tidtagningen på formula1.com samtidigt som vi tittar på tv om loppen släpade efter reklampauserna.
Användarens profilbild
FerrariF1

Inlägg av FerrariF1 »

Jo det kan ju vara lite jobbigt.
Då vet man ju hur loppet ska sluta...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

TV4 fick tillstånd att avbryta sina program för reklam den 1 april 2002, och det var väl i samband med det som man kunde göra flera korta avbrott i stället för att baka in det där senaste-nytt-från-sportvärlden-programmet? Om jag inte minns fel var det också då man slutade att... eh, underbanda.
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

ANFRAN skrev:TV4 fick tillstånd att avbryta sina program för reklam den 1 april 2002, och det var väl i samband med det som man kunde göra flera korta avbrott i stället för att baka in det där senaste-nytt-från-sportvärlden-programmet? Om jag inte minns fel var det också då man slutade att... eh, underbanda.
Mycket möjligt att det var så.

Vid närmare eftertanke tror jag att det mest var loppen som eftersändes som underbandades, och den som tittar på det följer förmodligen inte FIA live timing.
/Viktor
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nej, man gjorde så vid de s k direktsändningarna. Fram till första reklamavbrottet så sändes allting direkt men efter det var det bandat och några minuter fördröjt.
Det var antagligen också anledningen till att man oftast inte hann med att visa presskonferenserna efter loppen.

Vid en eftersändning flera timmar efter loppet så är ju allting bandat, av ganska uppenbara skäl.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Jo, men om man sänder loppet två gånger kan man ju underbanda på morgonen och visa det på eftermiddagen.
/Viktor
Alberich

Inlägg av Alberich »

Nu kanske jag visar mig ytterst okunnig om hur TV4 får visa F1-innehåll. Varför inte visa en reprisav F1-loppet på någon av TV4s kanaler vid en tidpunkt när det annars skulle varit sändningsuppehåll, låt vara med en hel del reklam men bandat i sin helhet. Då skulle de som är intresserade se loppet hur de önskar, dels kryddat med livetiming, dels i sin helhet.

[EDIT] Men det kanske var det du menade DJmylongi [/EDIT]
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jag vet inte, men jag föredrar nog direktsändningar, har inga problem med att dom klämmer in ett reklamavbrott under loppet, brukar inte hända så mycket vid dom. Sen har dom ju ett efter målgången som inte stör mig något speciellt.
Ferrari.
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Att börja med ett reklamavbrott direkt efter målgång är det bästa som har hänt på länge. Konstigt att man inte tänkte på det tidigare...
/Viktor
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det är nog bara jag i hela världen som skulle vilja ha sett Alonso när han klev ur bilen i söndags. :-?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Blomman skrev:Har aldrig tjatat om det....faktum är att jag aldrig varit med om att underbanda något. Det var före min tid.

JB
Att bli felciterad kan hända den bästa .
Jag har dock en fråga ?
Sändningsrättigheterna ?
Efter att tv4 + lanserades så blev tv4 helt plötsligt en ganska bra F1 bevakare.
Personligen anser jag att du har bra känsla när du tar dessa avbrott för kommersiell tv.
Är det du som bestämmer. ?
Får Tv 4 köpa sändningsrättigheterna för samma pris som te.x ITV ?
5 reklam avbrott kontra 2 för tv4.
Jag antar att Itv som sänder public för en jättemarknad får betala ett annat pris än Tv4 för samma produktion.
Ps Ringart sucks
Alberich

Inlägg av Alberich »

Om jag inte är felinformerad var det Arthur Ringart som var drivande för TV4s F1 satsning. Jag tycker det är synd att han blir svartmålad.
GMD

Inlägg av GMD »

ANFRAN skrev:Det är nog bara jag i hela världen som skulle vilja ha sett Alonso när han klev ur bilen i söndags. :-?
Nej det är du inte.
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

GMD skrev:
ANFRAN skrev:Det är nog bara jag i hela världen som skulle vilja ha sett Alonso när han klev ur bilen i söndags. :-?
Nej det är du inte.
Vi är minst tre om det. Men det är nog fler som vill se vem som vinner om det är tätt under de sista varven.
/Viktor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Alberich skrev:Om jag inte är felinformerad var det Arthur Ringart som var drivande för TV4s F1 satsning. Jag tycker det är synd att han blir svartmålad.

Jag svartmålar inte honom.
Han missade dock att det är en skillnad på Lilla sportspeglen
och proffsutsändning av F1.
Det kanske är en generationsfråga men F1 är kungaklassen som förtjänar kompetenta kommentatorer.
Arthur Ringart är inte kompetent att kommentera F1 .
Blomman och Eje är faktiskt ett radarpar i hur de komplementerar varandra samtidigt som John Watson satte ribban i Eurosport då det begavs sig.
Hur drivande Arthur än varit så tror jag att han skadat mer än han skapat.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Men nu har ju Artur varit borta från F1-mikrofonen i flera år, så vi behöver väl inte klaga på honom nu igen? Dessutom var han faktiskt bättre än Peppe Eng. ;)
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Huvet på spiken, ANFRAN.

De som älskar racing för vad det är i sin helhet, d.v.s. vi som som inte enbart är blint resultatinriktade, vill gärna se lite "runt om" s.a.s.

Visst är racet det viktigaste, men träning, kval, prisutdelning, intervjuer osv. är även det en stor del av en race-helg.

Har tittat på Brittisk/Irländsk TV när jag varit där och de förmedlar en extra dimension åt racen med sina sändningar och framför allt med sin odelade entusiasm för sporten.
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
GMD

Inlägg av GMD »

Förutom när de tar ett reklamavbrott med tre varv kvar.
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Även solen har fläckar...
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Ett tag körde ju TV4 med studioprogram och i början av 2004 sände de fredagsträningarna. Varför försvann det så plötsligt?
/Viktor
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Den svenska solen har ännu större fläckar.
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Precis.
/Viktor
Alberich

Inlägg av Alberich »

Det kanske är en generationsfråga men F1 är kungaklassen som förtjänar kompetenta kommentatorer.
Blomman och Eje är faktiskt ett radarpar i hur de komplementerar varandra samtidigt som John Watson satte ribban i Eurosport då det begavs sig.
Vad jag menade var att jag inte tror att F1 hade sänts i Svensk TV om inte AR varit drivande i projektet.

Sedan tycker jag att ARs approach till kommentatorsjobbet var ganska roligt. För mig räcker det med en expert i kommentatorsbåset. AR iklädde sig ofta sällanåskådaren och ställde frågor eller riktade kommentarer till Hr Elgh. Det verkar vara en rätt vanlig konstellation för sportkommentatorspar, d.v.s. en f.d. utövare och ett mediaproffs, jmf. Murray Walker och James Hunt för BBC. Var inte Murray Walker känd för sina humoristiska grodor?
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

DJmylongi skrev:Ett tag körde ju TV4 med studioprogram och i början av 2004 sände de fredagsträningarna. Varför försvann det så plötsligt?
Det var väl bara för att Björn W gjorde sin debut i F1.
Ferrari.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Alberich skrev:
Vad jag menade var att jag inte tror att F1 hade sänts i Svensk TV om inte AR varit drivande i projektet.

Sedan tycker jag att ARs approach till kommentatorsjobbet var ganska roligt. För mig räcker det med en expert i kommentatorsbåset. AR iklädde sig ofta sällanåskådaren och ställde frågor eller riktade kommentarer till Hr Elgh. Det verkar vara en rätt vanlig konstellation för sportkommentatorspar, d.v.s. en f.d. utövare och ett mediaproffs, jmf. Murray Walker och James Hunt för BBC. Var inte Murray Walker känd för sina humoristiska grodor?
Ok !
Jag ser din poäng.
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Eua Rouge skrev:
DJmylongi skrev:Ett tag körde ju TV4 med studioprogram och i början av 2004 sände de fredagsträningarna. Varför försvann det så plötsligt?
Det var väl bara för att Björn W gjorde sin debut i F1.
Jo, det klart. Men ingen sa nått om varför de slutade med varken studiosändningar eller träningar. Visserligen ett bra sätt att inte reta upp nån, men ändå...
/Viktor
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Shoestring skrev:
Alberich skrev:

Ok !
Jag ser din poäng.
Poäng? Det enda jag ser är att det stämmer att Murray Walker har gjort många grodor.
/Viktor