Jahaja
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Att ingen har skrivit här kan bero på att det verkar vara strul med konton. Försökte logga in med min "stoff" men icke, fick "fel lösen" och "fel e-mail address" när jag vill få lösen e-mailat.
Men men, sånt som händer.
ANYWAY, ang. Ferrari krascher var väl dom båda två fel på maskinen, inte föraren. Dom körde kanske slut på dom hela förra året Ingen vidare start på säsongen, men om allt gick som planerna skulle dom ju inte anstränga sig...
/Stoff
Men men, sånt som händer.
ANYWAY, ang. Ferrari krascher var väl dom båda två fel på maskinen, inte föraren. Dom körde kanske slut på dom hela förra året Ingen vidare start på säsongen, men om allt gick som planerna skulle dom ju inte anstränga sig...
/Stoff
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
-
- Inlägg: 163
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Dublin
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ferrari has released a statement blaming driver error for the two testing crashes in Barcelona yesterday (Wednesday), which caused the team to cut their session short and head home to Maranello.
Neither driver suffered injury, after Michael Schumacher crashed rear-on at approximately 140 mph at Turn 11 and Rubens Barrichello collided side-on with the barriers at Turn 9 two hours later.
The cars could not be repaired in the pits at the Circuit de Catalunya, and so the entire team packed up and headed home after only one day and a half's work.
Initially neither driver was sure what had caused their crash, but after analysing the data they have conceeded it was their error.
"I'm perfectly alright after the accident," declared Schumacher. "What happened was that I made a mistake and lost control of the car.
"These things happen on a race track. Unfortunately, we cannot continue with the test, as Rubens also had a crash and there are no other cars available here in Barcelona."
Despite the small number of laps completed (17 for Schumacher and 39 for Barrichello,) the two Ferrari drivers were still quickest on the day - with a best time of 1.18.096 for the Brazilian and 1.18.552 for Schumacher.
Luca Badoer has already started a test at Mugello, which has not been affected by the two crashes.
------------------------------------------
http://www.formula1.com/news/headlines02/01/s8308.html
Neither driver suffered injury, after Michael Schumacher crashed rear-on at approximately 140 mph at Turn 11 and Rubens Barrichello collided side-on with the barriers at Turn 9 two hours later.
The cars could not be repaired in the pits at the Circuit de Catalunya, and so the entire team packed up and headed home after only one day and a half's work.
Initially neither driver was sure what had caused their crash, but after analysing the data they have conceeded it was their error.
"I'm perfectly alright after the accident," declared Schumacher. "What happened was that I made a mistake and lost control of the car.
"These things happen on a race track. Unfortunately, we cannot continue with the test, as Rubens also had a crash and there are no other cars available here in Barcelona."
Despite the small number of laps completed (17 for Schumacher and 39 for Barrichello,) the two Ferrari drivers were still quickest on the day - with a best time of 1.18.096 for the Brazilian and 1.18.552 for Schumacher.
Luca Badoer has already started a test at Mugello, which has not been affected by the two crashes.
------------------------------------------
http://www.formula1.com/news/headlines02/01/s8308.html
-
- Inlägg: 364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Precis, ingen har ju sett Mika Häkkinen på ett tag så han har väl genomgått plastikoperationer och framträder numera som italienaren "Michele Haccini" (tredjeklassens mekaniker hos Ferrari...). Troligen är det han som ligger bakom olyckorna...On 2002-01-31 16:49, JBS wrote:
Förmodligen är det RD's sabotörer som han infiltrerat Ferrari. RD vet att han inte kan slå Ferrari ens med fusk, så det här är den enda utvägen för honom.
/E
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 7566
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Örebro
-
- Inlägg: 364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 1389
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Tumba
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1389
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Tumba
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Bättre så?On 2002-02-04 12:08, Jari wrote:
Jepp, på onsdag.
Jag tror att den i motorn inbyggda/implementerade titanlådan inte är helt färdig och det skulle inte göra mig så mycket om man hela året hade lite strul med den.
Bäddar i alla fall för bättre en racingsäsong.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-02-04 21:30 ]</font>
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det skulle väl vara mycket bättre om Meastro fick lite motstånd i form av bättre förare. Förra årets kreatur och fegfjolla kunde ju inte sätta emot så mycket. Och Kimi ser ju bara ut att bli ännu en av dessa clerasilcruisers som kommer att göra Button sällskap...On 2002-02-04 12:08, Jari wrote:
Jepp, på onsdag.
Jag tror att den i motorn titanlådan inte är helt färdig och det skulle inte göra mig så mycket om man hela året hade lite strul med den.
Bäddar i alla fall för bättre en racingsäsong.
/E
Obs! Detta är mina personliga åsikter!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: EnzoF1 den 2002-02-04 23:36 ]</font>
Bättre vad?On 2002-02-04 21:58, regenmeister wrote:
Jari: Går väl fortfarande att förbättra.
Vad menas med "Bäddar i alla fall för bättre en racingsäsong." ??
bättre en än två eller???
En bra racingsäsong avgjörs inte på knock redan i augusti om jag får vara Bernie ett tag.
Det mesta jag gör kan göras bättre.
Hade du väntat dig något annat när det gäller ny teknologi?On 2002-02-04 22:30, AndersF1 wrote:
Byrne har ju nyligen dementerat att de skulle ha någon integrerad motor-växellåda. Dessutom med åtminstone hyfsat trovärdiga argument varför det är en dålig ide. Så hur vet Jari att de iallafall har en integrerad lösning?
Så här sa man i den Italienska tidningen Corriere della Sera enligt översättning i BBCs nätupplaga:
Ferrari will unveil their 2002 car at their base in Maranello on Wednesday, and Di Montezemolo admitted that it has a revolutionary gearbox design.
"We have tried to innovate but it was not easy to improve a car that was already perfect," Di Montezemolo said.
"The biggest change is in the gearbox. We just have to see how it performs now on the track."
Såhär sa man för en tid sen i Gazetta dello Sport enligt F1i:
Some time ago, Italian daily newspaper Gazetta della Sport reported that the team would run a revolutionary gearbox that would eliminate the need for a conventional flywheel. Also, the engine and gearbox would be combined into one lightweight unit.
Såhär skrev vi själva redan den 12/7 förra året: https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=745
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-02-05 01:49 ]</font>
Ska det vara så svårt att hålla sig?On 2002-02-04 23:36, EnzoF1 wrote:Det skulle väl vara mycket bättre om Meastro fick lite motstånd i form av bättre förare. Förra årets kreatur och fegfjolla kunde ju inte sätta emot så mycket. Och Kimi ser ju bara ut att bli ännu en av dessa clerasilcruisers som kommer att göra Button sällskap...On 2002-02-04 12:08, Jari wrote:
Jepp, på onsdag.
Jag tror att den i motorn titanlådan inte är helt färdig och det skulle inte göra mig så mycket om man hela året hade lite strul med den.
Bäddar i alla fall för bättre en racingsäsong.
/E
Obs! Detta är mina personliga åsikter!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: EnzoF1 den 2002-02-04 23:36 ]</font>
Det börjar bli rent ut sagt töntigt nu...
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Litet utdrag från Autosport 20/27 December 2001, sid 124, intervju med Rory Byrne:
Man kan ju vända på det, var är den trovärdiga källan till rapporterna om en kombinerad motor-växellåda? Jag tycker mest det verkar som om alla citerar varandra.
Jag har lite svårt att se att han vid en så sen tidpunkt skulle ljuga om en sådan sak, eftersom de andra knappast kan kopiera iden inför denna säsong och det ändå kommer att avslöjas inom några få månader.What is the truth behind the 2002 car having a unitary engine/gearbox?
That's not true. I don't know where the story originated, but certainly not from me. I can quite safely say that's not true. I can't even think people could piece together the parts so you could do that.
Man kan ju vända på det, var är den trovärdiga källan till rapporterna om en kombinerad motor-växellåda? Jag tycker mest det verkar som om alla citerar varandra.
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Faktum är att jag tror att det finns ytterligare en variabel på den där storyn och bara för diskussions skull kan jag avslöja den.
Jag tror att man hoppat över användandet av svänghjul och utvecklat en ny typ av diff/alt. dubbeldiff som fungerar ungefär som McBrakes gjorde. Eftersom det handlar om Ferrari så är det naturligtvis inte fusk och kommer inte heller att förbjudas.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-02-05 11:06 ]</font>
Jag tror att man hoppat över användandet av svänghjul och utvecklat en ny typ av diff/alt. dubbeldiff som fungerar ungefär som McBrakes gjorde. Eftersom det handlar om Ferrari så är det naturligtvis inte fusk och kommer inte heller att förbjudas.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-02-05 11:06 ]</font>
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Bromma, Sweden
Razor, jag håller mig till morgon och den officiella launchen. De får avslöja så mycket de själva vill om den nya teknologin, men de flesta av oss är säkert överens om att de största förändringarna skett just i växellådan.
Vi (Forza Motorsport) tänkte gå åstad i kväll och diskutera saken och den nya sidan i kväll för de som är intresserade av en IRL (läs) diskussion om tingens rätta värde.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-02-05 13:52 ]</font>
Vi (Forza Motorsport) tänkte gå åstad i kväll och diskutera saken och den nya sidan i kväll för de som är intresserade av en IRL (läs) diskussion om tingens rätta värde.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-02-05 13:52 ]</font>
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Bromma, Sweden
Jag och Fabbe har ett sadomasochistiskt förhållande iochmed att jag nog ska döpa min förstfödde till Mika. Huruvida han är en dålig människa... Det får han svara på själv
Men du och jag "vet" ju. Eller hur, Zdenko Skummilover?
_________________
"Det är det enda vi vet och mer kan vi inte säga just nu" Black-Armys f.d. ordförande i en intervju i Aktuellt 1996
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Erik75 den 2002-02-05 14:46 ]</font>
Men du och jag "vet" ju. Eller hur, Zdenko Skummilover?
_________________
"Det är det enda vi vet och mer kan vi inte säga just nu" Black-Armys f.d. ordförande i en intervju i Aktuellt 1996
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Erik75 den 2002-02-05 14:46 ]</font>