Alonso är så jävla bra!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Så kontentan är: Det har inte funnits någon riktig rival eller utmanare till MS och Ferrari sen Häkkinens tid. Och han körde McLaren...
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nja, det var inte min kontenta riktigt, då jag skrev att Williams var deras "riktiga" rivaler 2003 och BAR var det ifjol, men strunt samma.

Fantastisk vad en liten kommentar om Imolapublikens inställning till McLaren som stall kan leda till :D
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Hur är det med läsförståelsen? De 50000 har inget med den andra meningen att göra.

Är det "When new"-fenomenet som spökar igen. En tredjeklassare förstår innebörden men inte du!

Jag syftade på att detta var en harmlös, laglydig och fullt demokratisk demonstration av ett ogillande, i detta fall av McLaren. Precis som många ogillar fascister och rasister och visar sin avsky mot denna företeelse. Dvs, en fullt begriplig reaktion på något man anser vara förkastligt och avskyvärt. Jag tycker också det är OK om fotbollspubliken buar ut motståndarna och deras publik. Däremot är det inte OK med kravaller, misshandel och skadegörelse.

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:Eller så visar det helt enkelt att 50000 personer insett saker och ting. Det är ganska många som ogillar fascister och rasister också och som högljutt protesterar mot det.
Lite intressant att just 50 000 italienare skulle ogilla fascister och rasister mer än ett "brittiskt stall".
Hur är det med historiekunskaperna egentligen?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tycker inte att det är särskilt snyggt att bua åt en motståndare oavsett sport.
Men så har jag vuxit ur sandlådan också.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Jag har dock svårt att se att en Ferrari-supporter skulle bry sig särskilt mycket om hurvida det är en BAR, Williams eller en McLaren som kommer 30 sekunder efter sina (Ferraris) egna förare. Och faktum kvarstår, sist en Ferrari höll på förlora en VM-titel var det en McLaren som var närmast.

:idea: Detta är dock bara vad jag själv tror utan att ha intervjuat någon tifoso eller läst någon bok om psykologi.

Edit: Tifoso, inte tifosi, my bad.
Senast redigerad av PeppeF1 den ons apr 27, 2005 16:21, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Tifosi är plural av tifoso ;)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Aha, jag får be om ursäkt. Har ändrat nu. :up:
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Och messerschmitt är singularis av besserwissrar. 8)
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Messerschmitt är två saker:

en liten tysk bil och tyskt flygplan
Lasse Åberg

:idea:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag kan citera några SMS från dig som bevisar motsatsen...
Jari skrev:Jag tycker inte att det är särskilt snyggt att bua åt en motståndare oavsett sport.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Gäst

Inlägg av Gäst »

[
Fan vet om det är ok.
Förra årets gp på Hockenheim blev jag själv vittne till hur en del skithögar på nordläktaren jublade innan Kimi satt i väggen efter att tappat bakvingen.
Italiensk och Tysk förbrödning liknar nog mest det som EnzoF1 varnar för.
"Precis som många ogillar fascister och rasister och visar sin avsky mot denna företeelse"
Enligt tv4 så var publiksiffran på fredagen på Imola ca 6000 pers.
De andra 44000 var kanske var hemma och sparkade mot något annat hatobjekt.
Pinsamt för skitbanan.
Den enkla anledningen att man hatar Mclaren är att man fruktar Mclaren.

+
Senast redigerad av Gäst den ons apr 27, 2005 20:12, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Shoestring skrev:Enligt tv4 så var publiksiffran på fredagen på Imola ca 6000 pers.
Vad har publiksiffran för fredagen med det hela att göra, då det buandet som Lucy rapporterar om hände på söndagen?
Vi var inte ens där under fredagen.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Razor skrev:
Shoestring skrev:Enligt tv4 så var publiksiffran på fredagen på Imola ca 6000 pers.
Vad har publiksiffran för fredagen med det hela att göra, då det buandet som Lucy rapporterar om hände på söndagen?
Vi var inte ens där under fredagen.
Jag vet det.
Det märks.(publik siffran)
Är du imponerad av Söndagens publiksiffra ?
Du kan väl åka till Silverstone och se hur man buar redan på Fredagen.
Imola är en skamfläck på F1 kalendern ihop med Ungerns Gp.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Shoestring skrev:Förra årets gp på Hockenheim blev jag själv vittne till hur en del skithögar på nordläktaren jublade innan Kimi satt i väggen efter att tappat bakvingen.
Jag jublade när Senna körde av i Tamburello. Vinner jag pöbel-skithögs-tävlingen nu? 8)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Shoestring skrev:[
Fan vet om det är ok.
Förra årets gp på Hockenheim blev jag själv vittne till hur en del skithögar på nordläktaren jublade innan Kimi satt i väggen efter att tappat bakvingen.
Italiensk och Tysk förbrödning liknar nog mest det som EnzoF1 varnar för.
"Precis som många ogillar fascister och rasister och visar sin avsky mot denna företeelse"
Enligt tv4 så var publiksiffran på fredagen på Imola ca 6000 pers.
Pinsamt för skitbanan.
Den enkla anledningen att man hatar Mclaren är att man fruktar Mclaren.

+

Menar du att det skulle finnas människor som INTE jublar när Kimi bryter???????? :o

:D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Shoestring skrev:Är du imponerad av Söndagens publiksiffra ?
Du kan väl åka till Silverstone och se hur man buar redan på Fredagen.
Imola är en skamfläck på F1 kalendern ihop med Ungerns Gp.
Nu förstår jag inte riktigt... varför skulle jag vara imponerad av publiksiffran, vad har det med saken att göra?

Har söndagens totala publiksiffra ens nämnts?

Nu kan vi bara konstatera att det faktiskt buades åt McLaren ganska ordentligt på Imola och jag har vare sig sagt bu(!) eller bä om vad jag tyckte om det eller om jag tycker att de som gjorde det har fog för att göra så.
Däremot så tror jag att det inte var åt förarna som det buades, utan mot stallet men jag vet inte varför.

Jag åker gärna till Silverstone.

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Shoestring skrev:Den enkla anledningen att man hatar Mclaren är att man fruktar Mclaren.
De enda som har anledning att verkligen frukta McLaren är funktionärerna som riskerar att få stryk när Kimi kliver ur bilen vid sidan av banan... men helt riskfritt är det inte för oss andra heller då exemplevis jag kände att en åder vid tinningen höll på att brista av de skrattparoxysmer jag genomled när jag såg Kimi poofa precis framför ögonen på mig...

Men frukta McLaren i övrigt? Näe...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag vet en...
Gösta skrev:
Shoestring skrev:[
Menar du att det skulle finnas människor som INTE jublar när Kimi bryter???????? :o

:D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:Jag kan citera några SMS från dig som bevisar motsatsen...
Jari skrev:Jag tycker inte att det är särskilt snyggt att bua åt en motståndare oavsett sport.
Citera gärna alla SMS där jag buar...
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag säger det jag sa nån gång innan. Det finns nuförtiden en del hardcore Ferrarifans som har mer gemensamt med huliganer än F1-fans.

Jag kan skicka över loppen från Bahrain och Malaysia så ni kan kolla på de långsamma Ferraribilarna om ni vill..?

Jag väntar fortfarande på FIA:s drag för att få upp Ferrari överst på prispallen i år också..:)
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Bara kort..Montoya hade verkligen solklart vunnit VM 2003 om Williams hade haft ett litet uns av stallorder och bestämt sig för att satsa på Montoya från mitten av säsongen.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Du kanske inte buar, men det var likvärdigt. Jag buade inte åt Kimi heller... som sagt Jari, kliv av de höga hästarna nu!

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:Jag kan citera några SMS från dig som bevisar motsatsen...
Citera gärna alla SMS där jag buar...

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Du är fullständigt ute och blejdar vilket kan bevisas av Göstas, din, Razors och faktiskt även min signatur.
Inte ett endaste bu har du hört från mig, någonsin.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Så var vi där igen. :argue: