Alonso är så jävla bra!
-
Alonso är så jävla bra!
Jag visste att Alonso var bra, men inte att han var såhär jävla bra! Killen är 23 år gammal och kan hålla en supersnabb Schumacher bakom sig i tolv varv på en bana där det är lätt att stressas till små misstag. Men inte en enda miss på något varven. Perfekt genom Variante Alta, lugnt och fint genom första Rivazzakurvan där en liten miss blir så ödesdiger, samma sak genom Traguardochikanen där han hela tiden kunde få en bra utgång ner till Tamburello! Jag har inte haft någon favorit i F1 sedan jag förlorade förtroendet för Montoya, men efter den här uppvisningen i intelligent defensiv körning kommer jag med glädje följa Alonsos välförtjänta resa mot mästartiteln. Helt fantastiskt!
-
-
-
-
Tror du verkligen inte det? Schumi är riktigt stark mentalt och har en enorm erfarenhet på det området.Sami skrev:Alonso visade en enorm mentalstyrka idag. Han höll sig iskall och jag tror faktiskt att om det varit ombytta roller, med Alonso flåsande Schumacher i nacken. Så hade Schumacher inte pallat trycket.
/Viktor
-
-
-
Visst har MS erfarenhet, men inte utav att ha någon flåsande i nacken.DJmylongi skrev:Tror du verkligen inte det? Schumi är riktigt stark mentalt och har en enorm erfarenhet på det området.Sami skrev:Alonso visade en enorm mentalstyrka idag. Han höll sig iskall och jag tror faktiskt att om det varit ombytta roller, med Alonso flåsande Schumacher i nacken. Så hade Schumacher inte pallat trycket.
De senaste åren har han p.g.a. överlägset material och, givetvis, körskicklighet helt sonika åkt ifrån. De "omkörningar" han presterat har oftast gjorts i depån.
För övrigt undrar jag när herr EnzoF1 ska börja härja om att Kimi inte duger nåt till och inte har förmåga att leverera...
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
-
- Varnad
-
-
-
- Utvisad
Vad levererade Kimi i Söndags förutom en massa extrajobb för McLarens mekaniker. Köra snabbt med lite soppa i tanken kan vem som helst göra.FZ skrev: För övrigt undrar jag när herr EnzoF1 ska börja härja om att Kimi inte duger nåt till och inte har förmåga att leverera...
Min söndag var perfekt: det bästa loppet på många år och Kimis bil poofade precis framför mina ögon... det var lite kul när hela publiken buade högre åt Kimi än vad publiken gjorde vid "move over" på A1-ring.
Jag trodde faktiskt inte McLaren var så hatade som de uppenbarligen är...
Kimi har nu levererat sämst av McLarens förare i år, till och med testförarna har mer poäng (tillsammans) och JPM har mer poäng trots bara hälften körda lopp. Berätta gärna mer för mig hur duktig Kimi är, för vi som var där såg hur han körde sönder skiten framför ögonen på oss...
Det räcker inte med att vara snabb i ett varv, man ska ta bilen i mål också...
-
Kan bara instämma med rubriken på tråden, och lägga till att han är ännu bättre live på en Ferrariläktare en varm vårdag i april 2005
Det är också slående hur hatat McLaren är i Italien - det är det enda stallet som hela läktare buade åt när de passerade. Renault däremot buades det inte åt, ens när Alonso slogs med Schumacher sista 12 varven.
Visslingarna, klappningarna och skratten när Kimi bröt var en upplevelse i sig ...
Det är också slående hur hatat McLaren är i Italien - det är det enda stallet som hela läktare buade åt när de passerade. Renault däremot buades det inte åt, ens när Alonso slogs med Schumacher sista 12 varven.
Visslingarna, klappningarna och skratten när Kimi bröt var en upplevelse i sig ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Det kan inte ha att göra med tiden då Häkkinen och Schumacher hade sina fajter. Sen har väl gamle Ron en bit i det hela för inte tala om alla F1-forum som finns runt omkring på nätet. Vilka "hatar" varann mest där?
Tror inte heller det buats så hemskt om det varit Räikkönen som blivit jagad av Schumacher de sista 12 varven. Är väl inte det första man tänker på när ens favorit ligger 0.2 sekunder bakom med en bil som skulle kunna gå 2 sekunder snabbare per varv. Skulle nog mer heja på favoriten i det läget, men då är jag som jag är också.
Tror inte heller det buats så hemskt om det varit Räikkönen som blivit jagad av Schumacher de sista 12 varven. Är väl inte det första man tänker på när ens favorit ligger 0.2 sekunder bakom med en bil som skulle kunna gå 2 sekunder snabbare per varv. Skulle nog mer heja på favoriten i det läget, men då är jag som jag är också.
-
Det är möjligt men publiken buade även åt stackars Wurz på kvalet och det borde ge en liten indikation på hur illa sedda McLaren är i Italien.PeppeF1 skrev:Tror inte heller det buats så hemskt om det varit Räikkönen som blivit jagad av Schumacher de sista 12 varven.
Lite förbluffande faktiskt.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Tja. Man kan undra varför folk besöker biltävlingar.PeppeF1 skrev: För övrigt är väl italienarna alltid lite mer extrema, se bara fotbollsfolket.
Är det för att man älskar racing och motorer eller är det bara för att växa ett par cm extra då den man själv håller på vinner.
För egen del ryser jag av välbehag bara jag känner lukten av olja och däck när jag är i en depå eller bara är i närheten av en racingbana, sen är det egentligen inte så viktigt vem det är som vinner. Råkar det då vara min favorit som drar längsta strået så, visst...
Men det viktigaste är trots allt att man får se bra racing, hellre ser jag Kimi eller Alonso förlora VM till Skummen med en poäng än att se t.ex. då Alonso, för tillfället, segla i väg i poängstatistiken och avgöra VM långt innan sista racet är kört.
Att stå och bua åt konkurrenterna, som faktiskt är nödvändiga om man ska ha nån att spöa, är bara patetiskt. Se hur fotbolls- och ishockey-publik beter sig...
-
Det handlar inte så mycket om att bua åt konkurrenterna som att bua åt McLaren. Inga andra stall eller förare fick samma reaktion, varken REnault eller BAR eller Williams, som McLaren.
De gånger jag varit och sett F1 i Italien har det slagit mig hur illa omtyckta McLaren är, oavsett om de är sist, först eller i mitten.
De gånger jag varit och sett F1 i Italien har det slagit mig hur illa omtyckta McLaren är, oavsett om de är sist, först eller i mitten.
-
Anledningen till varför man hatar McLaren i Italien kanske beror på att de senaste gångerna Ferrari INTE varit mästare, så var det p.g.a. just McLaren. Eller så finns det djupare orsaker till illviljan, vad vet jag...?
Tramsigt är det lika fullt.
Tramsigt är det lika fullt.
-
Det visar ju bara att vissa motorsportfans beter sig precis likadant som fotbollsfans och hockeyfans. Ofta är det ett gäng som börjar skrika och bua och dom får med sig en massa folk som egentligen inte beter sig så men som faller för något grupptryck.
Jag håller med om det är patetiskt när det går överstyr..
Senast redigerad av Sami den tis apr 26, 2005 10:29, redigerad totalt 1 gång.
-
- Utvisad
Eller så visar det helt enkelt att 50000 personer insett saker och ting. Det är ganska många som ogillar fascister och rasister också och som högljutt protesterar mot det.
Nåt stall måste ju ha sämst rykte inom F1 och nu råkar det vara McLaren... jag såg ingen som slogs eller liknande... bara en mängd människor som kollektivt visade sin avsky mot vad de anser vara motorsportens skamfläck...
Nåt stall måste ju ha sämst rykte inom F1 och nu råkar det vara McLaren... jag såg ingen som slogs eller liknande... bara en mängd människor som kollektivt visade sin avsky mot vad de anser vara motorsportens skamfläck...
Sami skrev:Det visar ju bara att vissa motorsportfans beter sig precis likadant som fotbollsfans och hockeyfans. Ofta är det ett gäng som börjar skrika och bua och dom får med sig en massa folk som egentligen inte beter sig så men som faller för något grupptryck.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
[quote="EnzoF1"]Eller så visar det helt enkelt att 50000 personer insett saker och ting. Det är ganska många som ogillar fascister och rasister också och som högljutt protesterar mot det.
Jo att du gillade det är föga förvånande.
-
Nja, så är det inte alls.
Det är inga problem att stå med McLaren-keps på en Ferrariläktare och jubla t.ex. På en fotbollsmatch skulle man bli grovt misshandlad. Här blir det inga reaktioner på det. När Jari ifjol klev upp på Ferrariläktaren iförd världens fulaste Kimi-keps och med en moloken McLaren-flagga på ett fiskespö blev det busvisslingar, skratt, humoristiska kommentare - krönt med att en tifosi utan att Jari upptäckte det ehlt sonika snodde flaggan. Trofen visades upp inför ett jubel från 40,000 pers och sen lämnades flaggan fin och prdylig tillbaka till den finske McLaren-supportern. Det var en hjärtlig stämning, liksom det var när jag under de sista 12 varven i söndags stod och hoppade och jublade iförd Alonso-keps och krönte det med ett segerhopp och juble när spanjoren tog sig över mållinjen.
Några Ferrarisupportrar bakom mig gav mig tummen upp efter målgång.
Det är inte supportrarna, eller ens knappt förarna, som det visas ett missnöje mot. Det är stallet - McLaren är inte populärt i åtminstone Italien. Och det är väldigt slående.
Men gör inte misstaget att blanda ihop det med gamarna och pöbeln på en fotbollsmatch. Det är inte alls samma beteende - här ventileras det ett missnöje mot stallet.
Jag tror det finns flera orsaker:
McLarens fuskande med tredje bromspedal.
Deras hycklande med stallorder, där McLaren använder det lika flagrant som Ferrari men ändå kritiserar Ferrari.
Kommentarer från Ron Dennis när man vinner som "vi vann på banan, men Ferrari kommer säkert att göra allt för att misskreditera vår seger ändå"
Det är inga problem att stå med McLaren-keps på en Ferrariläktare och jubla t.ex. På en fotbollsmatch skulle man bli grovt misshandlad. Här blir det inga reaktioner på det. När Jari ifjol klev upp på Ferrariläktaren iförd världens fulaste Kimi-keps och med en moloken McLaren-flagga på ett fiskespö blev det busvisslingar, skratt, humoristiska kommentare - krönt med att en tifosi utan att Jari upptäckte det ehlt sonika snodde flaggan. Trofen visades upp inför ett jubel från 40,000 pers och sen lämnades flaggan fin och prdylig tillbaka till den finske McLaren-supportern. Det var en hjärtlig stämning, liksom det var när jag under de sista 12 varven i söndags stod och hoppade och jublade iförd Alonso-keps och krönte det med ett segerhopp och juble när spanjoren tog sig över mållinjen.
Några Ferrarisupportrar bakom mig gav mig tummen upp efter målgång.
Det är inte supportrarna, eller ens knappt förarna, som det visas ett missnöje mot. Det är stallet - McLaren är inte populärt i åtminstone Italien. Och det är väldigt slående.
Men gör inte misstaget att blanda ihop det med gamarna och pöbeln på en fotbollsmatch. Det är inte alls samma beteende - här ventileras det ett missnöje mot stallet.
Jag tror det finns flera orsaker:
McLarens fuskande med tredje bromspedal.
Deras hycklande med stallorder, där McLaren använder det lika flagrant som Ferrari men ändå kritiserar Ferrari.
Kommentarer från Ron Dennis när man vinner som "vi vann på banan, men Ferrari kommer säkert att göra allt för att misskreditera vår seger ändå"
-
- Utvisad
Hade du problem med att publiken buade på A1-ring t.ex.?
Har man inte rätt att som publik bua och göra tummen ned åt sånt man ogillar? Detta var en lugn och fin demonstration och bara för att du tar åt dig behöver du ju inte jämställa detta med kravaller på t.ex. fotboll. Detta var en helt fredlig demonstration av publikens ogillande.
Skärp dig nu och väx upp!
Har man inte rätt att som publik bua och göra tummen ned åt sånt man ogillar? Detta var en lugn och fin demonstration och bara för att du tar åt dig behöver du ju inte jämställa detta med kravaller på t.ex. fotboll. Detta var en helt fredlig demonstration av publikens ogillande.
Skärp dig nu och väx upp!
Sami skrev:EnzoF1 skrev:Eller så visar det helt enkelt att 50000 personer insett saker och ting. Det är ganska många som ogillar fascister och rasister också och som högljutt protesterar mot det.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
Tillräckligt många fotbolls och hockeymatcher för att veta att med Djurgårdhalsduk hindras man av 1,000 kravallpoliser att ens gå i närheten av den delen av stadion där AIK-klacken håller hus.
Tillräckligt många för att ha upplevt hur ena supporterskaran hålls kvar på läktaren upp till en timme efter matchens slut.
Tillräckligtm ånga för att se slagsmål mellan stora supporterskaror före, under och efter matchen.
Tillärckligt många för att se oskyldiga drabbas av dessa slagsmål bara för att de är iklädda "sitt" lags färger.
Tillräckligt många för att efter en hockeymatch återvända till bilen för att se den sönderrispad - som av en händelse låg det en Djurgårdshalsduk i bilen och AIK hade förlorat.
Lägg därtill alla fotbolls och hockeybråk genom åren man inte behöver ha varit på plats, för att veta att de har förekommit.
Sådant förekommer inte på F1.
Tillräckligt många för att ha upplevt hur ena supporterskaran hålls kvar på läktaren upp till en timme efter matchens slut.
Tillräckligtm ånga för att se slagsmål mellan stora supporterskaror före, under och efter matchen.
Tillärckligt många för att se oskyldiga drabbas av dessa slagsmål bara för att de är iklädda "sitt" lags färger.
Tillräckligt många för att efter en hockeymatch återvända till bilen för att se den sönderrispad - som av en händelse låg det en Djurgårdshalsduk i bilen och AIK hade förlorat.
Lägg därtill alla fotbolls och hockeybråk genom åren man inte behöver ha varit på plats, för att veta att de har förekommit.
Sådant förekommer inte på F1.
-
Kravaller? jag sa aldrig något om kravaller. Det är däremot vanligt att folk på hockey/fotboll buar och skriker negativa saker mot det lag dom inte gillar. Det verkar som imolafans betedde sig likdant.
Att motosportfans skulle vara så mycket finare är en jävla myt. Kolla bara på diverse forum hur vissa enbart spyr galla i alla sina inlägg. Vissa verkar få en form av kick av det.
Österike var speciellt då folk med ferrarikepor buade mot sitt eget stall. Ja kanske inte alla, men många.
Att motosportfans skulle vara så mycket finare är en jävla myt. Kolla bara på diverse forum hur vissa enbart spyr galla i alla sina inlägg. Vissa verkar få en form av kick av det.
Österike var speciellt då folk med ferrarikepor buade mot sitt eget stall. Ja kanske inte alla, men många.
-
- Utvisad
Tycker du inte att det är skillnad på fotbollspublik med kravaller, slagsmål, misshandel etc och en publik som buar och gör tummen ned?
Det gör i alla fall jag.
Den enda anledningen till att du tjafsar om detta är för verkar vara ett utmärkt exempel på den alltmer rådande bilden av finnar som usla förlorare. Hade publiken buat åt Schumi hade du inte ens nämnt det!
Fan, stöps verkligen finnar i samma form allihopa???
Det gör i alla fall jag.
Den enda anledningen till att du tjafsar om detta är för verkar vara ett utmärkt exempel på den alltmer rådande bilden av finnar som usla förlorare. Hade publiken buat åt Schumi hade du inte ens nämnt det!
Fan, stöps verkligen finnar i samma form allihopa???
Sami skrev:Kravaller? jag sa aldrig något om kravaller. Det är däremot vanligt att folk på hockey/fotboll buar och skriker negativa saker mot det lag dom inte gillar. Det verkar som imolafans betedde sig likdant.
-
- Utvisad
Vad är det som gick överstyr egentligen???
Sami skrev:Det visar ju bara att vissa motorsportfans beter sig precis likadant som fotbollsfans och hockeyfans. Ofta är det ett gäng som börjar skrika och bua och dom får med sig en massa folk som egentligen inte beter sig så men som faller för något grupptryck.
-
Själv brukar jag besöka fotbollsmatcher och sitta på läktare som domineras av publik som håller på ett visst lag. Och det finns alltid enstaka supportrar som håller på det andra laget och som visar det genom att ha fåniga halsdukar eller andra attiraljer i "fel" färger. De brukar alltid jubla och applådera när deras favoritlag gör något bra och det brukar på sin höjd bemötas med onda blickar eller något välformulerat skrik tillbaka. Oftast blir det inga reaktioner alls. Men visst, det är kanske annorlunda om man står i klacken.LuckyStrike1 skrev:Tillräckligt många...
-
- Utvisad
Men för satan, är det buanden och nedåtriktade tummar får man väl acceptera det. Blir det brandbomber, misshandel, kravaller etc etc så ska man inte, repeterar inte, acceptera det.
Problemet här är väl att den mottagande parten hade anknytning till Finland och då blir det storm på forumet.
Problemet här är väl att den mottagande parten hade anknytning till Finland och då blir det storm på forumet.
-
Nja, jag tror inte dom skulle bua åt Kimi om han kör för Ferrari. I så fall skulle det vara underligt. Jag kollar på F1 för att jag tycker det är underhållande och om det inte går så bra för någon förare som jag råkar gilla, så är inte det hela världen. Det brukar sällan gå bra för dem jag håller på.
Nä nu är det slut tjafsat för min del.
Nä nu är det slut tjafsat för min del.
-
Allt är relativt. Man tycker olika.EnzoF1 skrev:...och då blir det storm på forumet.
Om det beror på att man tunnelseende, skygglappar eller alltför mörka solglasögon låter jag vara osagt.
Så länge man inte presenterar an attityd om att ständigt vara bättre vetande så är det OK, tycker jag
-
Nej, och det beror nog på att det inte var Kimi som man buade åt, utan just McLaren.Sami skrev:Nja, jag tror inte dom skulle bua åt Kimi om han kör för Ferrari.
Jag tror inte att man skulle bua åt Kimi om han körde för något annat stall än McLaren; oavsett om det var Ferrari eller något annat stall.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
På tal om buande....så tror jag att alla(nästan) supportrar är lika goda kolsupare...när jag var på hockenheim för ett par år sedan så ställde sig folk upp och började klappa händerna när MS bröt i första kurvan....är det sportsligt det?
Gissa vilka som klappade händerna....? Williams och McLarenfansen....
Jag tror att det är likadant överallt...
-
Denna mängd människor var förstås ett gäng objektiva motorsportsentusiaster helt utan egen favorit.EnzoF1 skrev:Eller så visar det helt enkelt att 50000 personer insett saker och ting. Det är ganska många som ogillar fascister och rasister också och som högljutt protesterar mot det.
Huvudet på spiken, det var väl 2000 som Schumacher försvann ut i däckstraven med Fisichella? Har för mig exakt samma sak hände på samma ställe då en finne i en McLaren kraschade rakt in tidigare nämnda däckstrave. Vart ett väldigt liv på den röda delen av publiken den gången.Crazy F1 skrev:På tal om buande....så tror jag att alla(nästan) supportrar är lika goda kolsupare...när jag var på hockenheim för ett par år sedan så ställde sig folk upp och började klappa händerna när MS bröt i första kurvan....är det sportsligt det?
Som du säger, det är nog likadant överallt. Och Ferrari och McLaren är de som hatar varandra mest skulle jag tippa. Sen vilken av dessa parter som är mest hatade av resterande supportrar finns det nog många åsikter om.
-
-
Lucky
Men det finns de som utger sig för att vara.
Jag tyckte bara det var intressant att majoriteten av de 50 000 som var på Imola kunde avgöra vilka som var mest hatade i F1-cirkusen med tanke på var deras sympatier ligger.
Fast det är väl klart, det är väl minst 50%-60% av de som kollar på F1 som är Ferrari-supportrar så det kanske är McLaren som är mest hatade då.
Att jämföra Fotbollspublik med F1-diton blir väl lite skevt, statistiskt om inte annat då det går 18st F1-lopp per år medans det spelas ett antal fler fotbollsmatcher på "toppnivå". Det har väl kommit fram mer och mer att huliganer inte primärt är intresserade av att kolla på sport utan att få en, för dem, mer vettig anledning att slåss och jävlas. Och då får den stora och lättillgängliga fotbollen lida. Men nu börjar vi komma in på nåt helt annat än hurvida Alonso är jävligt bra eller inte, jag röstar för.
Men det finns de som utger sig för att vara.
Jag tyckte bara det var intressant att majoriteten av de 50 000 som var på Imola kunde avgöra vilka som var mest hatade i F1-cirkusen med tanke på var deras sympatier ligger.
Fast det är väl klart, det är väl minst 50%-60% av de som kollar på F1 som är Ferrari-supportrar så det kanske är McLaren som är mest hatade då.
Att jämföra Fotbollspublik med F1-diton blir väl lite skevt, statistiskt om inte annat då det går 18st F1-lopp per år medans det spelas ett antal fler fotbollsmatcher på "toppnivå". Det har väl kommit fram mer och mer att huliganer inte primärt är intresserade av att kolla på sport utan att få en, för dem, mer vettig anledning att slåss och jävlas. Och då får den stora och lättillgängliga fotbollen lida. Men nu börjar vi komma in på nåt helt annat än hurvida Alonso är jävligt bra eller inte, jag röstar för.
Senast redigerad av PeppeF1 den tis apr 26, 2005 16:46, redigerad totalt 1 gång.
-
Majoriteten av de 50,000 ...?
Jag är bara en, och jag delgav bara min notering från helgen på plats: enda stallet det busvisslades åt etc. var McLaren - en iakttagelse som jag tyckte var lite intressant.
Det var likadant ifjol, och året dessförinnan också.
Självklart är majoriteten på Imola troligen Ferrarifans, men det var inte det som var det intressanta. Det intressanta är att det bara är McLaren som inte verkar så omtyckta av publiken på plats på Imola. Detta trots att Ferraris främsta rivaler seanste åren inte varit McLaren utan andra stall ....
Jag är bara en, och jag delgav bara min notering från helgen på plats: enda stallet det busvisslades åt etc. var McLaren - en iakttagelse som jag tyckte var lite intressant.
Självklart är majoriteten på Imola troligen Ferrarifans, men det var inte det som var det intressanta. Det intressanta är att det bara är McLaren som inte verkar så omtyckta av publiken på plats på Imola. Detta trots att Ferraris främsta rivaler seanste åren inte varit McLaren utan andra stall ....
-
-
Jag tycker det är jättekul att du delger oss dina upplevelser. Det jag först reagerade på var dock att jag tyckte det var lite konstigt att du var förvånad över att McLaren var så hatade av italienarna (och därmed mestadels Ferrari-supportrar.LuckyStrike1 skrev:Majoriteten av de 50,000 ...?
De senare inläggen var dock inte riktade till dig då jag citerade Enzos inlägg om hur de 50 000 visade sin avsky mot F1:s mest hatade team.
Angående detta hatet verkar du och jag tämligen överrens om att det främst är uncle Rons attityd mot främst Ferrari som är en stor del av anledningen och även den hetsjakt angående fusk mellan de båda stallen.
Att du sedan säger att det är andra stall som varit rivaler år Ferrari de senaste åren har jag väldigt svårt att hålla med om.
En återblick i VM-tabellerna ger följande resultat:
2004: Schumacher vinner VM 34p före Barrichello. 3:a är Button (BAR), 63p efter Schumacher.
2003: Schumacher vinner VM 2p före Räikkönen (McLaren), Montoya var länge med i matchen men slutade 11p efter Schumacher efter att ha blivit avhängd i, var det Indianapolis och "krocken" med Barrichello i första kurvkombinationen?
2002: Schumacher vinner VM 67p före Barrichello och 94p före Montoya (Williams).
2001: Schumacher vinner VM 58p före Coulthard (McLaren) och 67p före Barrichello.
2000: Schmaucher vinner VM 19p före Häkkinen (McLaren) och 35p före Coulthard (McLaren)
Innan det vann Häkkinen 2 år i rad är det något som säger mig. Så jag kan inte riktigt hålla med om att Ferrari haft några andra rivaler än McLaren de senaste åren. De gånger de varit tajtare än 60 poäng har det minsann varit en McLaren närmast (2:a Ferrarin borträknad, för han borde väl få räknas till Ferrari). 2001, 2002, 2004 anser jag att det bara fanns ett stall på banan, inte bokstavligt dock. Du kanske upplevt nåt jag inte upplevt?
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Jag vet, och jag svarade bara vad det var Lucy upplevt som inte du upplevt...PeppeF1 skrev:Fan va jag ska vara otydlig då, det var riktat till Lucky
-
-
- Varnad
Lite intressant att just 50 000 italienare skulle ogilla fascister och rasister mer än ett "brittiskt stall".EnzoF1 skrev:Eller så visar det helt enkelt att 50000 personer insett saker och ting. Det är ganska många som ogillar fascister och rasister också och som högljutt protesterar mot det.
Hur är det med historiekunskaperna egentligen?
-
Instämmer med PeppeF1.PeppeF1 skrev:Att du sedan säger att det är andra stall som varit rivaler år Ferrari de senaste åren har jag väldigt svårt att hålla med om.LuckyStrike1 skrev:Majoriteten av de 50,000 ...?
Och skall man hålla på med hårklyverier och vara kalenderbitare, så får man försöka hålla sig till fakta...
-
2003 tycker jag Williams var Ferraris främsta rival - de tog segrarna och det var det stallet som hade mest fart under året. Kimis poängplockande utan att vinna knappt något var väl mer ett tecken på tillförlitlighet och lite flyt än ren fart
2004 var BAR och Renault de som åtminstone försökte utmana Ferrari.
2002 var det väl egentligen ingen som utmanade Ferrari eller ens var i närheten.
Så nja, jag tycker inte McLaren har varit Ferraris främsta rivaler de sista par åren - det är vad jag har upplevt utan att slå i kalendrar, mästerskap och vara poängräknare.
2002 var det väl egentligen ingen som utmanade Ferrari eller ens var i närheten.
Så nja, jag tycker inte McLaren har varit Ferraris främsta rivaler de sista par åren - det är vad jag har upplevt utan att slå i kalendrar, mästerskap och vara poängräknare.
-
2002 inget motstånd.LuckyStrike1 skrev:2003 tycker jag Williams var Ferraris främsta rival - de tog segrarna och det var det stallet som hade mest fart under året. Kimis poängplockande utan att vinna knappt något var väl mer ett tecken på tillförlitlighet och lite flyt än ren fart
2003 har du delvis rätt. Williams var de som utmanade Ferrari fartmässigt. Men Räikkönen och McLaren smög med och plockade mycket poäng och Kimi gjorde helt klart sin bästa säsong hittills. Ett mycket bättre jobb än vad Williamsförarna gjorde. OK, Montoya hade nog vunnit VM om Williams varit snabba direkt från början av säsongen.
Hmmm du skrev ungefär samma sak ser jag.
2004 var det ingen som utmanade Ferrari.
Renault, McLaren och Williams tog en seger var, men mer var det inte. BAR plockade en massa ströpoäng men var aldrig när att slåss om segrar.