San Marino GP
-
-
-
-
Vad höll aussie tönten Webber på med?
F1 borde införa bestraffning för de förare som strular till det när de ska varvas.
Bildproducenten verkade inte riktigt vara på hugget så tyvärr fick jag inte se vad som hände tidigare i backen men när de kom upp mot chikanen så låg ju Button snällt (eller kanske rädd) bakom den vinglande Webber samtidigt som Schumi kom som skjuten ur en kanon bakifrån.
Monteiro imponerade inte heller direkt när han skulle varvas.
F1 borde införa bestraffning för de förare som strular till det när de ska varvas.
Bildproducenten verkade inte riktigt vara på hugget så tyvärr fick jag inte se vad som hände tidigare i backen men när de kom upp mot chikanen så låg ju Button snällt (eller kanske rädd) bakom den vinglande Webber samtidigt som Schumi kom som skjuten ur en kanon bakifrån.
Monteiro imponerade inte heller direkt när han skulle varvas.
-
-
-
-
Grymt lopp, bästa iår helt klart.
1) M schumacher och Alonso, vilka killar, vilken uppkörning av Schumi, vilka varvtider, han var suverän idag, synd att startpositionen bara var 13 men som sagt det var ju självförvållat, Alonso körde stabilt i inledningen och i mitten på loppet, men körde som bäst dom sista 12 varven, inte ett ända misstag.
2) Button - Kul att den sympatiske engelsmannen är tillbaka på podiet, gjorde en stabil instats, inte mycket mer att säga.
3) Sato - Mycket snygg omkörning av Webber in i Tamburello, modigt, i övrigt stabilt.
4) Villeneuve - Vilken körning av Jacques, låg och smög i Trulli, Webber, Sato tåget ett tag men efter en miss av Webber i Variante Alta så var Villeneuve förbi.
5) Trulli - Gjorde det som han kunde med en undermålig bil minst sagt, bra start också.
6) Wurz - Bra av Alex att bita i med en fjärdeplats.
7) R Schumacher - Ytterligare en poäng för Raffe som tar poäng i varje tävlingen tillsammans med Trulli.
SH
1) M schumacher och Alonso, vilka killar, vilken uppkörning av Schumi, vilka varvtider, han var suverän idag, synd att startpositionen bara var 13 men som sagt det var ju självförvållat, Alonso körde stabilt i inledningen och i mitten på loppet, men körde som bäst dom sista 12 varven, inte ett ända misstag.
2) Button - Kul att den sympatiske engelsmannen är tillbaka på podiet, gjorde en stabil instats, inte mycket mer att säga.
3) Sato - Mycket snygg omkörning av Webber in i Tamburello, modigt, i övrigt stabilt.
4) Villeneuve - Vilken körning av Jacques, låg och smög i Trulli, Webber, Sato tåget ett tag men efter en miss av Webber i Variante Alta så var Villeneuve förbi.
5) Trulli - Gjorde det som han kunde med en undermålig bil minst sagt, bra start också.
6) Wurz - Bra av Alex att bita i med en fjärdeplats.
7) R Schumacher - Ytterligare en poäng för Raffe som tar poäng i varje tävlingen tillsammans med Trulli.
SH
Ferrari.
-
Jasså ANFRAN, så dy tycker att jag är den mest fanatiske Schumilovern här, det tar jag som en komplimang eftersom jag själv inte ser mig som det...
Jag fick visst äta upp mina hårda ord direkt för maken till den körningen vi såg från ms har jag inte sett på ett tag, visst uppkörningar har vi sett, men det var längesedan han visade ett sådant styrkebesked(han och Ferrarin)...Synd att de inte hade två varv till i depåfönstret då hade han tagit sig förbi vid andra stoppet...
JAg tror jag ska ge schumi kritik lite oftare, det verkar ju löna sig
Jag fick visst äta upp mina hårda ord direkt för maken till den körningen vi såg från ms har jag inte sett på ett tag, visst uppkörningar har vi sett, men det var längesedan han visade ett sådant styrkebesked(han och Ferrarin)...Synd att de inte hade två varv till i depåfönstret då hade han tagit sig förbi vid andra stoppet...
JAg tror jag ska ge schumi kritik lite oftare, det verkar ju löna sig
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jag lägger in vad jag skrev på svartamasken.com:
Kan även tillägga att jag tycker att TV-produktionen var sämre än tidigare i år och att det var lite oroväckande när de följde en ensam Schumacher på tredje plats varv efter varv. Fanns det verkligen ingenting intressantare att se, typ striden om platserna strax bakom?Det var nog en av de bästa F1-loppen på Imola som jag sett, även om det kanske inte säger så mycket, då den banan inte brukar bjuda på allt för roliga lopp.
Men visst var det lite oroande hur snabba Ferrari var. Fortsätter de såhär kommer det att bli ungefär som tidigare år och mest en fråga om hur lång tid det tar innan de är förbi.
Schumacher lyckades ta sig upp från 13:e till 2:a med endast en enda omkörning och den var efter efter en miss av Webber. Efter att Fisi, Rubens och Kimi parkerat låg Schumi 10:a strax innan det första depåstoppet och på 6 varv var han plötsligt trea - imponerande fart och närmast utklassning ifrån Ferraris sida.
Alonso gjorde det himla bra och speciellt att hela tiden ha så god timing utan att göra nån miss. Däremot vet jag inte om Renaulten hade så mycket högre toppfart för jag tyckte det såg ut som om Ferrarin kom ikapp strax innan inbromsning. Det var nog mer tricket med att bromsa ned lite extra mitt i kurvan så att Schumacher tvingades gå på gas lite senare och därmed få sämre utgång och hamna lite på efterkälken en bit ut på rakan. Lite förvånande att Schumi såg ut att gå på det gång efter gång och inte istället höll lite avstånd. Men å andra sidan skulle det väl bara ha lett till att Alonso struntat i sin extra nedbromsning och därmed ändå haft ett försprång ut på rakan. Även smart av Alonso att hålla igen lite extra i långsammare partier så att de inte skulle komma ikapp framförvarande. Klart mästarämne!
Kul att Ville skärpte till sig också ifrån en usel inledning på säsongen. Liuzzi skötte sig godkänt i sin premiär. Tror att han kan bli riktigt bra.
GP2 tyckte jag var kul att se och en hel del vilda oimkörningar som det kanske inte är så kul att drabbas av, men kul när det händer saker på banan. Men lite väl många barnsjukdomar på bilarna. Att de inte testat så mycket är ju ingen ursäkt utan enbart en förklaring. Pantano såg stark ut så länge hans bil tillät. Carrol var annars ett utropstecken som ramlat in i sista stund och kan bli farlig. Han var även tidvis imponerande i F3, trots skraltigt med pengar. Själv hoppas jag på Scott Speed - vore skoj med en duglig amerikan i F1 igen (det tycker nog Bernie också...).