San Marino GP
-
San Marino GP
Vem vinner San Marino GP? top3?
Kommer Ferraris bilar att hålla hela loppet eller kommer dom att stupa?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bakdäcken tog helt slut efter cirka 2/3 av loppet. Ett problem Ferrari och Bridgestone har i år.FerrariF1 skrev:Jag såg inte Bahrain Grand Prix men Rubens körde i mål ett varv efter Alonso, vad berodde det på? kan det vara ett tecken på att han kör dåligt eller att Ferrarin inte är tillräckligt snabb?
Samma sak var det i Malaysia.
-
-
- Varnad
-
Första fria börjar snart...
Hur som helst - innan man har sett något av träningarna är det nästan omöjligt att säga något mer än att Renault troligen har ett försprång fortfarande. Jag tror Toyota och McLaren är närmast. Jag tror Ferrari fortfarande har en bit kvar.
Jag har fått en konstig känsla av att BAR rycker upp sig en aning..och Villeneuve i sin Sauber men varför vet jag inte..har även fått för mig att Ralf kommer köra bra i sin Toyota - konstigt nog...
men på podiet..ja där kommer Alonso, Fisichella och Kimi stå.
Hur som helst - innan man har sett något av träningarna är det nästan omöjligt att säga något mer än att Renault troligen har ett försprång fortfarande. Jag tror Toyota och McLaren är närmast. Jag tror Ferrari fortfarande har en bit kvar.
Jag har fått en konstig känsla av att BAR rycker upp sig en aning..och Villeneuve i sin Sauber men varför vet jag inte..har även fått för mig att Ralf kommer köra bra i sin Toyota - konstigt nog...
-
Håller med allt men glöm inte Williams. Jag tror inte dom kan suga i all evighet.El Scorcho skrev:Första fria börjar snart...
-
-
-
- Moderator
Monteiro-VIllenueve-Montoya
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Hur ska man tyda de första två fria träningarna..? Tror McLaren & BAR har förbättrat sig..de ligger i topp med De La Rosa och Button. Fast jag tror Toyota och Renault är fortsatt starka och inte har tagit ut max av bilen än. Frågan är vad Ferrari står. Personligen tror jag de fortfarande har en bit kvar. Williams var väldigt långt ner.
Villeneuve hade nästan samma fart som Massa - ett steg framåt..?
Villeneuve hade nästan samma fart som Massa - ett steg framåt..?
-
Re: San Marino GP
Så här tror jag att det blir:FerrariF1 skrev:Vem vinner San Marino GP? top3?
1. Kimi Räikkönen
2. Fernando Alonso
3. Jenson Button
4. David Coulthard
5. Jarno Trulli
6. Michael Schumacher
7. Ralf Schumacher
8. Alexander Wurz
-
-
Äsch... jag tror inte Schumis bil gick sönder, han skämdes för att komma efter för mycket bara...Crazy F1 skrev:Jag tycker det är intressant att alla säger att det är Rubens bil som kommer att gå sönder....var det itne schumi som bröt det senaste loppet?Eller jag har kanske blandat ihop det
Han gjorde som en gammal bekant till mig när han körde sin första officiella gokart-tävling och märkte han helt enkelt inte hängde med.
Så här sa han efteråt ; " Dom va för snabbe för mi, så ja slo på en tvärnit på slute av raken å sa att de skar..."
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
-
-
-
-
Minardi kan man ju inte begära något av. Dom är liksom bara med som garnityr.
Fisichella bevisade ännu en gång att han borde ha fått harva på i bottenstall hela sin karriär.
Villeneuve var enbart 1/2 sekund långsammare än sin stallkamrat. Han är ju nästan snabb.
Räikkönen och McLaren börjar hitta tempo även i kvalen
Fisichella bevisade ännu en gång att han borde ha fått harva på i bottenstall hela sin karriär.
Villeneuve var enbart 1/2 sekund långsammare än sin stallkamrat. Han är ju nästan snabb.
Räikkönen och McLaren börjar hitta tempo även i kvalen
Mclaren verkar att ha fixat sitt understyrningsproblem.
Skomakaren körde bra men undrar vad som händer med hans nerver i morgon då han vet att backdäcken tar slut samtidigt som snorisarna visar var skåpet skall stå.
Jag antar att vi får se en Ferrari i form av en tankbil i kval 2 som inte kommer vara snabb men med skomakarens hjälp tar placeringar.
Vad det gäller Kimi och Ferdinand så lär Kimi köra skiten ur honom och de som har åsikter om detta kan väl titta på det kvalvarv som Kimi körde idag.(Kimi tabbade sista sektorn)
Kimi är hungrig och att han är snabb förstod potentater som Peter Suber och Ron Dennis.
Håller bilen så tar Kimi detta lopp.
Skomakaren körde bra men undrar vad som händer med hans nerver i morgon då han vet att backdäcken tar slut samtidigt som snorisarna visar var skåpet skall stå.
Jag antar att vi får se en Ferrari i form av en tankbil i kval 2 som inte kommer vara snabb men med skomakarens hjälp tar placeringar.
Vad det gäller Kimi och Ferdinand så lär Kimi köra skiten ur honom och de som har åsikter om detta kan väl titta på det kvalvarv som Kimi körde idag.(Kimi tabbade sista sektorn)
Kimi är hungrig och att han är snabb förstod potentater som Peter Suber och Ron Dennis.
Håller bilen så tar Kimi detta lopp.
-
-
- Varnad
-
- Varnad
För det första måste jag hålla med Sami, men sen får jag väl beklaga Ferraris svaga insats idag. Trist det där med däck som förstör Schumis fina körning...hrm hrm hrm...
Tyckte också att Jannes och Ejes upplättning i slutet av dagens kval var en riktig höjdare, men det kan ju bero på att jag är lite partisk.
Tyckte också att Jannes och Ejes upplättning i slutet av dagens kval var en riktig höjdare, men det kan ju bero på att jag är lite partisk.
-
-
-
GRRRR, Jag delar sällan ut kritik till MS, men vad fan håller karl på med, ska det vara så jävla svårt att hålla ihop grejerna under ett varv, han hade ju lätt blivit minst 4a om han hade hållit sig på banan.
Jaha, så var ännu en helg förstörd, och poängförsrånget efter helgen lär vara uppe i 30p, det blir hårt det här(sett med schumiögon)
Iår verkar vara ett sånt där år när ingenting stämmer och allt som kan gå åt skogen gör det....okej, det var ju ett tag sedan sist, men ändå...
Schumi ska vara glad om han tar poäng idag eftersom det är nästan omöjligt att köra om här, plus att det skulle inte förvåna mig om han smäller i första kurvan, vore ju just det som fattades...
Faan, vad jobbigt livet känns...först missade HV71 slutspel och nu det här...det finns inte många glädjeämnen kvar i mitt liv...
Jaha, så var ännu en helg förstörd, och poängförsrånget efter helgen lär vara uppe i 30p, det blir hårt det här(sett med schumiögon)
Iår verkar vara ett sånt där år när ingenting stämmer och allt som kan gå åt skogen gör det....okej, det var ju ett tag sedan sist, men ändå...
Schumi ska vara glad om han tar poäng idag eftersom det är nästan omöjligt att köra om här, plus att det skulle inte förvåna mig om han smäller i första kurvan, vore ju just det som fattades...
Faan, vad jobbigt livet känns...först missade HV71 slutspel och nu det här...det finns inte många glädjeämnen kvar i mitt liv...
-
- Varnad
-
Han slipper väl Massa då han bytt sin Ferrarimotor och straffas för detta.Sami skrev:Det ska bli spännande att följa Schumacher kamp upp genom fältet. Kommer
alla som ligger före Michael att få vinkande blåflagg?
Personligen tror jag Shummi inte når flaggan.
Det skulle vara kul att se mäster i Dtm nästa år.
-
-
-
-
-
Räkna upp en person till i F1 som hållit lika hög och jämn nivå de senaste 5 åren som Schumacher. Klart att man hamnar i en svacka någon gång. Det handlar ju om en sport där man pressar sig själv och materialet till gränsen och då är det inga stora marginaler.
Man blev inte lite arg när han missade kvalet totalt men som alltid är han att räkna med. Hade han kvalat in med ett normalt varv och hamnat på 14 plats hade det varit katastrof. Nu höll han ju samma tempo som topp 5 förarna till sitt mistag så man kan ju räkna med minst en Ferrari topp 10 kanske tom topp 5.
Det är ju skönt att det går lite sämre ibland. Då slipper man se alla wanabee schumi fans.
Man blev inte lite arg när han missade kvalet totalt men som alltid är han att räkna med. Hade han kvalat in med ett normalt varv och hamnat på 14 plats hade det varit katastrof. Nu höll han ju samma tempo som topp 5 förarna till sitt mistag så man kan ju räkna med minst en Ferrari topp 10 kanske tom topp 5.
Det är ju skönt att det går lite sämre ibland. Då slipper man se alla wanabee schumi fans.
-
-
-
-