"Vem som helst utom Kimi"
-
Re: "Vem som helst utom Kimi"
Jean Todt och Ferrari verkar ha en annan uppfattning.LuckyStrike1 skrev:Karl Ludvigsen är inte direkt okänd som motorjournalist, och har en god insyn i F1.
Han har inte längre lika höga tankar om Kimi som tidigare - vilket han ventilerar i en artikel: http://www.autosport-atlas.com/journal_ ... aspx?id=27
där han skriver om tidigare välrdsmästare och funderar lite över kommand världsmästare bland dagens förare.
Utdrag ur artikeln om Kimi:
Which brings me to our current contenders. Among those jostling for title success around and after Michael, and who have the machinery to make their mark, are Rubens Barrichello, Juan Montoya, Kimi Raikkonen, Giancarlo Fisichella and Fernando Alonso. How would we rate these as racers and men? Who would make fine World Champions? All of them would, save one.
I've gone right off Kimi. After Brazil in 2001 I hailed his arrival on the scene, calling him 'The Real Deal'. I thought then that he had what it took to get to the top. He proved it in the 2003 season. But Raikkonen hasn't worn well. What looked like calm forbearance now smacks of selfish petulance. His monosyllabic grunting is a bore. And his off-track behaviour isn't promising. I realise that on the club scene the New Big Thing is whipping it out, and I suppose if you're making $19 million a year you'd be tempted to flaunt that ‘mine's bigger than yours'. But it's unprecedentedly sleazy for a World Championship contender.
So in this and future seasons I'll be urging on the other contenders. I'll be putting the hex on one particular McLaren-Mercedes. I'll be cheering on the next World Champion. As long as it's Anyone But Kimi.
http://www.planet-f1.com/news/story_19251.shtml
-
- Utvisad
Man får verkliogen hoppas att Ferrari anställer "vem som helst men inte KIMI".
Nej,nej inte Ferrari för KIMI....vilket annat stall som helst e okey....hellre ett hederligt stall än Fia(t)ferrari.
Nej,nej inte Ferrari för KIMI....vilket annat stall som helst e okey....hellre ett hederligt stall än Fia(t)ferrari.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Jag håller med .guuben skrev:Man får verkliogen hoppas att Ferrari anställer "vem som helst men inte KIMI".
Kimi är Mclaren.
Daxs att piska det röda temet som sysslat med ekonomisk doping så länge att deras fans tappat allt vad självkritik heter.
Jag personligen tror inte att Alonzo och Trulli gör upp om F1 titlen i år
Shummi och Räikkonen lär bli de som löser det hela genom smart körning.
Den som har bäst bil vinner!
-
- Varnad
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
-
Nej, de kan ha både blått och grönt samt en del svart, gult och vitt på sina kiltar.
Jag har däremot aldrig sett några män iklädda kjol i Italien, men jag vistas tydligen inte på samma sorts ställen som Jari?
Jag har däremot aldrig sett några män iklädda kjol i Italien, men jag vistas tydligen inte på samma sorts ställen som Jari?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
-
Gissar att vi i Sverige använder latinska namnen inom kristendomen (Petrus, Matteus, Marcus osv.). Antar att italienarna har italienska namn på dessa gubbar
Johannes Paulus II hette väl John Paul II på engelska och Jean Paul II på franska?
Skulle gissa att han heter "Benedict" i den amerikanska världen.
Johannes Paulus II hette väl John Paul II på engelska och Jean Paul II på franska?
Skulle gissa att han heter "Benedict" i den amerikanska världen.
-
-
-
-
- Utvisad
-
- Utvisad
-
Därför att man utalar saker och ting lite olika i olika delar av världen.Jari skrev:Apropå män i kjol:
Varför heter den nye påven Benedetto i Italien och Benedictus här?
Och var heter han i så fall i resten av världen?
Exempel.
London eller Londra
München eller Munich
Dom påminner lite om varandra.
Sen har vi ju specialarna som ingen fattar varfär.
Exempel
Åbo eller Turku
I Ungern heter inte Ungern "Ungern", där heter den Magyarorsag!
Kroatien heter "Hrvatska"
Grekland heter Hellas
osv.
-
Är inte Nico Rosberg tysk?guuben skrev:Och på lördag kan man kolla in nästa säsongs formel1 förare på Eurosport....... två finnar, Kovalainen och Rosberg (Kekes son) kör GP 2 på Imola (GP 2 är språngbrädan till Fomrel1 som ni förstås vet).
Fan vad det måste svida hos endel jantelagare här på forumet att finnarna är så bra
-
Nico Rosberg tror jag inte riktigt på. Han har inte imponerat hittills. Kovalainen var jag inte heller särskilt imponerad av förrän jag såg race of champions. Där var han fantastisk, men det återstår att se om han är lika imponerande i GP2.
När det gäller Kimi Räikkönen så tror jag han har vad som krävs för att bli mästare. Men han gör lite för mycket småmissar och hans körning i år har inte imponerat så där jättemycket. Bahrain tog han pallplats, men det är ändå det lopp i år där jag tycker han har varit blekast på banan. På Sepang såg han riktigt bra ut ända tills punkan.
När det gäller Kimi Räikkönen så tror jag han har vad som krävs för att bli mästare. Men han gör lite för mycket småmissar och hans körning i år har inte imponerat så där jättemycket. Bahrain tog han pallplats, men det är ändå det lopp i år där jag tycker han har varit blekast på banan. På Sepang såg han riktigt bra ut ända tills punkan.
-
Spelar det så stor roll om han är tysk eller finländare?AndersF1 skrev:Är inte Nico Rosberg tysk?guuben skrev:Och på lördag kan man kolla in nästa säsongs formel1 förare på Eurosport....... två finnar, Kovalainen och Rosberg (Kekes son) kör GP 2 på Imola (GP 2 är språngbrädan till Fomrel1 som ni förstås vet).
Fan vad det måste svida hos endel jantelagare här på forumet att finnarna är så bra
Han har dubbelt medborgeskapSami skrev:Spelar det så stor roll om han är tysk eller finländare?AndersF1 skrev:Är inte Nico Rosberg tysk?guuben skrev:Och på lördag kan man kolla in nästa säsongs formel1 förare på Eurosport....... två finnar, Kovalainen och Rosberg (Kekes son) kör GP 2 på Imola (GP 2 är språngbrädan till Fomrel1 som ni förstås vet).
Finsk far och tysk mor.
PÅ gp 2 så är han listad som tysk.
Med tanke på jantelagarna så får man väl hoppas att han är Tysk .
-
Ja, det spelar en oehört stor roll. För vore han Finländare och dessutom framgångsrik så blir här olidligt att vistas.Sami skrev:Spelar det så stor roll om han är tysk eller finländare?AndersF1 skrev:Är inte Nico Rosberg tysk?guuben skrev:Och på lördag kan man kolla in nästa säsongs formel1 förare på Eurosport....... två finnar, Kovalainen och Rosberg (Kekes son) kör GP 2 på Imola (GP 2 är språngbrädan till Fomrel1 som ni förstås vet).
-
- Utvisad
Jag har fattat att Turku skall härledas till vårt svenska ord "torg".Gösta skrev:Jari skrev:Apropå män i kjol:
Sen har vi ju specialarna som ingen fattar varfär.
Exempel
Åbo eller Turku
osv.
Egentligen så är detta egentligen fakta också
Och "Åbo"-ortnamnet är ju inte svårt att härleda.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
Och jag i min tur skulle njuta att en nordbo mer i Formel1Gösta skrev:Ja, det spelar en oehört stor roll. För vore han Finländare och dessutom framgångsrik så blir här olidligt att vistas.Sami skrev:Spelar det så stor roll om han är tysk eller finländare?AndersF1 skrev: Är inte Nico Rosberg tysk?
Men det är de facto Kovalainen man skall ha ögonen på - å andra sidan har Keke kontakterna (med tanke på Nico).
Kom ihåg att kolla in GP2.n...jäklar vilken fin weekend.
-
Född och uppvuxen i Tyskland med en tysk mor och en far som är född i Sverige, men med finska rötter. Förutom tyska och engelska läste jag att han enbart talade italienska och att Italien var hans favoritland. Själv verkar han vilja företräda Tyskland, så då får han väl kallas tysk.Shoestring skrev:Han har dubbelt medborgeskapSami skrev:Spelar det så stor roll om han är tysk eller finländare?AndersF1 skrev: Är inte Nico Rosberg tysk?
Finsk far och tysk mor.
PÅ gp 2 så är han listad som tysk.
Med tanke på jantelagarna så får man väl hoppas att han är Tysk .
Själv håller jag nog på Scott Speed, om jag nu skall hålla på någon. Dags för en bra amerikan i F1. Fantastiskt med talang i det startfältet, så GP2 skall bli kul att följa.
-
•‑Benedictus XVI (latin)Jari skrev:Apropå män i kjol:
•‑Benedikt XVI (tyska)
•‑Benedetto XVI (italienska)
•‑Benedict XVI (engelska)
•‑Benoît XVI (franska)
•‑Benedicto XVI (spanska)
•‑Bento XVI (portugisiska)
•‑Benedikt XVI (danska)
•‑Benedictus XVI (finska)
•‑Benedikt XVI (norska)
•‑Benedek XVI (ungerska)
•‑Benedykt XVI (polska)
•‑Benedict al XVI-lea (rumänska)
•‑Benedikt XVI (ryska)
•‑Benediktas XVI (litauiska)
•‑Benediktos XVI (grekiska)
Dessutom så heter han Benedikt XVI här i Sverige.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
-