Kritik av en kritiker!

Kungaklassen av motorsport...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kritik av en kritiker.

Vissa får stort utrymme att breda ut sig och skriva vilseledande desinformation. Som en fri medborgare ser jag det som min plikt att försvara pluralismen och med blåslampa jaga dessa enögda individer som vill sätta de gällande spelreglerna i skamvrån.

Jag tänker ägna ett fragment av min dyrbara tid att kommentera och kritisera den enögde kritikern som vill förblinda Er och besudla F1 med okristliga kommentarer som skribenten hoppas skall förbli oemotsagda.

Jag vill på intet sätt hävda att det jag skriver är sant, rätt eller riktigt utan vill ge en annan bild än den skribent som tagit det som sin livsuppgift att baktala allt gentlemännen och rättvisan står för.

“Alla var överens om att det var en helt normal racing incident, utom bandomarna som tyckte att Montoya skulle ta en tripp genom depån som straff för att vara först in i första kurvan.”

Nej, alla varken var eller är överens om att det var en racingincident. Det var ett brott som sanktionerades på tok för milt. JPM gjorde en “går det så går det” och till skillnad från A1 ring 2001 så gick det denna gång. Domarna var flata i sin bedömning och rätt straff borde ha varit svartflagg och avstängning i minst 2 lopp. Att sen den regerande mästaren i all sin ödmjukhet inför världspressen lägger gentlemanamäsigt band på sina känslor understryker bara hans egen storhet.

“Så om det inte hade varit för några bandomare med fantasifulla tolkningar av regelverket och en startkrasch i Australien så hade detta varit Montoyas lopp. “

Här skriver kritikern rappakalja. Tomt och osammanhängande prat som visar bristen på logik orsak och verkan. Vill du att jag skall ta dig på allvar får du skärpa dig. Vad har loppen i Australien och Malaysia gemensamt förutom tursamma placeringar i båda för JPM

"Den unge britten förtjänade sin första pallplats."

Pallplats är inget som man bara förtjänar sådär. Det måsta man visa i racing att man är värd. Det gjorde han som vi alla VET inte och då kan man rimligen inte förtjäna det heller.

"Lugnt och säkert lät Ralf depåstrategin utfalla till sin fördel. Det belönas här med 4 poäng."

FIA gav honom 10 och vår skribent 4. Du borde lyssna på Tomas Di Levas “Vem skall man tro på”. Ralf gjorde ett fenomenalt bra arbete och visade sin överlägsenhet gentemot sin andreförare.

"Den unge finländaren var snabbare än sin stallkamrat hela helgen. Det borde ha varit värt poäng."

Fast det är “Kossans år” i år igen så tvingas jag undantagsvis hålla med Skribenten. Bra jobbat räkan. En spark i skrevet åt Mercedesmekanikerna.

"FIA – fortsätter att döma helt inkonsekvent. Vi har tyvärr vant oss vid det. Svartflagg till domarna."

Ibland visar fia ryggradslöshet, även jag visar svartflagg åt FIA, den svartflaggan JPM skulle ha fått uppkörd i rectum om domarna haft en ryggrad i stället för den sena röven hänger fast i.

"Jenson Button – stackars Button, tredjeplatsen var hans."

En fullständigt anonym körning av detta “underbarn”. Skönt att slippa se hans grå, trista och fräkniga nuna på podiet.

Jag återkommer till Er igen kära läsare, så fort det producerats ny dynga som man vill pådyvla er oemotsagt.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-03-18 13:50 ]</font>
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

:cplain:
Jag kom inte sist!
Zetor

Inlägg av Zetor »

Tur att zz finns, så man får veta sanningen
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-03-18 13:48, zz wrote:
Vissa får stort utrymme att breda ut sig och skriva vilseledande desinformation.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-03-18 13:50 ]</font>
Jag tycker det är trevlig när en skribent börjar med att beskriva sig själv, sin situation, bakgrund och egenskaper. Så att man sedan mer kan värdera(ett 0-värde är också ett värde) hans text. Det var bra, zz! :up:

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

"vilseledande desinformation" = dubbla negationer. I det här fallet tolkar jag det som att författaren av inlägget delar "kritikerns" uppfattning.

Tärnström
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Tycker oxå att poängutdelningen från Forza-domaren var lite väl partisk. Vad gjorde Montoya som inte Schumacher gjorde? Både körde förbi långsammare bilar och fick sina pallplatser till skänks tack vare att flera toppbilar bröt.

Av dom utländska bedömare jag läst (bl.a Martin Brundle) hade dom flesta Ralf Schumacher som loppets stjärna. Killen körde felfritt och var inte inblandad i några incidenter till skillnad från dom andra som stod på podiet.
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Jag fattar inte varför inte Schumacher fick 10 poäng och pluspoängen :argue: -> :crie: -> :saw:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Precis som i verkligheten kan man bli bortdömd i Forza-mästerskapet. Det är det som är poängen - att ni stackare som läser eländet ska få något att kackal om på forumet.

Tärnström
FerrariSchumi

bu för bortdömande av Schumi :cplain: :crie:.

:youpi:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: FerrariSchumi den 2002-03-18 15:54 ]</font>
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det var inte jag som skrev den här gången.

Tärnström
FerrariSchumi

Du har ansvaret för AnFran, honom kan du inte släppa lös. Då blir han :youpi:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: FerrariSchumi den 2002-03-18 15:57 ]</font>
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det var inte Anfran heller som skrev.

Tärnström
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

FS, varför ska Schumi få 10p? Han gjorde ju ett enormt rookie misstag i första kurvan? Barrichello vart ju mycket snabbare än Schumi igår. Han körde som Schumi lätt i första kurvan :grin:

Jag tyckte Tarnström hade gjort en vettig summering av loppet. Tja Kimi kunde väl fått lite mer poäng kanske. :wink:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ozikahn den 2002-03-18 15:59 ]</font>
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Återigen, det var inte jag som skrev Forza-mästerskapet.

Tärnström
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

nej ok. Den som skrev då :wink:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Det kanske var Cobra som skrev...

/E
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det var Lucy Senil 1 som skrev.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nämen titta vad alla har läst min artikel :grin: ... och se så fina synpunkter ..... jag har ännu inte slutat skratta efter att ha läst den gode zz's inlägg ...

Till Lemon kan jag bara säga - jag skiter i alla internationella experter, jag bryr mig bara om mig själv. :wink:

zz: "Vissa får stort utrymme att breda ut sig och skriva vilseledande desinformation. " ... det här har jag alltid tyckt om dina härjanden på diverser F1 forums .. skönt att vi än en gång är ens om ditt alltför stora utrymme och din desinformation :crie:

Jag kommer för övrigt att strax starta en fanclub, min fanclub, och där är ni givetvis alla välkomna att betala den svindyra medlemsavgiften. Särskilt FS, Enzo och zz får betala de medlemsavgifterna. Summan ska oavkortat gå till att köpa ut gnällspiken från hans kontrakt med Williams och sätta in Fisichella där istället :grin:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Vilda protester på SLP...
TorQ

Inlägg av TorQ »

On 2002-03-18 14:35, JTarnstrom wrote:
"vilseledande desinformation" = dubbla negationer. I det här fallet tolkar jag det som att författaren av inlägget delar "kritikerns" uppfattning.

Tärnström
Nja, med desinformation antar jag att ZZ menar att informationen är förvrängd och just vilseledande, och då är det ju bara frågan om ett onödigt förtydligande. Någon dubbel negation tycker jag inte att det är.

I övrigt var det en jädra massa skitsnack, dock.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ni är så känsliga ... :angel:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
FerrariSchumi

:up: för att Tärnström ska skriva nästa.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:argh2: Sorry, nästa gång är det min tur :help:
FerrariSchumi

Nein. Jag hoppas du förespråkar Schumi, annars ska nog Tärna ta dig i örat. Eller hur Tärnström? :crie:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: FerrariSchumi den 2002-03-18 17:02 ]</font>
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Är Tärnström köpt av Schumi maffian? :crazy:
FerrariSchumi

Ja, om han inte håller löftet kommer svartklädda gubbar och knackar på hos honom.
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Ojojojoj, då kommer både vilseledande och desinformation att få nya innebörder och nå nya höjder. :moon:
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

On 2002-03-18 16:53, Jari wrote:
:argh2: Sorry, nästa gång är det min tur :help:

Oroa dig inte Jari jag hjälper dig!
Alla pluspoang ger vi till Kimi och alla minus till [Schumacher]...
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Jag kan början på nästa forza-mästerskap.

10p Räkan.
6p Salo. :wink:

Jag tycker nog det är bra med rotation bland domarna. Det blir ju så pk om Anfran skulle döma varje gång. :razz:

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-03-18 16:26, LuckyStrike1 wrote:
Summan ska oavkortat gå till att köpa ut gnällspiken från hans kontrakt med Williams och sätta in Fisichella där istället :grin:
Raffe och Fisi i Williams... ja varför inte?

/E
FerrariSchumi

Ansiktsburk.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Eftersom Tärnström är den enda opartiska personen på Forzas redaktion så tycker jag att han ska göra alla analyser av förarna och stallen i fortsättningen. Han är den ende som besitter kompetensen och har objektiviteten att kunna göra rätt bedömningar :read: Hur kul är det att läsa en förarutvärdering när man redan vet innan loppet vem som kommer få högsta poäng?

Lucy måste definitivt skaffa nya brillor. Inte lyssnade han på Jari heller som klart och tydligt påpekade hur dåliga utgångar ur kurvorna Montoya fick gång på gång. Fast det är klart, när man har en motor så överlägsen som BMW behöver man inte bry sig så mycket om spårval och utgångar ur kurvor. Man gasar enkelt förbi ändå.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men logik har väldigt lite med Forza mästerskapet att göra, vilket också beskrivs i inledningen till varje artikel. Det ger inte sken av att analysera och föra ett logiskt resonemang.

REnt logiskt var ju de bästa förarprestationerna på Sepang i följande ordning:

Ralf
JPM
Schumi
Button
Heidfeld
Massa
o.s.v

Forzamästerskapet är ju bara till för lite underhållande läsning och skapa debatt - och det gör den ju sannerligen. Opartisk är vi i alla andra artiklar utom just denna.

DEn enda lite kontroversiella bedömningen i den där artikeln är ju just Montoya på förstaplatsen - de andra är ju väl inte så märkliga. Och man måste ju ta sig friheten att ha en enda kontroversiell punkt med i en sån typ av artikel....
Dåliga utgångar ur kurvor när en bil låg framför till trots så blev det ju loppets snabbaste varvtider, och utan bestraffningen är jag i den tron att Montoya hade vunnit det här loppet... därav 10 poäng. Schumi med samma strategi hängde inte med i samma tempo, och differensen i varvtider mellan Ralf och Montoya antydde att Montoya hade dragit fördel av sin tvåstopps strategi om han haft ett "rent" lopp. Men sånt kan och ska diskuteras och det kan man ju åtminstone säga att vi gör här :smile:

Skoj att F1-säsongen är igång igen säger jag :grin:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-03-19 00:32 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och OJJ vad igång den är sen då :rock:
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

On 2002-03-18 23:18, Lemon wrote:
Eftersom Tärnström är den enda opartiska personen på Forzas redaktion ...
Men vad fan nu då! :mad:
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Håller både med Lucky och inte. Själv hade jag gjort en annan bedömning av insatserna även om skillnaden inte hade varit milsvid. Men grejen är att Forza-mästerskapet ska vara lite kontroversiellt och reta upp läsarna. Påå den punkten tycks Lucky ha lyckats över förväntan:)

Tärnström
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Tärnström:

precis, för vad trist det vore att inte ha nåt att diskutera... :wink:

Får man anmäla sig till en helt opartisk bedömning en omgång? :wink:

/E
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Näää Enzo är ju partisk ju!!!!!! :cplain:

:wink:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-03-19 10:40, LuckyStrike1 wrote:
Näää Enzo är ju partisk ju!!!!!! :cplain:
:wink:
Moi? :angel:

Slå upp Objetivitet i nåt lexikon eller liknande så hittar du mig där :wave:

Jag kan sträcka mig till att lova att Lemon och ZZ korrläser mitt inlägg innan det postas. Det bör ju garantera kvalitet!

/E

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Är det så svårt att fatta att det är Lucys åsikter som gäller i Forza-mästerskapets andra omgång? När Nils Petter recenserar filmer så är det väl för fan han som tycker och sätter betyg på filmen. Han gör knappast enkätundersökningar innan han delar ut sina solar eller fyror eller vad det nu är.
Användarens profilbild
Fabbe

Inlägg av Fabbe »

Tycker inte att Lucy är objektiv eller särskilt trovärdig i detta fall. Vad var det som var så jävla märkvärdigt med monkyhoyas uppkörning från nionde till andra. Var den så in i helvete mycket mer märkvärdig än skummis uppkörning från sista till tredje?

nej, detta är rätt rad

Ralf
Button
[Schumacher]
Monkyhoya
Heidi
Massa
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Näää det där är rätt rad för dig Fabbe - för mig är den rätta raden publicerad på Forzas huvudsida :razz:

I övrigt är det Fröken Lucy

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-03-19 16:35 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nu verkar någon ha släppt fram en ny förmåga att göra sina subjektiva bedömmningar som strider både mot rätt och reson.

En Renaultförare fick högsta poäng???? MERITEN var att han höll en undermotoriserad McLaren, framförd av en undermotiverad förare bakom sig i 40 varv. Yipeeeee, vore han Svensk så skulle skribenten kommit vifftandes med bragdguldet som återlämnats av Ludmilla och väl skulle klä den anonyme Renaultföraren. Det skulle ha varit hans största merit i jordelivet eftersom han är i fullständig avsaknad av några som helst F1 meriter. (en turseger undantaget) Denna avsaknad av meriter verkar hålla i sig i åtminståne 4-5 år till, som tur är.

Ja man kan ju baxna av imponering för mindre. Tur att kritikern blev imponerad, för jag känner ingen annan som blev det.

En anonym turgubbe i en Tyota fick poäng? Det understryker ännu tydligare att skribenten är både blind och döv.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Visst var det en bra bedömning han gjorde, kritikern? Trulli är en mästare i vardande.

Tärnström
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Mja listan var det väl inga större fel på. Men hur kom det sig att inte Button fick några poäng? Han höll ju samma takt som Trulli.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-04-03 21:01, zz wrote:
Nu verkar någon ha släppt fram en ny förmåga att göra sina subjektiva bedömmningar som strider både mot rätt och reson.

En Renaultförare fick högsta poäng???? MERITEN var att han höll en undermotoriserad McLaren, framförd av en undermotiverad förare bakom sig i 40 varv. Yipeeeee, vore han Svensk så skulle skribenten kommit vifftandes med bragdguldet som återlämnats av Ludmilla och väl skulle klä den anonyme Renaultföraren. Det skulle ha varit hans största merit i jordelivet eftersom han är i fullständig avsaknad av några som helst F1 meriter. (en turseger undantaget) Denna avsaknad av meriter verkar hålla i sig i åtminståne 4-5 år till, som tur är.

Ja man kan ju baxna av imponering för mindre. Tur att kritikern blev imponerad, för jag känner ingen annan som blev det.

En anonym turgubbe i en Tyota fick poäng? Det understryker ännu tydligare att skribenten är både blind och döv.

Äsch gå och lägg dig din gamle Skummilover :down:

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

On 2002-03-18 23:18, Lemon wrote:
Eftersom Tärnström är den enda opartiska personen på Forzas redaktion så tycker jag att han ska göra alla analyser av förarna och stallen i fortsättningen.
Lemon, han är partiskare än zz, du och Fabbe tillsammans när det gäller en viss förare. :crie:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Chev, insinuerar du att jag inte skulle vara helt objektiv och opartisk i mina förarvärderingar??

Detta mina herrar är ett påhopp och mord på mig som omutbar, rättskaffens och rättigenom rättvis i mina värderingar av förarna.

Jag tänker inte ge mig in i en polemik med dig där min objektivitet riskerar att ifrågasättas!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-04-03 21:21, zz wrote:
Chev, insinuerar du att jag inte skulle vara helt objektiv och opartisk i mina förarvärderingar??
Varför insinuera när man kan säga det rakt ut? Du inte objektiv och du är opartisk :grin:
Detta mina herrar är ett påhopp och mord på mig som omutbar, rättskaffens och rättigenom rättvis i mina värderingar av förarna.
jaaaa är det inte kul så säg ? :wink:
Jag tänker inte ge mig in i en polemik med dig där min objektivitet riskerar att ifrågasättas!
jo det tänker du, med Cheever och alla andra du kan ge dig in i polemik med.

Heja Montoya ! :razz:

regenmeister

Inlägg av regenmeister »

zz: T(D)rulli har ingen seger (ännu).