Wirdheim

Kungaklassen av motorsport...
Fp730a

Wirdheim

Inlägg av Fp730a »

För alla intresserade så sänder eurosport Wirdheims första lopp LIVE! klockan 21:45 börjar det så se till att bänka er!
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Och för alla er som bandar så se till att starta en stund innan. Eurosport är som bekant dåliga på att passa tider.
/Viktor
Gösta

Inlägg av Gösta »

Vad gör denna tråd i ett F1 forum??? :o

Skall inte den finnas bland "övrig motorsport" eller något liknande???
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Gösta har koll på sakerna :up: .
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

VÄRDELÖS sändning var det. Fick se ledarbilen i 70 varv. BW fick man inte se en gång. MKT besviken.
Ricky

Inlägg av Ricky »

Japp, riktigt dåligt.
Sen var det ju som vanligt på Eurosport 200 reklam avbrott eller nått...men det är ju racing ändå så man får vara nöjd med vad man får antar jag.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Mycket dålig sändning som gör att man blir ännu mer orolig över Champcars sändning. Dåliga kameramän..dålig produktion..dålig grafik..suck liksom. Jag hade bänkat mig för att få se CART igen och fick en väldig påminnelse om hur dåliga CART är på att bevaka sitt varumärke.

Missförstå mig inte - jag gillar CART/Champcar..men hade naivt trott att de hade lärt sig marknadsföring vid det här laget.

IRL kommer ta över Long Beach när kontraktet går ut och det vet i f-n om CART kommer tillbaka. Och alla dessa fantastiska förare som inte får plats i F1 ska tvingas ut på självmordsovaler i en idiotserie för att märkas..fy fan. Jag hoppas hoppas verkligen att CART kommer igång igen..har ett par råd..

1. gör en logga som folk känner igen..

2. Kalla serien för något som folk förstår..inte CCWSFSFSEEDD eller vad det nu är..

3. Lägg en stor vikt vid TV-produktionen
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det lustiga är att om man läser lite intryck från de som såg sändingen på Speed och andra kanaler i USA så verkar det vara överlag mycket positivt om sändingen.

Europsport har ju i många år lyckats förstöra sin Champ Car sändningar tyvärr. Intervjuer syns i bild, men ljudet ågr inte ut. Det är stor fördörjning i ljudet. Ständiga reklamavbrott, dålig bildöverföring från USa ... och det toppas av trötta kommentatorer som har fått hålla på med jobbet på Eurosport alltför länge och blivit lite för bekväma.

Ett kul citat från, tror jag, Bourdais i helgen för övrigt fritt översatt:
IRL skänker bort biljetter till sina tävlinga. Vår publik betalar för biljetterna för att de vill komma och se oss tävla.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

LuckyStrike1 skrev:Det lustiga är att om man läser lite intryck från de som såg sändingen på Speed och andra kanaler i USA så verkar det vara överlag mycket positivt om sändingen.

Europsport har ju i många år lyckats förstöra sin Champ Car sändningar tyvärr.
Nja jag har sett på bl.a. racingones forum att det var väl inte bara positivt precis.

Och Eurosport... ja vad säger man de började sända ut i wideformat bilarna såg ut som paddor någon trampat på, suck....

kollade in via RacingDirectorn och man fick åtminstonde bättre känsla....det var racing på gång liksom där, mer speed på kommentatorer etc.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
PS

Inlägg av PS »

LuckyStrike1 skrev:Europsport har ju i många år lyckats förstöra sin Champ Car sändningar tyvärr. Intervjuer syns i bild, men ljudet ågr inte ut. Det är stor fördörjning i ljudet. Ständiga reklamavbrott, dålig bildöverföring från USa ... och det toppas av trötta kommentatorer som har fått hålla på med jobbet på Eurosport alltför länge och blivit lite för bekväma.
Nej, det är märkligt att det skall vara så svårt att hitta pålästa och engagerade svenska TV-kommentatorer.

Leif Lindström och Mattias Andersson (som kommenterade Champcar på Eurosport) är säkert engagerade i sin uppgift men jag ifrågasätter deras förberedelser och hur pålästa de egentligen är. De hade uppenbart svårt att känna igen de olika bilarna och förarna (med några timmars hårt pluggande av startnummer, bilarnas färger och hjälmarnas utseende borde man ganska lätt fixa det). Sen är det förstås inte lätt med de förutsättningar de har, att sitta i en studio i Stockholm(?) och bara ha tillgång till TV-bilden och live timing via internet. Närvarokänslan blir självklart lidande. Men kolla bara på Janne Blomqvist som kommenterar Formel 1 från en studio i Sverige, tillsammans med Eje på plats på banan och det låter som att båda två är närvarande.

Ännu värre var motorsportnyheterna som sändes på Eurosport precis innan Champcar-loppet började. Det verkade som att Leif Lindström inte hade en aning om vad som skulle visas på nyheterna och att han improviserade allt eftersom, typ "här har vi lite NASCAR, ja det är ju en tuff serie med mycket krascher som amerikanarna gillar...". Väldigt informativt. :roll:

Tidigare på dagen såg jag FIA GT på Eurosport 2, med en engelsktalande kommentator (minns ej namnet) och med förre BTCC-föraren David Leslie som bisittare. Och vilken skillnad det var! Pålästa, välinformerade och engagerade vilket gjorde loppet jättekul att titta på. Om det gick skulle jag lätt välja enbart engelskspråkiga kommentatorer på Eurosport. Undrar om Ben Edwards fortfarande kommenterar Champcar på brittiska Eurosport?
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Kan ju kanske bero på engelsmännen var på plats och är huvudansvariga för Eurosports sändningar. Med den digitala tekniken behövs inte mycket för att sända flera språk. Titta bara på EuroNews som sänder sex olika språk på alla sina sändningar.
/Viktor
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det handlar också om pengar. Att kommentera blir man inte rik på och det finns gränser för hur mycket man orkar förbereda sig. Ju fler timmar man lägger, desto lägre blir som regel timpenningen. Själv har jag väl hört Leif och Mattias göra bättre insatser men å andra sidan hade de inte någon lätt uppgift med tanke på att bildkvaliteten sög så kraftigt i början. De hade ändå hygglig koll på var Björn befann sig... Men Long Beach har nästan aldrig bjudit på några roligare lopp. I stort sett omöjligt att köra om. Trots det tror jag vi såg fler omkörningar in i första böjen än vad vi är vana vid. Frågan är hur många omkörningar det hade blivit utan push to pass.

Tycker att Long Beach har spelat ut sin roll. Visserligen är det lite av USA:s Monaco men publiken är relativt ointresserad. Hamburgare lockar mer och springet upp och nerför läktarna är enerverande. I sig bjuder banan sällan på bra lopp. Kanske dags för lite förnyelse.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666