Ja, om man först påstår att Kimi ska köra upp sig till första startled (eftersom MS ju startar där) och det sedan visar sig att han istället tappar en sekund och då skyller på det ena och det andra, ja, då kan man säga att ursäkterna haglar.
Den bistra sanningen för finnpajsarna är att Kimi inte levererar!
Skjut inte budbäraren även om det är frestande att ge sig på killen i toppen som oftast har rätt...
Kuopio skrev:Enzo F1 "Ursäkterna halgar".
Det är du som börjar kritisera starkt Kimi för varenda mm han tar, såklart har du fel på vissa punkter så då får man vä säga till om det va ?
Ursäkta om jag välkomnade dig till en fortsatt debatt efter loppet då.
Synd att du inte kan ta saker på rätt sätt någon gång, för du är rätt kaxig nu innan loppet och jag skulle gärna se om du är det efter loppet också. Det finns nämligen ganska stora chanser att Ferrari satsat fel till det här loppet genom att lägga så mycket krut på kvalet.
Det är du som börjar kritisera starkt Kimi för varenda mm han tar, såklart har du fel på vissa punkter så då får man vä säga till om det va ?
Kära Kuopio (ett vansinigt vackert ställe)
Läs Jaris inlägg gällande Ferrari och MS då har du lite större förståelse för vår ändlösa glädje när det går illa för Kimi. Jag gillade Kimi när han kom till F1. Sen har mycket hänt på vägen som fått mig att inta en diametralt annan hållning.
Men nu var det väl du som sa att Kimi skulle ta in en halv sekund och starta i samma led som MS, eller?
Jag skiter hur det går i loppet så länge Kimi misslyckas...
Debatt med dig är ju lönlöst, det visar du ju varje gång! OM du slutade ta F1 så personligt så skulle det kanske bli kul att diskutera, och då kanske du kunde få trevligt sällskap på F1-lopp också...
Det finns betydligt större chanser att McLaren satsat ännu mer fel...
Jari skrev:
EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Då ses vi här sen då?
Jag e inte bitter
Ursäkta om jag välkomnade dig till en fortsatt debatt efter loppet då.
Synd att du inte kan ta saker på rätt sätt någon gång, för du är rätt kaxig nu innan loppet och jag skulle gärna se om du är det efter loppet också. Det finns nämligen ganska stora chanser att Ferrari satsat fel till det här loppet genom att lägga så mycket krut på kvalet.
Nej, det var Jaris klockrena analys från igår som förkunnade att Kimi skulle starta i första startled idag.
Synd att McLarenbilen begick misstag under kvalet, men men ... slutresultatet är ändå ointressant och det är resan dit som räknas och där var det McLarenbilen som begick misstag.
InläggSkrivet: Lör Apr 02, 2005 13:15 Rubrik: Citera
Tack frallan, nu slapp jag.
GalenF1, han kör på samma däck i morgon och kan nog tappa lika mycket till.
Däremot tror jag att Kimi tar in lite och med lite tur startar på par med Skunk-i.
Hör klockan klämta Gösta...
Det är pensionärshemmet som kallar...
LuckyStrike1 skrev:Nej, det var Jaris klockrena analys från igår som förkunnade att Kimi skulle starta i första startled idag.
Synd att McLarenbilen begick misstag under kvalet, men men ... slutresultatet är ändå ointressant och det är resan dit som räknas och där var det McLarenbilen som begick misstag.
Det var skönt och höra. Jag som trodde att Räikkönen gjort en blek insats med flera småmissar hittills. Nu hoppas jag biljäveln skärper sig till loppet
Sami - ja,vi får verkligen hoppas att McLarenbilen skärper till sig. Att vara så okoncentrerad och ofokuserad på uppgiften att den begår misstag som kostar Kimi en position i första startled är verkligen hemskt.
De borde sparka McLarenbilen för dess uppträdande!
LuckyStrike1 skrev:om inte McLaren-bilen begår misstag under loppet ..... fast det spelar ju ingen roll för slutresultatet är inte intressant
Kimi gör aldrig misstag!
"Igår gjorde han inte sitt bästa, för hade han gjort det så hade han varit snabbast. "
Han gjorde säkert sitt bästa, men eftersom han gjorde ett misstag gjorde han inte något optimalt resultat. Utan misstaget hade han enligt Norbert Haug och stallets telemetri varit en halv sekund snabbare.
Vad felet idag var, eller om de körde med en tungt lastad bil återstår att se, men jag kan tänka mig att Kimis psyke inte tål oändligt med bakslag heller.
Var det inte Coulthard som trodde att det var på grund av stallets alla missar som Kimi drack extra häftigt? (Finsk kvällstidningsuppgift)
Ankan skrev:Får man byta däck efter kvalet? trodde det va förbjudet?
Man såg ju i Tv4+ hur rennan bytte däck på alonsos bil efter kvalet imorse?
Om de bytt däck, hade de blivit bestraffade.
Däremot finns det inget som säger att man får ta av däcken mellan kval och lopp, och sätta på ngåra andra bara man tävlar på de ursprungliga däcken som användes i kvalet.
Kan väl finnas många orsaker till att man tar av däcken efter kvalet - "borsta" av dem, kolla däckstryck, mäta slitmönster etc.
Jag tyckte också det såg ut som om man bara bytte plats mellan höger och vänsterdäck.
Han ligger i läge att gå om mannen att slå så det visslar om det i sammandraget. Vart är [Schumacher]?
De första depåstoppen är ju inte gjorda ännu. (Npja, Ralf har visserligen...)
S-kummis race gick ju som tåget tills bilen gav upp. Är det inte Ron Dennis som sagt att det är lättare att göra en snabb, men otillförlitlig bil tillförlitlig än att göra en långsam, men tillförlitlig bil snabb.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Skönt uppkörd tredjeplats för Kimi vars McLarenbil gjorde ett misstag i loppet och körde av.
Jari som inte anser att slutresultatet är det intressanta utan resan dit, måste ju glädjas åt de la Rosas resa som hade snabbare varvtid i loppet än Kimi och till skillnad från Kimi kämpade till sig sin plats, raceade och inte fick det hela uppkört.
Gösta skrev:Dagens segrare Pedro de La Rosa. Vilken kille.
Så nu när cesnapiloten tillfrisknar är det bara för fyllot att bli testförare mellan varven då han kan hålla sig nykter.
Vaddå, han är ju den snabbaste av dem och mer än tre gånger så bra som s-kummi!
Dessutom ler han så vackert där på podiet och inte har han problem med att få ur sig vad han tycker heller. Jävla svada!