Ferrari!!

Kungaklassen av motorsport...
Ricky

Ferrari!!

Inlägg av Ricky »

Är dom tillbaka nu tror ni? Isåfall kan det bli riktigt roligt om det blir lite fajter mellan "ung och gammal" då menar jag den unge som Alonso och Schumi självklart.
Alonso är ju en utomordentilgt duktig förare i ett riktigt bra matrial hoppas på det blir lite fajter mellan flera grymma förare ex Trulli som har ett ruggigt självförtroende i Toyotan för tillfället, sen om Fisi kan lägga sig i där ihop med kimi och Montoya......fasen om mina drömmar slår in så kommer F1 2005 bli hur bra som helst...eller? :idea: :spec:
Användarens profilbild
Boxerman

Re: Ferrari!!

Inlägg av Boxerman »

Ricky skrev:Är dom tillbaka nu tror ni? Isåfall kan det bli riktigt roligt om det blir lite fajter mellan "ung och gammal" då menar jag den unge som Alonso och Schumi självklart.
Alonso är ju en utomordentilgt duktig förare i ett riktigt bra matrial hoppas på det blir lite fajter mellan flera grymma förare ex Trulli som har ett ruggigt självförtroende i Toyotan för tillfället, sen om Fisi kan lägga sig i där ihop med kimi och Montoya......fasen om mina drömmar slår in så kommer F1 2005 bli hur bra som helst...eller? :idea: :spec:
jag tror att det kommer att bli ett spännade svårtippat år, det finns så många alternativ till segern i år i varge lopp och föralldel till VM-titelen
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Har dom imponerat så mycket? Visst Schumacher kom trea idag på kvalet. Men Barrichello kom ju faktiskt tvåa i melbourne med den gamla bilen. På Sepang såg dom kanske sämre ut än vad dom egentligen är. Det mesta har nog med hur pass bra däck Bridgestone kan leverera. Nu verkar BS ha fått fram hyfsade däck till detta lopp igen.
Budo

Inlägg av Budo »

Är lite osäker på om ferrari har överhuvudtaget varit på efterkälken? Jag menar F1 har under dom senaste år mestadels handlat om däck och tillförlitligheten. Det senare har dom ju onekligen. Däremot så är det värre med däck. Michelin verkar ju vara klart bättre speciellt i kombinationen men Renault. Kan det handla om ev favorisering av Renault från michelin.

Annars är jag inne på Sami´s linje.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Budo skrev:Michelin verkar ju vara klart bättre speciellt i kombinationen men Renault. Kan det handla om ev favorisering av Renault från michelin.
Jag vet inte om man kan kalla det för favorisering men hade inte Renault för några år sedan, tillgång till något system för hjulupphängningen som Michelin hade utvecklat?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag vill också minnas att Renault hade speciella hjulupphängingar från Michelin. Var det inte 2003?
Budo

Inlägg av Budo »

Razor skrev:
Budo skrev:Michelin verkar ju vara klart bättre speciellt i kombinationen men Renault. Kan det handla om ev favorisering av Renault från michelin.
Jag vet inte om man kan kalla det för favorisering men hade inte Renault för några år sedan, tillgång till något system för hjulupphängningen som Michelin hade utvecklat?
Ingen anning faktiskt men säg aldrig "aldrig"! Men jag tvivlar starkt på att michelin inte skulle hellre vilja se Renault vinna VM än typ Williams eller Mclaren. Jag menar, hur förklarar man annars deras framfart. Hur kan dom vara så mycket snabbare än "två toppstall" på "samma" däck?
Vinner dom lika lätt idag, då vet i fan vad man ska tro.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ferrari har väl inte ens varit borta, eller?
Det är bara snöskyfflen de monterat under bilen som de inte fattar att ta bort...
Sen att de måste försöka hejda Barrichello till vilket pris som helst är skrattretande.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Din åsikt eller är det fakta Jari? Eller du kanske har någon specialkanal som vi andra inte har, där de berättar inside information om att Ferrari har mixtrat med Barrichellos växellåda och att man tog in honom i Malaysia för att schumi skulle gå om?

Sami, jag tror precs som du att mycket ligger i däcken, även om Ferraris fjloårsbil inte riktigt hängde med så tror jag att den var bättre än vad de två första loppen visade.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Han missade tre pass.
Varför?
Hans växellåda höll knappt hela kvalvarvet. Varför?
Han har massor av fel på sin bil, Schumi har dem aldrig.
Varför?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Din åsikt eller är det fakta Jari? Eller du kanske har någon specialkanal som vi andra inte har, där de berättar inside information om att Ferrari har mixtrat med Barrichellos växellåda och att man tog in honom i Malaysia för att schumi skulle gå om?

Sami, jag tror precs som du att mycket ligger i däcken, även om Ferraris fjloårsbil inte riktigt hängde med så tror jag att den var bättre än vad de två första loppen visade.
Det är en finsk specialkanal :up:
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Ferrari satsar ju bara på en förare, ingen nyhet.
Det tragiska är att dom gör det svårt för Barrichello att visa upp sig, tex. kommer inte ihåg vilket lopp (hojta till om ni vet) där dom glömde ta med sig lyften (eller vad det är) från Rubbans bil så att han inte kunde starta :roll:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Kuopio skrev:Ferrari satsar ju bara på en förare, ingen nyhet.
Det tragiska är att dom gör det svårt för Barrichello att visa upp sig, tex. kommer inte ihåg vilket lopp (hojta till om ni vet) där dom glömde ta med sig lyften (eller vad det är) från Rubbans bil så att han inte kunde starta :roll:

Kommer ihåg det. Man "Glömde" inte liftarna. Bilen var inte klar att starta, då valde man att ha den kvar på liften.

Det var samma sak i McLaren när Mika körde där. Det var ingen hemlighet att DC fick flytta på sig för att Mika skulle knipa WDC. Inget han skulle kunnat göra om inte det gavs order om det till DC.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Han missade tre pass.
Varför?
Hans växellåda höll knappt hela kvalvarvet. Varför?
Varför?
Han missade tre pass.
Varför?

Svar: Växellådan var trasig.

Hans växellåda höll knappt hela varvet.
Varför?

Svar: För att den gick sönder.

Varför?

Svar: För att det finns en världsomspännande konspiration mot Rubens hos Ferrari och det internationella kriminella nätverket från Kerpen. De är mera kända under namnet "Alleswieilzumdiestallenkameradengefixen" . Dom ser till så att Rubens får andrasorteringen av kugghjul, kolvar, vevstakar mm. Han får dessutom använda toalettpapret efter det att MS använt det. :D
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Tror inte att Ferrari skulle våga tillåta att Barri och [Schumacher] skulle tävla om varandras platser. DC och Mika hade duster, nån som kommer ihåg när dom båda åkte ur efter en liten kamp?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag kommer ihåg fler än en gång som Coulthard vann lopp trots att Mika låg bäst till för titeln. Jag har dessutom sett Coulthard köra av Mika vid fler än ett tillfälle utan att någon sagt särskilt mycket om det offentligt.
Nu är ju Kimi ingen Mika Häkkinen heller, men han kanske kan fylla ut en av hans gamla skor vad det lider?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

om bara hans bil kunde sluta göra misstag under kvalen ...
SLC

Inlägg av SLC »

Nu har ni [Schumacherfans] något att få lystmäte på RTL..... [Schumacher] själv som sitter och bortförklarar varför den inte går så fort i år.... dvs berättar om alla regeländringar :wink:
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Om du med hans bil menar allt som han själv inte rår för, dvs däck, motor, taktik, mekanikernas arbete, ihopskruvningsnoggrannhet, materialfel, bensinkvalitet, oljekvaliteter, kylarnas effektivitet, effekt-/varvuttag ur motorn, tekniska lösningar gällande vxl-låda, antispinn osv, så kan jag hålla med dig...
Kan vi inte hålla någon som helst nivå på diskussionerna här utan att behöva dra igenom alla självklarheter varje gång, vad är det för vits att diskutera alls?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

SLC skrev:Nu har ni [Schumacher]-lovers något att få lystmäte på RTL..... [Schumacher] själv som sitter och bortförklarar varför den inte går så fort i år.... dvs berättar om alla regeländringar :wink:
:up:
Som man raggar får man ligga!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev: Kan vi inte hålla någon som helst nivå på diskussionerna
"Look who´s talking" :D
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
SLC skrev:Nu har ni [Schumacher]-lovers något att få lystmäte på RTL..... [Schumacher] själv som sitter och bortförklarar varför den inte går så fort i år.... dvs berättar om alla regeländringar :wink:
Här är nivån. :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:Om du med hans bil menar allt som han själv inte rår för, dvs däck, motor, taktik, mekanikernas arbete, ihopskruvningsnoggrannhet, materialfel, bensinkvalitet, oljekvaliteter, kylarnas effektivitet, effekt-/varvuttag ur motorn, tekniska lösningar gällande vxl-låda, antispinn osv, så kan jag hålla med dig...
Kan vi inte hålla någon som helst nivå på diskussionerna här utan att behöva dra igenom alla självklarheter varje gång, vad är det för vits att diskutera alls?
Måste vara ljudet av ett krossat glashus jag hör
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nja, jag trodde faktiskt inte att man skulle behöva förklara allt det där för dig...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag såg att McLaren bilen gjorde ett misstag där i loppet och körde av. Rackans bil att inte sköta sig!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tror det var Kimis tavla det också, precis som i kvalet.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev:
Här är nivån. :D
Tack för tipset!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

McLaren tog en hel bunte poäng. Hur gick det för Ferrari?
Desperation lönar sig sällan. :spec:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jari skrev:Jag tror det var Kimis tavla det också, precis som i kvalet.
Nej, det var McLarenbilens tavla - det har jag lärt mig av dig idag :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Citera mig gärna, vart jag påstår det.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Schumacher får aldrig problem.....Nejdå, det var nog en konspiration i stallet som inte kunde låta MS komma före RB idag och därför så sa de att MS hade hyralicproblem när det igentligen var stallorder...

Ibland är vissa för löjliga.....Ibalnd är den enkla orsaken...slumpen och något som kallas otur...
Ricky

Inlägg av Ricky »

Men gubbar för *** min dröm? Ni har börjat krossa den jag tror att om Schumi skulle fortsatt idag skulle han kanske inte vunnit men kunnat stressa Alonso och Renualt lite grann.
Sen måste jag säga Pedro De la Rosa vilken kille lite Racerostig men riktigt kul att se :up: .
Detta var den bästa helgen hittills i år men det har ju nyss börjat, nu är det tre veckors uppehåll så det kommer bli mycket testande och ett intressant Imola.