Bahrains Grand Prix

Kungaklassen av motorsport...
Crazy F1

Bahrains Grand Prix

Inlägg av Crazy F1 »

Ja, så var vi igång igen, eller inte riktigt än...snart startar de första fria träningarna.
Ska bli väldigt intressant att se utgången på detta lopp, det finns en del frågor som man gärna vill ha svar på.

Den strösta frågan är väl....Kommer Ferrari att "slå tillbaka" och visa att den nya bilen är att räkna med i kampen om Wm-titeln?

Kan Renault fortsätta sin Winningstrike?

Kan P Delaråsa, fortfarande ratta en F1-bil i tävlingssammanhang?

Kan Redbull Racing fortsätta sin fina inledning på året och fortsätta att överaska oss?

Kommer BAR att få ordning på kärran och visa att förra året inte bara var ett Luckyyear?

Ja som ni ser är det många frågor som man kan önska svar på, har jag glömt någon.....?

Skulle väl vara, Kommer Minardi och Jordan bli varvade mer än 4 gånger? :D
Nigel_Mainsail

Inlägg av Nigel_Mainsail »

Den största frågan inför Bahrain är ingen av de ovanstående. Den största frågan är om Jacques Villeneuve kan avsluta ett lopp på en bättre placering än en tionde plats? Han kunde inte ens klara av det när han startade som fyra och jag är tveksam om han skulle kunna göra det ens om han startade i Pole position. Det är synd, för Jacques är min favorit!

Sedan finns det ju så klart den frågan om Jordan kan bli ännu gulare ...
"Faster than a bullet from a gun, he is faster than everyone"
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Stort frågetecken kring Ferrari - det blir intressant att se hur bra nya bilen är.

Renault är mina favoriter för helgen - svårt att se några andra än Ferrari kunna utmana dem ... om nya bilen är bra.

Red Bull kommer att ta nya poäng, och BAR kommer att misslyckas igen.

De la Rosa kommer inte att göra succé - synd att Wurz inte kunde köra istället.

Det är vad jag tror
Användarens profilbild
Fabbe

Inlägg av Fabbe »

nån som har resultaten från första fria?
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

1. 38 ZONTA Toyota M 1'31"449 213.247 Km/h
2. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'32"120 + 0'00"671
3. 37 LIUZZI RedBull Cosworth M 1'32"509 + 0'01"060
4. 35 WURZ McLaren Mercedes M 1'33"106 + 0'01"657
5. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'33"111 + 0'01"662
6. 10 DE LA ROSA McLaren Mercedes M 1'33"270 + 0'01"821
7. 7 WEBBER Williams BMW M 1'33"427 + 0'01"978
8. 9 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'33"836 + 0'02"387
9. 3 BUTTON BAR Honda M 1'34"002 + 0'02"553
10. 8 HEIDFELD Williams BMW M 1'34"722 + 0'03"273
11. 15 KLIEN RedBull Cosworth M 1'34"722 + 0'03"273
12. 14 COULTHARD RedBull Cosworth M 1'34"984 + 0'03"535
13. 39 DOORNBOS Jordan Toyota B 1'35"432 + 0'03"983
14. 12 MASSA Sauber Petronas M 1'35"531 + 0'04"082
15. 19 KARTHIKEYAN Jordan Toyota B 1'35"766 + 0'04"317
16. 18 MONTEIRO Jordan Toyota B 1'36"534 + 0'05"085
17. 11 VILLENEUVE Sauber Petronas M 1'37"112 + 0'05"663
18. 21 ALBERS Minardi Cosworth B 1'37"778 + 0'06"329
19. 20 FRIESACHER Minardi Cosworth B 1'38"603 + 0'07"154
Användarens profilbild
Fabbe

Inlägg av Fabbe »

ja men det såg bättre ut än förut i alla fall
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jävla skitlista. Var är Fisichella???? :(
GMD

Inlägg av GMD »

I Bahrain.
Gösta

Inlägg av Gösta »

GMD skrev:I Bahrain.
1-0 till dig. :up: :D
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Träning Nr.2

Bild
Martin Sohlberg

Inlägg av Martin Sohlberg »

vart är Liuzzi testförere? *hjärndöd*
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han kommer väl att alternera som rejsförare med Klien i Red Bull.
Tre rejs i stöten för var och en är det väl sagt?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Villenueve fortsätter att imponera

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Vad hände med Barrichello?
Eller låter dom honom inte träna bara för att M Schumacher ska se bättre ut under loppet? :D
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Nån som vet hur väderförhållandet var.
Kan Wurz verkligen kört 1,274s snabbare än 2:an Alonso på samma förhållanden?
Senast redigerad av Kuopio den fre apr 01, 2005 18:54, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

Wurz kan väl ligga och nöte hur länge som helst (och få en bra tid) ety han är 3:e kille.

Barri var "hampered" av tekniska skäl läste jag någonstans. Hakan får väl den F2005 som funkar..........
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Sami skrev:Vad hände med Barrichello?
Problem med växellådan
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det verkar inte som att Ferraris nya bil imponerade på Alonso och Renault under fredagen. Det är konstigt att ett stall som Ferrari tappat så mycket på några månader.
Användarens profilbild
Boxerman

Re: Bahrains Grand Prix

Inlägg av Boxerman »

Crazy F1 skrev:Ja, så var vi igång igen, eller inte riktigt än...snart startar de första fria träningarna.
Ska bli väldigt intressant att se utgången på detta lopp, det finns en del frågor som man gärna vill ha svar på.

Den strösta frågan är väl....Kommer Ferrari att "slå tillbaka" och visa att den nya bilen är att räkna med i kampen om Wm-titeln?

Kan Renault fortsätta sin Winningstrike?

Kan P Delaråsa, fortfarande ratta en F1-bil i tävlingssammanhang?

Kan Redbull Racing fortsätta sin fina inledning på året och fortsätta att överaska oss?

Kommer BAR att få ordning på kärran och visa att förra året inte bara var ett Luckyyear?

Ja som ni ser är det många frågor som man kan önska svar på, har jag glömt någon.....?

Skulle väl vara, Kommer Minardi och Jordan bli varvade mer än 4 gånger? :D
sv:1 på fråga ett svarar jag (A) :wink: nej jag tror inte att dom kommer att ta en pallplats den har gången men kanske till nästa "innan dom känner bilen" .

sv:2 det värkar ju inte vara en omöjlighet, men tror inte att det blir en seger denna gången, en pallplats tror jag på.

sv:3 ja det tror jag han kan men inte tillräckligt bra, alltså ingen poäng till den lilla rosa :wink: .

sv:4 Nja överraskad blir jag inte, faktiskt med tanke på tidigare resultat av förra Mclarenföraren DC pallplats inom räckhåll men inte säkert.

sv:5 Bar har nog tappat sitt sting men kanske längre fram men det kommer att bli tufft för dom.

Pallplatserna tror jag kommer att tas av

Mclaren, Toyota och Renault (ingen turordning)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Det kanske imponerar mer efter tredje träningen! :D

Kimi imponerar dock stort på mig...
bara 2 och 1/2 sekund efter Tjack :read: - och då är ju ändå Tjack en fd världsmästare...

Det kanske inte räcker till seger denna helg, men nog fasen kommer Ferrari att vara att räkna med i fortsättningen.

Frågan är nu om även Kimi ska bytas ut till helgen och McLaren äntligen ska låta wursten köra...

Jari och andra finländare är märkligt tysta denna morgon...
Sami skrev:Det verkar inte som att Ferraris nya bil imponerade på Alonso och Renault under fredagen. Det är konstigt att ett stall som Ferrari tappat så mycket på några månader.
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Ferrarin ser ju galet snabb ut nu på andra träningen, En sekund snabbare än någon annan. Hoppas det är lite spel för gallerierna.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Dom ser inte så snabba ut längre. Williams, Toyota, Renault & McLaren verkar ju snabbare.

Villeneuve gör ungefär lika snabba tider som Massa. Det är ju ett lyft.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:Det kanske imponerar mer efter tredje träningen! :D

Kimi imponerar dock stort på mig...
bara 2 och 1/2 sekund efter Tjack :read: - och då är ju ändå Tjack en fd världsmästare...

Det kanske inte räcker till seger denna helg, men nog fasen kommer Ferrari att vara att räkna med i fortsättningen.

Frågan är nu om även Kimi ska bytas ut till helgen och McLaren äntligen ska låta wursten köra...

Jari och andra finländare är märkligt tysta denna morgon...
Sami skrev:Det verkar inte som att Ferraris nya bil imponerade på Alonso och Renault under fredagen. Det är konstigt att ett stall som Ferrari tappat så mycket på några månader.
Tycker du?
Jag såg nog att du försvann så fort jag klev in på F1BBs chat och jag har inte sett några poster alls från dig sen Kimi gick upp etta och han och många fler petade ner Ferrari där de hör hemma, en halv eller mer sekunder efter tätbilarna. (4-7 stycken)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Fp730a skrev:Ferrarin ser ju galet snabb ut nu på andra träningen, En sekund snabbare än någon annan. Hoppas det är lite spel för gallerierna.
Lika snabb som DelarÅsa på fredagen? Fast denna gång med betydligt mer asfalt i banan och förmodligen också med mindre sås i tankarna. För Ferraris del är det viktigt att de visar fart annars hade de lika gärna kunnat komma med den gamla bilen. Faktiskt så viktigt med farten att de nästan hellre bryter i topp än fortsätter harva bland backmarkers.
En jakt som redan kostade Barrichello växellådan men fortfarande lämnade en halv sekund upp till de snabbaste.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Observera gärna att de kommer bli ytterligare kanske 10 grader varmare i banan innan kvalet också.

Vart är du Enzo?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Toyota verkar ha lyft något enormt sedan Mike Gascoyne har fått börja bygga bilar åt dom. Han lyfte ju även upp Renault från att vara midfielders till topp fyra. Renault har dock klarat sig väldigt bra efter att Gascoyne lämnat dom. Hur mycket av deras framsteg är egentligen hans förtjänst? Med deras menar jag ju förstås Toyota och Renault.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Okej, nu är schumi en halv sek bakom de bästa, men det är troligen på gamla däck, den tiden han satte gjorde han ju under första passet och detär ju inte helt omöjligt att han åker och samlar data till den nya bilen, det r ju väldigt tight mellan de första bilarna och en liten miss kan avgöra om man får starta 2- 9 tex, så att Ferrari är med i diskussionen anser jag vara ett steg i rätt riktining, så här såg det ju inte ut på träningarna i Malaysia.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Skönt, nu kan Skumm-i få stryk utan att kunna skylla på en kass bil. :)
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Skönt, nu kan Skumm-i få stryk utan att kunna skylla på en kass bil. :)

Försöker du sälja ett björnskinn innan jaktsässongen kommit igång? :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tack frallan, nu slapp jag.
GalenF1, han kör på samma däck i morgon och kan nog tappa lika mycket till.
Däremot tror jag att Kimi tar in lite och med lite tur startar på par med Skunk-i.
Hör klockan klämta Gösta...
Det är pensionärshemmet som kallar...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Tack frallan, nu slapp jag.
i.
Du vill inte kommentera den förre cesnapilotens och nyblivne tennisspelarens samt hans fyllots resultat i stället! :D

Glöm inte att Fisichella har lika många segrar som fyllot, dessutom en av dem i år! Han har vunnit 50% av loppen han kört i redan.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Däremot tror jag att Kimi tar in lite och med lite tur startar på par med Skunk-i.
Självklart tar Kimi in lite - Kimi tar alltid in lite oavsett vad :up:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Gösta skrev:
i.
Du vill inte kommentera den förre cesnapilotens och nyblivne tennisspelarens samt hans fyllots resultat i stället! :D

Glöm inte att Fisichella har lika många segrar som fyllot, dessutom en av dem i år! Han har vunnit 50% av loppen han kört i redan.
Hur kommer det sig att Fisichella är så mycket långsammare än Alonso idag?
Det såg inte lovande ut för den lille italienaren.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Näää, det såg inte så lovande ut för Fisichella, men å andra sidan är ju Alonso en mycket bättre förare än Fisichella. Det är två helt olika nivåer anser ialla fall jag.

Kimi var å andra sidan vara en tiondel före de la Rosa, vilket man kanske kan ha synpunkter på ...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kanske är Alonso mycket bättre. Loppet är ju dock inte kört än.

De la rosa gjorde ett mycket bra kval. Imponerade mycket.
Din Kimi fixerade människa.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Sådär, nu har jag kollat på kvalet. Fisichella är en besvikelse. Jag antar att vi i år kommer att få svaret på frågan om hur bra han är. Än så länge ser det inte alls lovande ut. Å andra sidan såg Alonso ganska svag ut förra säsongen jämfört med Trulli (tills Trulli fick onda ögat av Briatore) och det visar väl kanske att Fischella är föremål för samma med- och motgångar som alla andra. När det är medvind så blir det så mycket lättare.

Villeneuve ska vi inte ens prata om. Missen i sista kurvan var ju inte ens relaterad till något eventuellt problem med bilen - det var helt enkelt bara jävligt dåligt kört. Det här blir det sista vi ser av honom i F1.

Även Coulthard en besvikelse. "Varannan helg"-syndromet upprepar sig även i Red Bull. Så bra som Klien kör just nu så kanske det är Coulthard som ska vara mer rädd för att bli ersatt av Liuzzi.

Starkt av Ferrari. När de har fått ordning på den där bilen kommer de att bli en svår nöt att knäcka för de andra - och det är vad som behövs. Jag ser helst att Schumacher får spö i en bra bil. En mästare ska detroniseras, inte lämna ifrån sig titeln gratis.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tärnström - var det inte du som för ngn månad eller två sen sa att det sämsta Red Bull kunde ha gjort var att ha både Klien och Liuzi som förare ...? ;)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jo, men det är faktiskt inte bara Jari som kan ha fel.

Tärnström

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Här svänger det fort. För några veckor sedan hyllades Coulthard till skyarna och nu gör han ett lite sämre förkval och helt plötsligt borde han byta ut mot en gröngöling.

Föresten så är det allt en smula trivsamt att se att Heidfeld ligger före den upphaussade Webber iför morgondagen.

När det gäller Villeneuve så är det faktiskt synd om honom nu. Han håller inte måttet längre och borde aldrig kommit tillbaka efter att han fick sparken från BAR.
Senast redigerad av Sami den lör apr 02, 2005 18:32, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Äsch - DC har varit utmärkt i de två första loppen. Bahrains första kval var en liten missräkning, men å andra sidan var Klien väldigt bra i Bahrain fjol också.

Jag tror fortsättningsvis på DC resten av året :up:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sami skrev:Här svänger det fort. För några veckor sedan hyllades Coulthard till skyarna och nu gör han ett lite sämre förkval och helt plötsligt borde han byta ut mot en gröngöling.
Håller med fullständigt - ett något sämre kval på en bana Klien var bra på redan ifjol som rookie-rookie
Föresten är det en smula trivsamt att se att Heidfeld ligger före den upphaussade Webber iför morgondagen.
Håller med här också - det är faktiskt väldigt trivsamt och trevligt.
När det gäller Villeneuve så är det faktiskt synd om honom nu. Han håller inte måttet längre och borde aldrig kommit tillbaka efter att han fick sparken från BAR.
Tyvärr håller jag med här också - det här är inte kul att se. Hans två mindre lyckade inhopp för Renault anser jag att det fanns och finns förklaringar till.

Hans misslyckanden så här långt i år för Sauber däremot går bara att förklara på ett sätt: han har tappt allt form av form. Tråkigt att se.

Vad fan har skett - jag håller med ett helt inlägg av dig ...????
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Glömde nämna att Trulli är en sekund snabbare Ralf! Det blir nog bara ett år hos Toyota för Ralf om han inte visar mer snart. 8)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Fyra olika bilar bland de fyra första och sex olika på poängplats och inom 8-tiodelar - inte så illa.
Apropå usel, så ser inte Ralf direkt stark ut. Kan man hoppas att det är hans sista år i F1?

Taskigt att jävlas med Rubens bara för att placera Schumi före. Om inte, så kanske Ferrari t.o.m. hade haft en bil i pole imorgon. 8)
Heja Alonso och Trulli! :up:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev: Vad fan har skett - jag håller med ett helt inlägg av dig ...????
:roll:
Du får det att låta som jag kommer värsta subjektiva tyckandet hela tiden...
Jag som är så otroligt objektiv! 8)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

AndersF1 skrev:Fyra olika bilar bland de fyra första och sex olika på poängplats och inom 8-tiodelar - inte så illa.
Apropå usel, så ser inte Ralf direkt stark ut. Kan man hoppas att det är hans sista år i F1?

Taskigt att jävlas med Rubens bara för att placera Schumi före. Om inte, så kanske Ferrari t.o.m. hade haft en bil i pole imorgon. 8)
Heja Alonso och Trulli! :up:
Visst är det helkonstigt att så många stall verkar hålla ungefär samma tempo. Att Toyota skulle förr eller senare visa framfötterna i F1 är väl inte otroligt . Men att stall som Red Bull visar sig kunna hålla samma tempo som Williams, McLaren och Ferrari känns overkligt och mysko. Att alla tre storstallen misslyckats med att ta fram en riktig vinnarbil har nog aldrig hänt förr.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Har varit ut och åkt skoter...

vart försvann Kimi i kval 1 då???
Höll han precis undan för reservföraren...

snart börjar de skruva på lite mer effekt på F2005 och då är ordningen helt återställd...
Jari skrev:Observera gärna att de kommer bli ytterligare kanske 10 grader varmare i banan innan kvalet också.

Vart är du Enzo?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Pfftt... nån kan ta dig på allvar...

JTarnstrom skrev:Jo, men det är faktiskt inte bara Jari som kan ha fel.

Tärnström
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sami skrev:
LuckyStrike1 skrev: Vad fan har skett - jag håller med ett helt inlägg av dig ...????
:roll:
Du får det att låta som jag kommer värsta subjektiva tyckandet hela tiden...
Jag som är så otroligt objektiv! 8)
Vi är nog lika olika subjektiva ... men vi försöker få det att låta som objektivt ;)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:Apropå usel, så ser inte Ralf direkt stark ut. Kan man hoppas att det är hans sista år i F1?
Men kan alltid hoppas - han ser hur som helst inte särskilt stark ut.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Vad får dig att tro att Kimi skulle ta in, trenden säger ju tvärtom. Han blir ju sämre för varje lopp hittills.

Tycker du inte det är dags för Kimi att börja leverera snart? Det är ju snart bara du och nån enstaka till som fortfarande tror på honom...

Snart blir Kimi omkörd till och med av reservföraren... när byts han ut tro?

Du har trott ganska mycket om Kimi och det är femte året nu... än har du inte fått rätt...