Om

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Nisse

Om

Inlägg av Nisse »

Om Dave Richards stannat kvar i BAR :roll:

Om Jaguar inte sålt till RBR :quest:

Om hur många lopp får Ville gå : :wc:

Om Kimi kunde ge tusan att "pilla" på allting :D

Om Bridgestone kunde göra bättre däck så att Schummie slapp få styrk av Rubens :rolling:

Om Webber tog lärdom av en gammal klok man hur man bromsar föbi en konkurent.
:read:

Om vi får se en ny era från Toyota :idea:

Om det är DC:s år i år :D

Om vi får se Jari låta bli att försvara allt som Kimi ställer till med :wor:

Om Honda kan få motorerna att hålla tre varv i nästa lopp :zz:

Om vi kommer att minnas 2005 som en bra säsong :zz:
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Re: Om

Inlägg av guuben »

Just det :lol:
Det är just det här forumet går ut på och skall göra det även...."If.s" och "hypoteser".
......jag trodde exempelvis att Barrens gårdagens tester (tider) på Murello skulle vålla en liten debatt med "iffar" eftersom Barren ansåg att nya ferrarin var så himla bra men ändå körde han bara helt mediokra tider på en torr bana (får se hur det går för Schumi idag)
Inte är det fel att både "iffa" (idéhistoria :) ) eller dra sina egna eller andras hypoteser om saker och ting som sker.

Annars blir det här forumet BARA en klubb för inbördes beundran vem som bäst kommer exempelvis ihåg vem som körde om vem i 1991 i Monaco eller vem är bästa föraren genom tiderna eller hur värdelös KIMI är som förare osv osv.

Forumet har tappat i sting....förr kom skribenterna med intressanta nyheter som man hade hört eller kanske läst nånstans. (nångång stämde nyheterna också).
Man ids helt enkelt inte kasta pärlor till svinen längre (nu lär jag få svar på tal :D )
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Det är ju jätteviktigt vem som körde om vem och hur 1991:) För att vara forum tycker jag Forza håller en väldigt hög kvalitet - många åsikter och synpunkter gör att loppen får ett mervärde.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

El Scorcho skrev:Det är ju jätteviktigt vem som körde om vem och hur 1991:) För att vara forum tycker jag Forza håller en väldigt hög kvalitet - många åsikter och synpunkter gör att loppen får ett mervärde.
Just det, det är bra med både "ifs" samt hypoteser. (men om "höga kvalitén" på själva forumet kan vi ha lite delade åsikter :D )....nu tänker jag INTE på artiklarna.....dom brukar vara bra.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om hästen hade varit en åsna hade den inte älskats av cowboys.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

LuckyStrike1 skrev:Om hästen hade varit en åsna hade den inte älskats av cowboys.
Brunnen är outsinlig :P (apropå det, det var väl den internationella vattendagen igår)
Martin Sohlberg

Inlägg av Martin Sohlberg »

Om "om" fanns, vore jag miljardär... :o
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Om Montoya låtit bli tennisracketen så hade han kunnat vara med köra Bahrains gp.

Om inte M Schumacher varit så uppblåst så hade han erkännt att han är slut.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:
Om inte M Schumacher varit så uppblåst så hade han erkännt att han är slut.
Ta inte ut något i förskott. Han kör med nya bilen i helgen. Vänta med att jubla till någon annan har en ointaglig ledning. :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Är han redan slut? Två lopp och så är man slut .... det är alltid lika intressant tycker jag :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Vad annars LS, man är aldrig bättre än sitt sista lopp, det roliga är i så fall att alla de andra förarna har varit slut i 5!!! år :D :D :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Angeånde ordet OM så kan jag ju säga att min chef hade nog varit bra OM hon varit lite smartare....och OM hon inte varit så himla snygg så hade hon bara varit en blåst, icke snygg bimbo, nu har hon iaf utseendet :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Vad annars LS, man är aldrig bättre än sitt sista lopp, det roliga är i så fall att alla de andra förarna har varit slut i 5!!! år :D :D :D
Det är sant. Alla förare utom Alonso är alltså slut?

Nu förstår jag Sami bättre :D
SLC

Inlägg av SLC »

Crazy F1 skrev:Angeånde ordet OM så kan jag ju säga att min chef hade nog varit bra OM hon varit lite smartare....och OM hon inte varit så himla snygg så hade hon bara varit en blåst, icke snygg bimbo, nu har hon iaf utseendet :D
Kan man få tel.nr ?? 8)
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev:
Crazy F1 skrev:Vad annars LS, man är aldrig bättre än sitt sista lopp, det roliga är i så fall att alla de andra förarna har varit slut i 5!!! år :D :D :D

Inte alla. Vissa är slut och vissa har bara en liten formsvacka. 8)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:
LuckyStrike1 skrev:

Inte alla. Vissa är slut och vissa har bara en liten formsvacka. 8)
Så, efter att ha vunnit WDC de senaste 5 åren och börjat årets sässong med 2 skitlopp, det är tecknet på SLUT! Inte en formsvacka förorsakad av att man kör med fjorårsbilen och med ett nytt tekniskt reglemente man inte fått 100% kläm på!!! :D

Ropa inte hej ännu. Din glädje kan ta slut redan på söndag. :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ahhh, nu tror jag att jag förstår:

Alla utom Alonso och Schumacher är slut.
Alonso är på topp
Schumacher har en liten formsvacka.

Helt ok för mig
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Min glädje? Jag skiter väl i Renault. Det är iofs bättre att Renault vinner än Ferrari...men mycket mer är det inte.

Schumacher lider av Jacques Villeneuve syndromet.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Har du lust att utveckla?

Enda likheten jag ser mellan Villeneuve och Schumacher är att båda har vunnit F1-VM. Och då är jag ändå Villeneuve supporter sedan 11 år tillbaka.

Schumacher är i högsta grad en av de bästa (kanske den allra bästa?) föraren i världen idag.

Villeneuve är, tyvärr, långt ifrån den standard han borde kunna hålla. I hans fall kan jag nog hålla med om att betrakta honom som närmast slut i F1-termer.

Men Schumacher ....? Han är visserligen närmare slutet än början av sin karriär - men blanda inte ihop det med att han är slut.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Okej, om man säger så här då. Michael Schumacher har allt annat än imponerat under dom två första loppen. Barrichello har känts som den starkare av dom hittills.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja, Kimi har ju inte heller direkt imponerat (8 ggr färre poäng än stallkamraten är faktiskt sämre än Schumachers inledning) men jag anser att han är lika slut som Schumacher - dvs inte alls.

Schumacher ligger ju t.om. före Kimi i mästerskapet, med en fjolårsbil .... om Schumacher är slut borde ju Kimi vara det också om resonemanget är logiskt?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev:Tja, Kimi har ju inte heller direkt imponerat (8 ggr färre poäng än stallkamraten är faktiskt sämre än Schumachers inledning) men jag anser att han är lika slut som Schumacher - dvs inte alls.

Schumacher ligger ju t.om. före Kimi i mästerskapet, med en fjolårsbil .... om Schumacher är slut borde ju Kimi vara det också om resonemanget är logiskt?
Nja, det är säkert logiskt om man bara kollar till poängskörden. Kimi har dock sett snabbare ut än Montoya under loppen. Schumacher har sett långsammare ut än Barrichello under loppen.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:
LuckyStrike1 skrev:Tja, Kimi har ju inte heller direkt imponerat (8 ggr färre poäng än stallkamraten är faktiskt sämre än Schumachers inledning) men jag anser att han är lika slut som Schumacher - dvs inte alls.

Nja, det är säkert logiskt om man bara kollar till poängskörden. Kimi har dock sett snabbare ut än Montoya under loppen. Schumacher har sett långsammare ut än Barrichello under loppen.
Du skall inte förlita dig för mycket på synintrycken, lita mer på klockan. :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag har även kollat tider och dom indikerar samma sak som synen. :spec:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Din syn sviker dig när du tittar på klockan.

Montoya har visat sig ÖVERLÄGSEN Kimi så här långt. Det visar deras poängskörd. Mig veterligen ligger MS före Barichello i poängskörden, det brukar man göra om man är snabbare i race. Eller vad "tror" du. Du förväxlar F1 med cart. I F1 hges inga poäng för PP, eller snabbaste enstaka varv eller flest varv i ledning, det är lite andra spelregler.

:D

Så fortsätt du och tro, när du vill VETA så hör av dig. :D
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Mig veterligen ligger MS före Barichello i poängskörden,
Inte i år... Rubens har fyra gånger fler poäng än MS än så länge
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev:Mig veterligen ligger MS före Barichello i poängskörden,
Inte i år... Rubens har fyra gånger fler poäng än MS än så länge
Det var det jävligaste jag hört. Varför i hela fridens namn tillämpas inte stallorder för att förhindra detta??? :o
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det är kanske det man gör, fast tvärtom så att säga
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Japp, Montoya har korsat mållinjen före Kimi i båda loppen och har som bevis på detta den lägsta tiden för rejset.

Har du annan information att delge oss?

Men för alla oss andra som litar på verkligheten så har Montoya varit snabbare i båda loppen.

Som lite kuriosa har MS dessutom tagit poäng i alla lopp han fullföljt, något Kimi inte mäktat med. Kimi har heller inte varit snabbare än som stallkamrat hittills i år, något MS varit vid det enda lopp han fullföljt.
Sami skrev:Jag har även kollat tider och dom indikerar samma sak som synen. :spec:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Kan man få tel.nr ??
Ledsen polarn, men hon har haft pojkvän i tre år plus att hon bor i Växjö och jag tror det blir lite långt att åka för dig :)

LS....Igentligen är Alonso slut också, den ända som är på topp är Fisichella :D

Fan vad slut många förare är när man tänker på det, Barichello är ju nästan mest slut, han fullföljde inte ens loppet....Orkade han kankse inte :lol:

OM vi ska se till schumi kassa inledninge så kan det sammanfattas med tre ord.... Regnigt kval.....Kollision.....Kassa Bridgestone...

Är jag inte lite rätt här, ska bli intressant att se vad den nya bilen kan göra, jag förväntar mig inga underverk, men är den istort sett likvärdig med renault(tom lite sämre) så kommer MS kunna utmana om segern redan på söndag.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fan, finns det ngn förare som inte är slut? Jag börjar bli osäker nu - är alla slut?
GMD

Inlägg av GMD »

Crazy F1 skrev: OM vi ska se till schumi kassa inledninge så kan det sammanfattas med tre ord.... Regnigt kval.....Kollision.....Kassa Bridgestone...
Du menar val fem ord?
Nigel_Mainsail

Inlägg av Nigel_Mainsail »

Vad fan ... ingen av dagens förare är slut (möjligtvis Villeneuve då tyvärr, som verkligen inte är sig lik). Den ende formel 1-förare som var slut redan innan han började var Damon Hill. Hur den karln kunde vinna VM är är en gåta för mig. Eller egentligen inte. Det stavas "stallorder". Villeneuve var ju snabbare än honom det året men han fick inte vinna (lite som Peterson led av under 1978 års säsong då han var märkbart snabbare än Mario Andretti).

Nåja, poängen är i alla fall denna: Schumacher är inte slut bara för att han kört dåligt i två lopp i rad. Är det något jag lärt mig under alla dessa år så är det att man aldrig - aldrig - kan räkna ut Schumi. Jag tycker inte heller att någon annan är slut, varken Alonso, Fisichella, Coulthard, Trulli, Ralf, Barrichello, Räikkönen, Montoya eller någon annan.

Så det så.
"Faster than a bullet from a gun, he is faster than everyone"
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Sant LS, jag tror att det är bäst att alla förare pensionerar sig nu...de kan ju gå över till den här nya serien som ska startas, där är ju ingen slut ännu eftersom den har ju inte börjat :D

Men det kan ligga något id et som Mansell skriver här ovan :)

GMD, märk inte ord :lol:
Nigel_Mainsail

Inlägg av Nigel_Mainsail »

Du menar A1GP? Den serien verkar riktigt intressant faktiskt. Jag följde utvecklingen av den serien väldigt noga ett tag, men nu var det ett tag sedan jag engagerade mig i den. Jag vet i alla fall att Nya Zeeland gått med, vilken bådar för en intressant kamp med Australien, som drivs av ingen mindre än Alan Jones. I oktober drar serien igång, så vi får se då hur det hela förlöper.
"Faster than a bullet from a gun, he is faster than everyone"
GMD

Inlägg av GMD »

Crazy F1 skrev: GMD, märk inte ord :lol:
Jag märker inte, jag räknar.

Men nu märker jag.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Att märka ord är underskattat. Folk borde bli glada när man märker ord. Då märker man ju det de skriver. Jag skulle bli ledsen om ingen märkte mig.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:Att märka ord är underskattat. Folk borde bli glada när man märker ord. Då märker man ju det de skriver. Jag skulle bli ledsen om ingen märkte mig.

Tärnström
Jag märker inte dig. Vem är du??? :D
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Om du inte passar dig kommer jag att börja särskriva Gö sta

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Linnofil

Inlägg av Linnofil »

Crazy/Tärnström/GMD, det är om man märks som räknas.

Till er halvlittera som läser detta säger jag bara 3 ord: Pa Ssa Er ;)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Sant, då är frågan...hur vet man att man märks, man kan ju märkas även om folk inte Märker ord(hint till GMD ;) )
Martin Sohlberg

Inlägg av Martin Sohlberg »

*gäsp*
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Tänk om inte"om" fanns vad skulle vi göra då, Då skulle vi inte kunna sitta och spekulera i vad som skulle hända.

SH
Ferrari.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Vad skulle hända om man tog bort depåstoppen helt.

Jag tycker att man ska ta bort depåstoppen helt, det känns lite halvlöjligt
att bara tanka. Visst man skulle förstöra strategiupplägget och att alla bilar skulle ha i princip samma strategi men som sagt strategiupplägget är ju redan förstört iom att man inte får byta däck.

SH
Ferrari.