Schumi vs Barrichello
-
-
-
Det är inget som är konstigt, Jag respekterar det du tycker och egentligen finns det inget mer att diskutera om angående den grejen.LuckyStrike1 skrev:Klart MS är en toppförare - karln är ju för sjutton 7-faldig världsmästare på väg mot 100 segrar. Jag har inte påstått något annat än att han är en toppförare. Brundle och Patrese kändes aldrig som några toppförare, så det ligger ett begränsat värde i att slå dem för en förare av Schumachers kaliber tycker jag. Så bra som Schumacher är, så ska han även som rookie kunna slå förare som Brundle och Patrese.
Jag har för övrigt inte sagt att du ska ta mina ord som sanning - du ställde en fråga, och eftersom det finns en hel del att läsa om just det du ställde en fråga om så nämnde jag det. Om det var fel på något sätt, så får jag väl be mo ursäkt om jag trampat på några av dina tår. Men jag såg bara din fråga, och kände att jag kunde bidra med något litet kring det.
Som sagt - intervjuer med Briatore, Herbert och Matchetts? (fortfarande osäker på hans namn) är några som jag vet har sagt att det var så det förhöll sig hos Benetton 1995. Matchett har skrivit ett par böcker, och intervjuerna med Herbert och Briatore finns i gamla nummer av F1 Racing och Autosport. Det är där jag har läst det - går säkert att hitta på nätet också. Sådana citat brukar ha en förmåga att poppa upp här och där.
Vad är det konstiga - det känns som vi ju egentligen tycker samma sak om det?
SH
Ferrari.
-
- Moderator
Skönt att se att jag inte är den ende som inget begriper. Det började kännas ensamt ett tag i den där alkotråden.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
Ja, Kimi kör ju en McLaren som inte har den tillförlitlighet som t.ex RBR eller Ferrari har.Razor skrev:Han slår dessutom Kimi med 8:1Jari skrev:Kul att se att Schumi är omseglad av killar som Klien också och nu ser man direkt på t.ex Coulthard. När han har någorlunda jämnbördigt material slåt Coulthard Schumi med 4:1
-
- Varnad
-
- Utvisad
Nu har ju McKrillen fullföljt 4 av 4 rejsdistanser, medans Ferrari bara fullföljt 2. Så McKrillen har ju 100% tillförlitlighet så här långt! Ändå ligger Ferrari före.
Och som sagt, MS är bättre än Kimi så här långt och Barri bättre än JPM... detta i fjolårets bil som är mellan 1-2 sekunder långsammare...
Men som sagt, Renault får gärna vinna för min del, det viktiga är att hypen kring Kimi krossas grundligt, vilket den ju iofs gjort de senaste åren, men i år kanske även du inser vad alla andra redan gjort.
Som sagt, ursäkterna haglar från finnpajsarna och det är lika kul i år som tidigare år... Kimi ramlar längre och längre ned i tabellen över förare med minst antal segrar...
Och som sagt, MS är bättre än Kimi så här långt och Barri bättre än JPM... detta i fjolårets bil som är mellan 1-2 sekunder långsammare...
Men som sagt, Renault får gärna vinna för min del, det viktiga är att hypen kring Kimi krossas grundligt, vilket den ju iofs gjort de senaste åren, men i år kanske även du inser vad alla andra redan gjort.
Som sagt, ursäkterna haglar från finnpajsarna och det är lika kul i år som tidigare år... Kimi ramlar längre och längre ned i tabellen över förare med minst antal segrar...
Jari skrev:Ja, Kimi kör ju en McLaren som inte har den tillförlitlighet som t.ex RBR eller Ferrari har.Razor skrev:Han slår dessutom Kimi med 8:1Jari skrev:Kul att se att Schumi är omseglad av killar som Klien också och nu ser man direkt på t.ex Coulthard. När han har någorlunda jämnbördigt material slåt Coulthard Schumi med 4:1
-
- Varnad
Jag har långt och vackert hår och det stör mig inte det minsta.
Mina kunder, även de viktigaste tycker det är bra som det är. Så vad du anser stör mig inte.
1-2 sekunder fortare tror inte jag att F2005 går och skulle den göra det så räcker inte det till täten ändå.
Hur känns det? Snigleria Ferrari borde man kanske döpa om den till?
Förresten, motorer är inte det enda som kan gå fel i en sån där bil. Och alla fel på dem är inte slutgiltiga. Det finns vissa fel man kan laga och ändå komma i mål med, men det är fel lik förbannat.
Schumis problem var knappast fel på bilen och att Barrichello ruttnade på det extra depåstoppet som skulle säkra fler poäng åt Schumi var knappast heller nå't fel på bilen.
1.21,233 mot 1.19 och nånting var det väl senast på Mugello?
Varvrekordtricket låter vänta på sig i år...
Mina kunder, även de viktigaste tycker det är bra som det är. Så vad du anser stör mig inte.
1-2 sekunder fortare tror inte jag att F2005 går och skulle den göra det så räcker inte det till täten ändå.
Förresten, motorer är inte det enda som kan gå fel i en sån där bil. Och alla fel på dem är inte slutgiltiga. Det finns vissa fel man kan laga och ändå komma i mål med, men det är fel lik förbannat.
Schumis problem var knappast fel på bilen och att Barrichello ruttnade på det extra depåstoppet som skulle säkra fler poäng åt Schumi var knappast heller nå't fel på bilen.
-
-
Ja, fast i det här fallet tycker jag inte så mycket som berättar vad jag har läst. Så i själva verket respekterar du det Herbert, Briatore och Matchett sägerEua Rouge skrev:Det är inget som är konstigt, Jag respekterar det du tycker och egentligen finns det inget mer att diskutera om angående den grejen.
SH
-
-
Har McLaren förresten inte redan prövat på varvrekordstricket i år - varvrekord i testerna och långsamma när säsongen startade?Jari skrev:Jag har långt och vackert hår och det stör mig inte det minsta.
-
- Varnad
Nej, har du ingen koll på deras racepace, eller?LuckyStrike1 skrev:Men 1-2 sek snabbare per varv gör väl att de i så fall är snabbare än McLaren, vilket ju är lite oroväckande eller hur?
Jämför Kimis och Schumis racetempo t.ex. (vid 2 ja, vid en nej och det är racepace som räknas)
Jag trodde inte att du skulle gå så långt i din Kimibashing, att du förlorade kontakt med verkligheten.
-
- Varnad
Vem snackar om McLaren nu då? Vet inte vart du varit, men det sitter en lång tradition i Ferraris varvrekordtrick och de lyckas inte genomföra det i år. Antagligen kontrolleras deras varv numera, eller så räcker den nya bilen inte till.LuckyStrike1 skrev:Har McLaren förresten inte redan prövat på varvrekordstricket i år - varvrekord i testerna och långsamma när säsongen startade?Jari skrev:Jag har långt och vackert hår och det stör mig inte det minsta.
Problemet med den är inte att den är långsam utan det faktum att de på nå't sätt alltid lyckas strula till saker och göra dem dubbelt så svårt för sig själva.
-
Tja, om nya Ferraibilen är 1-2 sek snabbare så skulle jag säga att McLaren har problem, vilket är lite oroväckande eftersom jag hade hoppats de skulle lyckas i år.
När du nämner varvrekordstricket, din upphakade skiva varje år, är det ju alltid kul att nämna McLaren som senaste åren har definerat just det du kallar varvrekordstricket.
När du nämner varvrekordstricket, din upphakade skiva varje år, är det ju alltid kul att nämna McLaren som senaste åren har definerat just det du kallar varvrekordstricket.
-
- Varnad
-
-
-
-
- Varnad
Såja, jag svarar som jag blir tilltalad. Det har min mamma lärt mig. Ibland är tonen hårdare o ibland inte, Ditt påstående stämmer nog så långt när det gäller diskussioner med Enzo, men mer är det inte.LuckyStrike1 skrev:Nej, du är inte så mångsidig. Du har en eller ett par upphakade skivor som står på för jämnan.
Jag anser mig själv vara ganska mångsidig, trots att jag inte längre anstränger mig att skriva i nyhetsform utan en mer folklig variant.
-
-
- Varnad
-
-
- Utvisad
Ja som sagt, jag nöjer mig med att Jari verkar få bli långhårig ett bra tag till och att mina förutsägelser hittills slagit in, dvs att JPM går bättre än Kimi och att båda Ferrari-förarna går bättre än Kimi och McKrillen... trots att McKrillen är av årets modell och har haft 100% tillförlitlighet hittills...
Dessutom har Jari börjat använda alla ursäkter jag förutspådde...
Det är alltså precis som vanligt...
Hoppas det trikinmörade köttet smakar bra Jari!
Dessutom har Jari börjat använda alla ursäkter jag förutspådde...
Det är alltså precis som vanligt...
Hoppas det trikinmörade köttet smakar bra Jari!
-
- Varnad
-
- Utvisad
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 37,00.html
Jag tror vi redan nu med säkerhet kan säga att en ökänd statslös kommer att överta denna titel...
Jag tror vi redan nu med säkerhet kan säga att en ökänd statslös kommer att överta denna titel...