Malaysias Grand Prix
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Fisichellas omkörningsförsök var ganska korkat, men det var ändå skönt att se mer racing från mitten av loppet och framåt. Jag har alltid tyckte Sepang har varit en riktig tråkigt och trist bana och årets lopp var bättre än tidigare. När vi kommer till mer klassiska banor förväntar jag mig riktigt bra racing faktiskt.
Nya Ferrarin..någon sekund per varv kommer ju knappt att räcka för dem. Det här blir riktigt intressant.
Montoya ser konstigt blek ut, men tar poäng trots att han inte kör så bra.
Ifall Alonso har kylan så vinner han i år.
Nya Ferrarin..någon sekund per varv kommer ju knappt att räcka för dem. Det här blir riktigt intressant.
Montoya ser konstigt blek ut, men tar poäng trots att han inte kör så bra.
Ifall Alonso har kylan så vinner han i år.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jag skrev för flera månader sedan att ursäkterna skulle börja komma... och nu kommer de...
Allt går som jag förutsett, precis som vanligt!
Snart kör grabbarna årets bil och då är ordningen återställd.
Trevligt att Ferrari med sin usla fjolårsbil ändå håller McKrillen bakom sig... och att Montoya är den bättre föraren i McLaren.Jari skrev:Utan punkan hade Kimi vunnit.
Allt går som jag förutsett, precis som vanligt!
Snart kör grabbarna årets bil och då är ordningen återställd.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jo, nu får ju Rubens rejsa om det.
Men är det inte ännu mer fascinerande att se hur bra DC går när han får fria tyglar och inte måste släppa om finnar hela tiden???
För att inte tala om gnällspiken Raffe...
Måste vi kanske omvärdera våra gamla värderingar. Gutsiga förare som Tjack visar sitt rätta jag, MS är en blek omkörningsoförmögen fjolla (det har han ju jämt varit, men kör ändå upp sig i loppen, till skillnad från t.ex. Kimi som backar flera positioner).
Men, tänk er DC i en Renutt! Då kanske det vore hans år, men onekligen bevisar han att han var den snabbaste av honom och Kimi...
Men stabil insats av Kimi, nu ligger han sist av de placerade förarna i mästerskapet och Maestro har dubbelt så många poäng.
Men är det inte ännu mer fascinerande att se hur bra DC går när han får fria tyglar och inte måste släppa om finnar hela tiden???
För att inte tala om gnällspiken Raffe...
Måste vi kanske omvärdera våra gamla värderingar. Gutsiga förare som Tjack visar sitt rätta jag, MS är en blek omkörningsoförmögen fjolla (det har han ju jämt varit, men kör ändå upp sig i loppen, till skillnad från t.ex. Kimi som backar flera positioner).
Men, tänk er DC i en Renutt! Då kanske det vore hans år, men onekligen bevisar han att han var den snabbaste av honom och Kimi...
Men stabil insats av Kimi, nu ligger han sist av de placerade förarna i mästerskapet och Maestro har dubbelt så många poäng.
AndersF1 skrev:Förutom att jag naturligtvis glädjs åt Ferraris taskiga prestanda så är det intressant att se Schumis blekhet relativt Rubens.
-
- Inlägg: 437
- Blev medlem: lör sep 18, 2004 15:25
Träning 1: Namn - Varv- TidEnzoF1 skrev:Jag skrev för flera månader sedan att ursäkterna skulle börja komma... och nu kommer de...
Montoya är den bättre föraren i McLaren.Jari skrev:Utan punkan hade Kimi vunnit.
7.K.Räikkönen -6- 1.36,563
8.JP.Montoya -5- 1.36,610
Träning2:
2.JP.Montoya -13- 1.35,620
4.K.Räikkönen -6- 1.35,719
Träning3:
4.K.Räikkönen -9- 1.35,054
7.JP.Montoya -8- 1.35,850
Träning4:
7.K.Räikkönen -12- 1.33,349
11.JP.Montoya -10- 1.33,689
Kval1:
4.K.Räikkönen 1.32,839
7.JP.Montoya 1.33,333
Kval2:
10.K.Räikkönen 1.36,644
11.JP.Montoya 1.36,757
Snabbaste varv:
1.K.Räikkönen 1.35,483
8.JP.Montoya 1.36,585 - 1,102s
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Kuopio skrev:Träning 1: Namn - Varv- TidEnzoF1 skrev:Jag skrev för flera månader sedan att ursäkterna skulle börja komma... och nu kommer de...
Montoya är den bättre föraren i McLaren.Jari skrev:Utan punkan hade Kimi vunnit.
7.K.Räikkönen -6- 1.36,563
8.JP.Montoya -5- 1.36,610
Träning2:
2.JP.Montoya -13- 1.35,620
4.K.Räikkönen -6- 1.35,719
Träning3:
4.K.Räikkönen -9- 1.35,054
7.JP.Montoya -8- 1.35,850
Träning4:
7.K.Räikkönen -12- 1.33,349
11.JP.Montoya -10- 1.33,689
Kval1:
4.K.Räikkönen 1.32,839
7.JP.Montoya 1.33,333
Kval2:
10.K.Räikkönen 1.36,644
11.JP.Montoya 1.36,757
Snabbaste varv:
1.K.Räikkönen 1.35,483
8.JP.Montoya 1.36,585 - 1,102s
Kuopio (som för övrigt är ett ytterst trevligt ställe där jag bruukade tillbringa 2-3 veckor varje sommar i min barndom / ungdom)
Vad bevisar nu detta? Att JPM kvalar eller tar det lugnare än Kimi?
Och hur har det gått för herrarna när det verkligen gäller? En liten racingredovisning skulle också vara på sin plats. Det är som att säga att på träning hoppade Stefan Holm 4 meter, men på tävling blev det bara 1,80. Jag kan inte utläsa något annat från detta!!!!
Hur står dom till poängmässigt? För det är väl det F1 handlar om.
-
- Inlägg: 437
- Blev medlem: lör sep 18, 2004 15:25
-
- Inlägg: 123
- Blev medlem: fre feb 04, 2005 15:06
Du noterade kanske inte att Kimi efter sin däckreparation kom "screaming for vengeance". Han hade lugnt plockat både Klien och Hakan om han fått 2 varv till. MS hade tur att dom framför honom krockade och fick punka. Annars hade han inte fått några poäng (den här gången heller).EnzoF1 skrev:
Trevligt att Ferrari med sin usla fjolårsbil ändå håller McKrillen bakom sig... och att Montoya är den bättre föraren i McLaren.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Och ändå har Montoya kommit före i bägge loppen och dessutom tagit poäng i båda - det är väl ändå det som räknas.
På träning kan man köra med tomma tankar etc, men i loppet gäller det att komma snabbast i mål.
Som sagt, ursäkterna haglar!
På träning kan man köra med tomma tankar etc, men i loppet gäller det att komma snabbast i mål.
Som sagt, ursäkterna haglar!
Kuopio skrev:Träning 1: Namn - Varv- TidEnzoF1 skrev:Jag skrev för flera månader sedan att ursäkterna skulle börja komma... och nu kommer de...
Montoya är den bättre föraren i McLaren.Jari skrev:Utan punkan hade Kimi vunnit.
7.K.Räikkönen -6- 1.36,563
8.JP.Montoya -5- 1.36,610
Träning2:
2.JP.Montoya -13- 1.35,620
4.K.Räikkönen -6- 1.35,719
Träning3:
4.K.Räikkönen -9- 1.35,054
7.JP.Montoya -8- 1.35,850
Träning4:
7.K.Räikkönen -12- 1.33,349
11.JP.Montoya -10- 1.33,689
Kval1:
4.K.Räikkönen 1.32,839
7.JP.Montoya 1.33,333
Kval2:
10.K.Räikkönen 1.36,644
11.JP.Montoya 1.36,757
Snabbaste varv:
1.K.Räikkönen 1.35,483
8.JP.Montoya 1.36,585 - 1,102s
-
- Inlägg: 437
- Blev medlem: lör sep 18, 2004 15:25
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Men nu handlade det ju om vem som lyckats bäst hittills, och det har ju bevisligen Montoya gjort.
Det är ju trots allt poängställningen som räknas, även om den del vill bedöma förarnas kvalitet baserat på om de är finnar, har stora tarmpaket, nästan vann, nästan körde om etc etc...
Nu är bevisligen Montoya den snabbaste föraren av de två hittills under säsongen.
Det är ju trots allt poängställningen som räknas, även om den del vill bedöma förarnas kvalitet baserat på om de är finnar, har stora tarmpaket, nästan vann, nästan körde om etc etc...
Nu är bevisligen Montoya den snabbaste föraren av de två hittills under säsongen.
LuckyStrike1 skrev:Kimi körde väl av i minst ena kvalet i Melbourne samt minst en gång i loppet i Melbourne?
Ingen av McLarenförarna gjorde en godkänd insats i Australien - båda tycker jag var klart underkända över hela helgen. Lika dåliga typ
I Malaysia var de väl godkända båda två, utan att glänsa någon av dem.
-
- Inlägg: 437
- Blev medlem: lör sep 18, 2004 15:25
-
- Inlägg: 437
- Blev medlem: lör sep 18, 2004 15:25
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Tänk att det alltid är någont annat som är fel när Kimi inte lyckas, och alltid Kimis förtjänst och aldrig stallets eller bilens när det går bra .... Ursäkterna haglar vidare från fisnkt håll - alltid är det någon annans fel elelr något annat, aldrig Kimi
Jag tycker inte någon av McLarenförarna har imponerat hitills i år - båda har presterat under förväntan och klart underkänt. Av de två, tycker jag Montoya har sett jämnast ut och han har hitills också bärgat flest poäng åt stallet. Men som sagt - båda har inlett säsongen dåligt, alltför dåligt.
Båda är däremot mycket bra förare, båda har världsmästarepotential. Men Kimi känns lätt hypad på sistone - han har suttit i en McLaren sedan 2002 men jag tycker Alonso i en Renault racesits sedan 2003 har imponerat betydligt mer, och med mycket mindre hype kring sig.
Jag tycker inte någon av McLarenförarna har imponerat hitills i år - båda har presterat under förväntan och klart underkänt. Av de två, tycker jag Montoya har sett jämnast ut och han har hitills också bärgat flest poäng åt stallet. Men som sagt - båda har inlett säsongen dåligt, alltför dåligt.
Båda är däremot mycket bra förare, båda har världsmästarepotential. Men Kimi känns lätt hypad på sistone - han har suttit i en McLaren sedan 2002 men jag tycker Alonso i en Renault racesits sedan 2003 har imponerat betydligt mer, och med mycket mindre hype kring sig.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Möjligt, men i loppen har Montoya kört snabbare, och det är ju det som räknas.
Kimi får väl slita mindre på däcken så kanske de håller...
Som sagt, bara en massa ursäkter nu när Kimi inte levererar...
Kimi får väl slita mindre på däcken så kanske de håller...
Som sagt, bara en massa ursäkter nu när Kimi inte levererar...
Kuopio skrev:Räikkönen= Kört bättre (dvs. snabbare), Punka, väder & vind.
Montoya= Kört hyggligt (dvs. sämre än Kimi), inget.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Konstigt, för jag tycker Alonso fått en otroligt massa hype ända sedan han börja köra för Renault. Förra året var han dock dålig och blek. I år med rätt bil ser han väldigt bra ut. Det kanske är Alonsos år men han likt alla andra behöver en bra bil för att se bra ut.LuckyStrike1 skrev:
Båda är däremot mycket bra förare, båda har världsmästarepotential. Men Kimi känns lätt hypad på sistone - han har suttit i en McLaren sedan 2002 men jag tycker Alonso i en Renault racesits sedan 2003 har imponerat betydligt mer, och med mycket mindre hype kring sig.
Andra som hypas överdrivet mycket är Webber och Button.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tycker nog det är väldigt många förare som hypas av olika fans och skribenter, främst Kimi, Montoya, Alonso, Schumi, Fisi, Webber och Button. Alonso ser mest lovande ut hittills i år, men det återstår ett antal lopp.
Annars tycker jag att de klassiska andraförarna DC och Rubens har skött sig skapligt, samt ständigt bortglömde Heidi. DC har väl kanske inte så mycket till motstånd så det är lite svårt att jämföra, men han verkar ju vara en perfekt lagspelare och säkert bra för teammoralen, samt har levererat bra resultat till Red Bull. Rubens ser ju ut som den klart starkare i Ferrari och det mot den närmast gudförklarade Schumi. Heidi ser också stark ut mot den väldigt uppskrivne Webber. Vad det gäller Trulli så känns han som bra mycket mer för pengarna än hans stallkamrat, som mest verkar få lön efter sitt efternamn.
Så lite av de osynligas år hittills, förutom Alonso.
Annars tycker jag att de klassiska andraförarna DC och Rubens har skött sig skapligt, samt ständigt bortglömde Heidi. DC har väl kanske inte så mycket till motstånd så det är lite svårt att jämföra, men han verkar ju vara en perfekt lagspelare och säkert bra för teammoralen, samt har levererat bra resultat till Red Bull. Rubens ser ju ut som den klart starkare i Ferrari och det mot den närmast gudförklarade Schumi. Heidi ser också stark ut mot den väldigt uppskrivne Webber. Vad det gäller Trulli så känns han som bra mycket mer för pengarna än hans stallkamrat, som mest verkar få lön efter sitt efternamn.
Så lite av de osynligas år hittills, förutom Alonso.
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
Man kan ju inte påstå att Kimi körde långsammare än Montoya. Han var ju snabbare när han var som snabbast. Han kommer köra skjortan av en halvfet colombian vilken dag som helst..
Men ingen ide att ge mer vatten på hjulet nu utan sitter lungt tillbaka i min sköna ergonomiska datorstol från IKEA och väntar på nästa race som troligen blir det bästa på länge!
Bahrain var en rolig bana redan förra året och med dessa nya regler kan den nog bli ännu roligare.. Nu i Malaysia var det ett bättre race detta år än det förra. Jag och farsgubben har enats om en sak denna veckan och det var att detta F1 lopp var ett av det roligare på länge.
Men ingen ide att ge mer vatten på hjulet nu utan sitter lungt tillbaka i min sköna ergonomiska datorstol från IKEA och väntar på nästa race som troligen blir det bästa på länge!
Bahrain var en rolig bana redan förra året och med dessa nya regler kan den nog bli ännu roligare.. Nu i Malaysia var det ett bättre race detta år än det förra. Jag och farsgubben har enats om en sak denna veckan och det var att detta F1 lopp var ett av det roligare på länge.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Vad var det som gjorde Malaysisas GP så roligt att det var ett av de roligast på länge?
75% av loppet kördes helt utan strider, och enda striderna var egentligen en enda som berodde på att Fisichella kört slut på sina bakdäck. Javisst ja .... två depåomkörningar bjöds vi på också.
Det säger en hel del om i vilket dåligt skick F1 är just nu, när förväntningarna är så låga att ett mediokert lopp som i helgen kan få oss att tro det var underhållande.
75% av loppet kördes helt utan strider, och enda striderna var egentligen en enda som berodde på att Fisichella kört slut på sina bakdäck. Javisst ja .... två depåomkörningar bjöds vi på också.
Det säger en hel del om i vilket dåligt skick F1 är just nu, när förväntningarna är så låga att ett mediokert lopp som i helgen kan få oss att tro det var underhållande.
-
- Inlägg: 572
- Blev medlem: mån jan 24, 2005 21:37
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Jag såg många omkörningar ute på banan men ingen i depånLuckyStrike1 skrev:
Javisst ja .... två depåomkörningar bjöds vi på också.
.
För övrigt tycker jag att loppet var helt OK..........förutom KIMIs punka pga av ventilen.
Jag hade jag väntat att fler bilar (motorer) skulle paja på slutet av loppet......istället pajade dom i början.
Får se hur det blir i fortsättningen.....tvingas stallen (förutom Renault) att ta mer power ut från maskinen för att kunna konkurrera med följden att motorerna inte håller så bra som hittills.
Det fanns många fina överraskningar både i kvalet som i själva loppet.....jag vet inte vad LS förväntar sig av F1....massor med krascher, Ferrari vinner loppet, Kimi kör ut ........är du då tillfreds?
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Kimi och Schumacher gjorde båda depåomkörningar, och tog platser tack vare depåstoppen.
Nick Heidfeld sägs ha gjort omkörningar, men det fick man inte se. Button gjorde en innan hans motor gick upp i rök.
Ett mediokert lopp, med 75% fiskörning för att spara på motor och däck. Hade Fisi inte kört slut på sina däck, hade hela den duellen helt försvunnit.
Jag förväntar mig inga krascher, men jag förväntar mig strid om placeringar ute på banan. Inga processioner och inga förare som åker runt som de kvalade in utan att göra seriösa försök att köra om 75% av loppet. Jag förväntar mig att man krigar om placeringar under hela loppet, och inte mot slutet enbart för att någon har kört slut på däcken. Vi hade tur som fick se Fisi köra sönder sin bil och därmed slita ut bakdäcken. Utan det hade han hållt tredjeplatsen, och vi hade aldrig sett de 4-5 omkörningar vi nu fick se på tack vare att Fisi hade noll grepp i bilen.
Jag anser att F1 har stora problem, och tycker det symboliseras mycket väl av det faktum att man anser det här mediokra loppet vara ett av de roligaste. Så svältfödda har vi blivit på action och händelser i F1 att vi nöjer oss med så här lite ....
Jag är för övrigt inte Ferrarifan - har inte varit det sedan Ferrari blev ett rött Marlborosponsrat Benettonstall.
Nick Heidfeld sägs ha gjort omkörningar, men det fick man inte se. Button gjorde en innan hans motor gick upp i rök.
Ett mediokert lopp, med 75% fiskörning för att spara på motor och däck. Hade Fisi inte kört slut på sina däck, hade hela den duellen helt försvunnit.
Jag förväntar mig inga krascher, men jag förväntar mig strid om placeringar ute på banan. Inga processioner och inga förare som åker runt som de kvalade in utan att göra seriösa försök att köra om 75% av loppet. Jag förväntar mig att man krigar om placeringar under hela loppet, och inte mot slutet enbart för att någon har kört slut på däcken. Vi hade tur som fick se Fisi köra sönder sin bil och därmed slita ut bakdäcken. Utan det hade han hållt tredjeplatsen, och vi hade aldrig sett de 4-5 omkörningar vi nu fick se på tack vare att Fisi hade noll grepp i bilen.
Jag anser att F1 har stora problem, och tycker det symboliseras mycket väl av det faktum att man anser det här mediokra loppet vara ett av de roligaste. Så svältfödda har vi blivit på action och händelser i F1 att vi nöjer oss med så här lite ....
Jag är för övrigt inte Ferrarifan - har inte varit det sedan Ferrari blev ett rött Marlborosponsrat Benettonstall.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den tis mar 22, 2005 08:43, redigerad totalt 2 gånger.
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Jaa, nog var det mycket mer givande helg i Sepang än förr om åren när Ferraris bilar var överlägsna både i kvalen och i loppen - för mig har F1 blivit intressantare men kanske int för Ferrarifansen.Razor skrev:Jag tror att det var totalt fem omkörningar och två i depån... verkligen skitkulJag såg många omkörningar ute på banan men ingen i depån
På de flesta F1-forum är det nu Ferrarifansen som gnäller över nya skitregler......hur det nu sen råkar sig som så .
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
[quote="LuckyStrike1"]Tänk att det alltid är någont annat som är fel när Kimi inte lyckas, och alltid Kimis förtjänst och aldrig stallets eller bilens när det går bra .... Ursäkterna haglar vidare från fisnkt håll - alltid är det någon annans fel elelr något annat, aldrig Kimi
quote]
Har finnarna tagit över MacLaren?
Mig veterligen så var det stallet som berättade att ventilen var felaktig!
Mig veterligen är det ett konsaterande från stallets sida så varför prata om "från finskt håll".....int e de väl bara Jantelagen med stort J som spökar för LS igen?
Ett annat konstaterande (eller "if"): Ifall KIMIs däck inte hade punkterat pga av ventilen så hade KIMI kört loppet 85 sek. snabbare - och även borde du LS veta att man för f_n inte kan köra sönder en ventil. Att du ids
En intressant poäng är i sammanhanget att Ferraris motgångar nu skylls av de flesta Ferrarifans bara på Bridgestone.
"Alla" vet att Bridgestone har tagit fram sitt däck i ett intimt samarbete med Ferraris test- och raceförare, hela teamet ferrari. Det ÄR en helhet bakom en bil och dess framgång (eller nederlag). Kanske det var en felsatsning av Ferrari att utöva sin monopolställning med Bridgestone (i praktiken).
quote]
Har finnarna tagit över MacLaren?
Mig veterligen så var det stallet som berättade att ventilen var felaktig!
Mig veterligen är det ett konsaterande från stallets sida så varför prata om "från finskt håll".....int e de väl bara Jantelagen med stort J som spökar för LS igen?
Ett annat konstaterande (eller "if"): Ifall KIMIs däck inte hade punkterat pga av ventilen så hade KIMI kört loppet 85 sek. snabbare - och även borde du LS veta att man för f_n inte kan köra sönder en ventil. Att du ids
En intressant poäng är i sammanhanget att Ferraris motgångar nu skylls av de flesta Ferrarifans bara på Bridgestone.
"Alla" vet att Bridgestone har tagit fram sitt däck i ett intimt samarbete med Ferraris test- och raceförare, hela teamet ferrari. Det ÄR en helhet bakom en bil och dess framgång (eller nederlag). Kanske det var en felsatsning av Ferrari att utöva sin monopolställning med Bridgestone (i praktiken).
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Att Ferrari nu betalar priset för sitt exklusiva samarbete med Bridgestone tycker jag bara är kul Rätt åt dem - de har själva bäddat sängen.
Jag konstaterar bara att ursäkterna haglar varje gång Kimi inte lyckas - om inte om hade varit är en vanlig fras man hör. Jag tänker inte bara på det här loppet specifikt, utan det är mer regel än undantag att "om inte om varit ..." frasen oftast spelas upp av Kimi-fans.
Om inte om varit hade jag kommit på windows, startat Microsoft och idag köpt F1-cirkusen av Bernie och bankerna. Otur att det inte blev så
Jag konstaterar bara att ursäkterna haglar varje gång Kimi inte lyckas - om inte om hade varit är en vanlig fras man hör. Jag tänker inte bara på det här loppet specifikt, utan det är mer regel än undantag att "om inte om varit ..." frasen oftast spelas upp av Kimi-fans.
Om inte om varit hade jag kommit på windows, startat Microsoft och idag köpt F1-cirkusen av Bernie och bankerna. Otur att det inte blev så
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Hypoteser (dina drömbilder) är en sak men när det finns ett konstaterande varför KIMIs däck punkade (ventilen) så är det ingen ursäkt utan ett faktum.LuckyStrike1 skrev:Att Ferrari nu betalar priset för sitt exklusiva samarbete med Bridgestone tycker jag bara är kul Rätt åt dem - de har själva bäddat sängen.
Jag konstaterar bara att ursäkterna haglar varje gång Kimi inte lyckas - om inte om hade varit är en vanlig fras man hör. Jag tänker inte bara på det här loppet specifikt, utan det är mer regel än undantag att "om inte om varit ..." frasen oftast spelas upp av Kimi-fans.
Om inte om varit hade jag kommit på windows, startat Microsoft och idag köpt F1-cirkusen av Bernie och bankerna. Otur att det inte blev så
För det andra: Du kan väl knappast förneka att KIMI har haft mer än genomsnittlig otur (brustna hydraulslangar, bakvingar som flyger av, motor som av orsak eller annan exploderar, punkor etc etc).
Tyvärr (?) är det så att med dålig tur så blir man inte världsmästare....till det krävs både tur (säkert) skicklighet och en bra bil som håller samt taktik, team osv osv.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Tycker inte Kimi haft en osedvanlig otur jämfört med många andra - hans F1-karriär är ju egentligen fantastiskt tursam med tanke på bakgrunden, debuten i Sauber och mångårigt kontrakt med ett toppstall.
Jag anser att Coulthard är mer otursförföljd än Kimi, och skotten har trots allt haft rätt mkt tur i sin karriär också.
Men man kan skapa sin egen tur också.
Det är just det här jag menar - det finns så mkt ursäkter från Kimi-fans om att han är otursförföljd, om inte om hade varit o.s.v. Det är alltid förlorare som har ursäkter.
Jag anser att Coulthard är mer otursförföljd än Kimi, och skotten har trots allt haft rätt mkt tur i sin karriär också.
Men man kan skapa sin egen tur också.
Det är just det här jag menar - det finns så mkt ursäkter från Kimi-fans om att han är otursförföljd, om inte om hade varit o.s.v. Det är alltid förlorare som har ursäkter.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det finns en jäkla massa grejer som kan brista i en bil om den körs för hårt. Går man över en curb på fel ställe kan det skaka sönder det mesta. Nu säger jag inte att det absolut är så i Kimis fall (bäst att gardera sig innan påhoppen kommer) men det finns mycket som inte är synligt för blotta ögat.
Ett exempel på det är från förra året då Formel Renualt V6 körde på Magny Cours. Banan har väldigt kraftiga curbs på sina ställen och många förare slog sönder sina oljetråg, bland dem Edward och Alx. Jag var själv på plats och kunde konstatera att det tog ett tag innan man kom på att det var det det berodde på. Curbs brukar man ju kunna köra över. De lite mer erfarna förarna visste vilka curbs som skulle undvikas. Så när vi ser Kimi ta ut svängarna ordentligt och lägga ena hjulparet på andra sidan curbsen då ska man vara medveten om att det kan fresta på bilen mer än man tror. Visserligen sätter man jävligt snabba varvtider på det sättet men risken är att loppet tar slut i förtid.
Tärnström
Ett exempel på det är från förra året då Formel Renualt V6 körde på Magny Cours. Banan har väldigt kraftiga curbs på sina ställen och många förare slog sönder sina oljetråg, bland dem Edward och Alx. Jag var själv på plats och kunde konstatera att det tog ett tag innan man kom på att det var det det berodde på. Curbs brukar man ju kunna köra över. De lite mer erfarna förarna visste vilka curbs som skulle undvikas. Så när vi ser Kimi ta ut svängarna ordentligt och lägga ena hjulparet på andra sidan curbsen då ska man vara medveten om att det kan fresta på bilen mer än man tror. Visserligen sätter man jävligt snabba varvtider på det sättet men risken är att loppet tar slut i förtid.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Du har helt rätt men saken var den att när en ventil är felaktig och det leder till en "helpunka" så beror detta INTE på förarens körstil.......JTarnstrom skrev:Det finns en jäkla massa grejer som kan brista i en bil om den körs för hårt. Går man över en curb på fel ställe kan det skaka sönder det mesta. Nu säger jag inte att det absolut är så i Kimis fall (bäst att gardera sig innan påhoppen kommer) men det finns mycket som inte är synligt för blotta ögat.
Ett exempel på det är från förra året då Formel Renualt V6 körde på Magny Cours. Banan har väldigt kraftiga curbs på sina ställen och många förare slog sönder sina oljetråg, bland dem Edward och Alx. Jag var själv på plats och kunde konstatera att det tog ett tag innan man kom på att det var det det berodde på. Curbs brukar man ju kunna köra över. De lite mer erfarna förarna visste vilka curbs som skulle undvikas. Så när vi ser Kimi ta ut svängarna ordentligt och lägga ena hjulparet på andra sidan curbsen då ska man vara medveten om att det kan fresta på bilen mer än man tror. Visserligen sätter man jävligt snabba varvtider på det sättet men risken är att loppet tar slut i förtid.
Tärnström
ALDRIG.
Det förstår "alla" som bara vill .....sen finns det en grupp formelfans som säkerligen aldrig kan godta fakta (tyvärr).
Det finns hur många saker som helst som kan paja ifall föraren "river sönder" bilen med sin körstil....men till den gruppen hör inte KIMI Räikkönen.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Nu råkade det ju vara en av mina favoriter som vann så den teorin föll lika pladask som spänningen på Sepang... personligen är jag skitnöjd med resultatet eftersom Alonso ser ut att vara en av de främsta aspiranterna på titeln i år men det gör inte händelserna på banan mer intressantaguuben skrev:Jaa, nog var det mycket mer givande helg i Sepang än förr om åren när Ferraris bilar var överlägsna både i kvalen och i loppen - för mig har F1 blivit intressantare men kanske int för Ferrarifansen.
På de flesta F1-forum är det nu Ferrarifansen som gnäller över nya skitregler......hur det nu sen råkar sig som så .
Du, liksom så många andra, blandar ihop ett annorlunda eller spännande slutresultat med att det var ett spännande lopp.
Även det tråkigaste lopp på banan kan ge ett intressant resultat
Senast redigerad av Razor den tis mar 22, 2005 10:38, redigerad totalt 2 gånger.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
För Kimi gör aldrig fel?
guuben - jag pratar inte om Malaysia specifikt nu. Det är säkert så att Kimi var helt oskyldig till punkan. Vad jag pratar om är alla ursäkter som kommer från vissa fans håll hela tiden.
Kanske är ursäkten i det här fallet en rimligt förklaring till det inträffade - problemet är bara att jag tycker man alltid får höra ursäkter "om inte det hade varit så så hade det ..." när det gäller att förklara Kimis prestationer. Det är lite grann som pojken som ropade på vargen - för många ursäkter gör att man till slut inte riktigt tror på de riktiga förklaringarna.
Jämför med Villeneuve - det vimlar av ursäkter kring hans prestationer senaste tiden. Problemet är bara att det har funnits så mycket ursäkter och förklaringar till så mycket attm an till slut inte tror på någon av dem. Lite åt samma håll tycker jag det är med Kimi - efter varje lopp där Kimi inte helt lyckats kan ge sig den på att det kommer en drös med ursäkter från några Kimi-fans som menar att om inte om varit så hade minsann Kimi gjort det och det.
guuben - jag pratar inte om Malaysia specifikt nu. Det är säkert så att Kimi var helt oskyldig till punkan. Vad jag pratar om är alla ursäkter som kommer från vissa fans håll hela tiden.
Kanske är ursäkten i det här fallet en rimligt förklaring till det inträffade - problemet är bara att jag tycker man alltid får höra ursäkter "om inte det hade varit så så hade det ..." när det gäller att förklara Kimis prestationer. Det är lite grann som pojken som ropade på vargen - för många ursäkter gör att man till slut inte riktigt tror på de riktiga förklaringarna.
Jämför med Villeneuve - det vimlar av ursäkter kring hans prestationer senaste tiden. Problemet är bara att det har funnits så mycket ursäkter och förklaringar till så mycket attm an till slut inte tror på någon av dem. Lite åt samma håll tycker jag det är med Kimi - efter varje lopp där Kimi inte helt lyckats kan ge sig den på att det kommer en drös med ursäkter från några Kimi-fans som menar att om inte om varit så hade minsann Kimi gjort det och det.
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Jag tror att däcken för Ferrari ÄR ett stort problem för närvarnade --det är, och skall inte, framställas som en ursäkt för Schumis eller Barrens dåliga lopp.... det är bara ett faktum/kosntaterande.LuckyStrike1 skrev:För Kimi gör aldrig fel?
guuben - jag pratar inte om Malaysia specifikt nu. Det är säkert så att Kimi var helt oskyldig till punkan. Vad jag pratar om är alla ursäkter som kommer från vissa fans håll hela tiden.
Kanske är ursäkten i det här fallet en rimligt förklaring till det inträffade - problemet är bara att jag tycker man alltid får höra ursäkter "om inte det hade varit så så hade det ..." när det gäller att förklara Kimis prestationer. Det är lite grann som pojken som ropade på vargen - för många ursäkter gör att man till slut inte riktigt tror på de riktiga förklaringarna.
Jämför med Villeneuve - det vimlar av ursäkter kring hans prestationer senaste tiden. Problemet är bara att det har funnits så mycket ursäkter och förklaringar till så mycket attm an till slut inte tror på någon av dem. Lite åt samma håll tycker jag det är med Kimi - efter varje lopp där Kimi inte helt lyckats kan ge sig den på att det kommer en drös med ursäkter från några Kimi-fans som menar att om inte om varit så hade minsann Kimi gjort det och det.
Inte framställs bakomvarande (negativa) orsaker alltid som en ursäkt utan kan lika väl vara fråga om en förklaring till det skedda. Så är det med de flesta saker här i livet.
JAG tycker det är intressant att få veta orsaken även till misslyckanden...ursäkter till misslyckanden har jag inte såå mycket till övers för men det kan ju uppfattas som nobelt förstås att framföra en ursäkt. Blanda inte ihop begreppen usräkt/orsak och jag tycker mig se att du har fastnat för en "KIMI är inte en bra förare"-inställning. Om du vill så kan du ju leva med det. Mika var ju inte heller bra .....tillfälligheter- knappast.
Edit: Förstås gör även KIMI fel ibland såsom alla gör.....såsom starten i Australien.
(KIMI ursäktade sig inte efteråt men konstaterade att han klantade bort sig i starten......shit happens - min kommentar)
Senast redigerad av guuben den tis mar 22, 2005 12:15, redigerad totalt 1 gång.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Även hör Alonso till mina favoriter.....han har en fin inställning till sina framgångar.Razor skrev: Nu råkade det ju vara en av mina favoriter som vann så den teorin föll lika pladask som spänningen på Sepang... personligen är jag skitnöjd med resultatet eftersom Alonso ser ut att vara en av de främsta aspiranterna på titeln i år men det gör inte händelserna på banan mer intressanta
Du, liksom så många andra, blandar ihop ett annorlunda eller spännande slutresultat med att det var ett spännande lopp.
Även det tråkigaste lopp på banan kan ge ett intressant resultat
Förövrigt får jag be att SJÄLV analysera vad JAG tycker är ett spännande och intressant lopp.
Sämre blev det inte i Sepang med ett överraskande slutresultat¨och intressanta/spännande kval. (jag tycks aldrig bli blasé på formel1 och i synnerhet inte nu när man inte vet vem vinner nästa lopp....SPÄNNANDE)
Jag tror att du blandat ihop åsiktsfrihet med nåt....vet inte vad
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Först och främst, hur vet du exakt vad som gick sönder?guuben skrev:
Du har helt rätt men saken var den att när en ventil är felaktig och det leder till en "helpunka" så beror detta INTE på förarens körstil.......
ALDRIG.
Hur vet du att det inte beror på att Kimi t.ex. körde utanför banan eller högt på nån kerb som ledde till att vibrationerna förstörde ventilen?
Jag råkade t.ex. en gång bromsa lite sent in i Trösen på Gelleråsen och samlade på mig lite lecakulor som inte precis förbättrade kylningen, utan ledde till extra "short-shift" för att undvika kokning, så all form av åkning utanför banan kan ju ställa till en massa oförutsedda problem som t.ex. stenar som slår sönder ventiler och annat. Det kan inte bara räknas som otur, eftersom skadan kan uppstå p.g.a. frivillig eller ofrivillig vistelse utanför det svarta.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det beror ju på vad man menar med omkörningar också. Om några t.ex. ligger och strider och byter positioner om vart annat, men slutresultatet är detsamma så kan det vara väldigt spännande och roligt att titta på, trots att det inte registreras som en passering enl. FIA:s varvstatistik. Att någon med överlägsen bil helt enkelt gasar om mitt på en raka är ju lagom upphetsande ur ren racingsynpunkt, även om det räknas som en regelrätt omkörning i och med att man vunnit en placering. Statistik säger inte allt.Razor skrev:Jag tror att det var totalt fem omkörningar och två i depån... verkligen skitkulJag såg många omkörningar ute på banan men ingen i depån
I Malaysia var det ovanligt många händelser av det förstnämnda slaget.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Har jag någonsin sagt att Kimi inte är bra? Verkar som du har kokat ihop en fantasi igen eller blandat ihop mig med EnzoF1 ....guuben skrev: jag tycker mig se att du har fastnat för en "KIMI är inte en bra förare"-inställning. Om du vill så kan du ju leva med det. Mika var ju inte heller bra .....tillfälligheter- knappast.
Edit: Förstås gör även KIMI fel ibland såsom alla gör.....såsom starten i Australien.
(KIMI ursäktade sig inte efteråt men konstaterade att han klantade bort sig i starten......shit happens - min kommentar)
Mika var alltid en av mina favoritförare genom tiderna - det som också var befriande med Mika förutom att han liksom Kimi var en hypersnabb och duktig förare till skillnad från Kimi inte hypades löjligt mycket och omgärdades av en massa ursäkter och "om inte om" resonemang.
Liksom Montoya är hypad och omgärdad av ursäkter från en del av hans fans anser jag att Kimi är det också. Synd när det är två så fantastiskt bra förare, vars fans inte skulle behöva använda sig av ursäkter och som inte skulle behöva hypas utan står sig bra som de är.
Lägg inte ord i min mun, och förvräng det jag skriver. Ska du kommentera mina åsikter, ta sig gärna tid att läsa det du vill kommentera först.
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Jag tror vi kommer inte att se många omkörningar så länge påängsystemet är som den är, dvs du kan ta WDC utan en enda seger. Dom nya däck och motorregler gör inte saken bättre. Det snackas bara om att spara på materialet, spara på däck. Det går ej ihop med racing. Minns på Senna's tid då han trots en säker ledning på kanske 30 sek presade bilen in i det sista. Idag snackar man i radio, dricker lite och snart har med sig en lunch med kanske för tänk om man blir hungrig!?
F1 har blivit enbart reklam.
F1 har blivit enbart reklam.
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Jag kan hålla med dig om att Montoya har tyvärr varit blek i år ...nu senast hade han problem med fästet i bakvagnen....enligt egen utsago och han hade långa diskussioner med Michelingänget efter direkt efter kvalet. Det kan ju anses som en ursäkt för ett dåligt race men vi vet ju inte sanningen......eller va. Montoya slutade dock som 4 och det är ju inte dåligt (poängmässigt).LuckyStrike1 skrev:Har jag någonsin sagt att Kimi inte är bra? Verkar som du har kokat ihop en fantasi igen eller blandat ihop mig med EnzoF1 ....guuben skrev: jag tycker mig se att du har fastnat för en "KIMI är inte en bra förare"-inställning. Om du vill så kan du ju leva med det. Mika var ju inte heller bra .....tillfälligheter- knappast.
Edit: Förstås gör även KIMI fel ibland såsom alla gör.....såsom starten i Australien.
(KIMI ursäktade sig inte efteråt men konstaterade att han klantade bort sig i starten......shit happens - min kommentar)
Mika var alltid en av mina favoritförare genom tiderna - det som också var befriande med Mika förutom att han liksom Kimi var en hypersnabb och duktig förare till skillnad från Kimi inte hypades löjligt mycket och omgärdades av en massa ursäkter och "om inte om" resonemang.
Liksom Montoya är hypad och omgärdad av ursäkter från en del av hans fans anser jag att Kimi är det också. Synd när det är två så fantastiskt bra förare, vars fans inte skulle behöva använda sig av ursäkter och som inte skulle behöva hypas utan står sig bra som de är.
Lägg inte ord i min mun, och förvräng det jag skriver. Ska du kommentera mina åsikter, ta sig gärna tid att läsa det du vill kommentera först.
Men som sagt, blanda inte ihop ursäkter och "materialfelorsaker".
Diskussionen avslutad för min del om denna sak - tack.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Skadan på ventilen skedde vid depån.........men kanske KIMI vred själv om ventilen med en rörtång....då har det hänt i så fall nåt som jag inte visste omAndersF1 skrev:Först och främst, hur vet du exakt vad som gick sönder?guuben skrev:
Du har helt rätt men saken var den att när en ventil är felaktig och det leder till en "helpunka" så beror detta INTE på förarens körstil.......
ALDRIG.
Hur vet du att det inte beror på att Kimi t.ex. körde utanför banan eller högt på nån kerb som ledde till att vibrationerna förstörde ventilen?
Jag råkade t.ex. en gång bromsa lite sent in i Trösen på Gelleråsen och samlade på mig lite lecakulor som inte precis förbättrade kylningen, utan ledde till extra "short-shift" för att undvika kokning, så all form av åkning utanför banan kan ju ställa till en massa oförutsedda problem som t.ex. stenar som slår sönder ventiler och annat. Det kan inte bara räknas som otur, eftersom skadan kan uppstå p.g.a. frivillig eller ofrivillig vistelse utanför det svarta.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jari skrev:Utan punkan hade Kimi vunnit.
Fp730a skrev:KIMI körde ju helt klart bäst. Andraplatsen skulle bärgats lätt om det inte vore för oturen. Montoya är oerhört långsam om man jämför med kimi?! :-O
Kuopio skrev:Visade bara vem som kunde trycka ner gasen mest
Bara för ett Michelin-däck på Kimi´s bil inte höll så betyder det inte att Montoya är den bättre.
groovesnus skrev:Du noterade kanske inte att Kimi efter sin däckreparation kom "screaming for vengeance". Han hade lugnt plockat både Klien och Hakan om han fått 2 varv till. MS hade tur att dom framför honom krockade och fick punka. Annars hade han inte fått några poäng (den här gången heller).
Kuopio skrev:Räikkönen= Kört bättre (dvs. snabbare), Punka, väder & vind.
Montoya= Kört hyggligt (dvs. sämre än Kimi), inget.
Fp730a skrev:Man kan ju inte påstå att Kimi körde långsammare än Montoya. Han var ju snabbare när han var som snabbast. Han kommer köra skjortan av en halvfet colombian vilken dag som helst..
guuben skrev:Ett annat konstaterande (eller "if"): Ifall KIMIs däck inte hade punkterat pga av ventilen så hade KIMI kört loppet 85 sek. snabbare
Ursäkter eller orsaker?guuben skrev:För det andra: Du kan väl knappast förneka att KIMI har haft mer än genomsnittlig otur (brustna hydraulslangar, bakvingar som flyger av, motor som av orsak eller annan exploderar, punkor etc etc).
Jag tycker det låter som väldigt mycket ursäkter jag "Om inte..." "ovanligt mycket otur ..." o.s.v.
Jag tror jag tar och vilar min väska.
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Fastän jag just sade att jag avslutat denna topic så måste jag ändå tillägga att antingen vill du inte förstå vad jag skriver eller så förstår du helt enkelt inte - tack för ordet.
går det bättre såhär för dig att förstå ifall vi tar bort fokus från MacLaren/KIMI:
Ferrari/Schumacher och Bridgestone (och vi) kan skäligen anta att Schumi skulle ha gjort bättre ifrån sig i år IFALL Ferrari/Schumi haft bättre däck i år...comprende?.
Visst är detta ett "IF" men inte ett oskäligt "IF".
Over and out.
(Hela forumet går ju ut på att en massa människor "tycker till"..... självutnämnda småpåvar är dödens för "diskussionsklubbar" )
går det bättre såhär för dig att förstå ifall vi tar bort fokus från MacLaren/KIMI:
Ferrari/Schumacher och Bridgestone (och vi) kan skäligen anta att Schumi skulle ha gjort bättre ifrån sig i år IFALL Ferrari/Schumi haft bättre däck i år...comprende?.
Visst är detta ett "IF" men inte ett oskäligt "IF".
Over and out.
(Hela forumet går ju ut på att en massa människor "tycker till"..... självutnämnda småpåvar är dödens för "diskussionsklubbar" )
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag håller med dig - med bättre däck skulle Ferrari/Schumacher antangligen legat bättre till.
Men läs det jag citerade i inlägget ovan - det är i mina ögon ursäkter, inte förklaringar.
X hade vunnit utan punkan
X hade lätt plockat andraplatsen utan punkan
X har haft mer otur än de flesta andra
X är osedvanligt otursförföljd
X är mkt bättre än Y, men han har så mkt otur
X hade lätt plockat Z och Q om det varit X antal varv till
X har varit bättre, men haft mer otur
X hade kört Y sekunder snabbare i loppet om han inte haft punka
Ursäkter
Men läs det jag citerade i inlägget ovan - det är i mina ögon ursäkter, inte förklaringar.
X hade vunnit utan punkan
X hade lätt plockat andraplatsen utan punkan
X har haft mer otur än de flesta andra
X är osedvanligt otursförföljd
X är mkt bättre än Y, men han har så mkt otur
X hade lätt plockat Z och Q om det varit X antal varv till
X har varit bättre, men haft mer otur
X hade kört Y sekunder snabbare i loppet om han inte haft punka
Ursäkter
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden