"Vem som helst utom Kimi"

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

"Vem som helst utom Kimi"

Inlägg av LuckyStrike1 »

Karl Ludvigsen är inte direkt okänd som motorjournalist, och har en god insyn i F1.

Han har inte längre lika höga tankar om Kimi som tidigare - vilket han ventilerar i en artikel: http://www.autosport-atlas.com/journal_ ... aspx?id=27

där han skriver om tidigare välrdsmästare och funderar lite över kommand världsmästare bland dagens förare.

Utdrag ur artikeln om Kimi:
Which brings me to our current contenders. Among those jostling for title success around and after Michael, and who have the machinery to make their mark, are Rubens Barrichello, Juan Montoya, Kimi Raikkonen, Giancarlo Fisichella and Fernando Alonso. How would we rate these as racers and men? Who would make fine World Champions? All of them would, save one.

I've gone right off Kimi. After Brazil in 2001 I hailed his arrival on the scene, calling him 'The Real Deal'. I thought then that he had what it took to get to the top. He proved it in the 2003 season. But Raikkonen hasn't worn well. What looked like calm forbearance now smacks of selfish petulance. His monosyllabic grunting is a bore. And his off-track behaviour isn't promising. I realise that on the club scene the New Big Thing is whipping it out, and I suppose if you're making $19 million a year you'd be tempted to flaunt that ‘mine's bigger than yours'. But it's unprecedentedly sleazy for a World Championship contender.

So in this and future seasons I'll be urging on the other contenders. I'll be putting the hex on one particular McLaren-Mercedes. I'll be cheering on the next World Champion. As long as it's Anyone But Kimi.
Gösta

Inlägg av Gösta »

I realise that on the club scene the New Big Thing is whipping it out, and I suppose if you're making $19 million a year you'd be tempted to flaunt that ‘mine's bigger than yours'. But it's unprecedentedly sleazy for a World Championship contender

:D :D :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag trodde Formel 1 handlade om att köra bil, men jag vet inte.
Gösta

Inlägg av Gösta »

F1 gör det ja. Men höga löner handlar om att ha ett ansvar gentemot sin arbetsgivare / sponsor / finnansiär. Ett ansvar gentemot sin publik, inte bara som förare utan som förebild!

Men visst, om en förare våldtar, mördar, eller beter sig illa, det gör honom inte till sämre förare men till en dålig förebild och det sänker hans marknasvärde. :o

Detta trodde jag du visste????? :o
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Gösta skrev:Men visst, om en förare våldtar, mördar, eller beter sig illa, det gör honom inte till sämre förare men till en dålig förebild och det sänker hans marknasvärde. :o
Hur är det med förare som gör sig skyldiga till folkmord?

Allvarligt talat. Kimi super och spårar ur på fyllan, visst. Men varför skulle det göra honom till en mindre värdig världsmästare, eller ens en sämre förebild? Han har mig veterligen inte skadat någon, så parallellerna till mord och våldtäkt är bara retoriskt trams.

Var det förresten inte en viss världsmästare som ägnade sig åt att slå sönder ett hotellrum på fyllan för något år sedan? Strax efter att han vunnit titeln dessutom. Ibland är minnet kort, eller så är det bara måttstockarna som skiljer sig åt när det ska bedömas.
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:
Gösta skrev:Men visst, om en förare våldtar, mördar, eller beter sig illa, det gör honom inte till sämre förare men till en dålig förebild och det sänker hans marknasvärde. :o
Hur är det med förare som gör sig skyldiga till folkmord?

Allvarligt talat. Kimi super och spårar ur på fyllan, visst. Men varför skulle det göra honom till en mindre värdig världsmästare, eller ens en sämre förebild? Han har mig veterligen inte skadat någon, så parallellerna till mord och våldtäkt är bara retoriskt trams.

Var det förresten inte en viss världsmästare som ägnade sig åt att slå sönder ett hotellrum på fyllan för något år sedan? Strax efter att han vunnit titeln dessutom. Ibland är minnet kort, eller så är det bara måttstockarna som skiljer sig åt när det ska bedömas.

Vi gör ett antagande. Du är marknadschef på Big Buisness AB. Ni tillverkar och säljer tex, kläder, skor, eller vad det nu kan vara. Du beslutar att F1 publiken är en målgrupp ni vill nå. Dessa människor tror du köper dina produkter. Ni betalar Ron massor med pengar så att dom kan tävla framgångsrikt i F1 för att just dina prylar skall synas mycket i Tv, ni vill skapa ett begär hos F1 publiken att köpa just dina varor och inte din konkurents. Ron anställer en talangfull förare och betalar honom med en del av de pengar som du gett honom. Föraren blir som en skyltdocka för dina varor, med den lilla skillnaden att denna skyltdocka inte sitter i ett skyltfönster och är snäll. Utan den kan inte bete sig rätt och använder sin nyvunna rikedom till att supa, strippa och leva rövare. Alla vet att det är du som betalar snorvalpen och du förknippas med detta. Nu är du en medveten konsument och ser kanske skillnaden på Kimi föraren och Kimi strippklubbskunden, men alla är inte så begåvade.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Nu är jag inte marknadschef utan Formel 1-tittare. Det är väl det som är grejen.
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Nu är jag inte marknadschef utan Formel 1-tittare. Det är väl det som är grejen.
Du är inte bara F1 tittare, du är varken du vill det eller inte även konsument av Big Buisness AB´s produkter. :up:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag är också formel ett-tittare och jag håller med i utdraget ovan.

Vem som helst utom Kimi!

Stora sportsmän är förebilder och den senare tiden har Kimi inte direkt varit den rollmodell jag skulle vilja att mina barn såg upp till...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Gösta skrev:
ANFRAN skrev:Nu är jag inte marknadschef utan Formel 1-tittare. Det är väl det som är grejen.
Du är inte bara F1 tittare, du är varken du vill det eller inte även konsument av Big Buisness AB´s produkter. :up:
Ja, men... nu snurrar det runt alldeles. För mig spelar det fortfarande ingen roll hur mycket Kimi super. Och visst, vi kan låtsas att jag röker West-cigg och att jag börjar avsky Kimi. Då skulle jag kanske sluta röka West (även om jag inte tror att just jag skulle göra det). Men det... äh, nu blev det ännu snurrigare. Eh. Jag har rätt!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Anfran, det är inte frågan om du har rätt eller inte. Jag försöker bara förklara sambandet mellan förarens lön, finnansiären av denna lön, dennes förväntningar och förarens beteende utanför banan. Med de löner dessa snorvalpar uppbär så är det inte orimligt att ställa krav, både på och utanför banan. McLaren producerar inte några varor själva, deras enda produkt är de resultat på banan som genererar tv exponering. Det är denna tv exponering och den gloria som resultatet ger förarna som de säljer. Det gäller att inte tappa denna gloria eller smutsa ner den. Gör man det blir den mindre värd.

Titta på Ludmilla Enqvist. Vill du att hon gjorde reklam för Anfrans pannkakor???? :D
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det är lönerna det är fel på. En förare ska inte tjäna lika mycket som hundra anställda i stallet gör tillsammans.

Men frågar du mig vem jag helst ser som världsmästare av (1) en förare som alltid uppträder exemplariskt, som svarar artigt, diplomatiskt och trist på alla frågor och som mest framstår som en vandrande reklampelare (alltså de flesta av dagens förare) och (2) en förare som gör sig känd för att knulla runt (Irvine), ta sig ett glas eller helrör för mycket (Kimi), alltid säga vad han tycker (Villeneuve) eller råkar visa kuken för oskyldiga förbipasserande (Gerhard Berger) så väljer jag så klart... den som faller mig mest i smaken, på och av banan.
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Det är lönerna det är fel på. En förare ska inte tjäna lika mycket som hundra anställda i stallet gör tillsammans.

Men frågar du mig vem jag helst ser som världsmästare av (1) en förare som alltid uppträder exemplariskt, som svarar artigt, diplomatiskt och trist på alla frågor och som mest framstår som en vandrande reklampelare (alltså de flesta av dagens förare) och (2) en förare som gör sig känd för att knulla runt (Irvine), ta sig ett glas eller helrör för mycket (Kimi), alltid säga vad han tycker (Villeneuve) eller råkar visa kuken för oskyldiga förbipasserande (Gerhard Berger) så väljer jag så klart... den som faller mig mest i smaken, på och av banan.
Jag tycker i detta fall som du. Men vore jag chef för Big Buisness AB skulle jag välja nr 1. :up:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Men nu är ju varken du eller jag eller Karl Ludvigsen det.
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Men nu är ju varken du eller jag eller Karl Ludvigsen det.

???????????????????????
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag säger som Jari: nu vilar jag min väska.

Är det okej?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Du menar att du har slut på argument, är för tjurig för att erkänna att du inte längre vet vad du pratar om och att du ska verka snarstucken och tjäna martyrpoäng????
ANFRAN skrev:Jag säger som Jari: nu vilar jag min väska.

Är det okej?
Användarens profilbild
Jocke

Inlägg av Jocke »

Jag fick samma känsla när jag läst det där som mycker på tex Aftonbladet ger. Det vill säga känslan av att den avslutande tredjedelen av texten fattas. Uppbyggnad med lite historik för att sen stå några rader om Kimis bravader, sen ingenting. En av de mest intetsägande grejer jag läst på Atlas på länge, det är väl iof meningen med den här typen av texter.
Gösta

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev:Du menar att du har slut på argument, är för tjurig för att erkänna att du inte längre vet vad du pratar om och att du ska verka snarstucken och tjäna martyrpoäng????

Är det okej?
:D :D :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nej, jag tror att han menar att eftersom era argument tagit slut för länge sen så finns det inte mycket mer att tillägga.
EnzoF1 skrev:Du menar att du har slut på argument, är för tjurig för att erkänna att du inte längre vet vad du pratar om och att du ska verka snarstucken och tjäna martyrpoäng????

Är det okej?
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Den artikeln var ett nytt lågmärke.

1) Skulle Finska sportsmän och kvinnor inte tillåtas ta sej ett glas brännvin lite nu och då så tror jag att Finskt intresse för utövande av sport i alla former skulle minska ganska drastisk...

2) Det kan mycket väl stämma att hans tal låter som "entonig grymtande".
Gör det honom mindre värdig som blivande kandidat till världsmästartiteln?

3) Jag skiter fullständigt i om Formel 1 förarna får en påse ruttna ägg i lön eller några miljoner dollar. Skall deras personlighet "köpas" av stallen så slutar det väl med att vi inte kommer att få se presskonferenserna live längre. Då blir det väl bandade inslag där olämpliga kommentarer redigerats bort (det kanske dom gör redan, en ny "konsperationteori!"). Dessutom är det väl talangen på banan som är det viktiga, inte hur mycket dom slickar sponsorerna i röven.

Jag tycker redan att det är för mycket påtryckningar av stallena vad förarna skall säga och tycka. För några år sedan så var det åtminstonde lite munhugg förarna emellan...

Nä för faan, låt förarna festa och ragga lite brudar, det e bara kul och det är väl heller inget nytt historiskt sett. Personligen så tycker jag att det är ett sundhetstecken. För dom som inte tål det så finns det ju alltid kricket.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nu är det så att om man uppbär 50-100 miljoner eller mer i lön så gör man inte det enbart för att köra bil i 90 minuter varannan helg, utan man är ständigt en representant för sin arbetsgivare och dess sponsorer. Då har man FÖR HELVETE BETALT att uppföra sig, jämt och ständigt.

Visst, kör man mer eller mindre gratis kan man kanske hävda att man får göra vad man vill, men inte till dessa löner.

Bara det att Kimi trots moroten med sin astronomiska lön inte kan sköta sig och avstå från att rycka i baguetten och supa sig till apstadiet tyder på att han har problem med spriten.

Uppenbarligen delar hans arbetsgivare denna ståndpunkt med mig med tanke på deras agreande efter skandalerna. Det är bara hårdnackade finnpajsare som orkar försvara detta.

Däremot håller jag med om att grymtandet inte ska spela nån roll. Att Kimi saknar personlighet ska inte inverka, men man har ju rätt att tycka att han är tråkig för det, men det är ju de flesta F1-förare ändå...

Vad gäller Kimis prestationer på banan så har han fortfarande det att bevisa, 2 segrar räcker inte långt... lika många som Fisichella, och Fisichellas trend är dessutom mer aktuell (fler segrar den närmare tiden).
Med andra ord, Kimi har haft sin topp och andra förare är på väg upp...

Eller för att knyta an till artikeln: Kimi är ingen kandidat till världsmästartiteln helt enkelt... jag blir inte ett dugg förvånad om han inte kör F1 nästa år. Medelmåttor finns det gott om och Ron lär inte vilja lägga ut 100-tals miljoner på nån som aldrig presterar...
Mr T skrev:Den artikeln var ett nytt lågmärke.

1) Skulle Finska sportsmän och kvinnor inte tillåtas ta sej ett glas brännvin lite nu och då så tror jag att Finskt intresse för utövande av sport i alla former skulle minska ganska drastisk...

2) Det kan mycket väl stämma att hans tal låter som "entonig grymtande".
Gör det honom mindre värdig som blivande kandidat till världsmästartiteln?

3) Jag skiter fullständigt i om Formel 1 förarna får en påse ruttna ägg i lön eller några miljoner dollar. Skall deras personlighet "köpas" av stallen så slutar det väl med att vi inte kommer att få se presskonferenserna live längre. Då blir det väl bandade inslag där olämpliga kommentarer redigerats bort (det kanske dom gör redan, en ny "konsperationteori!"). Dessutom är det väl talangen på banan som är det viktiga, inte hur mycket dom slickar sponsorerna i röven.

Jag tycker redan att det är för mycket påtryckningar av stallena vad förarna skall säga och tycka. För några år sedan så var det åtminstonde lite munhugg förarna emellan...

Nä för faan, låt förarna festa och ragga lite brudar, det e bara kul och det är väl heller inget nytt historiskt sett. Personligen så tycker jag att det är ett sundhetstecken. För dom som inte tål det så finns det ju alltid kricket.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Mr T skrev:Skall deras personlighet "köpas" av stallen så slutar det väl med att vi inte kommer att få se presskonferenserna live längre. Då blir det väl bandade inslag där olämpliga kommentarer redigerats bort (det kanske dom gör redan, en ny "konsperationteori!").
Det finns väl ingen anledning att censurera dagens presskonferenser? För mig är det en gåta att de överhuvudtaget sänds i tv längre. "Veckans pausfågel" bjöd på fler överraskningar.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Om Kimi super till på sin fritid så har han sin fulla rätt att göra det :-?

men allvarligt - han är en bra förare på banan..det där med förebilder - varför ska han vara en supermänniska bara för att ni eller andra inte kan uppfostra sina barn..i en värld där man visar skit som Paradis Hotel och annat varenda jävla kväll..
Gösta

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:Om Kimi super till på sin fritid så har han sin fulla rätt att göra det :-?

men allvarligt - han är en bra förare på banan..det där med förebilder - varför ska han vara en supermänniska bara för att ni eller andra inte kan uppfostra sina barn..i en värld där man visar skit som Paradis Hotel och annat varenda jävla kväll..
Därför att han har "Superbetalt" :o
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Karl Ludvigsen är en jävla moralkärring som verkar vilja att F1-förare ska bete sig som pingstvänner. Vilket miffo!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:Karl Ludvigsen är en jävla moralkärring som verkar vilja att F1-förare ska bete sig som pingstvänner. Vilket miffo!
Jag tycker som han, inte som du. :down:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

:roll: Och jag tycker som mig, inte som er!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nej. Kimi får inte betalt för sin fritid utanför säsongen. Han får betalt för att köra bilen och ställa upp på sponsorjippon.
När han är ledig gör han vad fan han vill oavsett lönen då han jobbar.
Fan, ni båda har ju bra lön men inte hindrar det er från att fyllna till ibland, eller?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag tror Kimi har betalt för hela året, och sedan spelar det ju ingen roll vad vi tycker egentligen. Världen och allmänheten har redan dömt Kimi och därmed är skadad skedd. Hans arbetsgivare verkar ju dessutom vara mer inne på min linje än på er...

Hade inte Kimi varit finne hade finnpajsarna stämt in bland belackarna de med...
Jari skrev:Nej. Kimi får inte betalt för sin fritid utanför säsongen. Han får betalt för att köra bilen och ställa upp på sponsorjippon.
När han är ledig gör han vad fan han vill oavsett lönen då han jobbar.
Fan, ni båda har ju bra lön men inte hindrar det er från att fyllna till ibland, eller?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hade det varit Schumacher istället för Kimi så vet vi ju vad vissa här hade sagt ....
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev:Hade det varit Schumacher istället för Kimi så vet vi ju vad vissa här hade sagt ....
Du menar att folk här inne bytt sida? :o
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag menar att Jari, och kanske du också, hade varit lite mer upprörda om det varit Schumacher som halade fram det privata på en strippklubbi London.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Men nu är det ju inte Schumacher vi diskuterar, och för övrigt så levererar ju han... ja,kanske inte senast då, men överlag... ;)

Den här typen av argument för ju inte diskussionen framåt. Det är som att försvara en mördare med att det faktiskt fanns en annan kille, nån annanstans som mördade nån annan...

Håll dig till topicen nu Lucy, annars kanske du får en annan sängkamrat framöver och då blir det inte nådigt... :o
LuckyStrike1 skrev:Hade det varit Schumacher istället för Kimi så vet vi ju vad vissa här hade sagt ....
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev:Jag menar att Jari, och kanske du också, hade varit lite mer upprörda om det varit Schumacher som halade fram det privata på en strippklubbi London.
Jag hade inte varit upprörd. Jag hade tyckt det var bra mycket festligare om det var just Skunki som betett sig så på en strippbar. :up:
Budo

Inlägg av Budo »

Har väldigt svårt att se Kimi som världsmästare och därmed känns hela artikeln som ganska onödig. Killen är ju ett skämt och klart överreklamerad. En sann produkt av 2000-talets media.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Budo skrev:En sann produkt av 2000-talets media.
Ungefär som en dokusopa-"stjärna"?

Undrar vem som blir först med att göra "helikoptern" på podiet...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Klart Kimi ska vara lite försiktig med offentligheten och han har gjort bort sig till viss del - men jag menar att det har ingenting med hans förmåga att köra bil att göra. Att döma honom för det för att han ska vara nån slags förebild i dagens samhälle känns bara löjligt. Det handlar inte om det..det handlar om att vissa journalister bara väntar på att få skriva ner honom..som andra journalister bara väntar på att få skriva ner andra. Det är en bra anledning att få ventilera sitt missnöje med att Kimi får sitta i en fin McLaren bil.

om brittiska McLaren får till sin jävla bil så att den fungerar så kan brittiska journalister få annat att skriva om i stället för att skylla en halvdålig inledning på säsongen på att Kimi var ute och tog en fylla eller två i januari eller när det var :lol:
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Budo skrev:Har väldigt svårt att se Kimi som världsmästare och därmed känns hela artikeln som ganska onödig. Killen är ju ett skämt och klart överreklamerad. En sann produkt av 2000-talets media.
Du tycker säkert bara att M Schumacher och hans smällfeta lillebror är kompetenta förare.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:
Budo skrev:Har väldigt svårt att se Kimi som världsmästare och därmed känns hela artikeln som ganska onödig. Killen är ju ett skämt och klart överreklamerad. En sann produkt av 2000-talets media.
Du tycker säkert bara att M Schumacher och hans smällfeta lillebror är kompetenta förare.
Båda har visat sig ljusår kompetentare än alkisen. :up:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Undrar vad marknadschefen för Big Buisness (sic) AB skulle ha att säga om det här. Fylla i sönderslagna lokaler iklädd konkurrenternas kläder? :o

http://www.aftonbladet.se/sport/0310/13 ... -9_368.jpg
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Vilken skandal... välter kylskåp iförd toyota kläder som han inte ens klarar av att knäppa och sedan har han uppenbarligen lyckats spy ner en west-mclaren anställd på rent illdåd! Den där Schumacher är ju bara för mycket. :o
Gösta

Inlägg av Gösta »

Förmodligen: Lysande grabbar. Så skall det se ut. Skall ni leva rövare och svina så se för fan till att någon konkurrent drabbas och inte vi. :D :D :D

:roll:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ingen värdig världsmästare. Vem som helst utom [Schumacher].
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:lyckats spy ner en west-mclaren anställd . :o
Svårt att hålla sig när man der dom. Jag spydde på läktaren en gång när jag såg Jari´s McLaren / Kimi keps. :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag är helt för personligheter i F1.

Jag har bara svårt att se att det är personlighet att göra helikoptern på strippklubbar, sova med plastdefliner på gatan eller välta kylskåp och köra gaffeltruck på fyllan ......

Kalla mig gärna gammalmodig - men är det den typen av personligheter F1 och idrott behöver?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

LuckyStrike1 skrev:sova med plastdefliner på gatan
Jag hänger visst inte med längre. Vem har sovit med en plastdelfin på gatan?
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:
Fylle-Kimi. :D
Budo

Inlägg av Budo »

Sami skrev:
Nej då. Finns många där ute faktiskt. Grejen är bara att dom flesta får aldrig en riktig chans. Sen har vi dom som utvecklas inte i en önskad omfattning, som Ralf t.ex.
Större talanger än Kimi har "misslyckats" inom F1. Ni som minns Jean Alesi och hans debut inom F1 vet säkert vad jag menar. 1990 Phoenix t.ex. Och vad blev det utav honom?
Blir Kimi någonsin världsmästare så lär det nog bli en a-la 1996-1997 säsong.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

ANFRAN skrev:
Kimi, på Mallocra, i December. Finns bilder på hans fylleslag den gången, inkl. den omtalade plastdelfinen.