Vad hände egentligen?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Sami

Vad hände egentligen?

Inlägg av Sami »

Jacques Villeneuve ser ut att få sparken efter enbart två lopp hos Sauber. Peter Sauber måste ha mått dåligt redan förra säsongen då han såg sin kontrakterade fd världsmästare köra katastrofalt dålig under sitt inhopp hos Renault.

Hur kunde han tappa all sin talang så fort? För han var ju riktigt hyfsad under sina Williams år.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Lite svårt att tappa något man inte har.

I den Williamsbilen hade Zolt Baumgartner inte kunnat undvika att bli WDC.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

HHF klarade ju inte av att matcha Villenueve och nog var HHF en bättre förare än vad Zolt är. HHF ansågs ju vara snabbare än Schumacher.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han kanske inte fick vinna?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eller så var han inte lika snabb som kanadensaren?
Budo

Inlägg av Budo »

J.V. är/var en utav dom sämsta förare som har har vunnit WDC. Ev. så var Damon Hill ännu värre.
Om han inte hette Villenueve i efternamn hade han inte ens fått köra F1.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Budo skrev:J.V. är/var en utav dom sämsta förare som har har vunnit WDC. Ev. så var Damon Hill ännu värre.

:up: :up: :up:
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Budo skrev:J.V. är/var en utav dom bästa förare som har har vunnit WDC. Ev. så var Damon Hill ännu bättre.
Instämmer till fullo. Speciellt gällande Hill. Att påstå något annat vore löjligt. ;)
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jacques var kanonbra och formidabel 1996-97. Lätt att glömma kanske, men han hoppade in i CART-serien och gjorde fantastiska körningar och vann den. Han hann även med att vinna Indy500. Bilarna 96-97 fungerade annorlunda än idag och jag tror han behöver lite mer tid om han ska ha en chans att komma tillbaka. Men kanske har åren gått ifrån honom, men att han kör dåligt idag kan det finnas massor av skäl till.

Det är bara löjligt att folk som kollar på F1 tror att det enbart var bilen som gjorde Jacques till världsmästare. Schumacher var så pressad att han visade sina kvaliteter i sista loppet och desperat körde in i sidan på Villeneuve i ett sista hopp om att köra honom av banan och få världsmästartiteln - det säger ju allt.
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

Budo skrev:J.V. är/var en utav dom sämsta förare som har har vunnit WDC. Ev. så var Damon Hill ännu värre.
Precis, alla förare i CART hade stallorder så han kunde vinna titeln och Indy 500.

Att han tog pole i sitt första F1-lopp var också stallorder.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Hill hade varit en trefalig världsmästare ( 94, 96 och 97) om han skött sina kort bättre.

Villeneuve var väldigt vass under 90-talet. Idag är han dock en liten skugga av sitt forna jag.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:[Idag är han dock en liten skugga av sitt forna jag.
Med betoning på liten. :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Han är så löjligt liten så det kanske inte blir någon skuggbild alls när solen är framme?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:Han är så löjligt liten så det kanske inte blir någon skuggbild alls när solen är framme?
Det är sann humor. :up: :D
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

och på senaste fria träningen i Malaysia är Felipe Massa snabbast (!) och Jacques långt efter..fan det verkar inte bra alls det här..Jacques tycker bilarna kör för mycket av sig själva idag..för lite känsla och för mycket elektronik säger han..hoppas han vänjer sig snabbt för annars åker han
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

det här gör ju att man måste ställa sig följande intressanta frågor..

Button kanske inte alls är snabb egentligen..? jag menar - han var något snabbare sista året i BAR när Jacques var med..som hade tröttnat på F1..och kör ihop med fältets sämsta förare alla kategorier - Takuma Sato.. :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

El Scorcho skrev:och på senaste fria träningen i Malaysia är Felipe Massa snabbast (!) och Jacques långt efter..fan det verkar inte bra alls det här..Jacques tycker bilarna kör för mycket av sig själva idag..för lite känsla och för mycket elektronik säger han..hoppas han vänjer sig snabbt för annars åker han
Peter Sauber: "This was a good test day for us, and of course it is always gratifying when you finish a session fastest. What was important is that we completed our programme, with both cars. Felipe and Jacques ran different tyre specifications and fuel loads at different times, so the gap between them is not representative. We are satisfied with what we have learned today, and will use that to go faster still tomorrow."
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

El Scorcho skrev:det här gör ju att man måste ställa sig följande intressanta frågor..

Button kanske inte alls är snabb egentligen..? jag menar - han var något snabbare sista året i BAR när Jacques var med..som hade tröttnat på F1..och kör ihop med fältets sämsta förare alla kategorier - Takuma Sato.. :)
Ja, det är svårt att veta hur snabb Button är. Villeneuve var ju på dekis redan 2003.
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Han är i alla fall en man på allas läppar :-)
Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Jaques föll när de nya reglerna kom 98. Han behöver ett bättre mekaniskt grepp för sin körstil tror jag. Schumacher däremot har en större förmåga att anpassa sin körstil efter förutsättningar. Det finns naturligtvis flera av den sorten i F1 men jag bara nämner en. Sedan tror jag att han dessutom gjorde bort sig när han hamnade i BAR. Säsongerna han gjorde där tror jag gjorde att han latade till sig lite eftersom det så tydligt, till en början, byggde på honom och hans manager.

/gringo
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Villeneuve på en bana som han aldrig kört på förr. Det känns inte rikitgt som att han kommer att ta poäng direkt. :o

Kanske blir det här hans sista lopp?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:Villeneuve på en bana som han aldrig kört på förr. Det känns inte rikitgt som att han kommer att ta poäng direkt. :o

Kanske blir det här hans sista lopp?
Det spelar ingen roll om han kört där förr eller inte. Han tar inga poäng i alla fall.

Tror du att vi har sådan tur! :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Rykten säger att Jacques Villeneuve spelat Bahrains GP på playstation 2 och efter ett antal försök lyckades han komma fyra i ett av loppen! Dock så var det med novice mode.
Men nu så lär han ha ett självförtroende utan dess like!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Att använda sig av data- eller PS2-spel för att lära sig en ny banas straäckning är något de flesta förarna har gjort länge.

Wirdheim gjorde det t.ex. för att bekanta sig med sträckningen av nya banor i både F1 och F3000 - inget konstig med det. Ett ganska bra sätt att bekanta sig med bansträckningen på en ny bana.
HASSE

Inlägg av HASSE »

Sauber vill köra en tredjebil.Tyder på att ett förarbyte kan vara på gång i Sauber.Tvivlar på attäven Massa sitter så säcker.Glock är snabb det visade han opå träningen nu i USA och även i Jordan.Kanske Davidsson och Glock i Sauber snart.
GMD

Inlägg av GMD »

BAR vagrar dock slappa Davidsson. Tyvarr.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det är mycket snack om den där Davidson. Han är väl inget särskilt. Vad ska dom med honom till?
GMD

Inlägg av GMD »

Ja, jag tankte att han kanske kunde kora en av bilarna. Hans kompetens pa andra omraden har jag tyvarr inte sa stor koll pa.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

GMD skrev:Ja, jag tankte att han kanske kunde kora en av bilarna. Hans kompetens pa andra omraden har jag tyvarr inte sa stor koll pa.
Jag har hört att han är en jävel på yatzy.
GMD

Inlägg av GMD »

Sami skrev:
GMD skrev:Ja, jag tankte att han kanske kunde kora en av bilarna. Hans kompetens pa andra omraden har jag tyvarr inte sa stor koll pa.
Jag har hört att han är en jävel på yatzy.
Ja där ser du! Och du frågasätter vad Sauber ska med en sån kille att göra...