”Du super för mycket”

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
WilliamsF1

”Du super för mycket”

Inlägg av WilliamsF1 »

McLaren-stjärnan Kimi Räikkönen är känd för sitt vilda leverne utanför racingbanan. Nu sågas han av förre F1-profilen Eddie Irvine. Han är full hela tiden. Jag visste bättre när jag var 16 år gammal, säger han. Kimi Räikkönen har varit inblandad i ett antal fylleskandaler på sistone.I slutet på januari var han så berusad att han kastades ut från en strippklubb i London. Två månader tidigare togs foton när en redlöst berusad Kimi tafsade på kvinnor och däckade mitt på gatan med en plastdelfin under huvudet på Kanarieöarna.Nu går Eddie Irvine till attack mot finländarens supande.Kimi är alltid full, han dricker för mycket helt enkelt. Jag har sett honom i riktigt dåligt skick ett par gånger, säger Irvine enligt Ilta Sanomat.

Irvine säger att Kimi Räikkönen beter sig som en barnunge. Det är bara dumhet, ingenting annat. Han dricker så mycket att han inte ens kan prata, som en 15-16 åring. Jag var med om några sådana olyckor när jag var 14 eller 15 år gammal, men redan när jag var 16 visste jag bättre.
I samma veva har Räikkönens stall McLaren skrivit ett jättekontrakt med whiskey-märket Johnnie Walker. Det treåriga sponsoravtalet kommer att ge stallet mellan 450 och 600 miljoner kronor. En av förutsättningarna för att avtalet kunde skrivas var att McLaren-förarna Kimi Räikkönen och Juan-Pablo Montoya förbinder sig att ställa upp på informationsmöten om alkohol. Där ska de tala om alkoholkonsumtion och ge råd om hur man dricker på ett ansvarsfullt sätt...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det blir lite "good cop - bad cop" , med andra ord.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Eddie hade alltid en "egen" uppfattning om de mesta och nu är han bara bitter för att han hålls på att glömmas bort.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag tror att Eddie är den minst bittre chaffisen av alla. Han har haft ett syfte med sin racing - pengar - och det har han varit bättre på än någon annan (i förhållande till sin förmåga som förare) att skaffa

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Vad pysslar eddie med idag?
Det vill säga när han inte är panelhöna och proffstyckare angående F1.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:Vad pysslar eddie med idag?
Det vill säga när han inte är panelhöna och proffstyckare angående F1.
Räknar sina milioner (som jag tror är uppe i miliarder nu) :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Eddie påstår sig säkert ha miljarder. För han är ju så fantastiskt duktig på aktieaffärer och dylikt. Han är säkert bäst på allt om man frågar honom.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han har väl gjort en förmögenhet på fastigheter och var väl rik som ett troll redan innan sin F1-karriär?
Det är väl han och Coulthard som har förvaltat sitt kapital bäst av den senaste tidens F1-förare?

Jody Scheckter lär inte heller vara någon fattiglapp, men han tillhör ju stenåldern
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jody Scheckter startade ett företag i USA efter sin karriär och tjänade massor med pengar på det. Nu har han en jättegård i England, och ägnar sig åt ekologiskt jordbruk.

Nelson Piquet utvecklade ett system som satellitövervakar långtradare, vilket var en succé. Framför allt i Syd-Amerika där kapningar av långtradare var vanligt, men som löstes när Piquets system kom ut på marknaden.

Dessa två har tjänat mer pengar på sina affärer efter sin F1-karriär än de gjorde som racerförare. Irvine har varit väldigt duktig i att investera i värdepapper och fastigheter över hela världen. Mångmiljonär var han redan innan han kom in i F1, och det var helt eget ihoptjänade pengar. Det finns ingen familjeförmögenhet i hans familj.

Han är nog den f.d. F1-förare som är minst bitter av alla - han saknar inte ens att köra racerbil längre, är inte på loppen, och vill inte heller det.
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

LuckyStrike1 skrev:Jody Scheckter startade ett företag i USA efter sin karriär och tjänade massor med pengar på det. Nu har han en jättegård i England, och ägnar sig åt ekologiskt jordbruk.

Nelson Piquet utvecklade ett system som satellitövervakar långtradare, vilket var en succé. Framför allt i Syd-Amerika där kapningar av långtradare var vanligt, men som löstes när Piquets system kom ut på marknaden.

Dessa två har tjänat mer pengar på sina affärer efter sin F1-karriär än de gjorde som racerförare. Irvine har varit väldigt duktig i att investera i värdepapper och fastigheter över hela världen. Mångmiljonär var han redan innan han kom in i F1, och det var helt eget ihoptjänade pengar. Det finns ingen familjeförmögenhet i hans familj.

Han är nog den f.d. F1-förare som är minst bitter av alla - han saknar inte ens att köra racerbil längre, är inte på loppen, och vill inte heller det.
LuckyStrike1 är du en sån här pappirazi eller vad det nu heter , du tycks då veta mycket om F1 förare både före, under och efter deras karriärer :up:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Papparazzis smyger i buskage och tar foton - jag kan knappt använda min helautomatiska digitalkamera.

Däremot läser jag böcker och tidningar om racing och framför allt F1, och där snappar man upp mycket.
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

LuckyStrike1 skrev:Papparazzis smyger i buskage och tar foton - jag kan knappt använda min helautomatiska digitalkamera.

Däremot läser jag böcker och tidningar om racing och framför allt F1, och där snappar man upp mycket.
:up: :up: :up: