Michael Schumacher

Kungaklassen av motorsport...

Vem av förarna i "sammanstötningen" mellan M.Schumacher och Nick Heidfeld, gjorde fel ??

Omröstningen slutade sön mar 20, 2005 15:18

Michael Schumacher
37
69%
Nick Heidfeld
5
9%
Ingens fel
12
22%

Antal röster: 54

Användarens profilbild
Balder

Michael Schumacher

Inlägg av Balder »

Ja, vad kan man säga...
Är det lönt att diskutera om saken eller ska vi ge fan !?!
Sitter och tittar på detta mycket tråkiga och händelsefattiga lopp i Melbourne/Australien. Det är knappt så man kan hålla sej vaken...
Förut fanns det i allafall lite spänning i depå taktik/byten, men men .. det va inte det jag skulle diskutera,...

Denna j**vla tysk, va det jag skulle diskutera.
Vad tror han att han är ?? Kungen av alla, "The all mighty one" eller ??
Visst han har vunnit 7 gånger, men det är hälften av segrarna till bilen...
Första gången, så sitter han och vinkar på Nurburgring i Tyskland, (jag var där själv, satt i Dunlop kurvan) och nu ska han börja vinka sej in på banan igen ?!?!
INGEN, och jag menar ingen annan hade suttit kvar...
Jag vet, jag vet... Ni kommer att svara att det var enligt regelboken och att han är en vinnare som vill tillbaka på banan. PLEASE !! Bespara mej era "I love the one that wins"-michael-schumacher-fan snack....

Hur kan han förklara sin manöver mot Heidfeld ??
Kan det vara ?? - Ser du inte att det är jag, Michael Schumacher, med en etta (1) på huven. Mej kan du inte köra om ....
Eller ??
Han visste att han inte hade något med poäng jakten att göra, så vi skapar lite annan spänning ?!?
Nej, Michael... respekt till dej för dina 7 VM-titlar, men fy f*n va sporten blundar för det som sker och händer runt dej... Äckligt !!

MVH

:D BALDER :D
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Han såg mest loj ut och försökte sin klassiska stängning, men försent. Lite samma symptom som Häkkinen, Ville och Hill - om han inte slåss om topplaceringarna så blir det bara lite halvdant kämpat. Var lite samma sak som när han blev varvad av Alonso i Ungern. Om inte Ferrari får till den bästa bilen undrar jag hur länge han blir kvar i F1. Nu lär nog Ferrari få till det, men frågan är hur Bridgestones däck står sig?
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Är det någon som har en länk till ett filmklipp av incidenten?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag håller med Eje och Janne som ansåg att Schumacher ofta är nonchalant och klumpig, samt snorkig.
8)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Schumacher är jälvigt klumpig. Det finns ingen som spiller och kladdar så mycket vid luncherna som Schumacher. Det går inte en helg utan att han välter ut mjölkglaset.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
jAsO

Inlägg av jAsO »

Hur kan han förklara sin manöver mot Heidfeld ??
Kan det vara ?? - Ser du inte att det är jag, Michael Schumacher, med en etta (1) på huven. Mej kan du inte köra om ....
Eller ??
Han visste att han inte hade något med poäng jakten att göra, så vi skapar lite annan spänning ?!?
Nej, Michael... respekt till dej för dina 7 VM-titlar, men fy f*n va sporten blundar för det som sker och händer runt dej... Äckligt !!
Jag vill inte påstå att du är helt urblåst, men en försiktig fundering: kan det inte vara så att MS bara missbedömde avståndet och trodde att det fanns utrymme för att stänga Webber genom att ta innerspåret (precis som är brukligt när man håller på att bli omkörd i racing)?

Det är lite småsint av dig att förutsätta att en världsmästare aldrig kan göra fel. Ty gör han fel är det äckligt.

Jag vet, jag vet... Ni kommer att svara att det var enligt regelboken och att han är en vinnare som vill tillbaka på banan. PLEASE !! Bespara mej era "I love the one that wins"-michael-schumacher-fan snack....
Det känns som att det riktiga är att du försvinner från diskussionsforum, eftersom att du vill besparas från åsikter som du inte själv håller med om. Gör en hemsida istället och skriv där vad du tycker så slipper du diskutera. På forum likt detta deltar man för att man vill diskutera, det ligger i sakens natur.

/Anders
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Michael Schumacher gillar att kroka ihop med Williamsbilar. Det har han hållt på med hela sin karriär. Varför skulle han ändra sig nu på gamla dagar...
GMD

Inlägg av GMD »

Funderade lite på den här incidenten och vad som hände efter den när Schumacher krävde att bli utknuffad på banan igen. Det är väl regelriktigt att kräva det om man står i en farlig situation, vilket kanske var fallet på Nurburing för ett par år sedan, men var det verkligen så nu? Frågan är om han inte riskerade livet på de stackars funktionärerna som fick springa ut och knuffa loss honom från sandlådan. Framför med tanke på att bilen var skadad och att han inte hade någon chans att fortsätta iallafall. Och om fallet var som sådant, borde han då inte få någon form av bestraffning?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Mad Mako skrev:Är det någon som har en länk till ett filmklipp av incidenten?
Här gjorde jag en liten film för dig, Mako. :) ftp://ftp.nada.kth.se/pub/home/ayt/outg ... heidi3.avi

Tyvärr lyckades jag glömma en switch så att blå och röd bytte plats och orkade inte göra om. Men incidenten syns förhoppningsvis ändå och dessutom slipper man se det oranga gängets vanliga färg. ;)
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Tackar! Jag lyckades "vila" en liten stund under loppet...
Jag undrar lite vart Heidi skulle kunnat ta vägen förutom ut på gräset där han redan var?
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

AndersF1 skrev:Tyvärr lyckades jag glömma en switch så att blå och röd bytte plats och orkade inte göra om. Men incidenten syns förhoppningsvis ändå och dessutom slipper man se det oranga gängets vanliga färg. ;)
Vilken skillnad! Dom borde lacka om bilarna :up: :wink:
Keep on Boppin´
Ankan

Inlägg av Ankan »

Jag orkar inte?

shit happens? e ju alltid samma visa, e det MS, monty som ex. blir det alltid ett jävla liv på vems fel det e.
Kan vi inte sätta er i en F1 och se hur lätt det e o upptäcka någon när man ska bromsa och svänga in i en kurva?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vad fan, var det inte den här sajten som gick under namnet [Schumacherfans] paradise? Av alla omröstningar jag har sett på nätet så är det Forzas som är den som starkast tar ställning mot Schumacher.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Ankan skrev:Jag orkar inte?

shit happens? e ju alltid samma visa, e det MS, monty som ex. blir det alltid ett jävla liv på vems fel det e.
Kan vi inte sätta er i en F1 och se hur lätt det e o upptäcka någon när man ska bromsa och svänga in i en kurva?
Men nu är det ju inte direkt nåt jävla liv. Inte än iallafall... ;)
Jag tycker nog att schumi borde ha kunnat räkna ut att heidi var kvar på hans högersida och inte utgått från att han lyckats preja honom in i muren.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ankan skrev:Kan vi inte sätta er i en F1 och se hur lätt det e o upptäcka någon när man ska bromsa och svänga in i en kurva?
Om Schumacher inte hade upptäckt vad Heidfeld hade i görningen, varför vinglade han då till höger? Det är väl knappast det snabbaste sättet att ta sig runt en kurva?
Ankan

Inlägg av Ankan »

ANFRAN skrev:
Ankan skrev:Kan vi inte sätta er i en F1 och se hur lätt det e o upptäcka någon när man ska bromsa och svänga in i en kurva?
Om Schumacher inte hade upptäckt vad Heidfeld hade i görningen, varför vinglade han då till höger? Det är väl knappast det snabbaste sättet att ta sig runt en kurva?
syftade mer på när han försvann ur hans backspegel.....att det kanske inte är så lätt att upptäcka någon då.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Heidfeldt vill mer än han förmår, därför händer incidenter som den på Albert park. :down:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:Heidfeldt vill mer än han förmår, därför händer incidenter som den på Albert park. :down:
Eje Elgh och andra experter håller inte med dig.

Själv anser jag att det var en racingincident, om än lite klumpigt av Schumacher.

Hade det varit t.ex. Montoya istället för SChumacher hade du ansett att det inte bara vara Montoyas fel, utan att han också borde slängas ut ur F1 för det.

Hyckleri :down:
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

När man ser på resultatlistan så förstår man ju att Ferrari inte ville ha med Minardi i loppet....
:lol:
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Martin Sohlberg

Inlägg av Martin Sohlberg »

det här var ju bara löjligt... :down:
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Schumacher girar höger, Heidfeld tvingas ut på gräset för att undvika kollision. Kan det vara annat än MS fel?
GMD

Inlägg av GMD »

Har har ju en vana att preja ut folk pa graset och den har gangen ar formodligen inget undantag.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Cuscino skrev:Schumacher girar höger, Heidfeld tvingas ut på gräset för att undvika kollision. Kan det vara annat än MS fel?
Heidi har väl en broms på sin bil? Han kan väl använda den i stället för att köra på folk med resultat att han själv och den han kör på bryter!!!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Ja just ja, det är ju alltid den bakomvarandes fel om några krockar...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
Cuscino skrev:Schumacher girar höger, Heidfeld tvingas ut på gräset för att undvika kollision. Kan det vara annat än MS fel?
Heidi har väl en broms på sin bil? Han kan väl använda den i stället för att köra på folk med resultat att han själv och den han kör på bryter!!!
Det gjorde han också.

Problemet var bara att han blev utprejad på gräset av herr Schumacher, och där är bromsverkan ngt begränsad.

Hyckleri :down:
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Ja just ja, det är ju alltid den bakomvarandes fel om några krockar...
Ja, när du tar körkort så är det en av sakerna du får lära dig. 1 kör inte på framförvarande bil. 2. var uppmärksam när du backar. 3. Utfartsregeln, var uppmärksam när du ger dig ut från depån.

Basics
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Gösta skrev: Ja, när du tar körkort så är det en av sakerna du får lära dig. 1 kör inte på framförvarande bil. 2. var uppmärksam när du backar. 3. Utfartsregeln, var uppmärksam när du ger dig ut från depån.

Basics
Signalera i god tid före filbyte, visa dina avsikter... :wink:
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Gösta skrev:
Ja, när du tar körkort så är det en av sakerna du får lära dig. 1 kör inte på framförvarande bil. 2. var uppmärksam när du backar. 3. Utfartsregeln, var uppmärksam när du ger dig ut från depån.

Basics
... och om man ligger å fisåker i vänsterfil på motorväg (som alla dessa sjävutnämnda trafikpoliser vi har på våra vägar...) och blir omkörd på "fel" sida, då är väl tillåtet att omedelbart vrida ratten åt höger för att hindra detta, eller...?
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Kommentatorerna i fyran hade rätt.

Det fanns nån slags poetisk rättvisa i att Schumi blev påkörd..men det var framför allt väldigt klantigt gjort av honom.

Eftersom Michael gjorde en rattrörelse och vinglade till höger och på så sätt tvingade ut Heidfeld på gräset - borde inte han då ha förstått att Heidfeld skulle ha svårt att bromsa på gräset och komma farande rätt i sidan på honom? Han kunde gett honom lite utrymme.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
ANFRAN skrev:Ja just ja, det är ju alltid den bakomvarandes fel om några krockar...

Basics
Får man också lära sig att det är tillåtet att byta spår en gång för att förhindra en omkörning?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det är förjäkligt att tresekundersregeln överskrids så ofta i racing. Alla skulle naturligtvis åka omkring med minst 3 sekunders avstånd till framförvarande. Det finns ju inte heller flera filer på en racerbana, så vingelutrymmet är fritt över hela filen/banan.
De får helt enkelt vänta tills de kan göra ofarliga omkörningar i samband med depåstoppet, så det inte sker några farliga incidenter på banan. Eftersom ingen kan köra om så kan de även införa hastighetsbegränsning, för att göra det ännu säkrare.
Ankan

Inlägg av Ankan »

jag tycker hyckleriet är att folk klagar när ms lr monty är inblandade men annars blir trådarna aldrig spec långa lr spec mkt diskution om det.
Corsa

Inlägg av Corsa »

Varför finns det inga rondeller i F1. De brukar annars skilja ut agnarna från vetet.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:

Basics
Tror inte du skulle klara att ta körkort idag...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Corsa skrev:Varför finns det inga rondeller i F1. De brukar annars skilja ut agnarna från vetet.
Man har IRL till att träna rondellkörning...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Gösta skrev:

Basics
Tror inte du skulle klara att ta körkort idag...
I vilket moment är det du tror jag skulle misslyckas i?

Kan tänka mig att teoriprovet skulle vålla en del bekymmer, men körningen skulle nog fungera alldeles utmärkt. :o
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Du får försöka övertyga programmet Sveriges sämsta bilförare för du ska infinna dig där i morgon.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag personligen gillar inte M.S men nog handlar denna problematik om Heidfields övertro på sig själv.
Något fick mig att tro Shummi tänkte något om "lär inte pappa kn--a"

Jag tycker att gubben har rätt som kallar det en racingaccident.
jag tror att det finns finns ett bra skäl att Kimi valdes framför Nick
Han kan acceptera alkoholrekolam
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Accepterar inte Nick alkoholreklam?
Har Nick haft några officiella åsikter emot alkoholreklam?
Var Johnnie Walker aktuell som McLaren-sponsor redan 2001 när McLaren valde Kimi istället för Nick?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tja vad ska man säga, tuff körning från MS, men det är väl rätt naturligt att han försvarar sin position, sedan förstår jag även heidi eftersom han han inte hade någonstans att ta vägen eftersom dörren stängdes, men som sagt man får väl kalla detta racingincident..
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jag är så jävla trött på alla som klankar ner på Schumacher, så fort han gör något så kallat regelbrott. Det finns mängder med liknande incidenter med andra förare som skulle kunna liknas med Schumachers, Men då har inte en jävel sagt någonting.

Och att alla skulle hoppa ur om dom satt i sandlådan stämmer absolut inte, ta bara Alonso vid Italiens GP 04, han satt envetet kvar och vinkade till funktionärerna och ville bli utputtad på banan, när han sedan mot all förmodan insåg att funktionärerna inte hade något intresse av att puta ut honom på banan så hoppade han ut.

SH
Ferrari.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Om tio år och några VM-titlar bli Alonso också utknuffad...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Du får försöka övertyga programmet Sveriges sämsta bilförare för du ska infinna dig där i morgon.
Dom hörde av sig, men jag ville inte vara med. Av de ca 350 anmälningar de fick in så var ca 60% yrkes/taxichaufförer. Du ser ingen röd tråd? :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jo, de kör som krattor!
Varför tror du vi kallas Topcab och inte taxi?
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Alonso kommer aldrig att ta några VM-titlar, han gör för många misstag som kostar honom placeringar

SH
Ferrari.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Jari skrev:Jo, de kör som krattor!
Dom kör som fruntimmer heter det.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Eua Rouge:

Det är bara att vänja sig, allt som schumi gör är ju sattyg, det vet ju alla :wink:

Och alla hans vm-titlar har han fått till skänks och inte på grund av bra körning, och skulle han någongång vinna utan att fuska så beror det knappast på hans stora körskicklighet eller på hans förmåga att få teamet dit han vill utan då beror det heklt enkelt på att alla andra hade en dålig dag och att schumis bil var den klart överlägsna.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Ja, jag har förstått att alla klankar ner på honom bara föratt "deras" förare inte kan slå honom, och eftersom det inte finns några några anledningar till att dom inte hänger med så måste dom börja klaga på annat, så jävla patetiskt.

Det är ganska mycket skitsnack att Schumacher styr stallet, i helvete heller, Har läst mängder med inervjuver med Jean Todt, Ross Brawn etc och inte minst MS själv och dom säger att det absolut inte stämmer.

SH
Ferrari.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Crazy F1 skrev:Eua Rouge:

Det är bara att vänja sig, allt som schumi gör är ju sattyg, det vet ju alla :wink:

Och alla hans vm-titlar har han fått till skänks och inte på grund av bra körning, och skulle han någongång vinna utan att fuska så beror det knappast på hans stora körskicklighet eller på hans förmåga att få teamet dit han vill utan då beror det heklt enkelt på att alla andra hade en dålig dag och att schumis bil var den klart överlägsna.
Självklart är det så! Fråga Jari eller Boban! :D :D :D