Malaysias gp
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Nu blir det väl stort räfst- och rättarting i Jaguar efter ytterligare ett katastrofkval... Irvine nästan fyra sekunder efter poletiden och med endast Minardi bakom sig.
Undrar vilka huvuden som kommer att rulla och hur länge Irvines tålamod räcker?
Ville gnällde på Honda och deras motorer och hotade ännu en gång att hoppa av BAR, för vilken gång i ordningen vet jag inte... jag har tappat räkningen på alla gånger som han har hotat att lämna BAR. Så jäkla dålig kan väl inte motorn vara, Fisi hamnade ju i alla fall bland topp-10?
Undrar vilka huvuden som kommer att rulla och hur länge Irvines tålamod räcker?
Ville gnällde på Honda och deras motorer och hotade ännu en gång att hoppa av BAR, för vilken gång i ordningen vet jag inte... jag har tappat räkningen på alla gånger som han har hotat att lämna BAR. Så jäkla dålig kan väl inte motorn vara, Fisi hamnade ju i alla fall bland topp-10?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
BAR verkar dock inte vara bra varken när det kommer till chassi eller motor. Hoppa av? vart ska han ta vägen? Cart eller irl då?On 2002-03-16 11:11, Razor wrote:
Nu blir det väl stort räfst- och rättarting i Jaguar efter ytterligare ett katastrofkval... Irvine nästan fyra sekunder efter poletiden och med endast Minardi bakom sig.
Undrar vilka huvuden som kommer att rulla och hur länge Irvines tålamod räcker?
Ville gnällde på Honda och deras motorer och hotade ännu en gång att hoppa av BAR, för vilken gång i ordningen vet jag inte... jag har tappat räkningen på alla gånger som han har hotat att lämna BAR. Så jäkla dålig kan väl inte motorn vara, Fisi hamnade ju i alla fall bland topp-10?
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Det står t ex på TV4.se, iofs inte världens mest tillförlitliga nyhetskälla men man behöver ju inte vara någon Einstein för att begripa att JV (eller någon annan heller för den delen) ruttnar på BAR.
Det ryktas också om att David Richards är intresserad av Irvine, detta enligt grandprix.com.
Det ryktas också om att David Richards är intresserad av Irvine, detta enligt grandprix.com.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tror nog inte förarna är BARs största problem. De får nog först och främst se till att Ville helt i onödan slipper köra genom depån och att vingen sitter kvar innan de funderar på förarbyten. Dessutom har jag lite svårt att se att Irvine skulle vara ett särskilt utmärkt val till ett lite struligt BAR. Svårt att säga att han hjälpt upp situationen särskilt mycket i Jaguar.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Nej, jag håller med dig om att det vare sig är förarnas fel att BAR inte hänger med eller att Irvine skulle vara speciellt lämplig för just BAR. Frågan är snarare hur länge Irvine håller på innan han lägger av helt, han är väl ändå 36 år eller nåt i den stilen?
I Jaguars fall så beror väl mycket på fiaskot på det kaos som verkar råda i stallet under Laudas ledning samt att man har ett chassi som är sämre än en kanot på hjul.
I Jaguars fall så beror väl mycket på fiaskot på det kaos som verkar råda i stallet under Laudas ledning samt att man har ett chassi som är sämre än en kanot på hjul.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Angående kvalet tycker jag förresten att det var jäkligt dålig stil av Chewme att hämnas på Sato och förstöra hans kvalvarv. Visserligen kunde Sato kanske ha vikit av lite tidigare, om han hade fått uggift om att MS kom och haft god uppsikt i backspeglarna, men han höll knappast upp Chewme med vilje. Klart taskigt att hämnas på en rookie som inte alls är något hot utan bara gjorde en liten miss. Uselt som vanligt av Herr Morallös.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Coulthard har varit med så pass länge och är ute efter en VM-titel. Om bilen inte är konkurenskraftig i år så tror jag att Kuben slutar. I det läget är jag övertygad om att placeringen 3 eller 4 vid årets slut inte har någon större betydelse för honom.On 2002-03-16 08:28, formulis wrote:
Håller med utom punkt 6 om Coulthard:
Han har själv uttalat (ett par gånger) att det vore en KATASTROF för honom om han inte är den snabbaste inom teamet.
Detta är förstås en självklarhet så hans största personliga bekymmer är nog den att Kimi är snabbare än vad han själv är (åtminstone för tillfället).
-
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Coulthard har varit med så pass länge och är ute efter en VM-titel. Om bilen inte är konkurenskraftig i år så tror jag att Kuben slutar. I det läget är jag övertygad om att placeringen 3 eller 4 vid årets slut inte har någon större betydelse för honom.On 2002-03-16 22:07, Nisse wrote:
[/quote]
Tror du inte han "får sparken" om han placerar sig längre ner i resultatlistorna än Räikkönen.
Jag TROR faktiskt att han inte ens skulle komma över en sån sak - DC var modig som kunde själv medge det INNAN säsongen började och det är få som vågar komma med så`na uttalanden.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Som vanligt letar du fel på Maestro och försitter inte ett tillfälle att hacka på honom. Sato sabbade Schumis kvalvarv och det var väl inte mer än rätt att han fick ge igen. Sato hade tydligen problem med att hålla sig ur vägen under kvalen redan på F3-tiden och det är dags att någon lär jappsen en läxa.On 2002-03-16 15:00, AndersF1 wrote:
Angående kvalet tycker jag förresten att det var jäkligt dålig stil av Chewme att hämnas på Sato och förstöra hans kvalvarv. Visserligen kunde Sato kanske ha vikit av lite tidigare, om han hade fått uggift om att MS kom och haft god uppsikt i backspeglarna, men han höll knappast upp Chewme med vilje. Klart taskigt att hämnas på en rookie som inte alls är något hot utan bara gjorde en liten miss. Uselt som vanligt av Herr Morallös.
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
1. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1h34'12"912 Km/h 1
2. 6 MONTOYA Williams BMW M + 0'39"700 196.302 Km/h 3
3. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B + 1'01"700 195.546 Km/h 3
4. 15 BUTTON Renault M + 1'09"700 195.273 Km/h 1
5. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1 lap(s) 2
6. 8 MASSA Sauber Petronas B 1 lap(s) 1
7. 25 MCNISH Toyota M 1 lap(s) 2
8. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1 lap(s) 1
9. 10 SATO Jordan Honda B 2 lap(s) 2
10. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 2 lap(s) 3
11. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 2 lap(s) 2
12. 24 SALO Toyota M 3 lap(s) 4
13. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 3 lap(s) 2
14. 2 BARRICHELLO Ferrari B 17 lap(s) 2
15. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 22 lap(s) 1
16. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 26 lap(s) 2
17. 22 YOONG Minardi Asiatech M 27 lap(s) 2
18. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 32 lap(s) 1
19. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 36 lap(s) 0
20. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 41 lap(s) 1
21. 12 PANIS BAR Honda B 47 lap(s) 0
22. 14 TRULLI Renault M 47 lap(s) 2
Resultat från loppet Inga Mclaren bilar i mål alls.
2. 6 MONTOYA Williams BMW M + 0'39"700 196.302 Km/h 3
3. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B + 1'01"700 195.546 Km/h 3
4. 15 BUTTON Renault M + 1'09"700 195.273 Km/h 1
5. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1 lap(s) 2
6. 8 MASSA Sauber Petronas B 1 lap(s) 1
7. 25 MCNISH Toyota M 1 lap(s) 2
8. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1 lap(s) 1
9. 10 SATO Jordan Honda B 2 lap(s) 2
10. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 2 lap(s) 3
11. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 2 lap(s) 2
12. 24 SALO Toyota M 3 lap(s) 4
13. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 3 lap(s) 2
14. 2 BARRICHELLO Ferrari B 17 lap(s) 2
15. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 22 lap(s) 1
16. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 26 lap(s) 2
17. 22 YOONG Minardi Asiatech M 27 lap(s) 2
18. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 32 lap(s) 1
19. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 36 lap(s) 0
20. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 41 lap(s) 1
21. 12 PANIS BAR Honda B 47 lap(s) 0
22. 14 TRULLI Renault M 47 lap(s) 2
Resultat från loppet Inga Mclaren bilar i mål alls.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Har det skett ett trendbrott idag ?
Ferrari måste ha väldigt bra drag i nya bilen eller hoppas på en kall regnig sommar.
Mclaren är slut som ett toppstall får sikta in sig på att ha Toyota bakom sig.
Reunault kan nog räknas in som tredje stall efter BMW-Ferrari.
Sauber befäster sin situation som ett starkt mellanstall som tar sig i mål på poängplats.
Ralf tar snyggt och prydligt i mål bilen som klar segrare men fick mycket till skänks idag.
Montoya och Schummi`s incident idag kan vi älta ett bra tag. Det lustiga var dock stopp and go straffet?
Finnarna kan glädjas av att Räkan låg före Kuben innan de bröt.
Dagens stora behållning var dock Uppkörningarna som både Scummi och Montoya presterade.
FIA får nog ta och redogöra däcksreglementet lite bättre för oss "tittare". När man ser bilder på däcken verkar framförallt Michelin ha väldigt lite mönster kvar.
Ferrari måste ha väldigt bra drag i nya bilen eller hoppas på en kall regnig sommar.
Mclaren är slut som ett toppstall får sikta in sig på att ha Toyota bakom sig.
Reunault kan nog räknas in som tredje stall efter BMW-Ferrari.
Sauber befäster sin situation som ett starkt mellanstall som tar sig i mål på poängplats.
Ralf tar snyggt och prydligt i mål bilen som klar segrare men fick mycket till skänks idag.
Montoya och Schummi`s incident idag kan vi älta ett bra tag. Det lustiga var dock stopp and go straffet?
Finnarna kan glädjas av att Räkan låg före Kuben innan de bröt.
Dagens stora behållning var dock Uppkörningarna som både Scummi och Montoya presterade.
FIA får nog ta och redogöra däcksreglementet lite bättre för oss "tittare". När man ser bilder på däcken verkar framförallt Michelin ha väldigt lite mönster kvar.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Om jag fattar det jag hört rätt. Så har däcken på Ralf`s bil "fyllts" på med däcksrester under varvet efter målgång tillbaka till Parc Ferme.On 2002-03-17 10:13, EnzoF1 wrote:
Med tanke på hur Raffes däck såg ut i Parc Ferme, hur slitna får däcken egentligen vara? Det måste ju finnas nån gräns, eller??? Är det någon som har blykoll på det?
/E
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jari, du har rätt, allt tal om konspirationsteorier är borta. När t.o.m. Schumi tycker att Montoyas straff var lite hårt har det gått långt. Jag trodde i min enfald att FIA var skiljt ifrån Ferrari...
Angående däcken så är det väl inte riktigt så valdefinerat hur slitna de får vara utan jag tror FIA avvaktar protesterna innan de bestämmer sig vad som gäller. Med tanke på dagens straffutdelande bör nog Williams passa sig...
Angående däcken så är det väl inte riktigt så valdefinerat hur slitna de får vara utan jag tror FIA avvaktar protesterna innan de bestämmer sig vad som gäller. Med tanke på dagens straffutdelande bör nog Williams passa sig...
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ja, JPM hade ju tur som inte fick minst ett stop and go för sitt tilltag... när Maestro gör samma sak så blir han av med hela säsongens poäng...On 2002-03-17 10:52, AndersF1 wrote:
Jari, du har rätt, allt tal om konspirationsteorier är borta. När t.o.m. Schumi tycker att Montoyas straff var lite hårt har det gått långt. Jag trodde i min enfald att FIA var skiljt ifrån Ferrari...
Det verkar som om Williams har riktig tumme med domarna...
Den där d-en hade ju dessutom snackat vitt och brett innan loppet att han inte skulle ställa till någonting, och sedan beter han sig som den riktiga amatör alla ju vet han är...
Det är nog dags att dra in JPM:s superlicens nu innan någon kommer till skada på allvar...
/E
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Det både syntes och hördes under FIA-intervjun att både Montoya och Schumacher Sr har respekt för varandra. Kul att Schumi erkände att det var fel att straffa Montoya för deras startkollision.
Bara de nu inte blir bundisas som Häkkinen och Schumi var på slutet. Nä, krig ska det vara, för det är roligare för oss fans.
Nu är det dags för Ferrari att ta fram F2002! Annars får de stryk av Williams-BMW i Brasilien.
Bara de nu inte blir bundisas som Häkkinen och Schumi var på slutet. Nä, krig ska det vara, för det är roligare för oss fans.
Nu är det dags för Ferrari att ta fram F2002! Annars får de stryk av Williams-BMW i Brasilien.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja, lite blåst på konfekten känner man sig. När Button fick problem och Schumi kom om så kunde man ju iallafall se fram emot presskonferensen - blev ju intet. Tyckte även förra loppet att Schumi talade lite väl vänligt om Montoya. Medan han kritiserade Trulli. Skulle inte tänka mig att det låtit likadant om det t.ex. varit Hill i.s.f. JPM... Nu lär det väl bara bli värre om Schumi skulle börja kritisera Montoya, då lär väl Montoya köra honom av banan i var och vartannat race.
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
De är snabb i starten Williams. Om de hamnar i pole blir det nog svårt för någon annan att ta sig om. Ett riktigt hett race i Brasilien och ett bra kval så kan det nog bli Williams 1-2 igen. Lite ovanligt att se Ferraris spis ge upp, om det nu var Rubens problem. Det kan inte ha hänt särskilt många gånger de senaste 3 säsongerna.
Det är inte upp till JPM och MS att göra den typen av bedömningar, utan FIA´s dommare.
Det är ju alltid så att de bästa dommarna sitter hemma i Tv sofforna. Vi hade en jätteduktig kille hos oss som inte förstod vad som hände. Grabben hade noll koll och förstod inte mycket. Men kommentera racing det vill han i alla fall.
Att vi inte röstar om varje sak som händer på banan, med dagens digitala teknik borde det gå. Funkare det med att "fråga publiken" i "vem vill bli milionär" so borde det gå i F1.
_________________
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-03-17 11:48 ]</font>
Det är ju alltid så att de bästa dommarna sitter hemma i Tv sofforna. Vi hade en jätteduktig kille hos oss som inte förstod vad som hände. Grabben hade noll koll och förstod inte mycket. Men kommentera racing det vill han i alla fall.
Att vi inte röstar om varje sak som händer på banan, med dagens digitala teknik borde det gå. Funkare det med att "fråga publiken" i "vem vill bli milionär" so borde det gå i F1.
_________________
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-03-17 11:48 ]</font>
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Jag var på plats i Jerez 97 och såg det inträffade och anser att det var ett fullt rimligt domslut. Det M Schumacher utsatte sig själv och Jaques Villeneuve för var livsfarligt. Det var en skarp, tydlig och rättvis markering om vad som inte ska tillåtas på en racerbana. Man kan hålla Ferrari - men man behöver inte vara enögd! Det tror jag inte ens M Schumacher är, efter hans åsikt om det märkliga domslutet på presskonferensen idag.On 2002-03-17 11:00, EnzoF1 orerade om:
Ja, JPM hade ju tur som inte fick minst ett stop and go för sitt tilltag... när Maestro gör samma sak så blir han av med hela säsongens poäng...
Det verkar som om Williams har riktig tumme med domarna...
Den där d-en hade ju dessutom snackat vitt och brett innan loppet att han inte skulle ställa till någonting, och sedan beter han sig som den riktiga amatör alla ju vet han är...
Det är nog dags att dra in JPM:s superlicens nu innan någon kommer till skada på allvar...
/E
Dessutom är JPM det bästa som hänt F-1 på mycket länge.
Jo, förrsten... efter loppet i Jerez så gick jag på McLarens asvlutningsfest på Bodega Gonzales Byass
/Jan
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8551
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Man kan ju tänka sig att domarna ville kompensera för förra loppet då Williams ju kom undan med startkraschen utan bestraffning.On 2002-03-17 12:07, zz wrote:
Vad jag menar AF1 är att JPM borde svartflaggats och avstängts ett par lopp. Han försökte preja av MS på A1 ring också, då hade MS plats att undvika en kollision.
Vi kan ha olika åsikt om domslutet, men som tur är så sitter det avsevärt kompetentare racingdommare än vi och gör dessa överväganden.
Hade apan nu haft något som kunde liknas med intelligens och varit kapabel till någon form av logiskt resonemang skulle han inse att han eventuellt förlorade segern pga sitt agerande idag. Men vi ska kanske vara glada för sånt här för på det här sättet slutar colombianen aldrig som WDC utan vi kan kallt räkna in den femte titeln till Monza...
Nu väntar vi bara på att McLaren och Williams ska våga börja tävla på lika villkor som Bridgestone-stallen, dvs utan slicks...
Man får väl trösta sig med att Dr AF1 är med och betalar Maestros lön i och med sin investering i Shell motoroljor och Bridgestonedäck.
/E
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ja nu fick verkligen dom som tycker att FIA favoriserar Schumi och Ferrari vatten på sin kvarn. Skandal egentligen att Montoya fick ett straff för en helt vanlig racing incident. Barrichello fick ju ingenting efter förra loppet och inte efter dom tre incidenterna i början på förra säsong heller trots att han borde ha haft det.
Tycker lite synd om Button som inte fick den pallplats han så väl hade förtjänat idag. Verkligen strongt kört av Button som var så uträknad efter förra årets undermåliga prestationer. Renault är definitivt på g.
Att det är ett-stops-strategier som gäller för Michelin-bilarna såg vi redan förra säsongen. Ju mer Michelin-däcken slits desto bättre är dom. Kanske inte riktigt vad FIA hade tänkt.
Om inte incidenten mellan Schumi och Montoya hade ägt rum hade det blivit Williams etta och tvåa i alla fall, men kanske med Montoya etta istället. Bra kört av Ralf som såg betydligt blekare ut i kvalet.
Tycker lite synd om Button som inte fick den pallplats han så väl hade förtjänat idag. Verkligen strongt kört av Button som var så uträknad efter förra årets undermåliga prestationer. Renault är definitivt på g.
Att det är ett-stops-strategier som gäller för Michelin-bilarna såg vi redan förra säsongen. Ju mer Michelin-däcken slits desto bättre är dom. Kanske inte riktigt vad FIA hade tänkt.
Om inte incidenten mellan Schumi och Montoya hade ägt rum hade det blivit Williams etta och tvåa i alla fall, men kanske med Montoya etta istället. Bra kört av Ralf som såg betydligt blekare ut i kvalet.
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Tur att de inte har samma skygglappar som du ialla fallOn 2002-03-17 12:07, zz wrote:
Vad jag menar AF1 är att JPM borde svartflaggats och avstängts ett par lopp. Han försökte preja av MS på A1 ring också, då hade MS plats att undvika en kollision.
Vi kan ha olika åsikt om domslutet, men som tur är så sitter det avsevärt kompetentare racingdommare än vi och gör dessa överväganden.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Du menar en överlägsen bil som inte på långa vägar är lika överlägsen som den bil Schumi gled runt i under hela förra säsongen ... ????On 2002-03-17 12:01, FerrariSchumi wrote:
Hur svårt är det för Ralf och Montoya att vinna om de har den överlägset bästa bilen, medan Ferrari jävla sölnissar ger Schumi en gammal begagnad sunkig bil. Schumi ska nog visa Montoya senare iår.
Ett alternativ till att kalla Ferrari för slönissar är ju att kalla Schumi för dålig bilutvecklare eftersom han är den enda föraren i fältet som inte lyckats utveckla årets bil i tid till säsongstarten )
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
Vad har hänt med de annars så ganska träffsäkra kommentarerna på detta forum, egentligen?
Är ni bakfulla allihop???
EF1 och zz, till och med ni måste ju se att Michael (folkracestartaren) Schum. understyr rakt in i sidan på JPM (som iofs kanske borde sett sig bättre för)?
Och ni som anklagar förare (som ni inte hejar på) för att ha blankslitna däck efter loppet:
Jag tyckte mig se att alla bilarna i Park Ferme hade lika blankslitna däck
Williams
Ferrari
Mclaren
Är ni bakfulla allihop???
EF1 och zz, till och med ni måste ju se att Michael (folkracestartaren) Schum. understyr rakt in i sidan på JPM (som iofs kanske borde sett sig bättre för)?
Och ni som anklagar förare (som ni inte hejar på) för att ha blankslitna däck efter loppet:
Jag tyckte mig se att alla bilarna i Park Ferme hade lika blankslitna däck
Williams
Ferrari
Mclaren
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Äsch du vet väl att Enzo och zz häver ur sig en massa konstigheter bara för att provocera lite.
De skulle ju aldrig kunna förmå sig att säga något nedlåtande om Schumacher eller Ferrari officiellt på ett forum - eller för den delen säga något berömmande om t.ex Montoya.
Överentusiasm kallas det
De skulle ju aldrig kunna förmå sig att säga något nedlåtande om Schumacher eller Ferrari officiellt på ett forum - eller för den delen säga något berömmande om t.ex Montoya.
Överentusiasm kallas det
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish