Tankar - soppa?
-
Tankar - soppa?
Finns det några max mått för hur mkt bensin dom får ha i bilen? annars kan man ju tjäna en hel del om man får ihop en snål/stark motor o köra ett lopp på en tank, dock har man ju slitage men på en bana som Monaco ex. Ba jag som fått tanken?
-
- Varnad
De får ha hur mycket soppa som helst, men soppa väger och stora viktskillnader på bilen ger stora skillnader i hur den beter sig tom och full. Balansen mellan hur körbar bilen är fulltankad och tom bestämmer till stor del hur långa stintar man kör eftersom varvtiderna oftast bestäms av mängden bensin och förr även däckslitaget.
Det snabbaste sättet runt de drygt trettio milen man kör i ett lopp brukar vara att stanna för mer soppa ett par tre gånger, trots den tid det tar att tanka.
Jag tror inte skillnaderna blir fullt så stora beträffande depåstrategier, trots att däcksslitaget tas ur ekvationen.
Det snabbaste sättet runt de drygt trettio milen man kör i ett lopp brukar vara att stanna för mer soppa ett par tre gånger, trots den tid det tar att tanka.
Jag tror inte skillnaderna blir fullt så stora beträffande depåstrategier, trots att däcksslitaget tas ur ekvationen.
-