Renault/Fisichella, flyger ju!

Kungaklassen av motorsport...
Budo

Renault/Fisichella, flyger ju!

Inlägg av Budo »

Kan dom kanske bli årets positiva "överaskning"?

http://f1.racing-live.com/en/index.html
Gösta

Inlägg av Gösta »

DET VORE UNDERBART. :up:

Jag hoppas och tror att Fisichella tar GP seger 2, 3 och 4 i kariären i år. :up: :up: :up:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Kul :up: Ser gärna Ferraris dominans brytas. Bara det blir av någon annan än McLaren :horny:

Dessutom är det roligare att se Schumi när han slår ur underläge.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Renault ser helt klart starkast ut så här långt på vintertesterna - påminner lite om hur det såg ut för BAR ifjol på vintertesterna.

Men jag tvivlar på att de kan rå på Ferrari - när det är dags för Melbourne tror jag de kommer att chocka en del, och när nya bilen debuterar på Barcelona kommer nog mångas hakor att falla.
Budo

Inlägg av Budo »

Lemon skrev:Kul :up: Ser gärna Ferraris dominans brytas. Bara det blir av någon annan än McLaren :horny:

Saknar också Schummi i "underläge".
Budo

Inlägg av Budo »

LuckyStrike1 skrev:Renault ser helt klart starkast ut så här långt på vintertesterna - påminner lite om hur det såg ut för BAR ifjol på vintertesterna.

Men jag tvivlar på att de kan rå på Ferrari - när det är dags för Melbourne tror jag de kommer att chocka en del, och när nya bilen debuterar på Barcelona kommer nog mångas hakor att falla.
Påminer mycket om Bar 2004 fast ännu bättre/snabbare.
Ferraris nya bil blir säkert snabb men frågan är hur 2004M kommer att stå sig?
Jag vet, nu ska vi inte stirra blinda oss på testerna men det är f*n svårt att inte imponeras av vissa stall.

Och vad händer med BAR egentligen?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

BAR har liksom Sauber haft problem med bilen under testerna, och fått gå tillbaka till ritbordet för att designa om en del tydligen ganska viktiga delar av bilen.

Det är de två stall som har överraskat mest negativt under testerna ialla fall, och de enda stall som medgett att de har problem.

EDIT: Williams har också haft problem under vintern.
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev: EDIT: Williams har också haft problem under vintern.

Williams har haft problem sen 1998!!!
Budo

Inlägg av Budo »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev: EDIT: Williams har också haft problem under vintern.

Williams har haft problem sen 1998!!!
Williams faller allt djupare i en formsvacka. Helt obegripligt med tanke på vilken motorleverantör de har haft/har. Tänk dig mclaren 2003-2004 med bmw motor! Vad dom behöver är snabba, duktiga förare. Inga budget versioner. Utan någon som är duktig som de sen kan bygga en bil runt.
Frank är snål!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag läste en bra liknelse om Williams i senaste Autosport:

They seem to have lost their way. They are lacking a strategy and seem to be shooting from the hip.

Tyvärr tråkigt att läsa som Williams-fan, men troligtvis ganska rätt. Det känns som de helt saknar en uttalad strategi som de andra toppstallen McLaren, Ferrari och Renault.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Lenom och Bodo :up:

Ni har sagt det som behöver sägas...

I år kommer det nog att bli spännande som satan kanske som 03, då avgjordes det i sista loppet och med tanke på renault fart nu så verkar de vara en stor konkurent till Ferrari.

Som gör gör saken oviss idag är att det är kanse 4-5 stall som kämpar om segrar, innan har det alltid varit två...typ McLaren och Ferrari/Ferrari, Williams, benetton och...ja det beror på hur långt man vill gå tillbaka.

Jag undar hur Jenson Button känner sig nu när han inte fått gå till Williams som han ville och jag undar hur de andra i stallet ser på honom...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag skulle gärna vilja påpeka att det fortfarande bara är tester vi pratar om...
Martin Sohlberg

Inlägg av Martin Sohlberg »

Lemon skrev:Kul :up: Ser gärna Ferraris dominans brytas. Bara det blir av någon annan än McLaren :horny:

Instämmer helt, det har blivit tråkigt att se på f1 nuförtiden...
t.o.m jag, inbitet ferrari fan, säger det.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Fisichella kommer att vara den snabbare av Renaultförarna men tyvärr så kommer hans bil haverera allt som oftast. Under andra halvan av säsongen så kommer Renault att fallit tillbaka på grund av sina usla kapacitet att utveckla bilar under pågående säsong.

Hur länge kommer Flavio tillåta Fisichella att var den snabbaste hos Renault?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Flavio är på väg ut.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Flavios kontrakt med Renault går väl ut efter den här säsongen?

För övrigt tror jag att Alonso är svårslagen för vem som helst, och att Trulli lyckades under första halvan ifjol vittnar om hur fantastiskt bra Trulli är.

Fisichella kommer att få det tufft.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Själv tycker jag nog att Alonso inte fortsatte utvecklas under förra säsongen som jag hade hoppats. Han verkade ha lite problem när det tog emot lite och det är inget bra tecken. Fisichella är förmodligen starkare än Trulli, och det säger jag som ett stort Trullifan, och Alonso måste jacka upp sig ett par snäpp om hans karriär inte ska börja slutta nedåt.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Fisichella höll på att krossa Buttons karriär när de körde tillsammans i Benetton. Trulli hade betydligt mer problem med Button som stallkamrat.

Alonso var det svagare kortet hos Renault förra året. Men räddades av Flavio som såg till att Trulli/Villeneuve fick köra en sämre bil sista halvan av säsongen.

Trulli är en bra kvalare, men en mindre komplett racestintsförare. Jag hoppas Trulli läxar upp Ralf i år, men jag tvivlar på att han kommer att klara av det.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev:Flavios kontrakt med Renault går väl ut efter den här säsongen?

Är det inte så att Renault drar sig ur om dom inte lyckas i år? Och om dom lyckas så har ju Flavio gjort ett bra jobb och lär då få fortsätta att härska och söndra.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sami skrev:
LuckyStrike1 skrev:Flavios kontrakt med Renault går väl ut efter den här säsongen?

Är det inte så att Renault drar sig ur om dom inte lyckas i år? Och om dom lyckas så har ju Flavio gjort ett bra jobb och lär då få fortsätta att härska och söndra.
Så bestämt har de inte uttryckt sig. Det de har sagt är att ska de vara kvar i F1, så krävs det vinster. Om de gör en "BAR" i år, så tror jag nog de fortsätter.

Flavio har oavsett vad gjort ett väldgit bra jobb, sedan han klev in i F1. Det kan man inte ta ifrån honom.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Göra en BAR? Att plocka en massa ströpoäng likt Button förra året eller?
Trulli vann ett lopp åt Renault förra året. Det är mer än vad Button och Sato mäktade med.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sami skrev:Göra en BAR? Att plocka en massa ströpoäng likt Button förra året eller?
Trulli vann ett lopp åt Renault förra året. Det är mer än vad Button och Sato mäktade med.
Vara ganska klar tvåa i mästerskapet ....

En andraplats i WCC skulle vara Renaults bästa resultat sedan man återvände till F1 som fabriksstall. Det tror jag räcker för att övertyga nya ledningen att fortsätta satsningen.
Budo

Inlägg av Budo »

Sami skrev:Göra en BAR? Att plocka en massa ströpoäng likt Button förra året eller?
Håller med faktiskt. Det är segrar som räknas! Ty, det var ju bättre förr i tiden när man fick tillgodoräknade endast dom bästa resultat.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Och Flavio har ju så rätt!
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=23560

(Så handlar även denna tråd om Räikkönen.) :argh:
Ankan

Inlägg av Ankan »

Ms i underläge kan bli riktigt kul :) nu glass åker han ju bara
Budo

Inlägg av Budo »

Jaha, vad säger ni? Jag tycker testerna speglade sig ganska väl första loppet.

Renault är grymt snabba så här inledningsvis. Få se bara hur länge dom orkar behålla tempot.

Mclaren, så där! Ingen dunder bil är det inte. Vinner nog inga VM om inget radikalt förändras.

Ferrari får godkänt med tanke på att det är 2004 bil, men M.S. är långt ifrån godkänt. Har kanske med åren att göra i alla fall?!

Williams har presterat bättre än vad jag trodde faktiskt! Likaså RBR, om dom nu är för riktigt.

BAR är tillbaka där dom bör vara. Dvs slåss med Toyota, Jordan, Sauber.

Hur som helst, mycket intressant inledning och en ännu intressantare förtsättning är att vänta.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

32-year-old Giancarlo Fisichella's single complaint related to traffic -- and 1997 world champion Jacques Villeneuve.

''I lost two laps behind him,'' he said of the Canadian. ''I don't know why he blocked me -- it was really bad.''
Vad menar han med att han tappade två varv bakom Villeneuve :quest: För det är ju inte dåligt att lyckas vinna loppets trots att man tappat två varv! :o
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fisichella yrar nog bara lite - vad man kunde se av TV-bilderna låg han bakom Villeneuve i cirka ett halvt varv, och så fort Villeneuve fick blåflagg körde han direkt åt sidan.

Moderna F1-förare idag måste alltid klaga på något, även när de vinner.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:
32-year-old Giancarlo Fisichella's single complaint related to traffic -- and 1997 world champion Jacques Villeneuve.

''I lost two laps behind him,'' he said of the Canadian. ''I don't know why he blocked me -- it was really bad.''
Vad menar han med att han tappade två varv bakom Villeneuve :quest: För det är ju inte dåligt att lyckas vinna loppets trots att man tappat två varv! :o
Därför att den kanadensiska dvärgen tappat sina kontaktlinser i morgonkaffet och inte såg att Fisichella kom bakifrån och skulle om honom för andra eller tredje gången. :down: :down: :down:

Kan inte någon förbarma sig över de andra förarna och ta ifrån Ville hans licens på grund av medicinska skäl. :down:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men varför skulle han släppa förbi sig Mr Uppkört för? Killen får ju så mkt hjälp, man skulle ju tycka att Mr Uppkört skulle klara av någonting på egen hand ....
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Men varför skulle han släppa förbi sig Mr blivande WDC för? .
Därför att reglerna säger att man utan dröjsmål skall släppa förbi sig ett fordon som är på väg att varva en. Dvärgen fick kanske blonderingsvätska i ögonen och tappade sitt färgseende? :down:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
LuckyStrike1 skrev:Men varför skulle han släppa förbi sig Mr blivande WDC för? .
Därför att reglerna säger att man utan dröjsmål skall släppa förbi sig ett fordon som är på väg att varva en. Dvärgen fick kanske blonderingsvätska i ögonen och tappade sitt färgseende? :down:
Det gjorde han också, så fort funktionärerna halade fram blåflaggan.

Mr Uppkört klagar väl över att det inte var tillräckligt uppkört. Till att börja med var han ju tvungen att köra 100% av tävlingsdistansen den här gången... Sen var han tvungen att både köra bilen själv hela tiden, och dessutom själv varva. Klart han tycker det var lite jobbigt... Jag har full förståelse för Fisichellas jobbiga och knepiga situation. Han fick ju arbeta alldeles för hårt, och det dessutom på en söndag.