Schumi Skänker 10 miljoner!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Det finns inte så många världsmästare, och inte alls många flerfaldiga världsmästare... däremot finns det väldigt många som inte blivit världsmästare, däribland Kimi. Däremot finns det inte så många som kört toppstall, med försteförarstatus som INTE blivit världsmästare och i den gruppen har vi Kimi.

Alla med minsta insikt i F1 inser ju fort att Kimi ju måste vara en talang av sällan skådad art...

Kimis största merit är väl att han hade oturen att födas i samma land som Mika Häkkinen. Annars hade han aldrig varit där han är idag...
Gösta skrev:
EnzoF1 skrev: Han råkar dessutom vara mer än 5 ggr så framgångsrik också, så det hänger väl ihop
En 7 faldig världsmästare är "oändligt" framgångsrikare än en som inte alls blivit världsmästare!!!!! :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:OK då, vi säger att Schumi har 50 gånger mer pengar än Kimi, som du säger. Nu stämmer väl inte det, men du får denna fördel.

MS är ändå minst 5 ggr så generös som Kimi...

Han råkar dessutom vara mer än 5 ggr så framgångsrik också, så det hänger väl ihop...

Jag e inte bitter...
Jari skrev:Mattegeniet har talat. Hur man får ihop ekvationen begriper inte jag. Schumi har tjänat i snitt mer än fem gånger så mycket per år och har kört tio år längre. Hur får du det till tio gånger pengarna?
Såg just att senast Kimi gav till SOS barnbyar var i november vilket får mig att tro att det är Schumi spm är härmapan. Att han dessutom varje sommar ordnar den där välgörenhetsgrejeb på sin båt i Monaco får mig att tro att han snart både är i kapp och förbi när det gäller generositet i förhållande till sin förmögenhet. Minns gärna att en av Schumis livvakter faktiskt satte livet till i Thailand, vilket gör situationen mer känslig.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Så Schumacher ska skämmas för att:

1: han skänker 10 MUSD
2: han gör det via sin manager
3: managern gör det i en TV-gala som samlar in pengar
4: för att hans livvakt och dennes barn omkom i katastrofen
5: han vunnit mer än Kimi och är tysk
6: han tjänar mer än Kimi

Är det så du menar Jari?

(jag hävdar iofs att du aldrig vet riktigt vad du själv menar, men man måste ju fråga i alla fall)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

ouch!! :crazy:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag har hört att Kimi är frikostig på krogen :crazy:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det är han också, och hade man följt ett enda ord av vad jag sagt angående Schumis donation hade man inte kommit med insinuationen att jag tycker han borde skämmas.
Donationen innan däremot var enbart var ett patetiskt popularitetsfiske vilket snabbt rättades till med Thailandsdonationen.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Oavsett vilket så kommer pengarna till nytta och det är det som räknas.

Att sedan en del bittra och inåtvända stackare alltid lyckas vända Schumis prestationer till nåt negativt är ju värt flera topikar i sig bara det...

Mitt råd är att de istället ska vara glada att vara med och uppleva världens bäste förare genom tiderna och allt bra han gör för världen - vi behöver en motpol till GWB och hans anhang...