Häkkinen bröt i Arctic Lapland Rally
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Häkkinen bröt i Arctic Lapland Rally
Mika Häkkinen, som sin vana trogen även i år ställde upp i vinterrallyt Arctic Lapland Rally bröt från en fjortondeplats efter en avåkning på ss 11.
I år har det gått betydligt fortare för den gamle F1-världsmästaren då han efter nästan två timmar av specialsträckor låg lite drygt 10 minuter efter ledaren trots ett antal missar med snövallar.
Jag antar att Mika skiner i kapp med solen däruppe trots avåkningen och brytningen eftersom han har ett aktivt racingår framför sig detta år med fast plats i året DTM-serie.
I år har det gått betydligt fortare för den gamle F1-världsmästaren då han efter nästan två timmar av specialsträckor låg lite drygt 10 minuter efter ledaren trots ett antal missar med snövallar.
Jag antar att Mika skiner i kapp med solen däruppe trots avåkningen och brytningen eftersom han har ett aktivt racingår framför sig detta år med fast plats i året DTM-serie.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Re: Häkkinen bröt i Arctic Lapland Rally
Med tanke på att han körde i minst 718 Km / tim där alla andra höll 100-120 km / h så var det helt förklarligt.Jari skrev:Mika Häkkinen, ....... bröt från en fjortondeplats efter en avåkning på ss 11.
.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Re: Häkkinen bröt i Arctic Lapland Rally
Ja, mycket långsammare än vad det har gjort tidigare år hade det ju inte gärna varit möjligt, om han vill komma fram innan funktionärerna dragit...Jari skrev:
I år har det gått betydligt fortare för den gamle F1-världsmästaren
Tyvärr verkade all fart över krypfart leda till avåkningar istället, så han kanske skall återgå till att riskera sammanblandning med publikens parkerade bilar nästa år.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Re: Häkkinen bröt i Arctic Lapland Rally
Jari skrev:... I år har det gått betydligt fortare för den gamle F1-världsmästaren då han efter nästan två timmar av specialsträckor låg lite drygt 10 minuter efter ledaren...
Jari skrev:Att förlora mindre än en sekund/körd minut är fort nog för att kallas mer än styrfart om man kör mot den finska eliten.
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Re: Häkkinen bröt i Arctic Lapland Rally
Om nästan två timmar är ca 7000 s och drygt 10 min är ca 700 s, så skulle man förstås kunna säga att han förlorade 1 s per 10 s körning, eller 6 s per minut, men ledaren tillhörde kanske inte den finska eliten?Bopper skrev:Jari skrev:... I år har det gått betydligt fortare för den gamle F1-världsmästaren då han efter nästan två timmar av specialsträckor låg lite drygt 10 minuter efter ledaren...Jari skrev:Att förlora mindre än en sekund/körd minut är fort nog för att kallas mer än styrfart om man kör mot den finska eliten.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Re: Häkkinen bröt i Arctic Lapland Rally
Okej, jag tänkte som en kratta, men det gick fortare den här gången än sist.AndersF1 skrev:Om nästan två timmar är ca 7000 s och drygt 10 min är ca 700 s, så skulle man förstås kunna säga att han förlorade 1 s per 10 s körning, eller 6 s per minut, men ledaren tillhörde kanske inte den finska eliten?Bopper skrev:Jari skrev:... I år har det gått betydligt fortare för den gamle F1-världsmästaren då han efter nästan två timmar av specialsträckor låg lite drygt 10 minuter efter ledaren...Jari skrev:Att förlora mindre än en sekund/körd minut är fort nog för att kallas mer än styrfart om man kör mot den finska eliten.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
För er som vill kolla bedriften Så kan de avläsas på den förträfliga länken http://www.lapdatasystem.com/tun05/alr_yleis.html
Kollade lite snabbt och det fanns några bilar efter hittade inga WRC Klass A5 dock. Måste hålla med Jari att det är en bedrift att puttra ifrån små grupp N Hondor och Renaulter framförda av den Finska förareliten.
Men onekligen gick det fortare än han behärskade och så slank han ner i diket.
Kollade lite snabbt och det fanns några bilar efter hittade inga WRC Klass A5 dock. Måste hålla med Jari att det är en bedrift att puttra ifrån små grupp N Hondor och Renaulter framförda av den Finska förareliten.
Men onekligen gick det fortare än han behärskade och så slank han ner i diket.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
En annan av DTM chaffisarna har varit ute och testat lite
2005-01-30 11:48 Skoda Press
Mattias Ekström dominated Saturday’s Dan Anderssons Minne Rally that was part of a two-day Škoda Motorsport World Rally Team test programme ahead of the Swedish Rally (February 10-13). The rally was run close to Fredriksberg, north east of Karlstad, on stages very close to ones scheduled for use on the Swedish Rally. The 26-year old Swede is the reigning DTM Champion for Audi Sport and has been given permission by Škoda Auto’s partner in the Volkswagen Group to contest the second round of the World Rally Championship in the Fabia WRC.
On Friday Mattias spent the day in a private test session before entering the national rally on Saturday. He was fastest on all three stages (totalling approximately 65kms) and would have won the event by over two minutes. However, to avoid affecting the sporting hopes of the championship contenders, Mattias withdrew from the rally before the final control.
Mattias said: “I am feeling much more confident about our performance in Sweden after this weekend. It was a good test of both the Fabia WRC and myself. We made some useful changes to the car in private on Friday but Saturday was important for me to get a better understanding of how I can perform in real competition. I was competing against Swedish Rally experts such as Stig-Olov Walfridsson so I was able to have a good idea of my relative performance. The conditions were about 70% frozen gravel and 30% pure ice with some light snow on top. From what I hear of the forecast, this is about the best we can expect on the rally itself so this was a very good opportunity to learn the conditions.”
Head of the Škoda Motorsport World Rally Team, Martin Muehlmeier, said: “I am very pleased that Mattias performed so well on his first rally in the Fabia WRC. I was extremely satisfied with the result and we are all now looking forward to the Swedish Rally itself
2005-01-30 11:48 Skoda Press
Mattias Ekström dominated Saturday’s Dan Anderssons Minne Rally that was part of a two-day Škoda Motorsport World Rally Team test programme ahead of the Swedish Rally (February 10-13). The rally was run close to Fredriksberg, north east of Karlstad, on stages very close to ones scheduled for use on the Swedish Rally. The 26-year old Swede is the reigning DTM Champion for Audi Sport and has been given permission by Škoda Auto’s partner in the Volkswagen Group to contest the second round of the World Rally Championship in the Fabia WRC.
On Friday Mattias spent the day in a private test session before entering the national rally on Saturday. He was fastest on all three stages (totalling approximately 65kms) and would have won the event by over two minutes. However, to avoid affecting the sporting hopes of the championship contenders, Mattias withdrew from the rally before the final control.
Mattias said: “I am feeling much more confident about our performance in Sweden after this weekend. It was a good test of both the Fabia WRC and myself. We made some useful changes to the car in private on Friday but Saturday was important for me to get a better understanding of how I can perform in real competition. I was competing against Swedish Rally experts such as Stig-Olov Walfridsson so I was able to have a good idea of my relative performance. The conditions were about 70% frozen gravel and 30% pure ice with some light snow on top. From what I hear of the forecast, this is about the best we can expect on the rally itself so this was a very good opportunity to learn the conditions.”
Head of the Škoda Motorsport World Rally Team, Martin Muehlmeier, said: “I am very pleased that Mattias performed so well on his first rally in the Fabia WRC. I was extremely satisfied with the result and we are all now looking forward to the Swedish Rally itself
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Var hörde du detta?Jari skrev:Hörde att Schumi kissade på sig när han fick åka med i liknande förhållanden...
Är det sant att han urinerade i byxorna eller är det ont förtal som vanligt???
Vore bra om du någon gång för omväxlings skull beskrev verkligheten som den var i stället för hur du vill att den skall vara!
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det var väl på några forums det ryktades att Schumacher "kissade på sig" ... men till skillnad från Kimis helikopter på en klubb av viss art i London är det aldrig bekräftat, så då är det bara ett av miljoner obekräftade rykten.
Det sägs ju också att när Kimi somnade med plastdelfinen på Gran Canaria fanns det misstänkta fläckar på framsidan av hans byxor. Dock inte bekräftat att det var en form av urinering. Det kan ju ha varit andra vätskor ....
Man kan däremot utgå ifrån att Schumacher nog tyckte det gick ganska så snabbt - det var trots allt med en världsmästare i rally han åkte.
Hade Schumacher däremot suttit i högerstolen i en rallybil framförd av Mika, hade han nog gäspat av uttråkhet och ringt sin personliga bankman för att passa på att sköta en del administrativa sysslor. Det är ju sånt man gör när man sitter i en långsam transport och spiller tid, och inte har så mkt att göra
Det sägs ju också att när Kimi somnade med plastdelfinen på Gran Canaria fanns det misstänkta fläckar på framsidan av hans byxor. Dock inte bekräftat att det var en form av urinering. Det kan ju ha varit andra vätskor ....
Man kan däremot utgå ifrån att Schumacher nog tyckte det gick ganska så snabbt - det var trots allt med en världsmästare i rally han åkte.
Hade Schumacher däremot suttit i högerstolen i en rallybil framförd av Mika, hade han nog gäspat av uttråkhet och ringt sin personliga bankman för att passa på att sköta en del administrativa sysslor. Det är ju sånt man gör när man sitter i en långsam transport och spiller tid, och inte har så mkt att göra
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Det är lättare att åka ifrån finnar än svenskar i en lokal finsk tävling och detsamma gäller finnar i sverige? Eller vad ?Om Finland inte har bättre elit än de Mika tampades med är det inte mycket till elit.Jari skrev:Noterar gärna att det är liiiiite skillnad på svensk och finsk elit, men det ska bli kul att se Ekström i Svenska.
(Om det kommer lite mer snö)
Det som däremot är kul att se, är när Salo puttrar runt i sin gruppN (standard klassen) Mitsubishi som han lyckas hålla bra tempo med så kan man använda en allmenacka för att se hur långt Häkkinen är efter
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Detr är många som imponeras av förare som Loeb eller den snabbe Norrmanen. Inte bara Schumacher. Att han var vit om nosen är en subjektiv bedömning att kissa i byxorna går normalt att verifiera vid okulärbesiktning av overallen. Var var det Jari hade sett urin i Schumachers byxor som ingen annan såg?KGB skrev:Rät var väl att Schumis uttalnde efter åkturen med Petter var väl att han var mäkta imponerad av WRC-förarna. Men enligt uppgift han var märkbart vit i ansiktet efter åkturen, huruvida han vätte sätet förtäljer inte historien...
Det finns bilder på när Kimi rasar ner från en flyingbridge på en båt, liksom det finns när han umgås med sin bästis gjord i PVC samt så finns vittnen till när han ombeds att lämna en porrklubb och vad han företog sig där.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
En av dem som fanns på plats poängterade detta för mig och Schumi ville absolut inte fotograferas den dagen.KGB skrev:Rät var väl att Schumis uttalnde efter åkturen med Petter var väl att han var mäkta imponerad av WRC-förarna. Men enligt uppgift han var märkbart vit i ansiktet efter åkturen, huruvida han vätte sätet förtäljer inte historien...
Det är inte för att han åkte i sin Audi till evenemanget.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Vart finns bekräftelsen på att han gjort helikoptern på klubben?LuckyStrike1 skrev:Det var väl på några forums det ryktades att Schumacher "kissade på sig" ... men till skillnad från Kimis helikopter på en klubb av viss art i London är det aldrig bekräftat, så då är det bara ett av miljoner obekräftade rykten.
Är inte det, vad man brukar kalla för sensasionsjournalistik på hög nivå, och att sanningen kanske inte ens finns i just den nyheten?
Var finns bekräftelsen på att han somnat med delfinen på huvudet? Den bild som fanns ute på nätet var helt omöjlig att ens tolka som Kimi, och ännu mindre som att han skulle sova.Det sägs ju också att när Kimi somnade med plastdelfinen på Gran Canaria fanns det misstänkta fläckar på framsidan av hans byxor. Dock inte bekräftat att det var en form av urinering. Det kan ju ha varit andra vätskor ....
Fläckar på byxorna kan man ha av allt möjligt efter en krogrunda. Jag hade en colafläck på byxorna igår, för att en servitris spillde lite på mig.
Jag lovar att den fart Mika höll i Arctic Lapland inte tillåter mobilsamtal med handhållen lur. Så sakta gick det inte.Man kan däremot utgå ifrån att Schumacher nog tyckte det gick ganska så snabbt - det var trots allt med en världsmästare i rally han åkte.
Hade Schumacher däremot suttit i högerstolen i en rallybil framförd av Mika, hade han nog gäspat av uttråkhet och ringt sin personliga bankman för att passa på att sköta en del administrativa sysslor. Det är ju sånt man gör när man sitter i en långsam transport och spiller tid, och inte har så mkt att göra
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Såja. Du kan väl bläddra lite i modern rallystatistik och jämföra finsk och svensk rallyelit. De sista 30 årens räcker.Nisse skrev:Det är lättare att åka ifrån finnar än svenskar i en lokal finsk tävling och detsamma gäller finnar i sverige? Eller vad ?Om Finland inte har bättre elit än de Mika tampades med är det inte mycket till elit.Jari skrev:Noterar gärna att det är liiiiite skillnad på svensk och finsk elit, men det ska bli kul att se Ekström i Svenska.
(Om det kommer lite mer snö)
Det som däremot är kul att se, är när Salo puttrar runt i sin gruppN (standard klassen) Mitsubishi som han lyckas hålla bra tempo med så kan man använda en allmenacka för att se hur långt Häkkinen är efter
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
På samma ställe som bekräftelsen för att Schumacher kissade på sig när han åkte med Petter Solberg: dvs ingenstans alls. DEt var det som var hela min poäng.Jari skrev:Vart finns bekräftelsen på att han gjort helikoptern på klubben?
Japp, vare sig det är sant eller inte så är det sensationsjournalistik. Det är nämligen en sensation att Kimi pillar på sig själv på en strippklubb och är aspackad. Det är journalister som rapporterar det. Tada ....Är inte det, vad man brukar kalla för sensasionsjournalistik på hög nivå, och att sanningen kanske inte ens finns i just den nyheten?
Du verkar inte ha problem att fara med påhittade saker när det gäller Schumacher, men när det gäller Kimi verkar du blunda hårt med båda ögonen.
Var finns bekräftelsen på att Schumacher kissade på sig? ..... ja just det ....Var finns bekräftelsen på att han somnat med delfinen på huvudet? Den bild som fanns ute på nätet var helt omöjlig att ens tolka som Kimi, och ännu mindre som att han skulle sova.
Fläckar på byxorna kan man ha av allt möjligt efter en krogrunda. Jag hade en colafläck på byxorna igår, för att en servitris spillde lite på mig.
Nä, nu allra senaste gick det ju alldeles för fort för hans egen förmåga som vi märkte ....Jag lovar att den fart Mika höll i Arctic Lapland inte tillåter mobilsamtal med handhållen lur. Så sakta gick det inte.
Dina gamla hemliga privata källor känner vi till sedan gammalt. Ett annat ord för det är mytomani. Att du tar det som sanning när det är Schumacher, och för obekräftade osanningar när det är Kimi säger ju också en del om dig ...En av dem som fanns på plats poängterade detta för mig och Schumi ville absolut inte fotograferas den dagen.
Det är för att han åkte i sin Audi till evenemanget.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Om du bläddrar bakåt i historien så kommer du att se att i Svenska tävlingar som ingår i Svenska mästerskapet så vinner svenskar och i Finska mästerskapet vinner finnar. Eftersom de här killarna inte möter varann så ofta är de svårt att jämföra dem. När de möts med samma förutsättningar det vill säja likvärdiga bilar vilket inte inträffar speciellt ofta numera så brukar resultatet bli detsamma. Om du kommer dragande med WRC så brukar de här killarna inte visa upp sig speciellt ofta där. Och även om en del av dem kört ett antal tävlingar i VM-cirkusen så har de inte hållit måttet för att få en sits eller haft ekonomi. Så förklara gärna för mig liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite mera vad skillnaden består i ?
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Vi kollar totalställningen i slutet av säsongen så får vi se, så blir det ett slut på den här diskussionen.
Jag tror att finnarna har femtio gånger fler poäng, eller mer än svenskarna och att fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar i WRC-klassen.
Blir det inte så så bjuder jag på en helkväll med mat och dryck. Blir det så bjuder du och jag väljer stället.
Jag tror att finnarna har femtio gånger fler poäng, eller mer än svenskarna och att fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar i WRC-klassen.
Blir det inte så så bjuder jag på en helkväll med mat och dryck. Blir det så bjuder du och jag väljer stället.
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Eftersom jag känner till din dåliga smak så kör jag med. Jari tror att finnarna har femtio gånger fler poäng, eller mer än svenskarna och att fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar i WRC-klassen.Jari skrev:Vi kollar totalställningen i slutet av säsongen så får vi se, så blir det ett slut på den här diskussionen.
Jag tror att finnarna har femtio gånger fler poäng, eller mer än svenskarna och att fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar i WRC-klassen.
Blir det inte så så bjuder jag på en helkväll med mat och dryck. Blir det så bjuder du och jag väljer stället.
Om förutsättningrna i Jari´s utsaga uppnås under 2005 bjuder jag Jari på mat och öl på efterkommande forum träff, om de inte uppnås bjuder Jari mig på det samma. Och som neutral dommare så utser vi EnzoF1
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Jari skrev:Är det den neutralaste du kunde hitta?
Jag Borgar för att Enzo F1 är en rättskaffens man. En tvist han inte löser finns inte. Den gordiska knutens lösning har tillskrivits Alexander den store, men jag vet att det var Giuseppe Enzo F1 (en i rakt nedåtstigande led släkting till vår Enzo) som i själva verket löste den!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Vadet är presenterat och antaget.
Finnarna ska alltså ta 50 ggr så många poäng som svenskarna och 5 ggr fler finnar ska ta poäng.
I slutet av säsongen sammanfattas detta och förloraren bjuder vinnaren på en trerätters med dryck. Efterföljande barkonsumtion kan ju betalas av resp. person.
Ska vi köra på det då?
Observera att båda dessa villkor måste uppfyllas för att en vinnare ska utses, dvs tar finnarna 50 ggr mer poäng men bara 3 ggr fler finnar tagit poäng vinner Nisse. Tar finnarna 25 ggr fler poäng men minst 5 ggr fler finnar tar poäng vinner Nisse. Jari vinner alltså bara om båda villkoren är sanna.
Finnarna ska alltså ta 50 ggr så många poäng som svenskarna och 5 ggr fler finnar ska ta poäng.
I slutet av säsongen sammanfattas detta och förloraren bjuder vinnaren på en trerätters med dryck. Efterföljande barkonsumtion kan ju betalas av resp. person.
Ska vi köra på det då?
Observera att båda dessa villkor måste uppfyllas för att en vinnare ska utses, dvs tar finnarna 50 ggr mer poäng men bara 3 ggr fler finnar tagit poäng vinner Nisse. Tar finnarna 25 ggr fler poäng men minst 5 ggr fler finnar tar poäng vinner Nisse. Jari vinner alltså bara om båda villkoren är sanna.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det är ju ganska solklart - om finnarna tar 50p mer än svenskarna i totalställningen och att fem gånger fler finnar tar poäng i VM än svenskar så vinner Jari.Jari skrev:Vi kollar totalställningen i slutet av säsongen så får vi se, så blir det ett slut på den här diskussionen.
Jag tror att finnarna har femtio gånger fler poäng, eller mer än svenskarna och att fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar i WRC-klassen.
Blir det inte så så bjuder jag på en helkväll med mat och dryck. Blir det så bjuder du och jag väljer stället.
Annars vinner Nisse.
enzo är domare - jag och Gösta kan vara den myndigheter som övervakar att domaren gör rätt. Kalla oss för FIA(t)
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Jari skrev:Vi kollar totalställningen i slutet av säsongen så får vi se, så blir det ett slut på den här diskussionen.
Jag tror att finnarna har femtio gånger fler poäng, eller mer än svenskarna och att fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar i WRC-klassen.
Hur ska du ha det nu?Jari skrev:Obs, 50 poäng eller mer...
Fem förare eller fler, gäller också och klassen WRC är det enda som räknas.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Kontrollera gärna uppgiften för säkerhets skullVi kollar totalställningen i slutet av säsongen så får vi se, så blir det ett slut på den här diskussionen.
Jag tror att finnarna har femtio gånger fler poäng, eller mer än svenskarna och att fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar i WRC-klassen.
Blir det inte så så bjuder jag på en helkväll med mat och dryck. Blir det så bjuder du och jag väljer stället.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Bra - så om två svenskar tar poäng i WRC så måste 10 finnar tar poäng i WRC.
Och om dessa två svenskar tillsammans tar 5 poäng så måste dessa 10 finnar dessutom tillsammans plocka 250 poäng
Jag tror Nisse kan börja förbereda sig på att välja restaurang.
I Svenska Rallyt har Mattias Ekström, Tobias Johansson och Daniel Carlsson alla goda chanser att sluta inom topp 8. Det kommer att kräva en massiv finsk insats under säsongen.
5 x 3= 15 finnar. Finns det ens så många finska WRC-förare som kan ta poäng?
6 poäng i Svenksa för svenska förare som exempel=300 poäng av finska förare under säsongen.
Det vore ju en sensation, men det är Jaris vad
Och om dessa två svenskar tillsammans tar 5 poäng så måste dessa 10 finnar dessutom tillsammans plocka 250 poäng
Jag tror Nisse kan börja förbereda sig på att välja restaurang.
I Svenska Rallyt har Mattias Ekström, Tobias Johansson och Daniel Carlsson alla goda chanser att sluta inom topp 8. Det kommer att kräva en massiv finsk insats under säsongen.
5 x 3= 15 finnar. Finns det ens så många finska WRC-förare som kan ta poäng?
6 poäng i Svenksa för svenska förare som exempel=300 poäng av finska förare under säsongen.
Det vore ju en sensation, men det är Jaris vad
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Läs ursprungsposten!Razor skrev:Jari skrev:Vi kollar totalställningen i slutet av säsongen så får vi se, så blir det ett slut på den här diskussionen.
Jag tror att finnarna har femtio gånger fler poäng, eller mer än svenskarna och att fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar i WRC-klassen.Hur ska du ha det nu?Jari skrev:Obs, 50 poäng eller mer...
Fem förare eller fler, gäller också och klassen WRC är det enda som räknas.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Ursprungsposten? Att Häkkinen bröt i Arctic Rally eller vad menar du?
Det övre av de två citaten är ju det där du utmanar Nisse på vadet och eftersom han antar vadet med på de premisserna som du själv har angett i redan nämnda inlägg, så är det ju det som ska gälla för vadet?
Det övre av de två citaten är ju det där du utmanar Nisse på vadet och eftersom han antar vadet med på de premisserna som du själv har angett i redan nämnda inlägg, så är det ju det som ska gälla för vadet?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nu får du väl för tusan ge dig, Jari. Om du ångrar dig och fegar ur så säg det, men försök inte förvränga vad du sagt. Enzos tolkning av reglerna är helt riktig enligt både din utmaning och Nisses antagande. Det är bara att läsa innantill nedan.
"femtio gånger fler poäng, eller mer än svenskarna" betyder just 50 ggr fler, eller mer. Så om svenskarna tar 2 poäng så skall finnarna ta minst 100 poäng.
"och att fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar i WRC-klassen"
Betyder även att villkoret 5 ggr fler finnar skall ta WRC-poäng, skall vara uppfyllt för att du skall ha rätt.
"femtio gånger fler poäng, eller mer än svenskarna" betyder just 50 ggr fler, eller mer. Så om svenskarna tar 2 poäng så skall finnarna ta minst 100 poäng.
"och att fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar i WRC-klassen"
Betyder även att villkoret 5 ggr fler finnar skall ta WRC-poäng, skall vara uppfyllt för att du skall ha rätt.
Nisse skrev:Eftersom jag känner till din dåliga smak så kör jag med. Jari tror att finnarna har femtio gånger fler poäng, eller mer än svenskarna och att fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar i WRC-klassen.Jari skrev:Vi kollar totalställningen i slutet av säsongen så får vi se, så blir det ett slut på den här diskussionen.
Jag tror att finnarna har femtio gånger fler poäng, eller mer än svenskarna och att fem gånger fler finnar tar poäng än svenskar i WRC-klassen.
Blir det inte så så bjuder jag på en helkväll med mat och dryck. Blir det så bjuder du och jag väljer stället.
Om förutsättningrna i Jari´s utsaga uppnås under 2005 bjuder jag Jari på mat och öl på efterkommande forum träff, om de inte uppnås bjuder Jari mig på det samma. Och som neutral dommare så utser vi EnzoF1
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
EnzoF1 skrev:Vadet är presenterat och antaget.
Finnarna ska alltså ta 50 ggr så många poäng som svenskarna och 5 ggr fler finnar ska ta poäng.
I slutet av säsongen sammanfattas detta och förloraren bjuder vinnaren på en trerätters med dryck. Efterföljande barkonsumtion kan ju betalas av resp. person.
Ska vi köra på det då?
Observera att båda dessa villkor måste uppfyllas för att en vinnare ska utses, dvs tar finnarna 50 ggr mer poäng men bara 3 ggr fler finnar tagit poäng vinner Nisse. Tar finnarna 25 ggr fler poäng men minst 5 ggr fler finnar tar poäng vinner Nisse. Jari vinner alltså bara om båda villkoren är sanna.