Förare 2005

Kungaklassen av motorsport...
Zeke

Förare 2005

Inlägg av Zeke »

Är det någon som har full koll på vilka förare som är klara för respektive stall?
Kollade på Förare under Faktabas men den var inte uppdaterad.

/Zeke
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ferrari: MS & RB

BAR: Button och Sato

Renault: Alonso & Fisichella

Williams: Webber & (någon av Heidfeld och Pizzonia, ej klart ännu. Båda kommer troligen få kontrakt men ej klart vem som blir race- och vem som blir testförare)

McLaren: Kimi & Montoya

Sauber: Villeneuve & Massa

Toyota: Ralf Schumacher & Trulli

Red Bull: Coulthard & Klien/Liuzzi (båda har skrivit på kontrakt. Vem som blir race- och vem som blir testförare ännu ej offentliggjort)

Jordan: Inga förare klara

Minardi: Christian Albers klar. Andra sitsen ännu ledig, Kiesa, Baumgartner verkar närmast att knipa sitsen.
HASSE

Inlägg av HASSE »

Jordan är det några spekulstioner om vilka? Dom har väl Toyota motorer i år?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

De två som betalar bäst antar jag ......

Holländaren Doornbos (som iofs är imponerande med tanke på hur sen och på vilekt sätt han började med racing) har nämnts. Timo Glock som var deras testförare ifjol har en stark sponsorsportfölj. Giorgio Pantano hoppas på en andra säsong ... .det är några namn, men med tanke på att stallet länge stod utan både ägare, motore och budget har inte förarvalet prioriterats. Först nu har de ialla fall ägare och motorer på plats.

Ett tag ryktades Ryan Briscoe, Toyotas testförare, få en plats i utbyte mot billigare Toyotamotorer. Men Ryan Briscoe skrev på för Ganassi i IRL istället.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Vad kan en styrning hos Jordan kosta?

Om vi gör en nationell insamling så kan vi se till att Herr Danielsson får ratta den ena Jordankärran!! :up:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja du ... den somn det visste.

Timo Glock sägs ha uppemot $10 miljoner i sponsorer bakom sig.

Förra året skulle väl Pantanos investerare ha stått för runt $5 miljoner.

Där nånstans mellan $5-$10 miljoner är väl en bra utgångspunkt. Bara att börja samla in ;)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Fan vad snygg en Jordan hade varit. Alldeles röd med ett stort IKEA på sidan????
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Välj de där Fiat-bilarna ... de är ju redan röda så slipper du måla om dem :up:
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Välj de där Fiat-bilarna ... de är ju redan röda så slipper du måla om dem :up:
Nu tänkte jag mig att Danielsson skulle ratta den ena av dom.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Du kan ju börja med att samla in pengar till Alx GP2-satsning, Gösta. Då handlar det ju "bara" om Lucys angivna summor i kronor istället för i US$. Efter ett år där i ett bra stall kan nog Alx få en F1-sits till ett lite reducerat pris. I din bransch borde det väl finnas några företag med alldeles för mycket i kassan som kan droppa av några småsmulor för att få synas på världens F1-banor och i TV-sändningar. :)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

George W Bush har ju berövat Gösta en av hans största kunder. Det skulle behövas lite fler diktatorer som har ambitioner att utvekcla biovapen för att Gösta ska kunna vara med och bidra inågon betydande utsträckning.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta

Inlägg av Gösta »

Vi såg inte män med potensproblem som en köpstark och stor marknad. Ett litet misstag kanske från de strategiska planerarna. Hade vi gjort det så hade intäckterna sett lysande ut. Nu är vi bara en medelmåtta. Vår omsättning är vad Toyota F1 gör av med på några år. Då har dom 300-600 anställda och vi 27.000. Det ger dig kanske ett litet perspektiv på hur lite pengar vi har.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

5-10 svenska banarepubliksmiljoner till Alx kan du väl skaka fram ändå ;)
Zeke

Inlägg av Zeke »

Det skulle vara kul och veta vad alla som håller på McLaren tycker om att Montoya skall ratta en av bilarna. Som trogen läsare av forumet så har fattat att han inte är älskad av alla, men å andra sidan, vem är det? Nu tror jag i och för sig att det mest är Ferrari-fans som har spytt galla över honom, men man vet ju inte.

Själv tror jag nog tyvärr, eftersom jag inte håller på dom, att Montoya kan lyckas riktigt bra i McLaren. Han verkar vara en inspirationsmänniska och om man läser Forzas nyhetsartikel så får man för sig att han är mycket motiverad just nu.

/Zeke
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag tycker det är kanon att Montoya ska köra för McLaren. Räikkönen & Montoya känns som en spännande kombination. Det kommer att bli ett intressant McLaren år.
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Jag avskyr personligen colombianen men han är onekligen en snabb förare. Dock vet jag att kimi kommer köra från honom grovt.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Fp730a skrev:Jag avskyr personligen colombianen.
Hav förtröstan, du är på intet sätt ensam om dina åsikter. :up:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag gillar inte heller Montoya, men jag ber till Gud att han ska köra skjortan av Räkan...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jävligt bekvämt den här säsongen. Hade bara Schumacher också kört för McLaren så hade alla man ogillar varit i ett och samma stall - Kimi, Montoya, Schumi och Dennis.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Hoppas Räikkönen och Montoya tar dubbelsegrar i alla 18 GP. Det hade varit bra magsup för många surgökar. :lol:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Dubbel-DNF lär ju vara troligare...

Jag trodde det var den typen av dominans alla gnällspikar inte ville ha...
Sami skrev:Hoppas Räikkönen och Montoya tar dubbelsegrar i alla 18 GP. Det hade varit bra magsup för många surgökar. :lol: