Vad kan man som vanligt rallyfan hoppas på vad gäller Tobias Johanssons minst 15 deltävlingar i en privatfinansierad Subaru i år?
Hur bra är bilen - bra nog för de lägre poängplatserna som många andra privatstall eller kan det bli bättre?
Ser fram emot årets säsong, och att Olsbergs kan få ihop en VM-satsning för 15 rallyn i en som det verkar konkurrensstark Subaru är imponerande Olsbergs har uppenbarligen pengar, vad jag undrar över är om det inte var tillräckligt för andrasitsen hos Ford.
Ford hade ju andraplatsen öppen för en ung betalande förare, och Tobias har väl arbetat med Ford ett par år nu? Ville Ford inte ge platsen till honom eller var det någon annan som kunde betala mer för sitsen?
Tobias Johanssons VM-program
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Försök istället att omvända Gösta Jari, då har du nog mer arbete
Skulle helt klart vara en upplevelse att se finska rallyt. Men jag skall först ut och kika på svenska. Fast jag skall till Karlstad och jobb på torsdagen och möjligen få följa med radion ut under helgen så jag kunde tyvärr inte hänga på ditt förslag med rallybuss.
Skulle helt klart vara en upplevelse att se finska rallyt. Men jag skall först ut och kika på svenska. Fast jag skall till Karlstad och jobb på torsdagen och möjligen få följa med radion ut under helgen så jag kunde tyvärr inte hänga på ditt förslag med rallybuss.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Varför skulle någon vilja se rally? Blir jag sugen på rally så ställer jag mig vid E4án med ett stoppur i handen. Man ställer sig gärna i yttern på kurvan i tangentens riktning. Det skulle vara det enda spännande med Rally. Man har med sig en konsumkasse med hembränt, senaste numren av "hot wheels" och "trucker" samt ett par extra träskor vid regnit väder. Man får se till och parkera sin mekonomentrimmade Volvo 240 på ett tryggt ställe så ingen stjäler rävsvansen.KGB skrev:Försök istället att omvända Gösta Jari, då har du nog mer arbete
Skulle helt klart vara en upplevelse att se finska rallyt. Men jag skall först ut och kika på svenska. Fast jag skall till Karlstad och jobb på torsdagen och möjligen få följa med radion ut under helgen så jag kunde tyvärr inte hänga på ditt förslag med rallybuss.
-
- Inlägg: 734
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Så det är din uppfattning om rally, min är lite annorlunda. Fast var man är berättigad till sin uppfattning.
Jag har besökt årskilliga rallyutävlingar och sett att många kommer inte i sin mekonomentrimmade 240, en del kommer till och med i helikopter. Fast de är i minoritet, det skall erkännas.
Tjusningen med rally är att där kör män (och några få kvinnor) med kulor som Mount Everest i full fart mellan trädstammar på riktiga vägar som vem som helst kan köra på sedan (kankse inte riktigt lika snabbt dock)istället för att pysa runt på tillrättalagda, asfalterade gångbanor
Fast du är har ju visat intresse för annan racing än F1 du med, jag var ju med när du till och med nedlät dig till ovalracing i höstas och faktiskt verkade gilla det.
Jag har besökt årskilliga rallyutävlingar och sett att många kommer inte i sin mekonomentrimmade 240, en del kommer till och med i helikopter. Fast de är i minoritet, det skall erkännas.
Tjusningen med rally är att där kör män (och några få kvinnor) med kulor som Mount Everest i full fart mellan trädstammar på riktiga vägar som vem som helst kan köra på sedan (kankse inte riktigt lika snabbt dock)istället för att pysa runt på tillrättalagda, asfalterade gångbanor
Fast du är har ju visat intresse för annan racing än F1 du med, jag var ju med när du till och med nedlät dig till ovalracing i höstas och faktiskt verkade gilla det.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Kära KGB. Jag respekterar din uppfattning om rally. Du är inte ensam och behöver inte alls skämmas. Du skall vara stolt att du gillar lally. Jag har en bekant från vårt östra grannland som också gillar rally, och han är till synes helt normal.
Är det en rallyföraryrkesskada att lida av testikelförstoring. Dat går säkert att operera. Jag har ingen längtan att köra runt på en F1 bana. Dels är den geografiskt avgränsad vilket gör att man oftast inte kommer dit man hade tänkt sig. Gällande "rallyvägarna" så ligger dom inte i de områden jag vanligtvis rör mig i. Jag har varken hönsfarm, potatisodling eller bedriver skogsbruk. Så har ingen anledning att köra på dessa ofta dåligt underhållna grusvägar.
Gällande andra aktiviteter jag deltagit i har jag inget att komma med till mitt försvar. Man gör dummheter ibland. Mitt gillande var spelat. Ville inte göra Er ledsna och besvikna.
Är det en rallyföraryrkesskada att lida av testikelförstoring. Dat går säkert att operera. Jag har ingen längtan att köra runt på en F1 bana. Dels är den geografiskt avgränsad vilket gör att man oftast inte kommer dit man hade tänkt sig. Gällande "rallyvägarna" så ligger dom inte i de områden jag vanligtvis rör mig i. Jag har varken hönsfarm, potatisodling eller bedriver skogsbruk. Så har ingen anledning att köra på dessa ofta dåligt underhållna grusvägar.
Gällande andra aktiviteter jag deltagit i har jag inget att komma med till mitt försvar. Man gör dummheter ibland. Mitt gillande var spelat. Ville inte göra Er ledsna och besvikna.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Sådär lät det om de gånger du varit på fotboll också...
Rally kan man se som flera ensträckskval efter varandra på sträckor som man bara har noter till. För att vara riktigt snabb måste man försöka både hålla lika stumt som i Eau Rouge (en kurva på hela säsongen obs) hela tiden, sträcka efter sträcka, samtidigt som man försöker gena i varje kurva så mycket som det aktuella diket tillåter. Gör du inte det ligger du automatiskt en sekund / kilometer efter. Notera gärna att det brukar skilja runt 30 s mellan de sex bästa efter kanske 30 mils körning.
Rally kan man se som flera ensträckskval efter varandra på sträckor som man bara har noter till. För att vara riktigt snabb måste man försöka både hålla lika stumt som i Eau Rouge (en kurva på hela säsongen obs) hela tiden, sträcka efter sträcka, samtidigt som man försöker gena i varje kurva så mycket som det aktuella diket tillåter. Gör du inte det ligger du automatiskt en sekund / kilometer efter. Notera gärna att det brukar skilja runt 30 s mellan de sex bästa efter kanske 30 mils körning.
-
- Inlägg: 512
- Blev medlem: tor mar 28, 2002 01:00
Gösta skrev:Varför skulle någon vilja se rally? Blir jag sugen på rally så ställer jag mig vid E4án med ett stoppur i handen. Man ställer sig gärna i yttern på kurvan i tangentens riktning. Det skulle vara det enda spännande med Rally. Man har med sig en konsumkasse med hembränt, senaste numren av "hot wheels" och "trucker" samt ett par extra träskor vid regnit väder. Man får se till och parkera sin mekonomentrimmade Volvo 240 på ett tryggt ställe så ingen stjäler rävsvansen.KGB skrev:Försök istället att omvända Gösta Jari, då har du nog mer arbete
Skulle helt klart vara en upplevelse att se finska rallyt. Men jag skall först ut och kika på svenska. Fast jag skall till Karlstad och jobb på torsdagen och möjligen få följa med radion ut under helgen så jag kunde tyvärr inte hänga på ditt förslag med rallybuss.
Nytt nick men glasögonen är dem dessamma.....
Kikki forever...