Angående Meonis död...

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Angående Meonis död...

Inlägg av Jari »

Jag läste nånstans att han fick en hjärtattack som orsakade kraschen, men detta framgår inget av i Forzas nyhetsrapport.
Vet man mer nu?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Nä, det står inget om någon hjärtattack i det officiella meddelamdet från Dakar-organisationen. Uppgiften om hjärtattack kommer som jag förstår det från Reuters eller/och AFP.

Sen står det inte att det var attacken som orsakade själva kraschen, åtminstone inte i några av det telegram jag läst.

Jag såg en notis om att hans hjärta hade stannat, det är kanske därifrån det kommer.
MILAN, Jan 11 (Reuters) - Italian motorcyclist Fabrizio Meoni died of a heart attack on Tuesday after a crash during stage 11 of the Dakar rally, a day after Spanish rival Jose Manuel Perez died from his injuries.

Meoni, who was married with two children, won the Dakar rally in 2001 and 2002 and had said this race would be his last. He was second in the motorcycle standings after the 10th stage.

Race director Etienne Lavigne said the 47-year-old, known by Italians as "The African", was tended by paramedics for 45 minutes at the scene of the crash, a third of the way through the 685-km stage between Atar in Mauritania and Mali's Kiffa.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

https://f1.tauzero.se/main.php?url=news ... dept=OTHER

Bruten nacke var dödsorsaken enigt KTM, och dom borde ju veta.

Det ser ut som om hjärtattacks-spåret till Eurosports första meddelande om Meoni.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ok.
Trist med sånt här, men det verkar höra till Dakarrallyt.