Macau GP 2004

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Loranga

Macau GP 2004

Inlägg av Loranga »

Nästa helg är det dags för Macau GP. Går tävlingarna i TV?
Senast redigerad av Loranga den lör nov 13, 2004 10:09, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Borde det inte vara Macau GP 2004 i så fall?
Keep on Boppin´
Loranga

Inlägg av Loranga »

:D
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Tänkte väl det... :wink:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Tyvärr har jag svårt att tänka mig att nån "vanlig" kanal sänder nåt,åtminstone inte live. Det är synd att man inte visar mer av den här typen av racing. Eurosport visade ett sammandrag (ett hopklipp från DUKE:s review-dvd) från Isle of Man,men det var allt jag sett. Ser annars ut att bli ett bra race i år igen,McGuiness och Rutter lär väl göra upp om det i år igen men det finns andra som kan utmana,sen är det alltid roligt att se Nigel Davies köra,han ger oss som inte är byggda som anorektiska pygméer hopp :D . Enligt http://gp.macau.grandprix.gov.mo så startar loppet 15:15(lokal tid) på lördag 20:e.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Fan att sådant här inte går i TV här! Skulle även vilja se Daytona 200, men det går ju nog på Motors TV.
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Det här "motors tv" som alla surrar om hur får man in det???
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Rikta en parabolantenn mot Eurobird-satelliten. Där frivisas Motors TV
http://www.motorstv.co.uk/

/Jan
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

jajo skrev:Rikta en parabolantenn mot Eurobird-satelliten. Där frivisas Motors TV
http://www.motorstv.co.uk/

/Jan
Tack för tipset,jag lär väl upp på taket och vrida lite då :D
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Rutter snabbast 0,6sek före McGuiness på det första kvalet,kvalet avbröts efter att Österrikaren Erwin Wilding (passande namn :roll: ) krashat. Bland 600:orna var Valmoto-Triumph förarna Callum Ramsay och Chris Palmer 1:a resp 2:a. Rickard Rydell slutade 3:a på det första touringcar kvalet efter Jurg och Dirk Muller. Första F3 kvalet slutade med de båda Mercedes-HWA förarna Lewis Hamilton och Jamie Green 1:a och 2:a. Nico Rosberg kvalade 6:a och Nelson Piquet ända nere på 16:e plats.
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Eftersom det första kvalet avslutades i förtid så beslutades att sessionen skulle räknas som träning,så dagens kval blev alltså det enda. Idag var John McGuinness snabbast och startar på pole,före teamkollegan Stuart Easton och Thomas Hinterreiter,Michael Rutter startar från 4:e plats. Rydell höll sin 3:e plats och startar bakom Jurg Muller och Andy Priaulx. I kvalet till F3racet var Robert Kubica snabbast och startar först i lördagens "kvalrace",2:a blev Lewis Hamilton och 3:a Richard Antinucci. Nico Rosberg blev 4:a,och Nelson Piquet Jr klarade till slut av en 5:e plats.
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Michael Rutter tog sin 5:e seger i Macau,tätt följd av McGuiness 0,518 sek efter. Dom två var i en klass för sig själv,trea blev Stuart Easton nästan 25 sek efter. I kvalracet till söndagens F3 race,vann Lewis Hamilton med Nico Rosberg på 2:a plats. Av dom 5 första var 4st Mercedes-HWA förare. Piquet Jr bröt loppet.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Fan, man skulle ha sett loppet!

westerberg, kör du själv sådan här form av roadracing?
Användarens profilbild
westerberg

Inlägg av westerberg »

Loranga skrev:Fan, man skulle ha sett loppet!

westerberg, kör du själv sådan här form av roadracing?
Nej det gör jag inte,jag vet inte hur jag blivit intresserad av "realroadracing",det är ju inte direkt en sport man ser på tv eller läser i tidningen om varje dag.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Sannerligen inte....

Det finns ett par klipp att ladda ner nu från officiella sajten, även om jag hade föredragit TV-bilder...