Champ Car verkar att ha klarat första året rätt bra. och ser fram emot nästa år som ska bli ännu bättre med McDonalds. Dragplåstret Tracy har skrivit på för ett år till med Forsythe Championship Racing .
Attendance has been strong as well with an average of more than 104,000 fans coming to every event this year with what are annually the season’s two best attended events yet to come in Australia and Mexico City. The events are expected to provide even more momentum for the 2005 calendar, which will be announced along with the series television package in the near future.
www.whowon.com/sResults.asp?SanctionID= ... yID=136631
Rock on
Champ Car rockar på
-
Champ Car rockar på
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
Jag kan spä på med lite rykten:
- Champ Car kommer att direktsändas på CBS och eller Speed TV i USA. HUr det blir med Sverige och Eursport vet ingen. Men kanske SVT sänder om:
- Björn Wirdheim har ett erbjudande av PKV Racing att köra och blir det så kommer med största säkerhet SVT att sända loppen.
- Jos Verstappen letar styrning i Champ Car. Ok Jos är väl ingen favorit hos varken mig eller andra svenska racingfans. Men han har j-t stor fanclub.
-Virgin ryktas som en större sponso av Champ Car likväl som Time Warner
- Cristiano da Matta kommer tillbaka 2005
- Christian Fittipaldi eventuellt tillbaka om han hittar en plats med en sponsor.
Nu vill vi bara se att nytt tekniskt reglemente. Kolla gärna in nya Superfund-kärran för 2005 i övriga bilsportklasser-forumet.
/Jan
- Champ Car kommer att direktsändas på CBS och eller Speed TV i USA. HUr det blir med Sverige och Eursport vet ingen. Men kanske SVT sänder om:
- Björn Wirdheim har ett erbjudande av PKV Racing att köra och blir det så kommer med största säkerhet SVT att sända loppen.
- Jos Verstappen letar styrning i Champ Car. Ok Jos är väl ingen favorit hos varken mig eller andra svenska racingfans. Men han har j-t stor fanclub.
-Virgin ryktas som en större sponso av Champ Car likväl som Time Warner
- Cristiano da Matta kommer tillbaka 2005
- Christian Fittipaldi eventuellt tillbaka om han hittar en plats med en sponsor.
Nu vill vi bara se att nytt tekniskt reglemente. Kolla gärna in nya Superfund-kärran för 2005 i övriga bilsportklasser-forumet.
/Jan
-
En eller ett par ordentliga motorer, en eller ett par nya chassin för det börjar bli lite föråldrat nu och ett par av de starka förarnamnen som idag finns i IRL så börjar det likna nåt
Vore kul att kunna få se CART-racing i svensk TV igen - bedrövligt att det bara krävs en svensk förare för det och att det inte finns en endaste ambition att sända när inga svenskar kör
Vore kul att kunna få se CART-racing i svensk TV igen - bedrövligt att det bara krävs en svensk förare för det och att det inte finns en endaste ambition att sända när inga svenskar kör
-
Jag saknar verkligen Champcar..det vore otroligt tillfredsställande ifall serien kunde hitta tillbaka till sin status och till TV-kanalerna. Jag saknar det varje söndagskväll. Och när man ser en del sammandrag från IRL blir jag bara ännu mer irriterad eftersom den racingen är så förbannat trist och korkad.
-