Phoenix
-
- Inlägg: 958
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Fagersta
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
-
- Inlägg: 163
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Dublin
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Förare: Gaston Mazzacane Tarso Marques
Grattis, dom har lyckas få de två största soporna som satt sina däck på en Formel 1-bana.....
Grattis, dom har lyckas få de två största soporna som satt sina däck på en Formel 1-bana.....
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities." - Les Claypool
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vem skall sköta däcksbyten, tankning, mekning, racestrategier, etc? Blir det de ifrån Proststallet som inte fick jobb hos någon annan, plus några avdankade Touringcar-mekar ifrån TWR?
Detta tillsammans med gamla Prostchassin ifrån 2001, Arrowsmotorer ifrån 1998 samt Tarso och Gaston som piloter, gör ju inte direkt att förhoppningen om att kvala in inom 107% ser särskilt hög ut... Om de mot förmodan skulle lyckas så känns det helt plötsligt som en höjdare att sitta i en Minardi.
Detta tillsammans med gamla Prostchassin ifrån 2001, Arrowsmotorer ifrån 1998 samt Tarso och Gaston som piloter, gör ju inte direkt att förhoppningen om att kvala in inom 107% ser särskilt hög ut... Om de mot förmodan skulle lyckas så känns det helt plötsligt som en höjdare att sitta i en Minardi.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Montoya vill säkert vara kvar i F1-världen så jobb som tankriggshållare eller liknande kanske han duger till...On 2002-03-12 18:34, AndersF1 wrote:
Vem skall sköta däcksbyten, tankning, mekning, racestrategier, etc? Blir det de ifrån Proststallet som inte fick jobb hos någon annan, plus några avdankade Touringcar-mekar ifrån TWR?
/E
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Taleskvinnan från det gamla Proststallet säger själv att ingen personal från Prost GP är på väg eller har fått en förfrågan att åka till Malaysia.On 2002-03-12 18:34, AndersF1 wrote:
Vem skall sköta däcksbyten, tankning, mekning, racestrategier, etc? Blir det de ifrån Proststallet som inte fick jobb hos någon annan, plus några avdankade Touringcar-mekar ifrån TWR?
Med tanke på bil/motor/förar kombinationen verkar ju just depåstopp,tankning och racestrategier vara något större problem. Att de ens skulle klara en 120% regel vore en sensation
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
och än en gång har ni lyckats komma bort från ämnet. Det tog inte lång stund den här gången.
Hur är det med koncentrationsnivån grabbar?
----
Någon som vet om Phoenix har ett teamnamn ännu? Phoenix Grand Prix har jag läst i artiklar men är det ett officiellt namn? Är något officiellt vad gäller teamet över huvudtaget?
Hur är det med koncentrationsnivån grabbar?
----
Någon som vet om Phoenix har ett teamnamn ännu? Phoenix Grand Prix har jag läst i artiklar men är det ett officiellt namn? Är något officiellt vad gäller teamet över huvudtaget?
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
HEla idén verkar vara att lägga beslag på den sista sloten i startfältet. Om de lyckas är köpet av Prost rena kapet. Fattar inte riktigt vad Stoddart hetsar upp sig för. Värdet på de övriga stallen ökar ju om tillgången till lediga platser minskar. Tror inte att de har några ambitioner att kvala in till ett enda lopp. DEt enda som gäller är att dyka upp till varje race och se ut som om man försöker.
TÄrnström
TÄrnström
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Stoddart hetsade nog upp sig för att dels hade han själv lagt bud på Prost kvarlåtenskap och dels att få dela tv-intäkter med ytterligare ett stall. Grejen med att köpa Prost nu var ju att när dom konkat behöver man inte överta deras skulder på $ 30 mille. Concorde-avtalet säger dessutom att köpa en ny plats i F1 kostar över en halv miljard kronor (som betalas tillbaka på ett par år av FIA tror jag). Enda sätten att komma in i F1 är således antingen att köpa ett befintligt stall eller att deponera den feta klumpsumman hos FIA. Phoenix har försökt att kringgå detta genom att köpa Prosts konkursbo. Klart som fan att Stoddart skulle bli skitsur om det lyckades. Han fick nog själv inte Minardi så billigt.
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nigel T: What is the situation with the Phoenix team that has bought Prost’s old cars. Is there any that the team will be allowed to join the grid this season?
Max Mosley replies: This is a question for the lawyers. It's complicated by the fact that the Prost team is in liquidation in France. The most obvious difficulty for the Phoenix organisation is that they do not themselves have an entry in the 2002 World Championship. The other problem is that Prost did not turn up in Australia apparently because they were insolvent. If this is the case they would lose their benefits under the Concorde benefits. There are various sources of income for the teams plus certain transport rights.
Max Mosley replies: This is a question for the lawyers. It's complicated by the fact that the Prost team is in liquidation in France. The most obvious difficulty for the Phoenix organisation is that they do not themselves have an entry in the 2002 World Championship. The other problem is that Prost did not turn up in Australia apparently because they were insolvent. If this is the case they would lose their benefits under the Concorde benefits. There are various sources of income for the teams plus certain transport rights.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
I stridens hetta överdrev nog Stoddart en smula. Det var nog värdet på hans eget stall han avsåg. Inte hela fältet. Jag vet inte vad Stoddart gav för Minardi, men jag tror inte det var i närheten av en halv miljard kr. Om en ny aktör skulle vilja ge sig in på banan skulle denne förmodligen lägga ett bud på Minardi eller något annat stall än att hosta upp dom där pengarna som FIA kräver att ett nytt stall deponerar.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
http://www.grandprix.com/ns/ns05879.html :
FIA not to allow Phoenix to compete in 2002
THE FIA has put an end to any hopes of the new Phoenix grand prix team competing in Malaysia, or any other grand prix in 2002.
The FIA released the statement, "Having examined the judgment of the Tribunal de Commerce de Versailles (the court overseeing the liquidation of Prost Grand Prix), FIA's advisers have noted that the court has not transferred Prost Grand Prix itself nor made any attempt to transfer the Prost Grand Prix entry in the 2002 Formula One world championship, either to Phoenix Finance Limited or to Mr. Nickerson".
A spokesman for the ruling body added, "Phoenix will not be allowed to compete in the championship at any time this season and will therefore not be on the grid in Malaysia".
The team responded, through a spokeswoman, "We have just been notified of FIA's decision but it is too early to say what we will do. We need to sit down and talk about our options".
FIA not to allow Phoenix to compete in 2002
THE FIA has put an end to any hopes of the new Phoenix grand prix team competing in Malaysia, or any other grand prix in 2002.
The FIA released the statement, "Having examined the judgment of the Tribunal de Commerce de Versailles (the court overseeing the liquidation of Prost Grand Prix), FIA's advisers have noted that the court has not transferred Prost Grand Prix itself nor made any attempt to transfer the Prost Grand Prix entry in the 2002 Formula One world championship, either to Phoenix Finance Limited or to Mr. Nickerson".
A spokesman for the ruling body added, "Phoenix will not be allowed to compete in the championship at any time this season and will therefore not be on the grid in Malaysia".
The team responded, through a spokeswoman, "We have just been notified of FIA's decision but it is too early to say what we will do. We need to sit down and talk about our options".
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: ons feb 13, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Fredo, nu kommer du få Lemon på dig
....med namnet Fredo, så skulle jag passa mig för att åka ut och fiska i en roddbåt (sorry kunde bara inte låta bli den Gudfadern kopplingen)
_________________
www.robertomoreno.com
www.memogidley.com
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: desricz den 2002-03-13 15:51 ]</font>
....med namnet Fredo, så skulle jag passa mig för att åka ut och fiska i en roddbåt (sorry kunde bara inte låta bli den Gudfadern kopplingen)
_________________
www.robertomoreno.com
www.memogidley.com
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: desricz den 2002-03-13 15:51 ]</font>
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jaha så vi räknar uppkörda poäng nu också... gäller det i så fall även konkurrerande förare?On 2002-03-14 09:24, Marsupilami wrote:On 2002-03-12 19:41, EnzoF1 wrote:
Montoya vill säkert vara kvar i F1-världen så jobb som tankriggshållare eller liknande kanske han duger till...
/E
Det finns nog bättre alternativ...
JPM: 6p.
Gnällspiken: 0p.
Och vad har DC med det här att göra?
/E
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: EnzoF1 den 2002-03-14 10:01 ]</font>
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: ons mar 13, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
här är senaste från FIA. det blir nog ingen körning för Phoenix...
"Phoenix Finance Limited and Mr Charles Nickerson have informed the FIA that they have purchased certain assets from the judicial liquidator of Prost Grand Prix and have indicated that they intend to present two cars for scrutineering at the Malaysian Grand Prix.
Having examined the judgement of the Tribunal de Commerce de Versailles (the court overseeing the liquidation of Prost Grand Prix), the FIA's advisers have noted that the court has not transferred Prost Grand Prix itself nor made any attempt to transfer the Prost Grand Prix entry in the 2002 Formula One World Championship, either to Phoenix Finance Limited or to Mr Nickerson.
The FIA has therefore informed Phoenix and Mr Nickerson that they are not entered in the 2002 FIA Formula One World Championship and that it cannot allow them to participate in Malaysia even on a provisional basis.
Geneva, 12 March 2002"
"Phoenix Finance Limited and Mr Charles Nickerson have informed the FIA that they have purchased certain assets from the judicial liquidator of Prost Grand Prix and have indicated that they intend to present two cars for scrutineering at the Malaysian Grand Prix.
Having examined the judgement of the Tribunal de Commerce de Versailles (the court overseeing the liquidation of Prost Grand Prix), the FIA's advisers have noted that the court has not transferred Prost Grand Prix itself nor made any attempt to transfer the Prost Grand Prix entry in the 2002 Formula One World Championship, either to Phoenix Finance Limited or to Mr Nickerson.
The FIA has therefore informed Phoenix and Mr Nickerson that they are not entered in the 2002 FIA Formula One World Championship and that it cannot allow them to participate in Malaysia even on a provisional basis.
Geneva, 12 March 2002"
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Pappas pojke borde omgående sparkas från Ferrari och placeras i Phoenix istället. Är det bara jag som är hjärtligt trött på denne plantageägarsons ständiga bölande? Idioten har ännu inte fattat att om man svänger in precis framför någon som kommer åkande i över 200 blås så blir det en olycka. Efter dårens framfört i dom första loppen förra året var han det stående skämtet hemma i bananrepubliken. Kanske dags att ta fram dom där skämten snart igen.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Från: http://www.autosport.com/newsitem.cfm?id=18232&series=5
Rubens Barrichello has threatened to put a "keep your distance" sticker on his Ferrari's rear wing if Ralf Schumacher collides with him again in this weekend's Malaysian Grand Prix.
Last year, Williams did exactly that after Barrichello collided with Schumacher Jr twice in the first two races.
"If it happens again here, then in Brazil I'll do the same thing they did to me last year!" Barrichello said, before adding that the Melbourne incident would not affect his approach. "I'll approach the start in the same way I have done in the past. I am looking forward, not back. There is no way I am going to get the points back from Melbourne, we know who's fault it was."
Hmm, undrar om Rubens verkligen vet vems fel det var...
Rubens Barrichello has threatened to put a "keep your distance" sticker on his Ferrari's rear wing if Ralf Schumacher collides with him again in this weekend's Malaysian Grand Prix.
Last year, Williams did exactly that after Barrichello collided with Schumacher Jr twice in the first two races.
"If it happens again here, then in Brazil I'll do the same thing they did to me last year!" Barrichello said, before adding that the Melbourne incident would not affect his approach. "I'll approach the start in the same way I have done in the past. I am looking forward, not back. There is no way I am going to get the points back from Melbourne, we know who's fault it was."
Hmm, undrar om Rubens verkligen vet vems fel det var...
Om ni använder förarnas riktiga namn så får ni lättare att hålla reda på dem. Det finns dem som inte vet vilka som menas med "gnällspiken", "[Coulthard]", "apan", "skumbag", näe förresten, den kan alla, "yetin", "skäggsmurfen", "lipsillen", "räkan", "dvärgen från quebec", "pappas pojke", "risbrännarsonen", "tiny warrior", "wershpinnen", "fräsen", "Delar-Åsa", harry hockeyklubba", "drulli" osv...
Jag har säkert glömt många, men jag kommer inte att namnge dessa herrar, för då blir det enligt min definition nidnamn och det försöker alla här undvika så mycket vi kan.
_________________
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-03-15 04:35 ]</font>
Jag har säkert glömt många, men jag kommer inte att namnge dessa herrar, för då blir det enligt min definition nidnamn och det försöker alla här undvika så mycket vi kan.
_________________
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-03-15 04:35 ]</font>
AndersF1, de kommer innan racestart ta ett snack med de båda herrarna som i huvudsak var vållande och det senaste jag hört från Phoenix var att de aldrig dök upp till besikningen, utan deras bilar hade fastnat i tullen (!).
Max Mosley som är FIA-president ville faktiskt ha med tolv stall på gridden men hade då glömt bort vilken makt Ecclestone har.
Max Mosley som är FIA-president ville faktiskt ha med tolv stall på gridden men hade då glömt bort vilken makt Ecclestone har.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nu var det väl inte riktigt baran ens fel... men visst har Ralf en hel del i skulden. Det var ju trots han som körde rakt in i Rubens bakifrån, och inte Rubens som svängde in i Ralf. Hur som helst så har ju händelsen avfärdats som en race incident, eller hur?On 2002-03-15 00:06, AndersF1 wrote:
Hmm, undrar om Rubens verkligen vet vems fel det var...
/E
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
On 2002-03-14 18:15, EnzoF1 wrote:Ja, du skrev ju gnällspiken!On 2002-03-14 11:08, Marsupilami wrote:
DC?
/E
Det är allmänt vedertaget att Gnällspiken, Grinolle, Crybaby, Lill-[Schumacher], Mr.No Confidence = RS och ingen annan. DC gnäller väl inte farligt?
(Jaja, Jari. Få inte ett spel nu bara för dessa namn. De är endast representerade i ett upplysande syfte... )
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Om man efter att antal vinglanden plötsligt svänger in framför någon som kör snabbare och direkt tvärbromsar, så kan det bara vara ens fel. Om Rubens suttit i någon annan bil än en orange hade han fått en reprimand, men nu satt han i FIA:s favoritbil och allt ansågs som en raceincident. Vad skulle Ralf gjort då, låtit bli att försöka köra förbi en långsammare bil? Är det plötsligt förbjudet att köra förbi de oranga?On 2002-03-15 08:19, EnzoF1 wrote:Nu var det väl inte riktigt baran ens fel... men visst har Ralf en hel del i skulden. Det var ju trots han som körde rakt in i Rubens bakifrån, och inte Rubens som svängde in i Ralf. Hur som helst så har ju händelsen avfärdats som en race incident, eller hur?On 2002-03-15 00:06, AndersF1 wrote:
Hmm, undrar om Rubens verkligen vet vems fel det var...
/E
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Se där, nu vet alla vem gnällspiken är. Och mycket riktigt, Jari har inga VM-poäng...On 2002-03-15 04:23, Jari wrote:
Om ni använder förarnas riktiga namn så får ni lättare att hålla reda på dem. Det finns dem som inte vet vilka som menas med "gnällspiken", "[Coulthard]", "apan", "skumbag", näe förresten, den kan alla, "yetin", "skäggsmurfen", "lipsillen", "räkan", "dvärgen från quebec", "pappas pojke", "risbrännarsonen", "tiny warrior", "wershpinnen", "fräsen", "Delar-Åsa", harry hockeyklubba", "drulli" osv...
Jag har säkert glömt många, men jag kommer inte att namnge dessa herrar, för då blir det enligt min definition nidnamn och det försöker alla här undvika så mycket vi kan.
_________________
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-03-15 04:35 ]</font>
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: ons mar 13, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
senaste i Phoenix sagan...
Letter could rescue Phoenix
Prost liquidator says he transferred commercial rights
Walkinshaw: shrewd move?
Tom Walkinshaw is understood to be in possession of a copy letter from the Prost liquidator Cosme Rogeau to FIA president Max Mosley, confirming that the commercial rights and F1 entry were part of the $2.6 million deal concluded by him with Phoenix Finance Ltd.
Walkinshaw has always proclaimed that his involvement in the deal is a contract to provide engineering expertise to the new team, which intended to present itself for scrutineering in Malaysia.
The saga has puzzled the F1 paddock from day one. The money paid by Phoenix and Charles Nickerson is a trifling amount if the commercial rights and entry are included in the deal, a point forcefully made by Minardi boss Paul Stoddart when, in Melbourne, he accused Walkinshaw of wiping 300 million US dollars off the value of the paddock.
But equally, nobody can believe that Walkinshaw, a shrewd and successful businessman, would have recommended a 2.6 million US dollars spend on what, without the commercial rights, amounted to a few relatively worthless racing car bits.
One explanation is that the new team was attempting to effectively 'reserve' a cut-price grid slot either for its own usage or to 'sell on' at a later date. However, it is unlikely to have spent even the relatively trifling 2.6 million US dollars without canvassing an opinion on the legality of the move from those in authority.
The FIA has made its position clear in a press statement denying the team an entry on March 12, but Phoenix is expected to release its own statement later today.
Letter could rescue Phoenix
Prost liquidator says he transferred commercial rights
Walkinshaw: shrewd move?
Tom Walkinshaw is understood to be in possession of a copy letter from the Prost liquidator Cosme Rogeau to FIA president Max Mosley, confirming that the commercial rights and F1 entry were part of the $2.6 million deal concluded by him with Phoenix Finance Ltd.
Walkinshaw has always proclaimed that his involvement in the deal is a contract to provide engineering expertise to the new team, which intended to present itself for scrutineering in Malaysia.
The saga has puzzled the F1 paddock from day one. The money paid by Phoenix and Charles Nickerson is a trifling amount if the commercial rights and entry are included in the deal, a point forcefully made by Minardi boss Paul Stoddart when, in Melbourne, he accused Walkinshaw of wiping 300 million US dollars off the value of the paddock.
But equally, nobody can believe that Walkinshaw, a shrewd and successful businessman, would have recommended a 2.6 million US dollars spend on what, without the commercial rights, amounted to a few relatively worthless racing car bits.
One explanation is that the new team was attempting to effectively 'reserve' a cut-price grid slot either for its own usage or to 'sell on' at a later date. However, it is unlikely to have spent even the relatively trifling 2.6 million US dollars without canvassing an opinion on the legality of the move from those in authority.
The FIA has made its position clear in a press statement denying the team an entry on March 12, but Phoenix is expected to release its own statement later today.
-
- Inlägg: 480
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad, då väl?
Håller med dig till 1000% AF1!On 2002-03-15 11:26, AndersF1 wrote:
Om man efter att antal vinglanden plötsligt svänger in framför någon som kör snabbare och direkt tvärbromsar, så kan det bara vara ens fel. Om Rubens suttit i någon annan bil än en orange hade han fått en reprimand, men nu satt han i FIA:s favoritbil och allt ansågs som en raceincident. Vad skulle Ralf gjort då, låtit bli att försöka köra förbi en långsammare bil? Är det plötsligt förbjudet att köra förbi de oranga?
Man kan inte svänga in framför någon och slå på hejdarna före den "normala" bromspunkten (vilket de orange:a gjorde under hela loppet), och sedan försöka sig på att skylla på den andra
Ibland är F1 ganska likt konståkning
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Phoenix har, enligt grandprix.com, i dagarna bytt namn till DART Grand Prix Team Ltd.
Lustigt nog så hade Tom Walkinshaw i början på 80-talet ett företag som hette DART (Dunlop Auto Racing Tires Ltd) som distribuerade Dunlops racingdäck i Storbritannien.
_________________
Skogstomte
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Razor den 2002-03-16 14:34 ]</font>
Lustigt nog så hade Tom Walkinshaw i början på 80-talet ett företag som hette DART (Dunlop Auto Racing Tires Ltd) som distribuerade Dunlops racingdäck i Storbritannien.
_________________
Skogstomte
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Razor den 2002-03-16 14:34 ]</font>
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: fre feb 22, 2002 01:00
Läste nånstans att concorde-avtalet inte kan överlåtas så jag har svårt att se hur phoenix (DART?) kunnat komma över de kommersiella rättigheterna. För de är väl ändå en del av concorde-avtalet? Eller har jag fel?
För övrigt håller jag fullständigt med att kraschen i aus var rubinhos fel. Det är ju givetvis svårt att veta men det såg verkligen ut som om Ralf inte hade någon möjlighet att hinna bromsa när rubinho svängde in framför och stampade på bromsen.
För övrigt håller jag fullständigt med att kraschen i aus var rubinhos fel. Det är ju givetvis svårt att veta men det såg verkligen ut som om Ralf inte hade någon möjlighet att hinna bromsa när rubinho svängde in framför och stampade på bromsen.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Om man skall tro af Petersens så kom de visst till Sepang men fick inte komma in och när de åkte tillbaks till flygplatsen med bilarna så blev de beslagtagna av tullen. F1-bilarna var visst tullbefriade men dit räknades inte Phoenix bilar(detta har jag läst någon annanstans, tror det var grandprix.com). Något jag är övertygad om att af Petersens har fel på var att en av förarna som var med skulle ha varit Enge. Jag har läst någon annanstans att det var Tarso som var med Gaston. Dessutom körde ju Enge F3000-tester i veckan. Iallafall ryktades det att Stoddard skulle ha med beslagtagandet av Phoenix bilar att göra, via sina goda kontakter med Malaysia... Till den sista träningen dök det även upp ett papper där Phoenix sa att de betalat in depåavgiften till FIA och därför borde få vara med. Följetongen fortsätter visst i domstol i London.