Hej!
Jag har läst ett flertal artiklar på er hemsida och det är tydligt att Ni inte har en aning om vilken stor betydelse Bridgestone däcken har för Ferraris framgångar på racerbanorna.
Ännu tydligare blir det när man läser hur bra det kommer att gå för Michelin i Frankrike. Obegripligt att ni inte tar in kommentarer från Ferrari, Sauber eller Bridgestone när ni "undersöker" hur bra det kommer att gå för era franska vänner.
Jag som följer F1 noga ser tydligt att Bridgestone är överlägsna Michelin i år och det kan man ju även förstå när man hör Eje i TV.
Tack för mig
Mats-J
F1
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Hej och välkommen,
Tack för ditt inlägg.
Jag vet inte riktigt vilka ev. artiklar du syftar på. Vi har både i år och ifjol redogjort för däckssituationen, och nu senast i rapporteringen från Frankrikes GP-helg redogjorde vi för Michelins graining-problem, där de som bekant har ett övertag på första varvet och under de inledande varven i loppet för att sen tappa grepp. Det samtidigt som Bridgestone-däcken fungerar bättre och bättre. Vi har i ett flertal racerapporter i år berört däcksfrågan och hur däcken varit en bidragande orsak till slutresultatet och händelserna i loppet.
Jag har inget minne av att vi i någon nyhet eller artikel inför Frankrikes GP också förutspått att det kommer att gå extra bra för just Michelin.
Vi har inte heller som du antyder någon koppling till varken Michelin eller Bridgestone, vilket borde framgå tydligt på vår sida. Vi är en oberoende nyhetsite för motorsport.
Återkom gärna om du har exempel på nyheter eller artiklar från i år, där du anser att däckssituationen framställts felaktigt.
MvH
Ola Lennström
F1-redaktör
Tack för ditt inlägg.
Jag vet inte riktigt vilka ev. artiklar du syftar på. Vi har både i år och ifjol redogjort för däckssituationen, och nu senast i rapporteringen från Frankrikes GP-helg redogjorde vi för Michelins graining-problem, där de som bekant har ett övertag på första varvet och under de inledande varven i loppet för att sen tappa grepp. Det samtidigt som Bridgestone-däcken fungerar bättre och bättre. Vi har i ett flertal racerapporter i år berört däcksfrågan och hur däcken varit en bidragande orsak till slutresultatet och händelserna i loppet.
Jag har inget minne av att vi i någon nyhet eller artikel inför Frankrikes GP också förutspått att det kommer att gå extra bra för just Michelin.
Vi har inte heller som du antyder någon koppling till varken Michelin eller Bridgestone, vilket borde framgå tydligt på vår sida. Vi är en oberoende nyhetsite för motorsport.
Återkom gärna om du har exempel på nyheter eller artiklar från i år, där du anser att däckssituationen framställts felaktigt.
MvH
Ola Lennström
F1-redaktör
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Hej Mats-Johan!
Du kanske syftar på nyheten inför Frankrikes GP där många spekulerade i att Michelin skulle ha en fördel där? https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=4683
Inte så konstigt tycker jag. Under förra året var Michelin klart bättre där och överhuvudtaget så hade Michelin ett bättre år än Bridgestone. Ferraris F2003-GA var egentligen en superbra bil, men med de sämre Bridgestonedäcken kunde man inte se det. Därför blev säsongen 2003 tightare än väntat.
I år däremot så har Bridgestone haft det bättre däcket, speciellt under loppen och det märks tydligt i resultaten. Som du vet är däcken en av de mest betydande komponenterna på en racingbil. Utan bra däck, vinner ingen lopp.
M.v.h, Per Bjälevik - Forza Motorsport
Du kanske syftar på nyheten inför Frankrikes GP där många spekulerade i att Michelin skulle ha en fördel där? https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=4683
Inte så konstigt tycker jag. Under förra året var Michelin klart bättre där och överhuvudtaget så hade Michelin ett bättre år än Bridgestone. Ferraris F2003-GA var egentligen en superbra bil, men med de sämre Bridgestonedäcken kunde man inte se det. Därför blev säsongen 2003 tightare än väntat.
I år däremot så har Bridgestone haft det bättre däcket, speciellt under loppen och det märks tydligt i resultaten. Som du vet är däcken en av de mest betydande komponenterna på en racingbil. Utan bra däck, vinner ingen lopp.
M.v.h, Per Bjälevik - Forza Motorsport