I natt föll Long Beach bort från Eurosports tablå. Det verkar som Champ Car återigen vill förhandla med respektive bolag i varje land. Vilken kanal ger mig Champ Car i år?
/Jan
Inget eurosport
-
-
-
-
Ser ut som om Motors tar över för gott
www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=3&nid=89443
www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=3&nid=89443
-
-
Crash.net skriver "A brief notice on the channel's website said that it was pleased to announce the showing of the 2004 Champ Car World Series 'exclusively live', starting with the first race of the year at Long Beach on 18 April. " och de övertolkar det som att exclusiviteten skulle gälla hela Europa. Det gäller bara Storbritannien, AB Moteurs sänder också Champ Car. Det kan jag skaffa ett abbonemang för i Sverige om jag vill.
Jag gissar att OWRS inte gillar att loppen inte sänds live eller åtminstone vid samma tidpunkt varannan söndag. För att få en kontinuitet och fler tittare och bli mer attraktivt för sponsorer. Nu har de ju även internetsändningarna som förhandlingsargument så vi får hoppas att Eurosport visar Champ Car på söndag.
/Jan
Jag gissar att OWRS inte gillar att loppen inte sänds live eller åtminstone vid samma tidpunkt varannan söndag. För att få en kontinuitet och fler tittare och bli mer attraktivt för sponsorer. Nu har de ju även internetsändningarna som förhandlingsargument så vi får hoppas att Eurosport visar Champ Car på söndag.
/Jan