Racing Bar Cup - 2003-2004 på RaceTown

Rally, rallycross, GT, F3, Formel ford, m.m.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag kommer nog och tjuvtränar på söndag (om det går att åka in till stan trots alla avspärrningar).

Kommer AndersF1? Och det borde bli dags även för Lucy att masa sig dit någon gång. Hörde du det, Lucy :crie:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Siktar in mig på att dyka upp jag med.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jodå, jag kommer. Dyker upp vid 8-tiden.
Just det, Lucy, med lite tur blir det kanske en till RBLL efter RBC-säsongens slut och då måste vi ju vara med. :)
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Kul, Anders och Nisse :up: Ett till RBLL skulle verkligen vara skoj. Sniglarna har ju revansch att erfodra 8) :roll:

Hur går det med konditionsträningen förresten, Anders? Själv har jag trampat järnet på en motionscykel dom senaste veckorna. Tycker redan flåset har blivit märkbart bättre. Kunde trampa 28 minuter idag på trögaste inställningen utan att vara alltför trött efteråt :)
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Hmm, lyckades inte dyka upp förrän närmare 9, men jag hann med ett pass i varje fall. Förlorade mot Lemon med 2-3(?) tiondelar. :( Men jag är inte helt missnöjd då körningen stämde hyfsat och jag var skapligt med de första varven innan jag mattades lite.
Visst lönar det sig att träna med de bästa, Lemon?
Även Nisse gjorde en comeback.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Övning ger färdighet och självklart ger det mer att träna med folk som är snabbare/duktigare. Att köra mot blåbär ger ingenting. Titta bara på den stackare från RBC (minns inte namnet) som tvingades avverka ett pass med bara klåpare. Knappt ett fritt varv och inte hjälpte det att funktionärerna viftade med flaggorna hela tiden.

Ett par träningar till och man kanske kan klämma sig under 26-sekunders strecket :) Hur som helst så siktar jag in mig på RBC-loppet som går i februari. Anders måste ju ha box i D-finalen Bild
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Någon som ska in och tjuvträna ikväll?
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Kommer om jag orkar :hug:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag kommer, dyker upp vid 8, halv nio som vanligt. Skall ut och skotta lite först...
RBC-Lars

Inlägg av RBC-Lars »

Hej!

Dags för en påminnelse om näst sista chansen i årets RBC. Om en vecka, den 17 februari, är det dags för omgång 5. Generalstaben ser fram emot en uppsättning race där alla tagit intryck av den kritik som riktats mot vissa mindre lyckade beteenden. Nedanstående har redan lovat att köra rent och snyggt. Nu väntar jag bara på resten. Skicka ett mail med er anmälan.

Hälsningar

Lars
RBC-general mm

lars.wiezell@eu-byran.se

--

RBC 17/2-04

Lars Wiezell
Per Brusebäck
Svarta Masken
Jonas Karlsson
Per G Gustafsson
Totte Malmqvist
Erik ”Selim” Lundkvist
Fredrik Lestrup
Alexander Eklöw
Stefan Irlander
Anderas Zolnir
Claes Hoffsten
Joen Hägglöf
Anders Bisting
Björn Carleflod
Peter Gutniak
Jonas Jarlmark
Helena Lindin
Peter ”Myran” Ahlsved
Fredrik Åberg
Andreas Möller
Vincent Mannent
Alexandra Jarlmark
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Får vi se Lucy på banan ikväll? :) Eller kanske några andra Forza-förmågor? Chefredaktörn?
Jag kommer i varje fall.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Lucy brukar väl vara upptagen på söndagkvällar med att skriva hätska utfall mot finska förare på det "andra" forumet :wink:

Fast det vore ju skoj om Lucy kunde dyka upp någon gång. Har för mig han sa vid långloppet att han önskade en forumtävling. Eftersom förutsättningar för att skrapa ihop ett startfält från forumet inte är direkt lysande så är det enda som återstår RBC nu på tisdag. Finns en plats ledig där till Lucy oxå tror jag :)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Tyvärr fick jag stryk av Lemon igår (4:a resp. 5:a i C-finalen), men kul var det i vilket fall och vi klättrade direkt några placeringar i tabellen: :) http://www.sportinformation.com/rbcrace.htm

Kanske fler som "törs" vara med i finalomgången 9/3?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

AndersF1 skrev:Kanske fler som "törs" vara med i finalomgången 9/3?
Lucy :crie: :read:
Loranga

Inlägg av Loranga »

AndersF1 skrev:Får vi se Lucy på banan ikväll? :) Eller kanske några andra Forza-förmågor? Chefredaktörn?
Jag kommer i varje fall.
Du får väl kasta ut en förfrågan på klotterplanket - tror de flesta inte läser denna tråd :(
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det vet jag inte .... fick ett uppvaknande från långloppet sist och när jag körde några veckor senare på Racetown var jag en hel sekund långsammare än min bästa tid i långloppet. Så jag vet inte ...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

En hel sekund, var du full? :o Eller taskigt motstånd kanske?
På söndag är det tjuvträning igen. :)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag vet inte ... körningen stämde inte alls.

Visserligen var i det i de två kvalen hopplöst att få ett rent varv - en massa "blåbär" som körde i vårt sällskap och jag tror att jag hade ett enda rent kvalvarv på två kval och då blev det drgyt 27,1 tror jag. Har för mig att min bästa tid från RBC långlopp var någonstans runt 26,5? I loppet stämde körningen inte heller - inte ens när jag efter ett misstag på andra varvet fick några rena varv kunde jag komma ner under 27 och sen blev det varvningar ...

Så kort sagt - körningen var kass och jag tappade sugen
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

LuckyStrike1 skrev:Visserligen var i det i de två kvalen hopplöst att få ett rent varv - en massa "blåbär" som körde i vårt sällskap och jag tror att jag hade ett enda rent kvalvarv på två kval och då blev det drgyt 27,1 tror jag.
Du ska köra bland proffs så slipper du dessa problem :read:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det kan nog stämma ... man blir nog mer påverkad av de andra på banan än man tror - det är svårt att hitta en rytm när det är ett sönderryckt tempo.

Det är frustrerande när man har en sådan dag att körningen inte alls stämmer. Särskilt irriterande när man är så långt efter sin bästa tid och det endast skiljer 4 tusendelar mellan de tre förstas bästa kvaltider och man har tredje kvaltid ...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jo, det är fantastiskt vad den mentala biten betyder mycket. Dyker entusiasmen och man inte känner sig helt koncentrerad så stiger tiderna fort. Men hamnar man bakom nån som kör något fortare så går det mycket bättre, speciellt om man får några ostörda varv på sig och hitta rytmen. Några tiondelar, typ 2-3, gör nog även den ökade snabbheten på bana och kartar p.g.a. att de belastas hårdare av snabbare chaffisar. Men jag har sett många som blivit mycket snabbare när de kört i samband med RBC-aktiviteter, så det är nog det som gäller om man vill bli bättre, att köra med de som är bättre än en själv.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Äntligen kom man under 26-strecket. 25.96 :) :bang:

Tyvärr lyckades jag dunka in i sargen rejält en gång oxå så nu har man ont i revbenen igen :(

Annars var det imponerande och se vilka otroliga tider Gutniak och Helena presterade :wor: 25.37 tror jag bästa tiden blev till slut.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Själv lyckades jag bara prestera 26:15, men spelade in mina två pass mha hjälmkamera och här är de sista fyra varven av det första passet:
http://www.nada.kth.se/~ayt/racetown3.mp4 (9 MB)
Lite trafik och okoncentration gjorde att det snabbaste av de på filmen endast var 26:45, vilket var det första varvet. Så de snabbaste för kvällen, Helena och Gutniak, körde alltså en sekund snabbare än det varvet. Lite förloras i dubbelvänstern efter första högerkurvan - får gärna för mycket sladd där, vilket även hörs i videon. Jaja, bara att nöta på.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Häftig film, Anders :up: Coolt ljud dessutom :spec:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hur gör man för att öppna den där filen?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Ladda ner QuickTime t ex.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ikväll sker uppgörelsen av årets RBC. :rock:
Vem vinner, blir det Carleflod, Mangs eller Lestrup? Lestrup ligger bäst till, men det kanske är någon helt annan som kan överraska? Med dubbla poängen har ju trion Peter Gutniak, Helena Lindin och Peter "Myran" Ahlsved åtminstone en teoretisk chans.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Lemon skrev:Äntligen kom man under 26-strecket. 25.96 :) :bang:
Lyckades komma ned i 25.94! :P (Mangs passade även på att sänka banrekordet till 25.15 - slå det den som kan :) )
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

AndersF1 skrev:[Mangs passade även på att sänka banrekordet till 25.15 - slå det den som kan :)
25.15, då är man nästan en sekund efter igen, suck :(
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Det blir väl tjuvträning och rejssnack på Racetown ikväll?

Ska för övrigt köpa en Rotax-motor imorgon :)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jodå, jag dyker upp strax efter 8.