Nascar direkt på Viasat

Rally, rallycross, GT, F3, Formel ford, m.m.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Nascar direkt på Viasat

Inlägg av SunnyRikard »

Under 2004 kommer Viasatsport 2 (Ny Kanal) att sända samtliga Nascarlopp direkt.

www.viasat.se/index.phtml?nav=&page_typ ... ment=38553
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

:) ...japp, med början inatt 01.30 (mot söndag 8/2)på Viasat sport2, Budweiser shootout. Lite osäker på förutsättningarna men jag har för mig att det är runt 19-20 bilar (alla polevinnare 2003 bla) man kör ett kort inbjudnings-sprintrace på Daytona (ca 60-70 varv) Inga poäng delas ut i mästerskapet, utan det är bara lite tuppfäkting med en del prispengar inför den riktiga säsongstarten, Daytona 500 som går nästa söndag 15/2, brukar börja runt 21.00 ....

Rikard! Har letat efter tabåer över Viasat Sport 2 och 3 men hittar ej.
Har du sett några?
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Inte sett något på nätet, inte ens på viasats egen sida och det är rätt dåligt. I expressens TV-bilaga finns kanalerna med.

Om det är racet på söndag du är ute efter, börjar det sändas 22.00 - 02.00 på Viasat Sport 2.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Tyvärr måste man ha guld-utbudet ifrån Viasat för att få in Viasatsport2. Känns lite dumt när man som jag nästan aldrig tittar på TV, annat än motorsport och nyhetsprogram... :(
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

SunnyRikard skrev:Inte sett något på nätet, inte ens på viasats egen sida och det är rätt dåligt. I expressens TV-bilaga finns kanalerna med.

Om det är racet på söndag du är ute efter, börjar det sändas 22.00 - 02.00 på Viasat Sport 2.
TACK! :up:
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"

Murray Walker
wazzA

Inlägg av wazzA »

Skit me...

Hade viasat men mitt bostadsbolag bytte leverantör så nu får jag inte viasat...

Ska gråta nu!!! :evil:
FORZA MINARDI
Audi Sportsline

Re: Nascar direkt på Viasat

Inlägg av Audi Sportsline »

SunnyRikard skrev:Under 2004 kommer Viasatsport 2 (Ny Kanal) att sända samtliga Nascarlopp direkt.

www.viasat.se/index.phtml?nav=&page_typ ... ment=38553
Visst, kul att se live sändningar, från 20:00 till 00:30. SUVERÄNT.
Missade inte ett enda pace car varv.GÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSSSSSSSPPPPP.
M-Ekström rules!!!!!
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Kanske tur att man inte har den kanalen då. Nej, egentligen är jag rätt trött på ComSlem som inte tar in nägra motorsportkanaler :zz:
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Loranga

Inlägg av Loranga »

Om jag har förstått saken rätt så är ett NASCAR-lopp mer än bara ett lopp, det är en happening, med tivoli och Kiviks marknad och gud vet allt.
Man ser lite på loppet, man går lite på marknad, man käkar lite pizza osv. Inte som i Europa, där man har fokus till 100% på loppet.

Eller är jag helt fel ute här?
anden

Inlägg av anden »

Det är super kul! :up: jag ser på varje lopp! 8)
Anders

Kimi räikkönen är bäst!
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Fast nu har de flyttat Nascar (och IRL tror jag) till Viasat Sport 3, som jag inte kan se :x :down:
Keep on Boppin´