MotoGP 2004

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
DrT
Inlägg: 169
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Sverige

MotoGP 2004

Inlägg av DrT »

börjar det inte bli dags att spekulera lite ?

Hur kommer det att gå ? vem vinner ?

Frågan kanske är vem som kommer tvåa efter Rossi ?!
Användarens profilbild
Fidde
Inlägg: 11
Blev medlem: mån jan 19, 2004 15:29

Inlägg av Fidde »

Sete vinner vm, rossi 2:a och Bayliss 3:a :D
Loranga
Inlägg: 2984
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Loranga »

Detta är Biaggis stora chans, och samtidigt Biaggis sista chans...
DrT
Inlägg: 169
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Sverige

Inlägg av DrT »

jag tror att Rossi är skitförbannad på höna f´låt Honda och kommer att piska skiten ur det mesta - efter att par race , det behöver man nog för att hitta någorlunda rätt med allt efter att inte ha fått testa efter förra säsongen ( fick ju börja efter nyår..)
Loranga
Inlägg: 2984
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Loranga »

Tror också att Rossi är skitförbannad på Honda, se bl.a http://www.motorcyclenews.com/racing/de ... 57&navID=3

Hade jag varit Rossi hade jag också varit skitförbannad.
Personligen hoppas jag att Rossi kör skiten ur varenda hondaförare samt att alla Duccar kommer före alla hondor 8)
DrT
Inlägg: 169
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Sverige

Inlägg av DrT »

Personligen hoppas jag att Rossi kör skiten ur varenda hondaförare samt att alla Duccar kommer före alla hondor 8)[/quote]

Gör inget om alla Aprilior kommer före hondorna med - men det är nog lite svårt att få till kanske...
Loranga
Inlägg: 2984
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Loranga »

Colin Edwards uttalar sig om Honda - mycket intressant:

http://www.amasuperbike.com/2004/Feb/040206a.htm
tl1000s
Inlägg: 271
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Ume

Inlägg av tl1000s »

jag tror nog Biaggi kan bli farlig i år eller kanske Nicky Hayden.
Loranga
Inlägg: 2984
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av Loranga »

Intressant om Yamahas motor
At recent tests, Yamaha are thought to have been developing a 'big bang' type engine configuration by grouping the M1's four-cylinders into two pairs, working together.

By doing this there is more of a gap between the firing strokes, which in theory allows the tyre to gain better traction before the next 'pulse' of power is transmitted. The downside is that it can limit maximum power and put extra stress on the engine.

http://www.crash.net/uk/en/news_view.as ... &nid=86925