Buddy Rice ersätter Kenny

The American zone...
Användarens profilbild
SunnyRikard

Buddy Rice ersätter Kenny

Inlägg av SunnyRikard »

Enligt The Arizona Republic ska Buddy Rice ersätta Kenny Bräck.
Och en öppning för Buddy att köra i en andra bil om stallet får ihop sponsring till den.

www.azcentral.com/arizonarepublic/sport ... e0108.html

Buddy Rice Biography.
http://www.indyracing.com/drivers/drive ... iver_id=71
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Efter att ha sett hur IRL betedde sig i samband med Kennys krasch så har jag inget alls till övers för dem. Då menar jag hur de gärna sopar saker under mattan i stället för att ta tag i problemen. Likadant med Tony Renna..de väljer att ha en utredning och kalla det driver error..samtidigt som de redan nu har bestämt sig för att få ner farterna till nästa år..bilarna flög flera gånger men IRL låtsades som det regnade..finns ingen annan motorsportserie där man skulle bete sig så..eller?

Visst skulle det vara gott om Kenny kom tillbaka och körde skiten ur dem..något som han skulle göra ifall de förändrade reglementet lite..och gjorde bilarna svårare att köra..men som IRL resonerar..man ska ha restrictorplates racing på ovalbanor med formelbilar..så är det bara en tidsfråga innan fler förare försvinner.
Användarens profilbild
Dietrick

Inlägg av Dietrick »

Vad är restrictorplates?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Restriktorplattor, såna däringa plattor man sätter vid insuget med ett specifikt genomsläpp liksom. Man begränsar tillförseln av luft och bränsle. Tror jag...
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Dietrick

Inlägg av Dietrick »

Jaha, restriktor... sån som man borrade upp på moppen menar du... :smash:

Hade fått för mig att det hade nåt att göra med ground effect eller nåt sånt, har hört det i det sammanhanget på Kenny's hemsida.

Jo, det stryper ju motor på luft och bränsle. Men så som du skriver, menar du att dom använder det eller inte använder det i IRL?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Nä restriktorplattor har man i NASCAR. Varvtalsbegränsare i IRL. 10300 varv har jag för mig.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

jag menade främst typen av racing..att man stryper bilarna så att man får stora klungor med bilar..kanske 3 i bredd varv efter varv efter varv..det är ju vad IRL har satsat på och det är ett bra recept på katastrof..

IRL leds av idiotiska personer..och ser förare som utbytbara delar..jag skulle nästan vilja säga att de ser krascher som en del av sin marknadsföring.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Vitor Meira får styrningen i Rahals andrabil. www.indystar.com/articles/9/132617-4189-094.html
Användarens profilbild
SunnyRikard

Hemma i Karlstad

Inlägg av SunnyRikard »

Kenny Bräck är i Sverige. Tränar inför Indy500 och kollar ishockey. Som det är nu skulle han inte kunna ställa upp i Indy500 säger KB men med lite mer träning kan det gå http://www.vf.se/newvf/docs/visa.asp?textID=28527
Frank

Inlägg av Frank »

Undrar om STV skulle sända Indy 500 om Bräck kör.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

De får de inte. De måste köpa alla loppen. Det har de inte råd med i år.